گزیده خبرهای 16 تیر 90

عکس>مصاحفه وزیر امور خارجه با خاتمی

بی خود نیست که سر کرده گزمکان پاسدار محمد علی جعفری کودتاگر خاتمی را متهم به فتنه گر می کند و از وی می خواهد که باید توبه کند. از سوی دیگر حامیان لوطی جماران مشاوران و برخط از ورزای دولت پاسدار گماشته احمدی نژاد را متهم به جریان انحرافی درون دولت کرده اند . مهمتر اینکه هر دو این متهمان فنه گر و انحرافی را متهم به ائتلاف و همکاری کرده اند تا در بازی نمایش خیمه شب بازی بازار مکاره ی نهم حضور یابند؟

مصافحه صالحی وزیر خارجه با خاتمی در مراسم ختم حجت الاسلام محمد علی صدوقی نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد در مسجد نور تهران

نامه سرگشاده علی مطهری به احمدی نژاد

http://www.fararu.com/vdcjyveo.uqetozsffu.html

زن ستیزی و مدافع برتری جنسیتی و زن عنصر درجه دو و محروم از حق و حقوق مساوی با مرد بودن فقط مختص دیدگاه های ارتجاعی فسیل های قرون وسطایی جوزوی حکومتی نمی باشد، بلکه این اندیشه ی متعفن زن ستیزانه شامل بچه آخوند ها و پاسدار هایی می شود که عنوان دکتر و مهندس هم با خود یدک می کشند. البته بدون آنکه گفته شود آیا مشکل اساسی عدم گورستان و پادگان وحوزه علمیه ی قم کردن دانشگاه ها می باشد و وحشت از تفکر و اندیشه مترقی و جنبش آزادیخواهی دانشجویان نمی باشد . به خصوص اینکه دختران دانشجو نقش بسزایی در این جنبش دارند . یاا ینکه وحشت از دانشجویان چه دختر چه پسر نمی باشد که در آستانه ی فرار رسیدن 18 تیر سال گرد قیام دانشجویان در 18 تیر 78 این چنین نامه پرامنی ها رد وبدل می شود . اگر هدف غیر از ترفند خاموش کردن صدای اعتراضی دانشجویان وجدا کردن و کنترل نمودن شان نمی باشد. باید با این حساب نتیجه گرفت که زنان تن فروشان خیابانی یا دخترانی که بطور قاچاقی به برون مرز منتقل و فروخته می شوند همگی دانشجو یا فارغ التحصیلان دانشگاهی می باشند و فقر و بیکاری و عدم عدالت و وجود تبعیض با دین ابزاری شده با حکومت دینی مشکل اصلی نمی باشد که در این نامه نگاری های سر گشاده بطور علنی سانسور می شوند؟

