روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی دو شنبه 15 شهریور ماه سال 1389
نقد و بررسی : سرمقاله روزی نامه ی حکومتی جمهوری " تدارك نمايش انتخاباتي در مصر"
" سیاست مداخله گری در امور داخلی مصر همراه با اهانت و توهین های تهدید آمیز که چرا در زمینه روند مذاکرات صلح خاورمیانه فعال می باشد "
شکست اهداف پنهان و ترسیم شده تدارک تظاهرات روز قدس که به جز دستآورد سیاست محدود و ممنوع کردن حضور رهبران رقیب مغلوب در چنین روزی همراه بود که آنهم با زهر چشم گیری تجمع اراذل و اوباش در جلوی منزل کروبی طراحی شد که همراه با فحاشی و هتاکی و توهین کروبی و تخریب کردن پنجر ه ها وقطع برق خانه وی بود . البته این اقدام هم تبدیل به تف و تاق و ریش شد . چونکه پس از آن پاسداران کودتا گر مجبور شده اند برای کاهش یا خنثی کردن انگشت اتهام بسوی خودشان از موضع خود زنی با صدور بیانیه اعتراف کنند که کار نیروهای خود سر بوده است . از سوی دیگر نمایش خیمه شب بازی روز تظاهرات قدس همچون این ضر ب المثل عمل کرد که گفته می شود شانس که بر می گردد فالوده دندان می شکند . زیرا نه اینکه در این نمایش تظاهرات در صد خیلی پائین جمعیت حدود 100 هزار در تهران شرکت کردند که حدود 5/1 % جمعیت تهران می شود که بطور عریان نه عدم مشروعیت و پایگاه مردم رژیم کودتاگر برجسته شد ، بلکه ادعای پوشالی و خالی بندی وارونه ی رهبر لوطی جماران ولی وقیح نیزآشکارا زیرآبش زده شد . برای اینکه ادعا کرده بود در نمایش خیمه شب بازی انتخابی – انتصابی – تقلباتی 22 خرداد 88 ضریب 85% جمعیت کشور پشتیبان رژیم ضد بشری می باشند که اکنون تق این دروغ در آمده است . همینطورگزارشگر خبر گزاری دروغ پرداز فارس نقل قول کرد که در روز نمایش تظاهرات روز قدس کشور های عربی استقبال نکردند . بعلاوه سخنگوی حکومت خود گردان فلسطین انتقاد شدید به موضع گیری پاسدار گماشته احمدی نژاد در این روز کرد که چرا در امور داخلی فلسطین مداخله گری می کند؟ اما چون این تظاهرات خیمه شب بازی روز قدس همزمانی با ادامه ی گفتگوی مذاکرات صلح خاورمیانه در کاخ سفید داشت که شامل رئیس جمهور مصر و پا دشاه اردن و محمود عباس و نخست وزیر اسرائیل و رئیس جمهور آمریکا باراک اوباما و وزیر امور خارجه ی آمریکا می شد که نه این اقدام خوشآیند حاکمان تهران نبود ، بلکه سم مهلک برای شان می باشد به ویژه اینکه اگر چناتچه نتیجه ی مذاکرات ثمر بخش باشد که می تواند برای حاکمان تهران نقش طناب دار داشته باشد . برای همین قبل از آغاز این گفتگو خیلی تلاش های مذبوحانه شد تا با تحریک کردن های اسرائیل از سوی شیخ حسن نصر الله رهبر حزب الله و سپس تر غیب و تشویق حماس و جهاد اسلامی فلسطین به ایجاد تنش و در گیری با ارتش اسرائیل کشانیده تا جرقه ی شروع جنگی دیگر در خاور میانه زده شود . اما چون این توطئه ها هم خنثی و بی اثر شد . طرح توطئه کشتن 4 اسرائیلی از سوی حماس دنبال شد که این توطئه و ترفند هم همچون گذشته نشد . چونکه منتهی به شکست مذاکرات صلح در کاخ سفید قبل از شروع آن نشد . در مقابل منجر به شکست و ناکامی دیگر برای ولی وقیح و پاسداران کودتا گر شد
