مردم روستاهاي پلدختر از سرما به خود مي لرزند

مردم روستاهاي پلدختر از سرما به خود مي لرزند  6 دی – 96
اگر مردم روستاهای پلدختر از سرما به خود می لرزند در مقابل خامنه ای درپناه سیستم گرمایشی بیت وسنگر آتش منقل با زیر پوشش شاید بی زیرپوشش لمیده وجای خوش کرده ومشغول آتش بازی با آمریکاو اسراییل ودفاع از مستضعفان جهان به خصوص ملت فلسطین است.
شهرستان پلدختر از نفت خيزترين شهرستان لرستان است که داراي پالايشگاه نفت وگاز است اما تعداد زيادي از روستاهاي اين منطقه در نبود گاز شب هاي زمستان مي لرزند
    از مهم ترين چاه هاي نفت و گاز پلدختر مي توان به چاه نفت و گاز روستاي موراني واقع در 15 کيلومتري پلدختر اشاره کرد. همچنين مي توان از پالايشگاه هاي پمپاژ پلدختر به پالايشگاه تنگ فني و پالايشگاه نفت آسار و پالايشگاه افرينه نام برد. ولي با اين وجود مردم منطقه با مشکلات فراواني روبرو هستند.

    دهستان افرينه با بيش از 39 روستا و هفت هزار نفر جمعيت باتوجه به شروع فصل سرما به علت کمبود نفت و اجرايي نشدن عمليات گازرساني با مشکلات فراواني روبرو است.

    در دومين روز از دهه فجر سال گذشته همزمان با سراسر کشور و در لرستان با حضور عراقي معاون وزير نفت، استاندار، فرماندار وجمعي از مسئولان محلي به صورت تلفني همزمان با مراسم کلنگ زني 217طرح گازرساني لرستان، کلنگ زني 16طرح گازرساني در پلدختر آغاز شد که اين آيين کلنگ زني به صورت نمادين در منطقه برگلان سوخته زورانتل از توابع معمولان برگزار شد ولي به تازگي عمليات اجرايي اين پروژه گازرساني شروع شد که به دلايل نامعلومي متوقف شده است وبا وجود منابع فراوان نفت و گاز در برخي مناطق پلدختر هنوز خيلي از روستاهاي پلدختر از نعمت گاز برخوردار نيستند.

    خوشکرم نجاتي يکي از ساکنان روستاي افرينه اظهار داشت: جمعيت روستاي افرينه زياد است و سهميه نفت آن کم است و سبب مشکلات فراواني براي مردم شده است که مسئولان براي گازرساني به روستاي افرينه قول هاي فراواني دادند ولي تاکنون اين قول ها عملي نشده است که امروز وعده فردا وروزهاي آينده وسال هاي آينده را براي گازرساني مي دهند.

    فضل الله احمدپور ساکن روستاي دمرود افرينه که از صبح زود براي گرفتن نفت به جايگاه نفت روستاي افرينه مراجعه کرده گفت: از ساعت 7 صبح براي گرفتن نفت مراجعه کردم ولي اکنون که ساعت 10 صبح است هنوز نوبت من نرسيده است ما تا چند سال عمر مي کنيم که بايد اين همه زمان در صف نفت بمانيم و عمري که اينطوري صرف شود به چه درد مي خورد.

    وي افزود: از مسئولان تقاضا دارم هر چه زودتر طرح گازرساني به دهستان افرينه و روستاهاي افرينه تسريع ببخشند.

    هادي يوسفي يکي از ساکنان افرينه گفت: من از بعداز اذان صبح براي گرفتن نفت در جايگاه نفت اين روستا در صف هستم و اکنون که ساعت 11 صبح است هنوز تعداد 10 بشکه در جلوي من است تا نوبت به من برسد و مردمي که بعد از ما آمده اند به علت تمام شدن نفت نمي توانند نفت دريافت کنند.

