سازمان مجاهدین خلق دست داشتن در عملیات کشتن محسن فخری‌زاده را رد کرد

سازمان مجاهدین خلق دست داشتن در عملیات کشتن محسن فخری‌زاده را رد کرد 11-آذر-99

دلیل نسبت دادن ترور محسن فخری زاده به مجاهدین ناشی از دشمن شناسی خامنه ای رمال رهبر انتصابی ولی فقیه است. برای اینکه این  هدف تز  عدم پاسخ گویی به موضوعات مهم روز کشور و سیاست خارجی به ویژه برجام و خاموش کردن هرگونه صدایی غیر از صدای خودش  ومتهم  کردن جناح مغلوب رقیب و بهانه ای برای مخالفت با برجام ومذاکره باآمریکا ونزدیکی به اروپا و  عربستان است که دولت حسنک روحانی  هرچه  در این مورد تلاش کرده ولی ناکام  مانده است . از سوی دیگر گرچه محسن فخری زاده  پاسدار بود ولی پست معاونت فرمانده ارتش داشت که جزو کابینه حسنک روحانی است . چون رابطه میان ارتش و پاسداران جنایتکار نه نرمال که رقابتی است و رقابت میان دولت اسمی فاقد قدرت واختیار حسنک روحانی با دولت  با تفنگ  ورسانه پاسداران جنایتکار شدید است . به اضافه رقابت موازی کاری وزارت اطلاعات با اطلاعات پاسداران جنایتکارهم بسیاری جدی وشدید است. مهمتر اینکه  دیگر پاسداران جنایتکار نه موافق برجام که مخالف چون موافق دست یابی به سلاح هسته ای بوده اند . برای همین ازابتدای مذاکره هسته ای با آمریکا وتصویب از سوی دولت حسنک روحانی  با شدت تمام با برجام مخالفت کرده اند .همچنین موافق حضور بازرسان  سازمان  آژانس اتمی ازتأسیسات هسته ای برای نظارت هم نبوده اند .

بنابراین اکنون که با بهانه ترور محسن فخری زاده مجلس مهندسی شده ارتجاعی – کودتایی – نامشروع  عدم حضور بازرسی سازمان آژانس اتمی از تأسیسات هسته ای رژیم ولایت فقیه را تصویب کرده و خواست پاسداران جنایتکاررابرآوردکرده است می توان به این نتیجه رسید که طرح ترورمحسن فخری زاده می توانداز سوی اطلاعات سپاه پاسداران جنایتکارطراحی و اجراشده باشد تا بطور دربست زیرآب برجام و هرگونه مذاکره با بایدن وحتی نزدیکی رابطه با اروپا پیرامون برجام زده شود .

فراموش نشود که پاسداران جنایتکار طرح مهندسی برای 1400  و مصادره پست ریاست جمهوری وتشکیل کابینه پاسداری دارند که از طریق  تبلیغات تریبون های مجلس ارتجاعی – کودتایی – نامشروع و رسانه های خبری اش دنبال می شود .   عجیب  اینکه  همه گزارشات تهیه و بازتاب داده شده درموردترورمحسن فخری زاده تناقض آمیزبوده است .  پس برای رد گم وماستمالی کردن پاسدار شمخانی از موضع دستپاچگی  نام مجاهدین را وصل به موساد اسراییل  در این ترور کرده است. 

جنازه محسن فخری‌زاده روز دوشنبه تشییع و در امامزاده صالح به خاک سپرده شد.

سازمان مجاهدین خلق روز دوشنبه ۱۰ آذر اتهام‌های مقامات ایران مبنی بر دست داشتن این گروه در عملیات کشتن محسن فخری‌زاده را رد کرد و آن را «کینه‌توزی و دروغ‌» جمهوری اسلامی خواند.

محسن فخری‌زاده مهابادی، چهره ارشد در برنامه هسته‌ای ایران و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع ایران، روز هفتم آذر ماه در «منطقه آبسرد» دماوند هدف سوءقصد قرار گرفت و کشته شد. جنازه او روز دوشنبه تشییع و در امامزاده صالح به خاک سپرده شد.

سازمان مجاهدین در بیانیه روز دوشنبه خود گفته که متهم کردن این سازمان به «کشتن کارشناس هسته‌ای رژیم موضوع تازه‌ای نیست و واکنشی به افشای کلیت ساختار و برنامه هسته‌ای ملاهاست».

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی، روز دوشنبه گفته بود: سوابق کسی که این عملیات را «طراحی» کرده، «مکشوف» است و سازمان مجاهدین خلق و «رژیم صهیونیستی و موساد» را به دست داشتن در این ترور متهم کرد.

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران

بیشتر در این باره:

شمخانی: دستگاه‌های امنیتی ما از محل سوءقصد به فخری‌زاده مطلع بودند

سازمان مجاهدین خلق در بیانیه خود، آقای شمخانی را به «عصبانیت، کینه‌ورزی و دروغگویی علیه این گروه» متهم کرده و «افشاگری‌های پیشین درباره برنامه هسته‌ای ایران و پایگاه‌های مخفی آن» را ناشی از اقدامات خود دانسته است.

این تشکیلات می‌گوید: «سازمان مجاهدین خلق نخستین بار در سال ۱۳۸۳ محسن فخری‌زاده را به عنوان مقام مسئول تشکیلات رژیم برای ساخت بمب شناسایی کرد».

به گفته سازمان مجاهدین خلق، اقدامات این گروه «جهان و مردم ایران را از خطر دستیابی سریع ملاها به بمب هسته‌ای نجات داد و راه آن‌ها را سد کرد».

به رغم گذشت سه روز از عملیات کشتن محسن فخری‌زاده هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این ترور را برعهده نگرفته است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در این زمینه گفته است که در حادثه منجر به ترور فخری‌زاده، «هیچ فردی در صحنه حضور نداشت و از تجهیزات الکترونیکی استفاده شده بود».

خبرگزاری فارس نزدیک به سپاه پاسداران نیز در گزارشی نوشت که در این ترور از خودرو نیسانی استفاده شد که در فاصله ۱۵۰ متری ماشین فخری‌زاده متوقف بوده و از یک دستگاه تیربار اتوماتیک کنترل از راه دور روی آن، شلیک‌های متعددی» صورت می‌گیرد که در نهایت منجر به کشته‌شدن فخری‌زاده می‌شود.

تلویزیون انگلیسی زبان «پرس‌تی‌وی» وابسته به جمهوری اسلامی روز دوشنبه مدعی شد که سلاح تیربار در محل ترور ساخت اسرائیل است.

سازمان مجاهدین خلق طی چهار دهه گذشته بارها علیه اهداف مختلف در ایران دست به عملیات مسلحانه زده و مسئولیت آن‌ها را به عهده گرفته است، ولی در سال‌های اخیر به ندرت مسئولیت عملیاتی را به عهده گرفته است.