. بنا براین چون رئیس جمهور مصر در تشویق و فعالیت ادامه ی مذاکرات صلح خاور میانه نقش محوری داشته است به خصوص اینکه احتمال فعال شدن فعالیت دیپلماسی نقش میانجی گرایانه ی ترکیه میان سوریه و اسرائیل پیرامون ادامه ی مذاکرات صلح خاور میانه هم وجود دارد . پس سر مقاله نویس مجبور شده است که دست به تلاش های مذبوحانه بزند و برای اینکه فشار همه جانبه برروی رژیم ضد بشری در بن بست و بحران فرو رفته کاهش داده شود که اتفاقاً در منطقه و جهان ایزوله شده است ، لذا سر قلم خود را بسوی مصر چرخانیده است و در ادامه ی دیپلماسی صدور تروریسم و بحران و ارتجاع به برون مرز مداخله گری در امور داخلی کشور های منطقه را زیر پوشش تحلیل و بررسی انتخابات در مصر دنبال نموده است تا توانسته باشد اهداف تروریستی و مداخله گرایانه ی حاکمان ضد بشری با دخالت گری در مصر را به پیش برده باشد برای همین است که این قلم بر دست اراجیف و اتهامات توهین آمیز گذشته نسبت به رئیس جمهور مصر را اینگونه تکرار و بلغور کرده است :
" التهابات سياسي مصر در پرتو انتخابات آينده، تدريجاً به اوج خود مي‌رسد. از يكسو حسني مبارك رئيس‌جمهور فرتوت و بيمار مصر به شدت نگران قدرت روزافزون مخالفان است و كمترين اميدي به موفقيت فرزندش "جمال مبارك" در انتخابات آينده ندارد و به همين دليل خود را ناچار به اعلام نامزدي انتخابات مي‌بيند. از سوي ديگر جبهه نيرومند مخالفان با بهره گيري از هر فرصتي، اقدامات ماجراجويانه از جانب رژيم كمپ ديويدي قاهره را به چالش كشيده‌اند. رژيم قاهره اين روزها سعي دارد با ايجاد جو خفقان و سركوب پليسي، فضاي كشور را به شدت "امنيتي" كند و امكان هرگونه تحرك سياسي را از جبهه مخالفان بگيرد. اما همين رفتارهاي امنيتي دقيقاً به زيان مبارك و فرزند ناكامش تمام شده و تقريباً شانس چنداني براي موفقيت آنها وجود ندارد مگر آنكه مثل هميشه، آراء‌ دلخواه مبارك از صندوق سر برآورد و معجزات هميشگي دستگاه پليسي مبارك تكرار شود. اعلام داوطلبي مبارك زماني جدي شد كه مشاوران به وي هشدار دادند كه احتمال بسيار ضعيفي براي موفقيت "جمال مبارك" وجود دارد و جبهه نيرومند مخالفان، به راحتي هر مانعي را از پيش رو بر مي‌دارند و در واقع وي را "جارو" مي‌كنند. بدين ترتيب اصرار جنون آميز مبارك براي "موروثي كردن حكومت مصر" فروكش كرده و اين اواخر، كمتر در اين زمينه سخن به ميان مي‌آيد. احتمال ديگري هم وجود دارد كه براي انحراف افكار عمومي و عدم تمركز بر روي "جمال مبارك" قرار شده مبارك فعلاً شخصاً براي شركت در انتخابات آينده اظهار تمايل كند، ولي در آخرين فرصتها به سود فرزندش كناره گيري نمايد تا لبه تيز حملات متوجه "جمال" نباشد و زمينه‌هاي منفي تبليغاتي از مخالفين گرفته شود. با اينهمه، روند تحولات سياسي - اجتماعي مصر همچنان به زيان مبارك و حزب حاكم به پيش مي‌رود. با وجود آنكه وزرا، مسئولان ارشد و جمال مبارك براي ثبت نام در انتخابات مجلس نامزد شده‌اند ولي هجوم تبليغاتي مخالفين باعث ايجاد "خلأ سياسي" شده و آنها تهديد كرده‌اند كه انتخابات را تحريم خواهند كرد. از جمله "محمد البرادعي" ديپلمات سرشناس مصري