جام جهانی قطر؛ «حتی یک تماشاگر خارجی بلیتی برای اقامت در ایران نخریده است»

 جام جهانی قطر؛ «حتی یک تماشاگر خارجی بلیتی برای اقامت در ایران نخریده است»۱۰-آبان-۱۴۰۱

بازی‌های جام جهانی فوتبال از ۲۹ آبان تا ۲۷ آذر امسال برگزار می‌شود

روزنامه «اطلاعات» روز دوشنبه ۹ آبان در گزارشی با عنوان «فرصت از دست رفته»، نوشت در حالی که کمتر از ۲۰ روز به شروع بزرگترین رویداد ورزشی، فرهنگی و اقتصادی جهان در کنار مرزهای جنوبی ایران باقی مانده، حتی یک تماشاگر خارجی بلیتی برای اقامت در ایران نخریده است.

این گزارش می‌افزاید به گواه آمار رسمی حتی یک بنگاه اقتصادی در داخل کشور هم سفارش جدیدی برای کالا یا خدمات تولیدی خود دریافت نکرده تا به مسافران جام جهانی قطر عرضه کند.

عدم تمایل تماشاگران بازی‌های جام جهانی فوتبال قطر برای رزرو هتل در ایران در حالی است که گزارش‌ها حاکی از رزرو گسترده هتل‌های امارات و حتی عربستان برای تماشاگرانی است که به‌دلیل نبود هتل و اقامتگاه کافی در قطر، تصمیم به اقامت در یک کشور همسایه آن گرفته‌اند.

روزنامه «اطلاعات» می‌نویسد بدون شک تا پایان دوره برگزاری مسابقات فوتبال قطر هم نباید منتظر تحول ویژه‌ای در این حوزه باشیم و باید بپذیریم که فرصت هم سفرگی با برخورداران اقتصادی این رویداد جهانی را از دست داده‌ایم.

این گزارش همچنین می‌گوید آن چنان چهره «تدافعی و غیرجذابی» از خود برای مسافران خارجی به نمایش گذاشته‌ایم که انگیزه‌ای برای سفر به ایران باقی نمی‌گذارد.

روزنامه اطلاعات در ادامه به قطع اینترنت و شبکه‌های اجتماعی در ایران اشاره کرده و نوشته است: بدیهی است با چنین چشم‌انداز مدیریتی، هیچ گردشگر یا سرمایه‌گذاری رغبت سفر به ایران را نخواهد داشت.

ناتوانی جمهوری اسلامی در بهره‌برداری از منافع اقتصادی جام جهانی فوتبال در قطر در حالی است که ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری ایران اسفند پارسال در گفت‌وگوی تلفنی با امیر قطر گفته بود: «ایران آمادگی دارد در جهت برگزاری هرچه بهتر و باشکوه‌تر بازی‌های جام جهانی، در جزیره کیش و سایر جزایر نزدیک به قطر هرگونه مساعدت و کمک مورد نیاز را ارائه کند».

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی نیز ماه گذشته در سفر به قطر اعلام کرد پایانه مسافری بین‌المللی دریایی بندر بوشهر به منظور پشتیبانی از جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال آماده شده است.

بازی‌های جام جهانی فوتبال از ۲۹ آبان تا ۲۷ آذر امسال برگزار می‌شود.

با استفاده از گزارش اطلاعات و سایت رادیو فردا/د.خ/ک.ر