(تصاویر) آش‌نذری برای نزول باران در شاهرود

تصاویر آش‌نذری برای نزول باران در شاهرود! و اختصاص هزینه 60 میلیاردتومانی باروری ابر درتهران و.... 12 بهمن -93 
وقتی تأکید می شود که دین باید از حکومت جدا باشد بی دلیل نیست .چون گذشته از تجربه ی حکومت دینی در ایران وآثار نتایج وعواقب بس مخرب همه جانبه ی آن جای هیچگونه سئوال و ابهامی محور این تأکید جدایی دین از حکومت باقی نمی گذارد . بعلاوه دامنه ی تناقض گویی هاو تضادهای آشکار 36 ساله ی دین ابزاری شده  آنچنان علنی شده است که بازتاب آن درر سانه های خبری رژیم ولایت فقیه آشکارانمایش داده می شود .نمونه دو گزارش خبری و هم تصویری متضاد با هم ضمیمه شده است که محور عدم بارش وکم آبی درکشور است .چون در یک مورد از شیوه ی علمی باروری ابر مصنوعی  یادشده و از طرف دیگر گزارش تصویری از طبخ آش نذری برای بارش باران داده شده است.  
ابتدا سئوال است نسبت 60 میلیارد تومان هزینه ی باوری ابر مصنوعی اشاره شده در یک خبر با 3 هزار تومان رقم اختلاس بانکی  و رقم چندین برابر بیش از این رقم اختلاس بابک زنجانی چیست؟ در صورتیکه اختصاص هزینه ی 60 میلیارد تومانی به باروری ابر کمک به استان هایی  باران و مناطق کویری می کند تاازبحران کم یا بی آبی نجات یابند .
دراین مورد گزارش شده است  علیرضا دائمی معاون وزیر نیرو در گفت وگو با میزان از بارورسازی ابرهای تهران برای نخستین بار در تهران خبر داد و اعلام کرد: روند بارورسازی ابرها در نقاط اطراف تهران و دریاچه ارومیه به مرور انجام خواهد شدوی با بیان این که دولت امسال 10 میلیارد تومان برای باروری ابرها در 12 استان کشور در نظر گرفته است اذعان کرده هم اکنون یکی از راه های استحصال آب در مناطق خشک، باروری ابرهاست به طوری که استان هایی که در فلات مرکزی قرار دارد براساس اولویت؛ اصفهان، کرمان، فارس، یزد، آذربایجان شرقی و غربی، تهران، گیلان، مازندران، گلستان، چهار محال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد استمعاون وزیر نیرو، در خصوص هزینه اجرای باروری ابرها در کشور، گفت: باروری ابرها شامل یک هزینه ثابت و یک هزینه جاری است به این ترتیب که نگهداری تعدادی هواپیما و متخصصان آماده برای این کار سالانه 60 میلیارد ریال هزینه داردالبته معاون امور اقتصادی و برنامه ریزی وزارت نیرو، تاکید بر لزوم افزایش قیمت آب براساس تورم اعلامی بانک مرکزی در سال آینده اعلام کرده است . چون قیمت کنونی آب هم اکنون صرفه اقتصادی ندارد به طوری که قیمت آب در مصارف خانگی کمتر از یک سوم قیمت واقعی در مصارف خانگی و در مصارف کشاورزی رایگان است.
 اما از سوی دیگر گزارش شده است جمعی از بانوان شاهرودی برای بارش باران آش نذری طبخ کردند و به دعا و نیایش پرداختند.روز گذشته مراسم پخت آش نذری و دعا برای نزول باران با حضور جمعی از بانوان عضو هلال احمر شاهرود در حسینیه حضرت علی اصغر شهرک ولی عصربرگزار شد. گفتنی است اکثر مناطق کشور از عصر جمعه با ورود سامانه بارشی جدید، شاهد بارش برف و باران بوده‌اند.
آری پاسخ این شیوه های رفتار واقدامات متناقض چیست؟ آیا ناشی از دین ابزاری شده با عوانفریبی و دروغگویی درراستای اهداف قبضه ی قدرت وانحصاری و حفظ آن و انباشت هرچه بیشتر ثروت مدعیان دینمدار حاکم نیست؟
(تصاویر) آش‌نذری برای نزول باران در شاهرود
(تصاویر) آش‌نذری برای نزول باران در شاهرود
(تصاویر) آش‌نذری برای نزول باران در شاهرود
(تصاویر) آش‌نذری برای نزول باران در شاهرود
(تصاویر) آش‌نذری برای نزول باران در شاهرود
(تصاویر) آش‌نذری برای نزول باران در شاهرود 
معاون وزیر نیرو از بارورسازی ابرهای تهران برای نخستین بار در تهران خبر داد و اعلام کرد: روند بارورسازی ابرها در نقاط اطراف تهران و دریاچه ارومیه به مرور انجام خواهد شدعلیرضا دائمی در گفت وگو با میزان، با بیان این که دولت امسال 10 میلیارد تومان برای باروری ابرها در 12 استان کشور در نظر گرفته است ادامه داد: هم اکنون یکی از راه های استحصال آب در مناطق خشک، باروری ابرهاست به طوری که استان هایی که در فلات مرکزی قرار دارد براساس اولویت؛ اصفهان، کرمان، فارس، یزد، آذربایجان شرقی و غربی، تهران، گیلان، مازندران، گلستان، چهار محال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد استمعاون وزیر نیرو، در خصوص هزینه اجرای باروری ابرها در کشور، گفت: باروری ابرها شامل یک هزینه ثابت و یک هزینه جاری است به این ترتیب که نگهداری تعدادی هواپیما و متخصصان آماده برای این کار سالانه 60 میلیارد ریال هزینه داردمعاون امور اقتصادی و برنامه ریزی وزارت نیرو، در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم افزایش قیمت آب براساس تورم اعلامی بانک مرکزی در سال آینده اعلام کرد: قیمت کنونی آب هم اکنون صرفه اقتصادی ندارد به طوری که قیمت آب در مصارف خانگی کمتر از یک سوم قیمت واقعی در مصارف خانگی و در مصارف کشاورزی رایگان استوی، در ادامه با اشاره به سیاست دولت و مجلس در زمینه افزایش تعدیلی قیمت آب عنوان کرد: یکی از بحث های مطرح شده در زمینه افزایش قیمت آب بحث بهره وری در صنعت کشاورزی است. از این رو به منظور افزایش بهره وری در این صنعت باید نرخ آب متناسب با نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی افزایش یابد. .منبع فرارو