گزیده خبرهای 12 آذر 90

پای درددل دانش‌آموزی که انگشت‌هایش را در آتش‌سوزی مدرسه از دست داده است.پریسا:دیگر انگشت ندارم/ هنوز هم بخاری کلاسمان نفتی است.خبرگزاری فارس: پریسا آرام می‌گوید «دیگر انگشت ندارم» و سکوت می‌کند؛ عمق نگاهش پر از حرف است و از غمی می‌گوید که انگار با گذشت 5 سال هنوز همانطور تازه مانده است.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900911000672

جایی که گزارش شده است روزانه 300 نوجوان به مصرف کنندگان مواد مخدر افزوده می گردد . همچنین هنگامی که خانه از پای بست ویرانست و شتر با بارش برده می شود. اما لنگه پشه کوره گرفته می شود تا با بهانه ای برای اشک تمساح ریختن برای دانش آموزان گردد یقه ی وزیر ودولت گرفته شود . البته هدف اینگونه اقدام نه از موضع دلسوزی برای دانش آموزان محروم و انگشت سوخته می باشد، بلکه نوعی تبلیغات منفی علیه ی دولت است که مرتبط به جنگ قدرت وثروت ونمایش خیمه شب بازی دوره ی نهم بازار مکاره است . زیرا که گزارشگر اشاره ای به آمار 7 میلیون و 135 هزار دانش آموزان ترک تحصیل کرده نکرده است که تبدیل به کودکان کار خیابانی شدند. یا اینکه در فصل سر ما فقط وضعیت یک کلاس ویک دانش آموز نظر چنین می باشد و سابقه ی آتش گرفتن بخاری کلاس وسوختن معلم و دانش آموزان وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا»، پریسا هنوز هم وقتی یاد آن روز می‌افتد، دلش می‌گیرد، بغض می‌کند و به گوشه‌ای خیره می‌شود.انگار هنوز باور ندارد که چه بر سرش آمده است؛ گاهی اوقات ترجیح می‌دهد با هیچکس حرف نزند و تنها به خاطرات شیرین سال‌های کودکی‌اش و قبل از تلخ‌ترین حادثه زندگی‌اش، بیندیشد اما باز نمی‌شود و دوباره آن لحظات جایگزین شادی‌ها می‌شوند.درست 5 سال پیش بود، یک روز سرد پاییزی مثل همین روزها؛ بچه‌ها دور چراغ علاءالدین کلاس می‌چرخیدند و شیطنت می‌کردند.خودشان هم نمی‌دانستند چه شد، چراغ علاءالدین ناگهان بر زمین افتاد، نفت جاری شد و آتش، شعله‌ور؛ با تمام وجود فریاد می‌کشیدند و کمک می‌خواستند اما تنها آب شدن خودشان را می‌دیدند. آمدند، به کمکشان آمدند اما باز هم دیر شد؛ آتش زیبایی‌ها را به تاراج برده بود و در این بین به پریسا بیش از همه بدهکار بود.* تمام انگشتانم در آتش سوخته است.پریسا طاهری به خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» می‌گوید: در هنگام وقوع آتش سوزی در آذر ماه 85 در کلاس دوم دبستان درس می‌خواندم و الان کلاس دوم راهنمایی هستم و با 5 همکلاسی آسیب دیده‌ام(دانش‌آموزان دختر) در یک کلاس درس می‌خوانیم.وی می‌افزاید: در آن حادثه آتش‌سوزی حدود 45 درصد دچار آسیب‌دیدگی شدم و قسمت‌های مختلفی از بدنم سوخت که شدیدترین آن قطع شدن هر 10 انگشتم بوده است و‌ الان فقط در حد یک بند از هر کدام باقی مانده است.* معدل سال گذشته‌ام 19،70 شد/هنوز درد دارم.پریسا به وضعیت فعلی سیستم گرمایشی کلاس درسشان در مقطع راهنمایی اشاره می‌کند و می‌گوید:‌ الان هم بخاری کلاسمان نفتی است و طوری است که هم با نفت و هم با برق کار می‌کند و گاهی اوقات اگر برق قطع شود، دود می‌کند.وقتی از او می‌پرسیم که چه سخنی با وزیر و مسئولان وزارت آموزش و پرورش دارد، اینگونه بیان می‌کند: شما را به خدا در تمام کلاس‌های مدارس کشورمان از شوفاژ استفاده کنید نه از بخاری.وی ادامه می‌دهد: از ما گذشت اما حداقل در مدارس از شوفاژ استفاده کنید که برای بقیه دانش‌آموزان حادثه‌ای پیش نیایید چون واقعاً با این حادثه‌ای که برایمان اتفاق افتاد در زندگی روزمره مشکل داریم.