    قربان مير رئيس جايگاه نفت افرينه گفت: براي اين نوبت 11نفت کش نفت براي روستا آمده است ولي اين مقدار جوابگوي مردم منطقه نيست و هر بار که نفت مي آوريم به کل روستا نمي رسد و هر بار تعدادي بدون نفت به خانه بر مي گردند.

    بهمن حاتمي يکي ديگر از ساکنان افرينه اظهار داشت: سه روز است که درنوبت گرفتن نفت هستم ولي تاکنون نتوانستم نفت دريافت کنم که اين نفت گرفتن براي ما دردسر ساز است به طوري که زمستان بايد براي گرفتن نفت در صف باشيم وتابستان براي گرفتن کپسول گاز!!! مسئولان به داد مردم دهستان افرينه برسند.

    حميد ميراحمدي از ساکنان اين منطقه گفت: مردم منطقه شب ها براي گرفتن نفت در نزد جايگاه نفت مي خوابند ونوبت گيري مي کنند از مسئولان عاجزانه مي خواهيم هرچه زودتر رسيدگي کنند البته قول هايي داده شده است ولي تاکنون به نتيجه نرسيده است.

    علي سلطانپور دهيار روستاي افرينه در گفت وگو با خبرنگار تسنيم در پلدخترگفت: مرکز دهستان افرينه با 2000 نفر جمعيت ساکن در اين روستا و 7500 نفر در 39 روستاي وابسته با توجه به فصل سرما با مشکلات زيادي روبه رو است و مردم اين دهستان بايد 4 روز در نوبت نفت بمانند تا بتوانند يک گالن 220ليتري نفت را براي خانواده خود تهيه کنند که از مسئولان انتظار داريم مشکل را حل کنند.

    عباس محمودي بخشدار معمولان تصريح کرد: درصورت اجرا شدن طرح گاز رساني به دهستان افرينه روستاهاي افرينه، دمرود اميرسفلي، دمرود امير وسطي، برگلان سوخته، طاق عباسعلي، کلک زورانتل، زيودار، سرمر، زورانتل، ليت بر، بن لاروسرنجه زيودار از نعمت گاز برخوردار مي شوند.

    حميد رضا کبودي رئيس شرکت گاز پلدختر اظهار داشت: عمليات کلنگ زني گازرساني به 16روستاي محور زيودار به افرينه در شهرستان پلدختر دهه فجر سال 95 زده شده که از پارسال تاکنون عمليات اجرايي اين پروژه شروع شده بود ولي به علت نامعلومي متوقف شده است.

    وي با بيان اينکه پيمان اجرايي اين طرح ها دو ساله است افزود: اعتبار مورد نياز اين طرح ها 10ميليارد تومان است که متراژ اجرايي شبکه گذاري اين طرح بيش از 58 کيلومتراست که در قبال اجرايي شدن اين طرح ها،1520خانوار و بيش از 5 هزار نفر جمعيت از مزاياي اين طرح استفاده خواهند کرد.

    وي يادآور شد: تاکنون 67 روستاي شهرستان پلدختر گازدار شده اند و در حال حاضر 63 درصد از جمعيت روستايي پلدختر گازدار هستند که اگر روستاهاي بزرگ جلگه خلج ، افرينه و پاعلم گازرساني شدند بيش از 90 درصد روستاهاي بالاي بيست خانواري پلدختر از نعمت گاز برخوردار مي شوند و صددرصد جمعيت شهري پلدختر و معمولان از نعمت گاز استفاده مي کنند.

    حميدرضا کاظمي نماينده پلدختر و معمولان در مجلس شوراي اسلامي در رابطه با عمليات گازرساني به دهستان افرينه گفت: بيش از يک سال توجيه پذير نيست که ما دهه فجر گذشته کلنگ بزنيم و در آستانه دهه فجر سال 96 هنوز اقدام عملي اجرايي شدن اين پروژه انجام نشده است.