شب نشيني مختلط يلدا» همراه با «كنسرت راك» در يك دانشگاه!

شب نشيني مختلط يلدا» همراه با «كنسرت راك» در يك دانشگاه!
در دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي چه خبر است؟!  6 دی – 96
حیوان گوش خوار دژخیمم حسنی اژه ای برای اینکه توپ را توی زمین روحانی انداخته باشد مدعی شد شنودها با خواست دولت و از سوی وزارت اطلاعات انجام می گیرد در شرایطی که اوین نامه سربازجو شریعت نداری نه اعتراف به شنود در یک دانشگاه کرده است که باشیوه بازجویی و آویزان شدن به موضع خامنه ای آن را تبدیل به انتقاد علیه  اجرای کنسرت درد انشگاه ها کرده است.

مدت زيادي از اتمام حجت مقام معظم رهبري درباره برگزاري کنسرت در دانشگاه ها نمي گذرد، تقريبا دو سال پيش بود که معظم له در جمع روساي دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، مراکز رشد و پارک هاي علم و فناوري به موضوع مسائل فرهنگي در دانشگاه ها اشاره کردند و با انتقاد از برخي اقدامات انجام گرفته، گفتند: «برخي کار فرهنگي را با کنسرت و اردوهاي مختلط اشتباه گرفته اند و براي توجيه کار غلط خود مي گويند، دانشجويان بايد شاد باشند
    ايشان همچنين در اين رابطه فرمودند: «يک مسئله، مسئله کنسرت ها در دانشگاه بود که دانشجوي عزيزي مطرح کردند که دانشگاه جاي کنسرت نيست. راست است؛ اين را من هم يادداشت کرده ام و جزو يادداشت هاي من، همين مطلب هست. اينکه ما بياييم دانشجوها را به خيال خودمان براي نشاط بخشيدن به محيط دانشجويي، به اردوي مختلط ببريم يا کنسرت موسيقي در دانشگاه تشکيل بدهيم، جزو غلط ترين کارها است

    حال علي رغم اتمام حجت رهبر معظم انقلاب درخصوص برگزاري کنسرت در دانشگاه و ابلاغ نهاد نمايندگي رهبري در دانشگاه ها در اين خصوص متاسفانه در هفته گذشته، برخي در اقدامي تعجب برانگيز و هنجارشکنانه در دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي و به بهانه برگزاري جشن شب يلدا، اقدام به اجراي موسيقي زنده با حضور تعدادي از خوانندگان پاپ کردند.

    اين مراسم با عنوان «بزرگترين جشن شب يلدا در دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي» و توسط کانون هاي فرهنگي و البته خود دانشگاه برگزار و در آن هم مرحله نهايي يک مسابقه خوانندگي با عنوان طنين نيز اجرا شد!

    اگرچه سعي شد اين مراسم پشت پرده مراسم جشن شب يلدا پنهان شود ولي به گفته بسياري از دانشجويان اين دانشگاه اجراي موسيقي زنده و کنسرت در دانشگاه تحت هر عنواني که باشد ممنوع است.

    چند تن از دانشجويان مي گويند اين مراسم مجوز شوراي فرهنگي هم نداشته است! البته در گذشته هم برخي دانشگاه ها به بهانه هاي مختلف سعي کرده بودند در دانشگاه کنسرت موسيقي را با عنوان هاي ديگري برگزار کنند ولي اين مراسم در دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي با حضور 1500 دانشجو و با تبليغات بسيار گسترده تري برگزار شد.

    متاسفانه در اين مراسم اتفاقاتي خارج از شان دانشجويان و دانشگاه رخ داد، از هم خواني دختران دانشجو با خواننده گرفته تا حرکات ناشايست برخي از دانشجويان در هنگام اجراي موسيقي که هيچکدام برازنده دانشگاه و دانشجو نيست!

