حمايت مشكوك فرزند هاشمي از يك مجرم امنيتي

خبر ويژه 
حمايت مشكوك فرزند هاشمي از يك مجرم امنيتي 9 اردیبهشت -95
سربازجو شریعت نداری برای اینکه یک تیر وچند نشان زده باشد .این گزارش خبرویژه را به سبک بازجویی زندان اوینی وتحریف گری  پرونده سازی تهیه وبازتاب داده است . البته ن به سبک دو ذوقه خوری است .چون هم در ستون گفت وشنود و هن خبر ویژه اوین نامه  گیر به یاسرر فسنجانی داده است که اولاً فرزند کوچک رفسنجانی است .دوماً  برای اینکه پرونده ای برایش تشکیل داده شود . سوماً از حکم قوه فاسد قضاییه حمایت کرده باشد .بنابراین یاسرر فسنجانی را متهم کرده است که اقدامی مشکوک کرده است .زیرا که از یک روزنامه  محکوم به جرم جاسوسی حمایت کرده است که  چندماه پیش همراه چندمتهم دیگر از سوی اطلاعات وامنیت پاسداران بازداشت وبرای شان پرونده اتهامی تشکیل شد وهمزمان با زمان برگزاری نمایش انتخابات مرحله دوم مجلس ارتجاع دهم حکم محکومیت شان صادر شده است .

ياسر هاشمي در اقدامي مشکوک و سوال برانگيز از چند روزنامه نگار محکوم به خاطر جرايم جاسوسي و ضد امنيتي جانبداري کرد.
    وي صدور حکم 5 تا 10 سال زندان براي عيسي سحرخيز، احسان مازندراني (مدير مسئول روزنامه فرهيختگان ارگان دانشگاه آزاد)، سامان صفرزايي و آفرين چيت ساز را شوک خواند. مازندراني از عوامل فتنه گري است که چندين بار بازداشت شد و ارتباطات نزديکي با برخي اعضاي خانواده هاشمي به ويژه مهدي هاشمي دارد.

    ياسر هاشمي در روزنامه فرهيختگان نوشت: اگرچه در مورد پرونده قضايي و حکم صادر شده اطلاع دقيق نداشته و قصد ورود به ماهيت قضايي اين پرونده و اظهارنظر در مورد آن را ندارم اما نمي توانم کتمان کنم از اينکه چند جوان روزنامه نگار که مي توانند براي کشور مفيد باشند به چنين حبس هاي طولاني و درازمدت محکوم شده اند، از صميم قلب ناراحت شدم.

    حداقل در مورد احسان مازندراني که چند سالي است وي را به واسطه همکاري در هيات موسس و روزنامه دانشگاه آزاد اسلامي مي شناختم، مي توانم بگويم که انگيزه خدمت به کشور و مردم را دارد و قطعاً ساير روزنامه نگاراني که به صورتي مشابه محکوم شده اند نيز در صورت در اختيار داشتن فرصت از خدمت به کشور و مردم خود مضايقه ندارند.

    از خود مي پرسم آيا واقعاً نظامي که قريب به چهار دهه از عمر آن مي گذرد و طي اين مدت طولاني بحران هاي بزرگ و چالش هاي عميقي نظير جنگ تحميلي، ترورها و معضلات گوناگون امنيتي، اقتصادي و سياسي را پشت سر گذاشته است، در برابر چند روزنامه نگار جوان آسيب پذير است که اتهام آنان را تا حد اقدام عليه امنيت کشور تلقي کنيم؟ آيا اين به تنزل جايگاه دفاعي و امنيتي نظام در خارج و داخل کشور نمي انجامد؟ آيا بر فرض آنکه اين روزنامه نگاران از سر جواني و هيجان و شور حاکم به اين طيف، خطايي مرتکب شده باشند - که به دليل عدم اطلاع از پرونده آنها، در اين مورد هم نمي توانم قضاوت کنم- بهتر نيست مسئولان امنيتي و قضايي کشور با برخورد توام با سعه صدر، فرصت جبران و خدمت را براي آنها فراهم کنند؟ بازداشت احسان مازندراني و تعداد ديگري از روزنامه نگاران حامي دولت در سال گذشته که از سوي رهبر معظم انقلاب اسلامي سال همدلي و همزباني دولت و ملت نام گرفته بود، موجب ايجاد هزينه براي نظام شد و حتي به واکنش و ابراز نارضايتي رئيس جمهور انجاميد.

    درباره اين موضع عجيب و جانبدارانه ياسر هاشمي چند نکته قابل تامل است: 1- اگر شما واقعاً از محتواي پرونده اطلاعي نداريد چرا از يک مجرم امنيتي و جاسوسي دفاع مي کنيد؟ 2- چرا اين قبيل مجرمان خطرناک و داراي اسناد خيانت با شما ارتباطات دقيق دارند؟ 3- جرم اين افراد جاسوسي نيست، بلکه جاسوسي و اقدام عليه امنيت ملي و کمک به پروژه نفوذ دشمن است. چرا آنها را روزنامه نگار خدوم به نظام جا مي زنيد؟ 4- نقش امثال مهدي و فائزه و ياسر هاشمي در راه دادن عناصر ضد انقلابي مانند عبدالحسين هراتي (عنصر هتاک به امام و حامي فتنه) به دفتر نزديکان و مشاوران ارشد آقاي هاشمي چيست؟ و نقش ويرانگر اين نفوذها تا کجا مي تواند تداوم داشته باشد؟ يا چه کساني روزنامه نظام با پول بيت المال را به دست فتنه گران و عناصر نفوذي مي سپارند؟ 5- برخورد با نفوذي ها و عوامل خرابکار بيگانه چه دخلي به همدلي دارد؟

    يادآور مي شود اتهام احراز شده 4 متهم اخير فعاليت تبليغي عليه نظام، اجماع و تباني عليه امنيت و ارتباط با دولت هاي بيگانه است.