علی مطهری با ارسال نامه سرگشاده ای به محمود احمدی نژاد به اظهارات صبح امروز وی دال بر مخالفت با تفکیک جنسیتی پاسخ داد. این که عدم اختلاط دختر و پسر در دانشگاه ها و غیر دانشگاه ها بر اختلاط اولویت دارد و تا آنجا که عسر و حرجی در کار نباشد باید محیطهای علمی ما محیط های جداگانه باشد مورد اتفاق فقهای عظام است، همچنان که حوزه های علمیه ما محیطهای مختلط نیستند و اگر تاسیس دانشگاهها هم از همان ابتدا به دست ما بود و به تقلید از غرب نبود دانشگاه ها نیز به صورت دانشگاههای دخترانه و پسرانه تاسیس می شدند. اکنون که این راه کج را از سال 1313 تا به امروز پیموده ایم بهترین راه ، تاسیس دانشگاههای دخترانه است، کاری که رژیم شاه نیز به آن توجه داشت و دانشگاه فرح آن روز و الزهرای امروز را تاسیس کرد و متاسفانه ما در طول سی و دو سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ دانشگاه معظم دخترانه ای تاسیس نکرده ایم، در حالی که امروز در آمریکا نیز دانشگاه دخترانه مورد استقبال قرار گرفته است. بدیهی است امروز که دانشگاههای دخترانه به اندازه کافی نداریم باید در حد امکان از اختلاط جلوگیری کنیم و تلاشهایی که وزیر محترم علوم و همکارانشان انجام می دهند در مسیراسلامی کردن دانشگاه ها از نظر ظاهر و محتواست، گرچه اینجانب به برخی از آنها گفتم سرانجام آقایان مشائی و احمدی نژاد تحمل نخواهند کرد و این طرح را نیز مانند قانون عفاف و حجاب معلق خواهند نمود و امروز این پیش بینی به حقیقت پیوست. اگر بناست اختلاط آزاد باشد باید روابط جنسی هم مانند دنیای غرب آزاد باشد والا عوارض روحی و روانی در پی خواهد داشت. نمی توان بخشی از نظام خانوادگی و روابط زن و مرد را از اسلام گرفت و بخشی را از غرب . یا باید نظام اسلامی را در این حوزه پیاده کنیم یا نظام غربی. روش امثال جناب عالی مصداق« کج دار و مریز» است. از آنجا که جناب عالی اظهار علاقه به شهید آیت الله مطهری می کنید، چند جمله از ایشان در این خصوص نقل می کنم. در کتاب مسئله حجاب می فرمایند: اگر دختران در اجتماعات عمومى لباس ساده بپوشند، کفش ساده به پا کنند، با چادر یا با مانتو و روسرى کامل به مدرسه و دانشگاه بروند، آیا در چنین شرایطى بهتر درس مى‏خوانند یا با وضعى که مشاهده مى‏کنیم؟ اصولًا اگر التذاذهاى جنسى و منظورهاى شهوانى در کار نیست چه اصرارى است که بیرون رفتن زن به این شکل باشد؟ چرا اصرار مى‏ورزند که دبیرستانهاى مختلط به وجود آورند؟. ...

لاریجانی: رهبری فرموده‌اند‌ مجلس حق سوال و استیضاح را دارد

http://www.fararu.com/vdcj8veo.uqetmzsffu.html

اکنون بیشتر مشخص می شود که حیطه ی قدرت و اختیارات ولی وقیح نا مشروع بیش از آن است که تا کنون بکار گرفته و نشان داده شده است . زیرا که رئیس آلت دست بازار مکاره دکوری و نمایشی اعتراف کرده است که با بودن ولی وقیح نامشروع دیگر قانون معنی و مفهومی ندارد و ادعای مضحک مستقل بودن نهاد های حکومتی فقط یک طنز تلخ است که کار بردش همچون نمک بر روی زخم پاشیدن می باشد . به ویژه پس از فاش شدن نقش پاسداران کودتا گر از طریق اسکله های غیر مجاز در بنادر جنوب کشور چگونه می باشد . پس از تکذیب سر کرده گزمکان پاسداران کودتا گر وخط و نشان کشیدن برای پاسدار رئیس جمهور اکنون نوبت ولی وقیح نا مشروع است که از طریق آلت دست دیگرش در بازار مکاره فشار گاز انبری علیه ی پاسدار رئیس جمهور را دنبال کند .

لاریجانی رسانه ای کردن توصیه های خصوصی رهبری به نمایندگان را خلاف تدبیر می خواهد و می گوید: «اگر قانونی برای دولت مبهم است از مجلس تفسیر بخواهد.»"علی لاریجانی" در راه بازگشت از جمهوری آذربایجان درگفت وگو با خبرنگار خانه ملت، به ابراز نظرات خود درباره برخی مسائل در رابطه دولت و مجلس پرداخته که متن این گفت وگو به این شرح است. قبحی در مدارا با دولت نمی بینم .اگر قانونی برای دولت مبهم است از مجلس تفسیر بخواهد .روش مجلس در بررسی تخلفات دولت دوگانه نیست .آیا ایشان از شخص خاصی نام بردند؟ هیئت رئیسه نمی‌تواند جلوی سوال را بگیرد .آیا درباره طرح سوال از رئیس جمهور نظر هیات رئیسه بر این است که این سوال در شرایط فعلی مطرح نشود؟

"نه تنها رئیس موزه ملی ایران بلکه معاون سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز دستگیر شد"

اینگونه دستگیری ها نشان از رشد بی ر ویه ی موضع دشمنی عریان فسیل های حوزوی و فاشیست های قرون وسطایی زن ستیز حاکم نظامی می باشد که اهدف پلید ضد انسانی شان را با پوشش ترفند مبارزه با بی حجابی و دخترانه و پسرانه کردن دانشگاه ها و اینگونه بازداشت مسئولن زنان کابینه به پیش می برند.

