گزیده خبرهای 16 فروردین – 96

گزیده خبرهای 16 فروردین – 96 
دیدار تیم‌های استقلال خوزستان و استقلال تهران در شرایطی با تساوی به پایان رسید که پرسپولیس با پیروزی که برابر سیاه‌جامگان کسب کرد بیشترین لذت را از توقف تیم های اول و دوم جدول برد.
به گزارش خبرنگار مهر، آخرین دیدار از هفته بیست و چهارم رقابت های فوتبال لیگ برتر از ساعت ۱۸:۵۵ دقیقه امروز یکشنبه بین تیم های استقلال خوزستان و استقلال تهران در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار شد که در پایان دو تیم به تساوی یک بر یک دست یافتند. میثم مجیدی(۳۲) برای استقلال تهران و فرشاد سالاروند (۷۳) برای استقلال خوزستان گل زدند.
نیمه اول این دیدار خوب و باسرعت بالا پیگیری شد که دو تیم موقعیت های زیادی را روی دروازه یکدیگر خلق کردند. شاگردان مظلومی که صدرنشین لیگ برتر بودند برای تداوم صدرنشینی وارد زمین شدند اما در همان دقایق ابتدایی با یک بدشانسی مواجه شدند. محسن کریمی که یکی از خوب های استقلال در این فصل بود در دقیقه ششم بازی به خاطر مصدومیت جای خود را به مومنی داد.
با این حال شاگردان مظلومی از موقعیت هایی که داشتند بهتر استفاده کردند و در دقیقه ۳۲ ارسال خوب خسرو حیدری را میثم مجیدی با پروازی بلند به گل برتری آبی های تهران تبدیل کرد.
استقلال خوزستان که از امتیاز میزبانی برخوردار بود صاحب چند موقعیت خوب برای گلزنی شد که در دو مورد وحید طالب لو با واکنش های خوبش مانع از بازشدن دروازه استقلال شد. در دقایق پایانی نیمه اول استقلال خوزستان صاحب یک موقعیت خوب دیگر شد که ضربه مهاجم این تیم را میثم مجیدی برگرداند تا دروازه بسته بماند.
نیمه دوم هم هر دوتیم فوتبال زیبا و تماشاگر پسندی را به نمایش گذاشتند و به جرات می توان گفت یکی از بهترین بازیهای فصل پانزدهم لیگ برتر بود. استقلال تهران که قصد داشت برای رسیدن به پیروزی و تداوم صدرنشینی اش از تک گل زده محافظت کند دقایق ابتدایی نیمه دوم را به کنترل بازی پرداخت اما حملات پرتعداد همنام خوزستانی آنها را وادار به بازی تهاجمی کرد.
استقلال می توانست در دقیقه ۵۱ به گل دوم دست پیدا کند اما ضربه خسرو حیدری به تیر عمودی دروازه برخورد کرد و به زمین برگشت. وحید طالب لو در دقیقه ۵۹ با یک واکنش تماشایی موفق شد یک موقعیت گل را از حریف بگیرد.
اما در دقیقه ۷۳ استقلال خوزستان که فوتبال تهاجمی را به نمایش گذاشت توسط فرشاد سالاروند به گل تساوی رسید. این بازیکن در فاصله ای دور و در شرایطی که طالب لو انتظار شوت از راه دور را نداشت با ضربه ای زیبا دروازه آبی های تهران را باز کرد.
در دقایق پایانی هم روند خوب و سرعتی بازی دو تیم ادامه داشت اما در نهایت این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا پرسپولیس بیشترین بهره را از این تساوی ببرد. استقلال تهران ۴۴ امتیازی شد، استقلال خوزستان ۴۳ امتیازی و پرسپولیس هم با ۴۲ امتیاز در رده سوم ایستاد.
منتخب مردم تهران در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان "هیچ توافقی بین بنده و آقای لاریجانی در مورد ریاست مجلس دهم صورت نگرفته است" گفت: آقای لاریجانی فقط تلفنی به من تبریک گفت.محمدرضا عارف  منتخب مردم تهران در دهمین مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، در پاسخ به این پرسش که روزنامه‌ آرمان امروز نوشته است که اکثریت اصلاح طلبان بر بقای لاریجانی در ریاست مجلس اتفاق نظر دارند و از طرف دیگر گفته می‌شود که بین شما و لاریجانی برای پذیرش ریاست و نایب‌رئیسی توافق شده است، این موضوع را تأیید می‌کنید یا خیر؟" اظهار داشت: اگر آن روزنامه اصلاح‌طلب و رسانه دیگری تعیین تکلیف می‌کند و دستور می‌دهد، چشم.