هشدار فاجعه ایدز در زندان ها

http://www.fararu.com/vdcfjjd1.w6de0agiiw.html

درکشور نفت خیزی که بدلیل فاسد بودن از رأس تا ذیل آن هنوز امکانات گرمایشی در مدارسش وجود ندارد تا موجب آتش سوزی و آسیب رسانی به معلم و دانش آموزان نشود .مشخص است وقتی مافیای مواد مخدر پاسداران آنگونه در ورود وتوزیع مواد مخدر فعال وپر تلاش می باشد که به آسانی مواد مخدر را تا درون زندان می برد .معلوم است که مصرف سرنگ مشترک تزریق مواد مخدر از سوی معتادان موجب انتقال وافزایش بیماری ایدز می شود. آنچنان که فاش شده ایدز در زندان ها در آستانه بروز فاجعه است

وزارت بهداشت در چند سال گذشته بسیار اعلام کرده با عرضه سرنگ رایگان در زندان ها، شیوع ایدز را در ندامتگاه ها و میان معتادان تزریقی کنترل کرده است.اما اکنون رییس سازمان زندان‌ها هشدار می دهد که ایدز در زندان ها در آستانه بروز فاجعه است. غلامحسین اسماعیلی، در همایش روز جهانی ایدز گفت: با بررسی مقطعی که در 9 زندان مرکزی کشور انجام شده، 57 درصد از جمعیت ورودی به زندان‌ها در بدو ورود سوء مصرف مواد مخدر دارند؛ حتی در یک زندان بین 75 درصد ورودی‌ها تست اعتیاد مثبت بود. آمار ایدز در زندان‌ها درحالی نگران کننده‌تر ‌می‌شود که بدانیم 44.73 درصد از زندانیان به جرم حمل مواد مخدر و اعتیاد دستگیر شده‌اند و 23.26 درصد آن‌ها به دلیل سرقت اموال به زندان افتاده‌اند. نگرانی از افزایش مبتلایان به ایدز در زندان‌ها با توجه به جمع آوری خرده‌فروشان و قاچاقچیان مواد مخدر افزایش ‌می‌یابد." رییس سازمان زندان‌ها همچنین با توجه افزایش جمعیت زندانیان و ظرفیت محدود زندان‌ها، به سیاستگذاران حوزه ایدز هشدار داد که "اگر متناسب با افزایش جمعیت کیفری، پزشکان و پیراپزشکان بیشتری در زندان‌ها حضور نداشته باشند، شاهد وقوع یک فاجعه خواهیم بود."

نقش 11 پدر خوانده در واردات ميوه

آیاوقتی در مملکت 33 سال است که پدر خواننده هها حکومت می کنند در کجای این رژیم فاشیستی مذهبی از رأس تا ذیل آلوده به فساد پدر خوانده وجود ندارد که قرار باشدد ر رده ی دسته چندم واردات میوه پدر خواننده ها وجود نداشته باشد که اکنون بدللیل جنگ قدرت وثروت پدر خواننده ها به پدر خوانده های واردات میوه گیر داده شده است.

محمدعلي دلاور، عضو کميسيون کشاورزي گفت: در کشور ما ۱۱ نفر واردکننده عمده ميوه داريم که اصطلاحا به آنها پدر خوانده هاي ميوه مي گويند و اين پدر خوانده ها در وزارتخانه ها و دستگاه ها نفوذ دارند وبه راحتي قانون را دور مي زنند.خراسان: عرفانيان: عضو کميسيون کشاورزي مجلس شوراي اسلامي خراسان از برگزاري جلسه اي با حضور وزير جهاد کشاورزي، رئيس کل گمرک، نماينده وزارت صنعت و تجارت و نماينده سازمان بازرسي در کميسيون کشاورزي مجلس براي بررسي واردات بي رويه ميوه به خصوص مرکبات در فصل برداشت خبر داد و گفت: در اين جلسه با اشاره به نقش 11 پدر خوانده واردات ميوه ، اعلام شد پرونده تخلف وزارت صنعت و تجارت در ثبت سفارش واردات ميوه به دستگاه قضايي ارسال مي شود. محمدعلي دلاور، عضو کميسيون کشاورزي گفت: در کشور ما ۱۱ نفر واردکننده عمده ميوه داريم که اصطلاحا به آنها پدر خوانده هاي ميوه مي گويند و اين پدر خوانده ها در وزارتخانه ها و دستگاه ها نفوذ دارند وبه راحتي قانون را دور مي زنند.

"گرین کارت آقاتهرانی تکلیف شرعی بود"

فاش شدن چگونگی مبارزه کردن با شیطان بزرگ آمریکا که 32 سال است هرروز علیه اش فریاد مرگ سر داده می شود یا اینکه پرچمش با تصویر رئیس جمهورش به آتش کشیده می شود .ولی این آخوند موسوم به معلم اخلاق که شاگرد آخوند فاسد ومتحجر ورانت خوار حکومتی مصباح یزدی است . همچنین مرید ولی وقیح منفور ونا مشروع می باشد که دارای گرین کارت آمریکایی می باشد چون در سر زمین آمریکا تبلیغ علیه ی آمریکا می کند. البته آن سمت معادله شهروند آمریکایی حمید مولانا می باشد که مشاور روابط بین الملل رئیس جمهور شده است . بهر حال اینهم بخشی از ادعای ایران امن وآزاد ترین کشور جهان است.

