گزیده خبر های 22 تیر90 – قسمت 2

پگاه آهنگرانی بازداشت شده است؟

بازهم خبر زن ستیزانه ی دیگر که بی ارتباط به فضای هیستریک طرح جنسیتی جدا سازی دختران و پسران دانشجو در دانشگاه ندارد که آخوند گردن کلفت متحجر زن ستیزی همچون علم الهدی امام جمعه مشهد مدافع سر سخت این طرح زن ستیزانه ی تبعیض آمیز جنسیتی می باشد.


آفتاب: برخی رسانه‌ها مدعی شدند پگاه آهنگرانی بازداشت شده است اما به علت آن اشاره نكرده‌اند. به گزارش آفتاب، سایت آینده نوشت که خبرنگارش در تماس با منیژه حكمت مادر پگاه آهنگرانی، پیگیر صحت و سقم این خبر شد كه این كارگرادان سینما با گفتن «فعلا حوصله ندارم، خداحافظ» توضیحی در این باره نداد.پگاه آهنگرانی بازیگر و فرزند منیژه حكمت از كارگردانان ایرانی و جمشید آهنگرانی، كارگردان فیلم‌های جوانمرد و شبیخون است.هم اكنون فیلم "ورود آقایان ممنوع" با بازی پگاه آهنگرانی در حال اكران است.پیش از این اعلام شده بود پگاه آهنگرانی قصد دارد جام جهانی فوتبال زنان را برای شبكه خبری دویچه‌وله آلمان پوشش دهد. بنابر این خبر، وی قرار بود مشاهدات خود را در سفرش به آلمان و دیدن بازی‌های جام جهانی فوتبال زنان در وبلاگی ویژه بازتاب دهد.آهنگرانی پیش از این جشنواره برلین را برای این شبكه پوشش داده بود

فدايي در گفت‌وگو با فارس:شناسايي ‌و معرفي "منحرفان، فاسدان و عناصر ‌مسئله‌دار " وظيفه سپاه است.خبرگزاري فارس: نماينده مردم تهران با بيان اينكه فتنه‌گران بايد اقرار كنند كه با ضدانقلاب و نظام سلطه همراهي داشته به‌خاطر اين خيانت عذرخواهي كنند، گفت: سپاه وظيفه دارد ‌توطئه‌ها و ترفندهاي منحرفان و عناصر مسئله‌دار را شناسايي و به مردم معرفي كند.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=9004220055

اینه نظر یک لمپن و لات های چماقداری است که جزو یکی از مجرمان بازداشتگاه کهریزک می باشد . البته دلیل حضوری انگلی اش در صحنه مدیون به آویزان شدن ارگان های فاشیستی سرکوبگر کودتایی و دفاع مشمئز کننده کردن از اینان همچون پاسداران کودتا گرمی باشد.

پرونده میلیاردی احمدی‌نژاد در شهرداری به جریان ‌افتاد

سئوال است که چرا آن زمان که بازار مکاره ی هفتم این پرونده را در دستور کار پیگیری و رسیدگی خود قرار داد . بلافاصله ولی وقیح نا مشروع وارد صحنه شد و با دخالت گری مانع از پیگیری اش شد. ولی اکنون که جنگ قدرت و ثروت میان لوطی و عنتر بالا گرفته است این پرونده ی بیگانی شده هم گشوده شده است؟

روزنامه روزگار نوشت:نجفی عضو كمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران تاكید دارد گزارش در دست رئیس شورای شهر است و بارها نیز برای ارائه گزارشی در صحن شورا از او تقاضا شده است. حسابهای شهرداری تهران در سال های ۸۲ تا ۸۴ شفاف نیست. در آن زمان یكی از بزرگترین پرونده های غیرشفاف مالی با رقمی در حدود ۳۲۰ میلیارد تومان شكل گرفت و تا به امروز نیز اخبار مربوط به آن مسكوت مانده است. راهروهای شورای شهر از هیچ سو راه به جایی نمی برد. رئیس شورا به كنایه ای عذر ما را می خواهد و هیچ اطلاعی درباره آخرین وضعیت گزارشی كه به او ارائه شده در اختیار ما قرار نمی دهد و نماینده پی گیری این پرونده نیز گزارشی دریافت نكرده كه اظهارنظر كند. با این حال دكتر نجفی عضو كمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران تاكید دارد گزارش در دست رئیس شورای شهر است و بارها نیز برای ارائه گزارشی در صحن شورا از او تقاضا شده است.