وی ادامه داد: اگر تصمیم با مجلس است، باید رسانه‌ها اجازه دهند تا مجلس تشکیل شود و در فضای کارشناسی و اکثریت فراکسیون‌ها تصمیم گیری صورت گیرد و من این موضوع را تکذیب می‌کنم.منتخب مردم تهران در مجلس دهم در پاسخ به این پرسش "آیا توافقی بین شما و آقای لاریجانی برسر کرسی ریاست مجلس صورت گرفته است؟" افزود: تکذیب می‌کنم و هیچ صحبتی نشده است؛ فقط آقای دکتر لاریجانی با بنده تماس گرفت و پیروزی ما را تبریک گفت و ما فقط همین ارتباط را داشتیم.
سفارت آمریکا در آنکارا بار دیگر از اتباع خود خواست تا از سفر به 19 شهر ترکیه که اغلب در مناطق جنوب و جنوب شرق ترکیه هستند، خودداری کنند.به نوشته روزنامه حریت، شهرهای «غازی عنتب»، «اورفة»، «هاتای»، «بتلیس»، «ایلازیغ»، «آدانا»، «دیاربکر»، «وان»، «سییرت»، «ماردین»، «بتمان»، «تونجلی»، «بینگول»، «هکاری»، «إزمیر» و «موگلا» از جمله این شهرها هستند.در بیانیه سفارت آمریکا آمده است که به منظور در امان ماندن از حملات احتمالی تروریستی در این شهرها، از سفر به آنها، خودداری کننn.
سیاستمدار برجسته هند گفت:احتمال معرفی «آمیتاباچان » بازیگر سرشناس سینمای این کشور به عنوان نامزد ریاست جمهوری هند در سال آینده وجود دارد.به گزارش ایرنا، شبکه خبری زی نیوز هند روز یکشنبه به نقل از «امرسینگ»سیاستمدار و از دوستان باچان افزود: «نارندرا مودی» در سال آینده پس از اتمام دوره ریاست جمهوری «پرناب موکرجی » رئیس جمهوری این کشور، «آمیتا باچان »را برای این سمت نامزد می کند.روزنامه «تایمز او ایندیا» نیز به نقل از رهبر سابق حزب «ساماجوادی » نوشت: نخست وزیر این کشور قصد دارد «آمیتاباچان »بازیگر سرشناس بالیود را برای سمت رئیس جمهوری هند معرفی کند.این بازیگر در واکنش به انتشار این اخبار گفت که من از این خبر خوشحالم اما درحد پذیرش چنین سمتی نیستمآمیتاباچان »در سال 1984 نیز آرای لازم را در انتخابات کنگره بدست آورد اما پس از 3 سال از سمتش استعفا داد.تاکنون مقامات رسمی از جمله دفتر نخست وزیری این کشور تاکنون واکنشی نسبت به انتشار این اخبار نشان نداده اند.این بازیگر 70 ساله سینمای هند یازدهم اکتبر 1942 در «الله آباد»هند به دنیا آمد و از سال 1969 پا به عرصه سینما گذاشت.انتخابات ریاست جمهوری در هند به صورت غیر مستقیم و توسط اعضای «راجیا سابها» ،«لوک سابها« و مجالس قانونگذاری ایالت ها به مدت پنج سال انتخاب می شود.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی، صحت خبر مربوط به بازداشت یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی کلانشهر تبریز را تایید کرد.سعید شبستری خیابانی در گفتگوی اختصاصی با ایسنا، ضمن تایید خبر مربوط به بازداشت یکی دیگر از اعضای شورای شهر تبریز گفت: دستگیری این عضو شورا در ادامه پرونده قبلی است.وی اتهام فرد دستگیر شده را مربوط به مسایل اقتصادی عنوان کرد و ادامه داد: مبارزه با فساد و رانت،یکی از مهم ترین سیاست های دولت تدبیر و امید و بخصوص مدیریت عالی استان است و ما در این مورد مصمم و جدی هستیم.معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا احتمال دستگیری سایر اعضای شورای شهر یا مدیران شهرداری وجود دارد یا خیر تصریح کرد: در این مورد نمی توانم اظهار نظر کنم و پس از مشخص شدن عناوین اتهامی، اطلاعات لازم از طریق سیستم قضایی در اختیار اصحاب رسانه قرار خواهد گرفت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین با ارسال نامه برای معاونان درمان و توسعه مدیریت و منابع این دانشگاه از آنان خواست هرگونه قرارداد دانشگاه با پزشک متخصصی که روز هشتم فروردین 1395 در یکی از مراکز آموزشی - درمانی تابعه دانشگاه از معاینه بیماران اورژانسی و نیازمند، امتناع کرده بود، لغو شود.به گزارش ایسنا، منوچهر مهرام در این باره عنوان کرد: پزشک یاد شده، طبق گزارش مدیر کشیک هیأت رییسه دانشگاه و بررسی تکمیلی اداره بازرسی و پاسخگویی به شکایات دانشگاه، این تخلف را انجام داده است.در نامه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین تأکید شده است که ضمن اینکه هرگونه قرارداد منعقده دانشگاه با وی لغو شود؛ از این پس هرگونه حضور یا فعالیت نامبرده در همه واحدهای تابعه دانشگاه ممنوع است.