قربانیان کرونا در روسیه همچنان در حال افزایش

 قربانیان کرونا در روسیه همچنان در حال افزایش۵-آبان-۱۴۰۰

قربانیان کرونا در روسیه همچنان در حال افزایش

مسکو – ایرنا – بیماری کرونا در روسیه رکورد جدید برجای گذاشت و در شبانه روز اخیر بیش از یکهزار و ۱۰۰ نفر بر اثر  این بیماری در روسیه جان سپردند.

به گزارش ایرنا، ستاد مقابله با کرونا در روسیه روز چهارشنبه در آخرین گزارش خود اعلام کرد: در شبانه روز اخیر یکهزار و ۱۲۳ نفر بر اثر بیماری کرونا در روسیه جان خود را ازدست دادند. این رقم بیشترین رقم مرگ و میر در روسیه از زمان همه گیری کرونا در ماه مارس سال ۲۰۲۰ است و از آن زمان تاکنون ۲۳۳ هزار و ۸۹۸ نفر قربانی این بیماری مرگبار شده اند.

رقم مرگ و میر کرونا در روسیه از یک هفته پیش رکورد جدید برجای می گذارد و این مساله نگرانی مسئولین روسیه را بشدت برانگیخته 
است.

ستاد مقابله با کرونا در روسیه همچنین اعلام کرد که در شبانه روز اخیر ۳۶ هزار و ۵۸۲ نفر به بیماری کرونا مبتلا شده یا تست کرونای 
آنها مثبت تشخیص شده است.

در مجموع از آغاز همه گیری کرونا در روسیه ۸ میلیون و ۳۵۲ هزار نفر به این بیماری مبتلا شده اند که از این تعداد ۷ میلیون و ۲۴۲ هزار نفر بهبود یافته اند.  باتوجه به تشدید کرونا در روسیه، تقریبا در همه مناطق این کشور محدودیت های جدید اعمال شده است و در مسکو پایتخت روسیه نیز مراکز اقتصادی و تجاری فعالیت خود را با تدابیر کرونایی مطابقت داده و بخش عمده کارکنان آنها به کار از خانه روی آورده اند.

در برخی از مناطق روسیه نیز تدابیر شدیدتر اتخاذ شده است که از ان جمله مناطق خاکاسی در سیبری است که ساعات منع رفت و آمد شبانه اعمال شده است.

اخبار رسیده از برخی مناطق روسیه حاکی از پر شدن بیمارستان ها از بیماران کرونایی است و مسئولین این کشور درصدد ایجاد مراکز جدید معالجه کرونا هستند.   

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه روز چهارشنبه هفته گذشته با توجه به افزایش همه گیری کرونا در روسیه و رشد تصاعدی قربانیان این بیماری که از مرز یکهزار نفر در روز فراتر رفته است دستور تعطیلی یک هفته ای این کشور را صادر کرد.

به گزارش ایرنا، حکم رییس جمهوری روسیه مبنی بر یک هفته روزهای غیرکاری در روسیه در پایگاه اینترنتی کاخ کرملین منتشر شد و بر اساس آن از روز ۳۰ ماه اکتبر تا روز هفتم ماه نوامبر (۸ تا ۱۶ آبان ماه) روزهای غیرکاری اعلام می شود. رئیس جمهوری روسیه از مردم خواست تا واکسن کرونا بزنند.

دنیس پروتسنکو رییس بیمارستان کومونارکا ویژه بیماران کرونایی در مسکو، به تازگی وضع همه گیری کرونا در روسیه را در آستانه بحران اعلام کرد.

پروتسنکو  در کانال خود در شبکه تلگرام نوشت: سویه دلتا در روسیه برتری یافته است و شیوه معالجه و شیوه نامه های بهداشتی کرونا در مورد این سویه ویروس کرونا چندان موثر نیست.   

رئیس بیمارستان کومونارکای مسکو تصریح کرد: بسیاری از بیماران کرونایی که به مراکز پزشکی مراجعه و بستری می شوند، حال وخیم دارند.   

وی همچنین معتقد است که اعلام یک هفته تعطیلی در روسیه به کاهش شمار بیماران کرونایی در کشور کمک خواهد کرد.  

ناتالیا پشنیچنایا معاون پژوهشگاه اپیدمیولوژی سازمان حمایت از مصرف کنندگان روسیه (دست اندرکار مبارزه با بیماریهای واگیر در روسیه) به تازگی اعلام کرد که به احتمال زیاد همه گیری کرونا در روسیه تا پایان سال جاری میلادی در روسیه کاهش خواهد یافت.  

دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه نیز اخیرا گفت که واکسیناسیون کرونا در روسیه در وضع بدتر از کشورهای اروپایی قرار دارد.

به گزارش شبکه راشاتودی، پسکوف گفت که آهنگ واکسیناسیون کرونا در روسیه کندتر از کشورهای اروپایی است و این مساله با سطح آگاهی مردم ارتباط دارد.  

براساس اطلاعات سایت اینترنتی رسمی واکسیناسیون کرونا در روسیه، ۴۷ میلیون و ۴۶ هزار نفر دو دز واکسن کرونا را زده  و ۵۳ میلیون و ۶۳۳ هزار نفر هم یک دز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.