معترضان به خشک شدن دریاچه ارومیه محاکمه شدند

صدور چنین حکم وارونه ای عجیب و غریب نیست . زیرا که روش دستگاه قضاییه ی آلوده به فساد و رشوه و رانت خواری و تبعیض ضعیف کش و ظالم پرور در 33 سال گذشته همینگونه بوده است که پیوسته جای قاتل و مقتول و معترض و شاکی با خلافکاران و قانون شکنان را تعویض کرده است . زیرا که نهادی آلوده و آلت دست بوده است که در خدمت کلان دزدان و غارتگران و تجاوز گران حکومتی و حامیان شان بوده است .

دستگاه قضایی کشور در پی اعتراض شهروندان آذربایجان به سکوت و بی‌عملی در مقابل فاجعه زیست محیطی در استان آذربایجان غربی (خشک شدن دریاچه ارومیه) اقدام به محاکمه ۲۰ تن از شهروندان و فعالان مدنی کرد.بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران بازداشت شدگان روز طبیعت (۱۳ فروردین) در استان آذربایجان غربی ۱۸ تیر ماه و در شعبه ۱۰۴ جزایی مورد محاکمه قرار گرفتند.این دادگاه جمعی در حالی برگزار شد که روز گذشته رسانه‌های دولتی به نقل از کار‌شناسان اعلام کردند که در صورت خشک شدن دریاچه ارومیه یک فاجعه زیست محیطی در مناطق غربی کشور بوجود می‌آید.اسامی افرادی که در این دادگاه مورد محاکمه قرار گرفتند به شرح زیر است:محرم جعفرپور، محمد خطیبی، بابک رضایی، وحید پوررضا، الیاس شکری، وحید طربناک، مختار عهدنو، حسن قلیزاده، مهدی قلیزاده، یونس قلیزاده، بهنام ملک‌پور، کاظم واحدی، توکل آفتابی، صفر آفتابی، جعفر آکنیش، رضا اقبالی، محمد اقبالی، مهدی باقری، رسول بهاری، هاشم پناهی از اتهام بازداشت شدگان اطلاع دقیقی در دست نیست، اما پیش‌تر و در محاکمه مشابه در تجمع سال گذشته بازداشت شدگان به اتهام شرکت در تجمعات غیر قانونی مورد محاکمه قرار گرفتند.گفتنی است، رای دادگاه در این خصوص صادر نشده است و دفاعیات مته‌مان به صورت مکتوب از ایشان اخذ شده است.

مجلس و دولت عواقب خشكي درياچه اروميه را بپذيرند + عکس

حکم فوق از سوی دستگاه آلوده به فساد و رشوه و رانتخواری وتبیعض قضاییه صادر شده است تا نه مسئولان حکومتی و پاسداران پیمانکار که با دریافت دلار های هنگفتی میلیاردی از دولت ها مدعی راه و جاده و سد سازی بوده اند مقصر معرفی نشوند ، بلکه شاکیان و معترضان و منتقدان عامل خشک شدن و مقصر می باشند.

معاون برنامه‌ريزي استاندار آذربايجان‌شرقي بر حساس‌سازي مجلس و دولت در زمينه عواقب خشك شدن درياچه اروميه تاكيد كرد و گفت: بايد اين حساس ‌سازي را در سطح ملي ايجاد كنيم.فرخ مسجدي امروز در گفت‌و‌گو با فارس در تبريز با بيان اينكه در زمينه احياي درياچه اروميه بايد به صورت كلان و ملي عمل شود، اظهار داشت: متولي اصلاح منابع آبي در كشور مشخص بوده وزارت نيرو بايد در زمينه احياي درياچه اروميه فعال باشد.وي يادآور شد: سازمان محيط زيست به عنوان ناظر تامين منابع آب بايد عمل كند و اين سازمان قدرت اختصاص بودجه كافي براي اين موضوع را ندارد.مسجدي ادامه داد: ظرفيت‌هاي قانوني و رديف‌هاي قانون بودجه در زمينه استفاده از منابع مالي احياي درياچه اروميه وجود دارد كه بايد مورد استفاده قرارگيرد.

*جايگزيني مديريت درياچه اروميه از محيط زيست به وزارت نيرو

تلاش های مذبوحانه برای ماستمالی کردن جنایت اتفاق افتاده شده در مورد خشک شدن بزرگ ترین دریاچه ی شور جهان است که باا ین پاسکاری قرار است به جای پاسخگویی بازی کی بود کی بود من نبودم دنبال و اجرا شود

معاون برنامه‌ريزي استاندار آذربايجان شرقي هشدار داد: در صورتي كه در زمينه تامين منابع مالي براي احياي درياچه اروميه استفاده نشود فرصت‌ها از دست رفته و شاهد زيان‌هاي خسارت بار خواهيم بود.مسجدي خواستار اصلاح ساختار در زمينه احياي درياچه اروميه شد و ادامه داد: جايگزيني مديريت اين درياچه از محيط زيست به وزارت نيرو ضروري بوده و وزارت نيرو بايد پيشگام اين حركت باشد.