آینده : به رغم اطلاعیه روز گذشته سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، بررسی‌های خبرنگار "آینده" از منابع موثق و گوناگون، از صحت بازداشت خانم آزاده اردكانی حكایت دارد. طبق این اخبار خانم تهمینه دانیالی، مشاور پیشین وزیر كشاورزی در امور زنان و معاون كنونی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری كه پس از انصراف تركستانی از ریاست سازمان ملی جوانان، به عنوان گزینه این پست نیز مطرح شده بود، هم بازداشت شده است. بنابر این گزارش، روز گذشته بعد از انتشار اخباری در خصوص بازداشت رئیس موزه ملی، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در اطلاعیه‌ای مطول تلاش كرد این امر را تكذیب كند كه در صورت اصرار بر عدم بازداشت وی، آینده آمادگی دارد تا همین امروز گفت‌و‌گوی با اردكانی در دفترش داشته باشد.

حمایت روسای دانشگاه ها از دستور منع تفکیک جنسیتی احمدی نژاد


تو پوزی شدن ولی وقیح نا مشروع و حامیان شان به خصوص علی مطهری که تلاش می کنند دانشگاه را مسجد و حوزه ی علمیه ی قم نمایند .

آینده : در نشست دیروز روسای دانشگاه ها، حمایت از سیاستهای اخیر احمدی نژاد درباره منع تفکیک جنسیتی اعلام شد.نشست فرهنگی اجتماعی روسای دانشگاه ها با انتشار بیانیه ای پایان یافت که در آن، حمایت آنها از سیاست جدید دولت و نامه اخیر احمدی نژاد درباره "منع تفکیک جنسیتی" در دانشگاه ها، اعلام شده است.در بند 8 این اطلاعیه آمده: "شرکت کنندگان در نشست، ضمن تقدیر از مراجع معظم تقلید که همواره هادی معنوی این عرصه بوده اند با توجه به مبانی پیش گفته در امر عفاف و حجاب، برنامه ها و اقداماتی را که در این حوزه فراتر از برداشتهای نازل شکلی و مبتنی بر سیاستهای عالمانه، قانونی، منطقی و روشهای اصولی و تدریجی مورد توجه شما تعریف شوند را امری لازم و ضروری و موثر می دانند."در قسمت دیگری از این بند آمده: "روسای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور، همچنین همگان را به پرهیز از شعارزدگی در اعلام موافقت یا مخالفت در این عرصه دعوت می نمایند و مصرانه از مسئولین آموزش عالی کشور می خواهند بسترهای اجرایی شدن این امر مهم را فراهم سازند."

واکنش سید حسن خمینی به اظهارات اخیر فرمانده سپاه: مگر امام دستور نداد در سیاست دخالت نکنید؟

این واکنش هم مکمل گزارش خبر قبلی می باشد . به ویژه اینکه اکنون ضمن روشنگری کردن بی اعتبار بودن خمینی شیاد که نام بردن و آویزا ن شدن به وی فقط برای مترسک ساختن علیه ی دیگران می باشد از سوی نوه ی این شیاد سر کرده رئیس گزمکان پاسداران کودتا گر تو پوزی شده است.

