" دلیل حضور پاسداران در رأس باشگاه های ورزشی فوتبال کشور و پیگیری اهداف مرتبط به آن "
گذشته از اینکه سران رژیم ضد بشری تلاش گسترده کرده اند تا که از دیپلماسی ورزشی پینگ پنگ چین و آمریکا پیروی کنند که به بستر سازی عادی شدن رابطه ی دیپلماتیک میان دو کشور منتهی شد.برای همین این روش سیاست ورزش چینی الگوی ورزشی حاکمان تهران شده است . چونکه چند هدف مرتبط بهم ناشی از این سیاست مورد نظر است که دنبال می شود . از جمله تلاش برای کسب مشروعیت در برون مرز است. همچنین سرپل ارتباطی یا کانال زدن برای زد و بند ها و گفتگو های پشت پرده با آمریکا می باشد . از سوی دیگر وقتی که فضای داخلی بسته و منقبض و همراه با اختناق سرکوب و سانسور و عدم آزادی می باشد، به خصوص اینکه با شدت تمام با فعالان سیاسی برخورد می شود که هزینه اش هم برای دو طرف نیز بس سنگین و گران بوده است . از طرف دیگر رشد جمعیت کشور هم بالاست . طوریکه 70% جمعیت کشور زیر 30 سال می باشد که یکی از عوامل اصلی معضل رشد بیکاری است که چاشنی گسترش فقر و شکاف عمیق طبقاتی در جامعه شده است . بنا براین برای کنترل نسل جوان یاغی و سرکش از سوی حاکمان پیوسته طرح ها و ترفند های گوناگون سرکوب و مهار کننده اتخاذ و اعماال شده است . یعنی توطئه های چند هدفه برای کنترل خشم جوانان ناراضی طراحی شده است . آنگونه که بخشی از جوانان وابسته به خانواده های محروم و روستائی و حاشیه شهری ها جذب ارگان های سر کوبگر شده اند . البته اعزام دو ساله ی سربازی هم که اجباری است ، اما بدلایلی استثناهائی هم وجود دارد که برخی معاف از رفتن به سربازی می شوند . همینطور بخشی از جوانان نخبه هم وارد دانشگاه می شوند . تا جائیکه فقط اینان درس می خوانند گرچه کار و آینده ای برای شان متصور نیست، ولی ایراد ندارد و تحمل می شوند. اما آنجائی اشکال دارد که اینان به جز درس خوانی بدنبال مطالعه و مبارزه و مخالفت بروند که آن موقع تبدیل به معضل جدی درد سر ساز می شوند که برای مهار و کنترل کردن شان نیاز به طرح های پادگانی و گورستانی کردن دانشگاه ها و اجرای طرح های ضربتی امنیتی مبارزه با بی حجابی و جدائی دختران و پسران دانشجو در دانشگاه لازم هست .خلاصه برای خاموش کردن صدای اعتراضی نیاز به توطئه مثل شناسنامه دار کردن و اخراج دانشجو یان مزاحم از دانشگاه هانیاز می باشد . همچنین بخشی از جوانان به خصوص آنانی که اوضاع مالی خانواده های شان از نظر اقتصادی مناسب می باش دبسوی مدلباس و آهنگ های روز فرنگی و ایرانی لوس آنجلسی هل داده می شوند تا اینگونه سر گرم شوند تا هر از گاهی که نیاز به افزایش رعب و وحشت و اختناق در جامعه است تبدیل به بهانه ای شود که به پارتی های شبانه شان شبیخون زده شود و باز داشت و جریمه نقدی شوند. اما در مقابل آن جوانانی که تعلق به قشر محروم و تهی دستان جامعه دارند و بیکار هم هستند به سمت مصرف مواد مخدر سوق داده می شوند . به ویژه اینکه در رأس ورود و توزیع مواد مخدر و حتی مشروبات الکلی باند های ما فیائی سپاه پاسداران قرار دارند که از طریق بیشمار اسکله های غیر مجاز در بنادر سواحل جنوب کشور وارد می شود سپس در سراسر کشور و حتی درون سلول زندان ها برده و توزیع می گردد .
فراموش نشود چون امکانات تفریحی سالم دیگری برای جوانان درجامعه باقی نمانده است آن بخش جوانان که در گیر آلودگی مواد مخدر نشدند. اینان علاقمند به ورزش می شوند. به خصوص اینکه ورزش های رزمی در ارگان های گونا گون نظامی و غیر نظامی و سر کوبگر تعلیم داده می شود تا در گیری های خیابانی علیه ی معترضان برای تهاجم و ضرب و شتم کردن اقدام نمایند . به ویژه اینکه روی آوردن به ورزش موجب تقویت روحیه سرکشی و آزاد کردن انرژی و انگیزه ی جوانان می شود که اگر کنترل نشود ممکن است که خطر ساز شود . پس باید سیاستی اتخاذ شود که روحیه ی سرکش دوران جوانی تا اندازه ای تأمین و مهار وکنترل گردد . مهمتر اینکه زمانی است که رده های گوناگون ورزش پول ساز شده که موجب انگیزه جذب و حضور و رقابت در زمینه های ورزشی گسترده ی جوانان شده است .