* حساس‌سازي دولت و مجلس درباره خشك شدن درياچه اروميه

مگر روند رو به خشکی رفتن در یاچه ارومیه یکشبه و چند ساله رخ داده است و مرتبط با سیاست خائنانه ی چوب حراج بر منابع و ذخایر و سرمایه های کشور نمی باشد که در 33 سال گذشته اعمال شده است و موجب خشک شدن در یاچه ها وتالاب و رود خانهه ای کشور همراه با سوزاندن جنگل ها و نابود کرن مراتع سبز کشور و بایر و کوی کردن زمین های قابل کشت بوده است؟

وي بر حساس سازي مجلس و دولت در زمينه احياي درياچه اروميه تاكيد كرد و افزود: رسانه‌هاي استان توانسته‌اند با به روز نگه داشتن اين مسئله در زمينه حساس سازي جامعه عمل كنند، ولي در سطح ملي اين حركت صورت نگرفته است.
معاون برنامه‌ريزي استاندار آذربايجان شرقي خواستار عهده‌دار شدن مسئوليت مستقيم مديريت و احياي درياچه اروميه از طرف وزارت نيرو شد و گفت: بخش‌هاي مختلف استاني نيز در اين زمينه با وزارت نيرو مي توانند همكاري كنند.اين مسئول وحدت نظر در محوريت احياي درياچه اروميه را مورد تاكيد قرارداد و ادامه داد: به واسطه مشخص نشدن وضعيت درياچه اروميه عواقب تعلل دررسيدگي به وضعيت اين درياچه زيان‌بار خواهد بود.درياچه اروميه با تمام جزاير آن در سال 1354 به عنوان يكي از تالاب‌هاي بين‌المللي در كنوانسيون رامسر ثبت و از سوي مؤسسه بين‌المللي تالاب‌ها به عنوان يكي از مهم‌ترين مناطق مهم پرندگان انتخاب شد. در اين درياچه در حال حاضر 27 گونه پستاندار، 212 گونه پرنده، 41 گونه خزنده، هفت گونه دوزيست و 26 گونه ماهي زيست ميكند. درياچه اروميه داراي 102 جزيره است كه همه آنها از سوي سازمان يونسكو به عنوان ذخيرگاه طبيعي جهان به ثبت رسيده است.درياچه اروميه از نظر سطح آب‌هاي آزاد، بيستمين درياچه جهان از لحاظ وسعت و شورترين پس از بحرالميت محسوب مي‌شود. طول درياچه از 130 تا 146 كيلومتر و عرض آن از 58 تا 15 كيلومتر (بين كوه زنبيل و جزيره اسلامي) متغير است.شوره زارهاي حاشيه دريا روز به روز وسيع تر و آب‌هاي زيرسطحي نيز شورتر مي‌شوند تا جايي كه چندين روستاي حاشيه درياچه هم اكنون خالي از سكنه شده‌اند. بادهاي نمكي در آينده به يكي از تهديدهاي جدي منطقه تبديل مي شود و به گفته مسئولان امر، مزارع درجه يك حاشيه درياچه اروميه با تهديد نابودي مواجه هستند.براساس برآورد كارشناسان، 70 درصد علت كاهش آب درياچه اروميه شرايط طبيعي و اقليمي از قبيل تبخير است و تنها 30 درصد توسط عوامل انساني صورت مي‌گيرد.

بازداشت دوازده جوان حاضر در یک میهمانی خصوصی در قزوین

اینگونه شبیخون زدن و بازداشت ها ناشی از چیست؟ آیا این پاسخ همان قول دادن پاسدار گماشته احمدی نژاد است که 6 سال پیش به جوانان قول داده بود که مگر مشکل جوانان حجاب وموی زیر روسری بیرون زده و وفرم لباس و آستین کوتاه بودنش می باشد یانه شغل و مسکن و تشکیل خوانواده می باشد که اکنون این چنین پاسخ آن قول ها داده می شود

جمعه شب، مورخ هفدهم تیرماه، ماموران امنیتی با ورود به یک مهمانی خصوصی مختلط در شهرک هفت سنگان قزوین، دوازده جوان را دستگیر نمودند.بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، جمعهٔ گذشته ماموران نیروی انتظامی ۷ پسر و ۵ دختر جوان را که در یک میهمانی خصوصی حضور داشتند، بازداشت و به کلانتری منتقل نمودند.دو تن از دختران جوان‌‌ همان شب با امضای تعهد نامه آزاد شده و بقیهٔ افراد به بازداشتگاه منتقل شدند.گفتنی ست که در حال حاضر این ده شهروندِ قزوینی با قرار وثیقهٔ پنج میلیون تومانی آزاد هستند.