سیاست نامه: حجت الاسلام سيد ابوالحسن نواب، رئيس دانشگاه اديان و مذاهب اخیرا در دیدار با اعضاي تحريريه روزنامه فرهنگ آشتي، ضمن رد برخی اتهامات مطرح شده پیرامون خود، سخنانی را درباره گرین کارت حجت الاسلام آقا تهرانی مطرح کرده است.رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در این دیدار با اشاره به گرين كارت دکتر آقاتهراني اظهار داشت: آقا تهراني گرين كارت خود را بعنوان يك تكليف شرعي گرفته است چون ايشان مبلغ بود شرعا مكلف بوده براي تبليغات اسلامي در آنجا حضور داشته باشد.وی همچنین پیرامون جنجال بر سر اقامت دوگانه حجت الاسلام آقا تهرانی ابراز داشت: بنده حدود ۴۰ سال است از دوران طلبگي ايشان را مي‌شناسم و اتهاماتي مانند تبعه آمريكا بودن، حرفهاي بي ربطي است كه به ايشان نسبت مي دهند.معاون سياسي جامعه روحانيت در ادامه افزود: بداخلاقي عليه هر كسي بد است و اين مسائل ضريب امنيت اجتماعي جامعه را پايين مي‌آورد و افراد با اين چيزها ضربه‌اي نمي‌خورند.

زود دویچه سایتونگ : پیامی که تهران آنرا خواهد فهمید

البته نباید فراموش کرد که حاکمان رژیم ضد بشری غارتگر دین فروش و عوامفریب مردم ایران برای شان همچون دین نقش ابزار تبلیغاتی برای حفظ قدرت وانباشت ثروت بوده است و هر گز برای شان مهم نبوده که ضربه دوجانبه به دین دین ومردم زده اند .یعنی یک رژیم غیر متعارف ضد مردمی ونا مشروع می باشد که برای شان نابودی کشور ومردم اهمیت ندارد . از سوی دیگر مشخص است که اهداف پیدشان را از دلارهای فروش نفت به پیش برده اند وقطع این در آمد برای شان نقش عدم اکسیژن برای نفس کشیدن شان می باشد.

زود دویچه سایتونگ، آلمان : تسخیر سفارت انگلیس در تهران نشان دهنده آن است که قدرت ایران ساییده و مورد فرسایش قرار گرفته است. تا حالا ایران توانسته از درآمدهای صادرات نفت مردمان با درآمد پایین را زنده نگه دارد و از این طریق طول عمر خویش را زیاد کند. اما اگر اروپا بانک مرکزی ایران را مورد تحریم قرار دهد، میتواند این دولت فرضی اتمی را در منگنه قرار دهد. انقلابیون زنده بودنشان به افسانه و شعار بستگی دارد و این در مورد رژیمهای انقلابی هم صادق هست. کسی که افسانه میبافد دنبال اشخاصیست که آن را بپذیرند. ضعفهای خویش را در پشت دشمن فرضی پنهان میکنند. این مورد رسم جمهوری اسلامی از پیدایش آن تابکنون بوده است. اما حمله به سفارت انگلیس در تهران توسط دانشجویان بسیجی که تحت حمایت ضمنی خامنه ای صورت گرفت یک چیز را بطور مشخص عیان کرده است و آن اینکه رژیم بر خلاف ادعاهای خویش در گوشه ای گیر افتاده و سیستم در بحران است و از درون خالی شده است. تحریمهای گذشته تا حالا در نظر رژیم قابل تحمل است، تا زمانی که بحثی راجع به تحریم نفت ایران در میان نباشد. با پول صادرات نفت میشود همه چیز خرید، حتی اگر به چند برابر قیمت اصلی آن. با واردات و سوبسیدهای فراوانی که دولت در اختیار مردم قرار میدهد میتواند که سیستم حکومتی خویش را نگه دارد. اما اگر دولتی بخواهد این شاهرگ حیاتی رژیم را از بین ببرد آن زمان است که نفس زنده ماندن آن به جدیت تهدید میشود. و این همان دلیلی بود که انگلیس آنرا در راه حلهایی که میتواند رژیم را از بدست آوردن بمب اتمی دور نگه دارد به اجرا گذاشت. بستن راه تمامی منابع پولی و مالی رژیم در این کشور مانند بانک مرکزی ایران که آنرا را در لیست مورد تحریم قرار داد و هر نوع معاملاتی با آنرا ممنوع کرد. بستن راههای مالی و منابع پولی رژیم و در پی آن صادرات نفتی و گازی آنرا مورد تحریم قرار دادن، تنها راه حلی میتواند باشد که از آن طریق رژیم را تحت فشار قرار دهد. اروپا یک رل مهمی را در این مورد میتواند بازی کند و آن اینکه ایران منافع فراوانی در ارتباط با اروپا دارد. چین، روسیه و دیگر کشورها نمیتوانند این شکافی که در پی تحریم صورت خواهد گرفت کلا بپوشانند . تحریم بانک مرکزی ایران شاید بهترین راه حلی از میان همه راهکارهای بد دیگر باشد.