اما از سوی دیگر دو عامل مهم دیگر در ایران پیرامون مسئله ی ورزش و میادن ورزشی وجود دارد که برای حاکمان رژیم ضد بشری هم خطر آفرین است، هم جنبه ی منفعت کلان مالی واقتصادی برای شان دارد . یک عامل حضور نسل جوانان معترض طرفدار تیم های ورزشی فوتبال باشگاه های ورزشی در میادین ورزشی فوتبال است آنگونه که شاهد بودیم که یک برد تیم ملی فوتبال یا باخت یا یک مسابقه ی فو تبال باشگاهی عامل جرقه ی حرکت اعتراضی می شو د و سریع هم تبدیل به یک حرکت تظاهرات اعتراضی فراگیر همراه با خشونت های خیابانی و منتهی به رو در روئی با ارگان ونهادهای سر کوبگر حکومتی می شود . اما عامل یا پارامتر دیگر پول های کلانی است که از فروش بلیط های مسابقات و تبلیغات ورزشی امثال ورزش فوتبال کسب می شود که این دو عامل موجب شده است تا پاسداران مداخله گر در زمینه های ورزشی به خصوص ورزش فوتبال واردشوند تا هم خطرات ناشی از اعتراضات طرفداران تیم های سرشناس باشگاهی فو تبال را کنترل و دفع کنند . هم مانع از نفوذ بازیکنان خط دار سیاسی مخالف بدرون باشگاه ها شوند. به خصوص هنگام اعزام تیم های ورزشی به خارج از کشور بعنوان نیروهای حفاظت و امنیتی مانع از پناهنده شدن بازیکنان شوند . مهمتر اینکه تسلط بر منابع مالی باشگاهی داشته باشند . لذا با توضیحات داده شده دیگر جای شک و ابهامی باقی نمی گذارد که چرا پاسداران وارد رده های گوناگون ورزشی به خصوص فوتبال باشگاه ها شده اند و چرا تلاش می کنند که بازی های باشگاه های سر شناس کشور را در روز های وسط هفته بر گزار نمایند تا که تعداد هواداران کمتری در میادین ورزشی حضور یابند که دست به تظاهرات اعتراضی نزنند و قابل کنترل باشند . صد البته در رأس هدف ها دلیل نفوذ پاسداران به محیط های ورزشی پیگیری سوء استفاده از حس ناسیونالیستی و دنبال نمودن اهداف دیپلماسی با سایر کشور ها به خصوص دشمن شیطان بزرگ آمریکا می باشد . که خیلی زیرکانه و ردانه این سیاست از طریق فعالیت لابی های پشت پرده به پیش برده شده است ،آنگونه که کار بردش گاهی خیلی بیش از اقدام مستقیم فعالیت دیپلماتیک بوده است . بهر حال هر جا بوی پول آید یاموضوع سیاست و مخالفت در میان باشد طبیعی است که پاسداران هم در آنجا حضور دارند.
در خاتمه اینکه رژیم جنایتکاری که سابقه شکنجه و اعدام کاپیتان فوتبال حبیب خبیری را دارد. بد تر اینکه تا کنون اجازه نداده است که حتی زنان در کنار همسران شان در میادین ورزشی فوتبال حضور یابند. یا با سیاست رو سری تا سری چادر ومقنعه بر سر دختران فوتبالیست نموده و وارد زمین بازی ورزشی فوتبال شان می کند که مورد اعتراض مسئولان فیفا واقع شده است . بنابراین سران چنین رژیمی در هر گز نمی توانند دوستدار فوتبال و ورزشکاران فوتبالیست باشند. مگر اینکه دارای منافع و اهداف چند جانبه باشند که مجبورندوانمود کنند که حامی ورزش فوتبال می باشند؟ البته با همان شیوه و سیاستی که با هنرمندان سینما و آواز خوانان اهل هنر موسیقی و موزیک بازی و اجرا نموده اند. یعنی از اینگونه اهرم هابعنوان ابزار تبلیغاتی مشروعیت تراشی بیرونی و کنترل فضای انفجاری داخلی و حتی تهدید هم علیه ی مردم و هم علیه ی مقوله ی ورزش و هنر استفاده کرده اند . به خصوص اینکه این سیاست تابع سیاستی می باشد که هر مکانی که فکر می کنند می تواند مکان تجمع یا محل تردد و رجوع ایرانیان باشد ، همچون رستوران ها و فرش فروشی و مغازه های اجناس ایرانی برون مرز یا حضور شان در گرد همآئی های سیاسی و جشن های ملی و سنتی و تاریخی و باستانی و هنری و .... باشد عوامل شان برای نفوذتبلیغ کردن و جاسوسی و جمع آوری اطلاعات حضور دارند . بنابراین مشخص است که حساسیت پیرامون ورزش فوتبال که بدلیل محبوبیت و حضور بیشتر جوانان در میادین مسابقات فوتبال بسیار گسترده است و پاسداران می بایست حضور پرر نگ کلیدی داشته باشند به ویژه که اشاره شد با رد و بدل شدن پول زیاد هم ار تباط دارد که ضریب حساسیت را مضاعف می کند.
هوشنگ بهداد
سرداران سپاه پاسداران در تیم های فوتبال ایران17 شهریور - 89
http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=21479
سردار اكبر غمخوار؛ اولين مدير عامل نظامى پرسپوليس. سردار مصطفى آجورلو؛ مدير عامل سابق پاس و استيل آذين.سردار كريم ملاحى؛ مدير عامل پاس همدان.سردار شهريارى؛ مدير عامل صباى قم.خراسان؛ دارنده بيشترين سرداران فوتبال ايران.سردارشفق و سردار جعفرى؛ ذى نفوذهاى فوتبال تبريز.سرهنگ جعفرى؛ مدير عامل فجر سپاسى شيراز.سردار عزيز محمدى؛ رييس سازمان ليگ ايران