    يکي از نکات عجيب ديگر اينکه معاون فرهنگي دانشگاه هم در اين مراسم حضور داشته و سخنراني کرده است، وي در اين مراسم ضمن ابراز خوشحالي از وجود روحيه مشارکت طلبانه و همگرايي در بين دانشجويان در برگزاري چنين مراسمي اظهار کرده است: امروز فعاليت هاي دانشجويي بسيار خوب است و دانشجويان به اين نتيجه رسيده اند که بايد در کنار علم و پژوهش به پرورش روح و روان خود از طريق پرداختن به کارهاي فرهنگي و فوق برنامه بپردازند.

    جاي تعجب و البته تاسف دارد که معاون فرهنگي دانشگاه از برگزاري چنين مراسماتي احساس رضايت دارد زيرا وي در قسمت ديگري از سخنانش، ابراز اميدواري مي کند که در آينده اي نزديک شاهد اجراي اين قبيل برنامه ها باشيم!

    برپايي اين مراسم اما انتقادات بسياري را از جانب دانشگاهيان و دانشجويان اين دانشگاه به دنبال داشت.

    مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه پزشکي شهيد بهشتي در همين رابطه اظهار داشت: برنامه اي که اخيرا تحت عنوان شب يلدا در دانشگاه برگزار شد، بسياري از آن، محصول دخالت هاي بيجا و مکرر برخي دستگاه هاي خارج از دانشگاه، بي تدبيري، بي دقتي و عدم توجه به هشدارهاي صريح دلسوزان دانشگاه، به مجريان برنامه بود.

    وي تصريح کرد: اين دانشگاه با نام شهيد بهشتي داراي جايگاهي بسيار بلند و رفيع است و همچنين استادان، دانشجويان و پرسنل خدوم آن شان رفيعي دارند. اين خانواده بزرگ و پر افتخار، به خوبي مي تواند، فضاهاي علمي و فرهنگي خود را مديريت کند، اما دخالت هاي مکرر خارج از دانشگاه، تا به حال هزينه هاي سنگيني را بر دانشگاه، تحميل کرده است. اين دخالت ها، در حال ايجاد کدورت و چند دستگي، بخصوص بين دانشجويان و فعالان فرهنگي است.

    به نقل از فارس؛ مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه پزشکي شهيد بهشتي همچنين خاطرنشان کرد: وقتي قداست دانشگاه را زير پا گذاشتيد و تالاري که نام امام و پدر پير انقلاب بر آن است را تبديل کرديد به کنسرت و محل نافرماني از دستور خدا از کسي نترسيديد؟ وقتي درهاي دانشگاه را به روي عده اي که قيافه هايشان به همه چيز مي خورد الا دانشجو باز کرديد تا وسط حياط جمع شوند و با هزار عمل زشت و شنيع به حيثيت و آبرويمان بخندند از خون شهدا خجالت نکشيديد؟!

    افزون بر اين، دبير سياسي اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل هم در يادداشتي در صفحه شخصي خود در فضاي مجازي نوشت: يلداي سياه يعني در دانشگاهي به نام شهيد بهشتي و در سالني با نام امام خميني، براي اولين بار 4 ساعت تمام کنسرت موسيقي راک برگزار شود. اگر مسئولين وزارت بهداشت و دانشگاه با مسببان برخورد نکنند و دوباره ماله کشي کنند، از آنها به کميسيون آموزش مجلس شوراي اسلامي شکايت خواهيم کرد. البته اين مسائل در حالي بود که بيش از 4 سال است که مسئولين اين دانشگاه مي گويند براي ساخت مقبره شهدا پول ندارند!

    در پايان بايد خاطرنشان نمود، مطمئنا ايجاد نشاط و شادي در دانشگاه راه هاي ديگري هم دارد. مسلماً شادي که از برگزاري اجراي موسيقي زنده، کنسرت و اردوي مختلط ايجاد مي شود بسيار زودگذر بوده و آسيب هاي سنگيني را به رشد علمي، دانشگاه و دانشجو مي زند. به هر حال بايد به انتظار نشست و ديد که مسئولان وزارتخانه چگونه با اين موضوع برخورد مي کنند، آيا از کنار آن مانند برخي از مسائل به سادگي عبور خواهند کرد يا اينکه طوري عمل خواهند کرد تا ديگر شاهد چنين اتفاقاتي در دانشگاه نباشيم.