دبیرکل سازمان بدر: اولویت عراق نابودی فرقه گرایی، فساد و تروریسم است

 دبیرکل سازمان بدر: اولویت عراق نابودی فرقه گرایی، فساد و تروریسم است  14فروردین-97
هادی عامری  که یک پاسدار قاتل درخدمت سپاه قدس است و نقش مهمی درسرکوب داخلی عراق وبرپایی جنگ فرقه ای همراه بانوری مالکی مزدور ودست نشانده داشته است .
اکنون برای تبلیغ علیه حیدرعبادی و به نفع سپاه قدس وتلاش برای بدست آوردن کرسی ها در انتخابات درپیش عراق شعار تبلیغاتی وارونه داده است .
برای اینکه مدعی شده است دبیرکل سازمان بدر یارئیس الحشدالشعبی بسیجی عراقی درخدمت سپاه قدس واهدافش درعراق وسوریه: اولویت عراق نابودی فرقه گرایی، فساد و تروریسم است  .
تهران- ایرنا- هادی العامری دبیر کل سازمان بدر عراق و رئیس ائتلاف فتح، گفت: اولویت عراق نابودی مثلث مرگ یعنی فرقه گرایی، فساد و تروریسم است.
به گزارش ایرنا؛ العامری روز دوشنبه در گفت وگو با شبکه خبری المیادین، گفت: دورنمای ائتلاف فتح استقرار دولت و قانون در کشور و تمکین از قانون و گسترش امنیت و انحصار سلاح در دست دولت و ترمیم بافت جامعه ای که تروریسم و فرقه گرایی آن را پاره پاره کرده است.
وی افزود: ما به دنبال برقراری روابط جامع با همه کشورهای جهان به ویژه کشورهای همسایه بر اساس اصل عدم دخالت در امور داخلی هستیم.
العماری گفت: دفاع از کشور برای ما یک وظیفه است و یک مسئولیت بزرگ به شماری می آید و تاکید کرد که اگر عراق با خطری مواجه شود همه با هر مسئولیت سیاسی که خواهند داشت از عراق دفاع خواهند کرد.
رئیس ائتلاف فتح گفت: پیروزی بزرگ نظامی که عراق علیه داعش کسب کرد به خاطر وحدت عراقی ها و انسجام میان دستگاه های امنیتی کشور بود که جهان را شگفت زده کرد.
وی اضافه کرد: داعش ممکن است باردیگر به جنگ های چریکی متوسل شود اما عراقی ها آماده هستند و به عملیات پاکسازی ادامه می دهند.
دبیر کل سازمان بدر عراق بر ضرورت ریشه کنی فکری داعش تاکید کرد و گفت: تنها با ریشه کنی فکری داعش پیروزی نهایی بر داعش محقق خواهد شد.
وی با بیان اینکه بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) یک نهاد قانونی است گفت: نمی توان هیچ جزئی از دستگاه امنیتی را ضعیف کرد.
هادی العامری اضافه کرد: هماهنگی میان بخش های مختلف نهادهای امنیتی یک مساله داخلی است و هیچ کس حق دخالت در این مساله را ندارد.
وی وجود تاثیرات خارجی بر انتخابات عراق را بعید دانست و افزود: هرگز اجازه این کار داده نخواهد شد.
رئیس ائتلاف فتح گفت: میان همه لیست های انتخاباتی اجماع برای برگزاری یک انتخابات آزاد و پاک بدور از دخالت های خارجی وجود دارد.
العامری در ادامه گفت: ائتلاف دولت قانون در انتخابات پارلمانی با سه لیست وارد این انتخابات خواهد شد؛ اما ائتلاف فتح امیدوار است پس از انتخابات این سه لیست باهم ادغام شود.
وی اضافه کرد: انتظار می رود که نتایج انتخابات میان احزاب عراقی بسیار نزدیک باشد و هیچ حزبی در اکثریت قرار نگیرد.
این فرمانده نیروهای بسیج مردمی عراق گفت: تنوع در لیست های انتخاباتی بدور از جانبداری های فرقه ای یک گام مثبت و نشان از سلامت رقابت انتخاباتی است.
العامری افزود: باید انتخابات در زمان تعیین شده برگزار شود چراکه تاخیر در برگزاری آن یعنی انداختن کشور به چاهی تاریک.
وی گفت: کمیساریای عالی انتخابات همه مکانیزم های لازم برای تضمین مشارکت همه آوارگان عراقی در انتخابات پارلمانی پیش رو را به کار برده است.
هادی العامری اضافه کرد: امیدواریم که کمیساریای عالی انتخابات و دادگستری انتخابات آزاد و پاکی را برگزار کنند.
وی گفت: ائتلاف فتح هرگز به میدان های جهاد اکتفا نخواهد کرد و همان گونه که وارد نبرد آزادی کشور از تروریسم شدیم وارد عرصه سیاست نیز می شویم.
دبیر کل سازمان بدر در پایان گفت: مرجعیت دینی معتقد است فساد خطراتش کم تر از تروریسم نیست.
انتخابت پارلمانی و شوراهای استانی عراق 12 مه 2018 ( 22 اردیبهشت 97 ) برگزار می شود.
در انتخابات پارلمانی عراق در مجموع 143 حزب در قالب 27 ائتلاف با هم رقابت دارند