حجت‌الاسلام سید حسن خمینی به اظهارات سیاسی اخیر سردار جعفری فرمانده سپاه واکنش نشان داد و خطاب به او نوشت: “سردار عزیز، مگر شما خود و ارگان وابسته به خود را ملتزم به اصول انقلاب و دستورات امام نمی دانید؟نوه‌ی بنیانگذار جمهوری اسلامی در صفحه‌ی خود در سایت فیس‌بوک، در واکنش به اظهارات فرمانده سپاه که شرطهایی را برای حضور خاتمی و اصلاح طلبان در انتخابات مطرح کرده بود، ضمن اشاره به وصیتنامه امام خمینی و تاکید ایشان بر عدم شرکت نظامیان در امور سیاسی، نوشت:سردار عزیز، مگر شما خود و ارگان وابسته به خود را ملتزم به اصول انقلاب و دستورات امام نمی دانید؟مگر امام اینگونه وصیت نکردندکه:وصیت اکید من به قواى مسلح آن است که همان طور که از مقررات نظام، عدم دخول نظامى در احزاب و گروهها و جبهه‏ها است به آن عمل نمایند؛ و قواى مسلح مطلقاً، چه نظامى و انتظامى و پاسدار و بسیج و غیر اینها، در هیچ حزب و گروهى وارد نشده و خود را از بازیهاى سیاسى دور نگه دارند. در این صورت مى‏توانند قدرت نظامى خود را حفظ و از اختلافات درون گروهى مصون باشند. و بر فرماندهان لازم است که افراد تحت فرمان خود را از ورود در احزاب منع نمایند. و چون انقلاب از همۀ ملت و حفظ آن بر همگان است، دولت و ملت و شوراى دفاع و مجلس شوراى اسلامى وظیفۀ شرعى و میهنى آنان است که اگر قواى مسلح، چه فرماندهان و طبقات بالا و چه طبقات بعد، برخلاف مصالح اسلام و کشور بخواهند عملى انجام دهند یا در احزاب وارد شوند که ـ بى‏اشکال به تباهى کشیده مى‏شوند ـ و یا در بازیهاى سیاسى وارد شوند، از قدم اول با آن مخالفت کنند. و بر رهبر و شوراى رهبرى است که با قاطعیت از این امر جلوگیرى نماید تا کشور از آسیب در امان باشد

فیلم/ سخنان احمدی نژاد در مورد "برادران قاچاقچی" که دفتر ریاست جمهوری آن را "ناقص یا تحریف شده" خواند

http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=35158

پیرامون 3 خبر مرتبط بهم دیگر

شتاب گیری تکذیب کردن همراه با انتقاد ها و واکنش های تهدید آمیز لفظی و نوشتاری نامه های سر گشاده مورد های گزارش شده ی فوق مرتبط به افشاگری پاسدار رئیس جمهور احمدی نژاد می باشد که لینک فیلم آن ضمیمه شده است که سخنرانی وی پیرامون اسکله های غیر مجاز پاسداران در بناد ر جنوب کشور و در گیر 2 میلیارد دلار بودن قاچاق برادران قاچاقچیان داخلی یعنی نیروی انتظامی می باشد که گفت رقم آنگونه درشت وکلان می باشد که قاچاقچیان بین المللی را وسوسه و تحریک می کند تا چه رسد به برادران قاچاقچیان وطنی . البته پاسدار رئیس جمهور احمدی نژاد پس از تکذیب و تهدید کردن رئیس گزمکان محمد علی جعفری مجبور شده است تا که بگوید رسانه های خبر رسانی حرف های روشنگرایانه ی وی را تحریف نموده اند.

نگرانی از وضعیت حسین رونقی در زندان

گزارش جنایتکارانه از درون سیاه چال های رژیم ضد بشری قرون وسایی تبدیل به یک امر دائمی شده است . زیرا که بدون اعمال این جنایات سیستماتیک که هم نوعی زهر چشم گرفتن است . هم ادامه ی سیاست رعب و وحشت در جامعه می باشد . هم وحشت از قیام عمومی می باشد . صد البته که مشخص شده است رابطه ی شدت و اوج گیری این سیاست هم با فضای مقاومت زندانیان و فضای نارضایتی عمومی و هم نزدیک بودن وقایع تاریخی و حضور تجمع اعتراضی مردم دارد . بهمین دلیل چون سالگرد قیام 6 روزه ی دانشجویی 18 تیر ماه 78 نزدیک شده است . بنابراین ترفند های چند جانبه ی سرکوب زیر پوشش مبارزه با بی حجابی و اراذل اوباش و اعمال فشار درون سیاه چال ها فزونی گرفته است . نمونه 3 گزارش خبری زیر می باشد.

