گزیده خبرهای 5 دی – 96 قسمت -4

گزیده خبرهای 5 دی – 96 قسمت -4
 
رسیدگی به این پرونده در پی شکایت مردی در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی بابایی آغاز شد. زمانی‌که شوهر این زن در برابر قاضی ایستاد، گفت: من و همسرم به خاطرمشکلات شدید خانوادگی از هم جدا زندگی می‌کنیم. دلیل همسرم برای این جدایی کار کردن او به‌عنوان کارمند در تهران بود.زن میانسال متأهل که به اتهام رابطه نامشروع با مردی متأهل دستگیرشده بود پس ازمحاکمه دردادگاه به یک سال کار اجباری در غسالخانه بهشت زهرا محکوم شد. مردی هم که با او رابطه داشت به‌خاطر احراز نشدن نوع رابطه‌اش به شلاق و تبعید محکوم شد.به گزارش ایران، رسیدگی به این پرونده در پی شکایت مردی در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی بابایی آغاز شد. زمانی‌که شوهر این زن در برابر قاضی ایستاد، گفت: من و همسرم به خاطرمشکلات شدید خانوادگی از هم جدا زندگی می‌کنیم. دلیل همسرم برای این جدایی کار کردن او به‌عنوان کارمند در تهران بود.در حالی که هیچ کس او را مجبور نکرده بود در تهران کار کند.اما او به‌زور انتقالی گرفته بود و مدتی هم از او خبر نداشتم. تا اینکه یکی از دوستان مشترکمان فیلمی از همسرم نشان داد و من او را با مردی میانسال دیدم.در ادامه رسیدگی به پرونده، زن و مرد خیانتکار که هر دو متأهل بودند بازداشت شدند و زن اتهامات خود را قبول کرد اما گفت زنا نکرده است. ضمن اینکه مدتی قبل برای جدایی از همسرش اقدام کرده است. مرد میانسال نیز زمانی‌که در برابر قضات قرار گرفت مدعی شد هیچ گونه اتهامی را قبول ندارد.اوگفت: «این زن مدعی بود شوهرندارد وتنها زندگی می‌کند.به همین خاطربا هم دوست شده بودیم. اما ارتباط خاصی نداشتیم.»با این وصف، زن پس ازمحاکمه به یک سال کار اجباری در غسالخانه بهشت زهرا محکوم شد و مرد خطاکار نیز به شلاق و دو سال تبعید در شهری دیگر محکوم شد.
پلیس در حالی جسد دختر جوان را پیدا کرده که بررسی‌ها نشان می‌داد پیش از قتل به او تجاوز شده است.به گزارش ایران، پلیس در حالی جسد دختر جوان را پیدا کرده که بررسی‌ها نشان می‌داد پیش از قتل به او تجاوز شده است.جسد دختر 19 ساله روس تبار که برای مصاحبه‌ای کاری به خانه‌ای در خارج از شهر رفته بود، پس از دو روز در جنگل پیدا شد.به گزارش پلیس شهر «نووسیبیرسک سیتی» روسیه، «کریستینا پریخودکو» که سودای شهرت در شغل مدلینگ را داشت پس از یافتن آگهی استخدامی جعلی در صفحات مجازی قرار ملاقاتی گذاشت و به محل مورد نظر رفت. اما پس ازآن هرگز به خانه برنگشت. پلیس در حالی جسد دختر جوان را پیدا کرده که بررسی‌ها نشان می‌داد پیش از قتل به او تجاوز شده است.کارآگاهان در این پرونده دو پسر 28 ساله را به‌عنوان مظنونان جنایت دستگیر کرده‌اند و بازجویی از آنها ادامه دارد.پلیس احتمال می‌دهد این دو پسر جوان قربانیان بیشتری نیز داشته باشند.
عادل فردوسی‌پور با سوت بلبلی سخنگوی قوه قضاییه هم شوخی کرد.به گزارش خبرآنلاین، در بخشی از برنامه نود، عادل كنایه ای به پیشنهاد سه برابر شدن عوارض خروج از كشور زد و پس از آن هم از خجالت عباس جدیدی درآمد. جدیدی در مجمع فدراسیون كشتی از كلمات انگلیسی استفاده كرده بود كه این موضوع باعث خنده چند نفر از اهالی مجمع شده بود.پس از آن، عادل صدای سوت بلبلی معروف سخنگوی قوه قضاییه را هم پخش كرد كه البته برای آن از تصویر وینفرد شفر سرمربی آلمانی استقلال استفاده كرد. این مربی عادت دارد در كنار زمین سوت بزند.
آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی متولد 1310 در کرمان در حال حاضر نایب رئیس اول مجلس خبرگان رهبری، دبیرکل جامعه روحانیت مبارز و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است.یکی از نزدیکان آیت الله موحدی کرمانی: حضور آیت‌الله موحدی‌کرمانی در بیمارستان برای آزمایشات دوره‌ای بوده است.به گزارش فارس، یکی از نزدیگان آیت‌الله موحدی‌کرمانی با اشاره به حضور آیت‌الله موحدی‌کرمانی در یکی از بیمارستان‌های تهران اظهار داشت: ایشان برای آزمایشات دوره‌ای به بیمارستان مراجعه کردند و از این رو حال عمومی‌شان کاملاً مساعد است.وی افزود: ایشان به لحاظ قلبی و جسمی هیچ مشکلی ندارند و پزشک معالج‌شان نیز دکتر باقر لاریجانی است.آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی متولد 1310 در کرمان در حال حاضر نایب رئیس اول مجلس خبرگان رهبری، دبیرکل جامعه روحانیت مبارز و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است.وی در سال ۱۳۹۱ با حکم رهبر انقلاب به عنوان امام جمعه موقت جدید تهران منصوب شد.
مهدی جهانگیری 14 مهر ماه سال جاری در کرمان بازداشت شد و 13 آذر ماه برای ادامه رسیدگی ها از کرمان به تهران منتقل شد.مهدی جهانگیری با قرار وثیقه از زندان آزاد شده است. به گزارش ایسنا، مهدی جهانگیری نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران مدتی پیش در کرمان بازداشت شد و پس از آن به تهران منتقل شد. مهدی جهانگیری 14 مهر ماه سال جاری در کرمان بازداشت شد و 13 آذر ماه برای ادامه رسیدگی ها از کرمان به تهران منتقل شد. حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور 16 مهر ماه درباره پرونده مهدی جهانگیری گفته بود که پرونده وی در مرحله تحقیقات مقدماتی قرار دارد. این پرونده در هفته اخیر در کرمان تشکیل شده است، اکنون از بیان جزییات آن معذورم.وکیل مهدی جهانگیری: خبر آزادی موکلم کذب است وکیل مهدی جهانگیری خبر آزادی موکل خود را تکذیب کرد.محمود ایثاری، وکیل مهدی جهانگیری در گفت‌وگو با ایلنا، در واکنش به خبر آزادی موکل خود، ضمن تکذیب این خبر گفت: پرونده مهدی جهانگیری همچنان در مرحله تحقیقات است.