و رئيس سابق آژانس بين‌المللي انرژي اتمي خواستار تحريم است. اگر اين روند اعتراض آميز ادامه يابد و رفتار حاكمان هم تغيير نكند، مصر شاهد انتخابات فرمايشي و يك "نمايش انتخاباتي بي رونق" خواهد بود. در اين فضاي پرالتهاب، پاره كردن عكس‌هاي "جمال مبارك" و ساير نامزدهاي حكومتي، نشانگر اوج گيري مخالفتها عليه جناح منفور حاكم است. حاصل چنين نمايش انتخاباتي بي رونقي، هرچه باشد اين نكته كاملاً براي مردم مصر روشن است كه آنچه از صندوقها در آيد، قطعاً حاصل آراء آنها نيست"
در خاتمه اینکه ضمن سیاست علنی آشکار دخالت در امور داخلی مصر که سرمقاله نویس کرده است . از طرف دیگر چون هدف تلاش برای صدور سیاست بحران وتروریسم و ارتجاع به برون مرز به خصوص به مصر می باشد تا شاید با گسترش بحران وتنش در مصر و سرایت و بسط و تعمیم آن به خاور میانه شانس برون رفت موقتی و مقطعی برای بحران های تحریم و هسته ای رژیم ضد بشری به وجود آید . لذا سر مقاله نویس بطور کلی خودش را به کوچه علی چپ زده تا که به حساب خودش دچار فراموشی حافظه شود که چگونه آن زمان که محمد البرادعی که دبیر کل سازمان جهانی آژانس اتمی بود و هر زمان که می خواست گزارش هسته ای آژانس محمور پروژه ی هسته ای رژیم ضد بشری را تهیه و منتشر کند. قبل و پس از آن در موردش تبلیغات جانبه دار به شیوه چماق و حلوای باز جوئی زندان اوینی می شد . به خصوص زمانی که با همه زد و بند های پشت صحنه سران رژیم ضد بشری که با محمد البرادعی از کا نال های مستقیم و غیر مستقیم می شد، ولی وی مجبور می شد به گوشه ای از واقعیات با شیوه ی سیاست با دست پس زدن و با پا پیش کشیدن مخفی کاری اهداف هسته ای حاکمان ومسئولان هسته ای رژیم ضد بشری را ارائه کند . اما بلافاصله مورد اتهام و اهانت و توهین از سوی مسئولان و رسانه ها و مطبوعات به حساب خبر و اطلاع رسانی رژیم ضد بشری واقع می شد . از جمله از سوی همین سرمقاله نویس متهم به چند پهلو گوئی جانبدارانه و جاسوس دستگاه های بیگانه ی دشمن همچون آمریکا و انگلیسی می شد که وی به خواست اینان تن داده و گزارشات غیر واقعی هسته ای تهیه و منتشر نموده است . اما اکنون وی تبدیل به پاپت دمکرات و مستقل جا زده شد که اگر چنانچه خودش نامزد ریاست جمهوری و رئیس جمهور مصر نشود انتخابات مصر می بایست تحریم شود وی تبدیل به چماق تبلیغاتی و تهدید آمیزعلیه ی رئیس جمهور مصر شده و مورد حمایت وحلوا حلوا واقع شده است . بهرحال چون اینگونه موضع گیری ها سیاست آشکار مداخله گرایانه در امور داخلی کشورهای منطقه است . دیگر جای سئوال باقی نمی گذارد که تا زمانی این رژیم ضد بشری و تروریستی روی کار باشد امنیت و ثبات سیاسی در منطقه وجود ندارد که وظیفه ی رهبران کشور های منطقه و غرب است که می بایست از مقاومت و مبارزه مردم ایران برای تغییرات دمراتیک در ایران پشتیبانی و حمایت کنند .
هوشنگ بهداد
http://www.jomhourieslami.com/1389/13890615/13890615_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html
روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی دو شنبه 15 شهریور ماه سال 1389
تدارك نمايش انتخاباتي در مصر