حسین رونقی ملکی زندانی سیاسی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین که از بیماری کلیوی رنج می‌برد، در طی دو روز گذشته دوبار دچار تشنج شده است.منابع آگاه به هرانا گفتند وی به دلیل نامعلومی دوبار دچار تشنج شده است و مسئولین زندان تا کنون اقدامی موثری برای انتقال وی به بیمارستان و یافتن علت آن انجام نداده‌اند.همبندیان وی تشنج این زندانی را توام با حمله قلبی تشخیص داده‌اند.خانواده این زندانی به گزارشگر هرانا اعلام داشتند اطلاعی از وضعیت اخیر فرزندشان ندارند و در آخرین اقدام قانونی برای تدوام درمان وی در خارج از زندان دادستانی بر اساس گزارش پزشکی قانونی با مرخصی ۴۰ روزه وی موافقت کرده است.نزدیکان این زندانی می‌گویند علی رغم موافقت دادستانی وزارت اطلاعات با صدور مرخصی برای این زندانی بیمار مخالفت کرده است.حسین رونقی ملکی که به تازگی و دو بار جهت انجام عمل جراجی کلیه به بیمارستان منتقل شده است برای تدوام درمان بیماری‌اش می‌بایست در محیط مناسب استراحت کند.

انتقال دو زندانی محکوم به اعدام به قرنطينه زندان اروميه

بعد از ظهر امروز (چهار شنبه) دو زندانی محکوم به اعدام به دستور مسئولين زندان اروميه به قرنطينه اين زندان منتقل شدند. مسعود شمس نژاد وکیل یکی از این افراد در گفتگو با آژانس خبری موکریان ضمن تأیید این خبر اسامی این دو تن را صدیق نعمانی اهل روستای برازان از توابع مرگور واقع در شهرستان ارومیه و مهدی کهن اهل کرمانشاه اعلام نمود. تا لحظه تنظيم خبر از علت انتقال اين دو زندانی که اتهام آنها قاچاق مواد می باشد هيچ اطلاعی در دست نيست.

درگیری خونین در زندان گوهردشت کرج منجر به قتل 4 زندانی و تعداد زیادی مجروح گردید

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" در یک درگیری خونین در بند 6 زندان گوهردشت کرج 4 زندانی کشته و بیش از 15 نفر شدیدا زخمی که وضعیت تعدادی از آنها بسیار وخیم اعلام شده است.سه شنبه شب 14 تیرماه حوالی ساعت 23:15 طی یک درگیری خونین در سالن 18 بند 6 زندان گوهردشت که برای مدت طولانی ادامه داشت که در جریان این درگیری 4 نفر کشته شدند . اسامی آنها به قرار زیر می باشد:مالک ملک پور،مجتبی کلانی،محمد حاجیان هویت نفر چهارم هنوز نامشخص می باشد .در این درگیری حداقل 15 نفر بشدت زخمی شدند و زخمهای آنها به حدی شدید بود که تعدادی از آنها به بیمارستانهای خارج از زندان انتقال یافتند.علیرغم درگیری شدید و خونین برای مدت نسبتا طولانی در این بند پاسداربندها و گارد یژه زندان برای جلوگیری از این درگیری خونین هیچگونه دخالتی نکردند و اجازه دادند که نتیجۀ آن 4 کشته و حداقل 15 زخمی باشد.درگیریهای خونین توسط باندهای مافیایی زندان که بدستور مردانی رئیس زندان و خادم معاون وی و همچنین فرجی نژاد رئیس اطلاعات زندان عمل می کنند صورت می گیرد و هدف آنها از این درگیریهای خونین حذف زندانیان معترض نسبت به سیاستهای سرکوبگرانه وحشیانه در زندان می باشد.در حال حاضر سه زندانی سیاسی هموطن کرد (انور خضری ،کامران شیخ وسید ابراهیم سیدی) که نزدیگ به 1 ماه در اعتصاب غذا بسر می برند در این بند زندانی هستند و یکی از دلایل اعتصاب غذای آنها قرار داد آنها در کنار زندانیان عادی و خطرناک می باشد