دروغ نامه کیهان سه شنبه 10 آذر اه سال 1388

نقدو بررسی چشم (يادداشت روز) دروغ نامه ی کیهان " انداز آينده درگيري هاي يمن "

"اعتراف شده هدف از برپائی آشوب در یمن تلاش بر ای برپائی حکومت مذهبی در این کشور است "

قلم بر دست غیرایرانی یادداشت روز نویس دروغ نامه ی کیهان که مختصص و کارشناس تحلیل گری کشورهای عربی می باشد. بدون آنکه کوچکترین اشاره ای به نقش لوطی جماران و دخالت گری تروریستی پاسداران در منطقه کند که چگونه بیش از 30 سال است با رهنمود صدور انقلاب خمینی شیاد بقول خودشان مهندسی و شالوده ی سیاست صدور تروریسم وارتجاع به برون مرز ریخته شد و با پیگیری سیاست مستمر دخالت گری در امور داخلی کشورهای همجوار و منطقه این سیاست پرداخته و تبدیل به دیپلماسی رسمی وزارت جاسوس خانه امور خارجه ی رژیم کودتائی نامشروع حاکم بر ایران شده است . اما نتیجه گیری های این قلم بر دست همیشه در در پایان یادداشت روز ها بطور دربست توی کیسه ی حاکمان تروریستی کودتائی تهران ریخته شده است .

فراموش نشود اکنون بدلیل فاش شدن نقش مستقیم جنگ افروزی پاسداران که سلاح و پول با کشتی و مزدور از لبنان به یمن ارسال و اعزام کرده که گندش در آمده است و بر خلاف پیش بینی همین قلم بر دست که گفته بود نزاع و جنگ افروزی در یمن دامنه اش بدرون خاک عربستان بسط تعمیم داده می شود که نه شبه جزیره عربستان را در بر می گیرد که جنگ منطقه ای که جهانی می شود. اما اکنون که منجر به شکست شورش شیعیان حوثی آلت دست پاسداران شده و اهداف طراحی شده هم که قرار بود روزنه و منفذی برای عبور بحران های داخلی و برونی همچون بحران هسته ای شود . درست معکوس تأثیر گذاشته است . زیرا که شورای حکام آژانس اتمی قطعنامه ی جدیدی به تصویب رساند که اگر چنانچه مسئولان هسته ای رژیم ترریستی فاشیستی کودتائی آن را نپذیرند و پاسخ ندهند با تصویب قطعنامه ی تحریم در شورای امنیت سازمان ملل مواجه خواهند شد که ظاهراً نه اینکه پذیرفته نشده است ، بلکه از موضع فرار به جلو واز موضع ضعف واکنش هیجانی و با بلوف زدن و وتوپ در کردن خالی نشان داده شده است . برای اینکه بطور همزمان دو نهاد تشریفاتی و آلت دست دولت نامشروع دهم و بازار مکاره و کمدی و دکوری و انتصابی مجلس هشتم اعلام کرده اند که می خواهند 10 تأسیسات هسته ای مشابه تأسیسات هسته ای نطنز با ظرفیت 500 هزار سانتریفیوژ بسازند که تداعی کننده ضرب المثل داستان گنجشگ و منار است . چونکه نه برنامه ریزی شده ونه بودجه ای برایش اختصاص داده شده است . آنگونه که طبق نظر یکی از لابی های سفت و سخت آمریکائی گری سیک گفته با بر تجربه ی زمانی و فعالیت سانتریفیوژهای موجود در تأسیسات هسته ای نطنز ادعای پاسدار گماشته احمدی نژاد نیز به 500 سال زمان دارد.

بنابراین در چنین شرایطی قابل فهم است که برای چه قلم بر دست یادداشت روز نویس غیر ایرانی وارد میدان شده است ودر راستای چه اهداف ترسیم شده ی پشت صحنه می باشد که وی مأموریت دارد قلمفرسائی کند و همگام با آن 11 نفر بسیجیان چماقداری که تصور حسین الحوثی بر دست باید حرکت کند که در جلوی ساختمان صدا و سیما تجمع اعتراضی کردند و از پاسدار ضرغامی رئیس پشم و شیشه تقاضای پخش پیام و تصویر بر دست شان کردند که خواهان پخش تغییر نام خیابانی به این نام حسین الحوثی کردند . البته این اقدام دیپلماسی خیابانی نام گرفته است . چونکه پاسخ واکنشی به اقدام یمنی های ناراضی می باشد که در جواب دخالت گری پاسداران و رژیم کودتائی نامشروع تهران که تلاش برای بر پا کردن آشوب و نا آرامی در یمن می کنند. یمنی های معترض یک خیابان رادریمن بنام شهید ندا آقا سلطان نامگذاری کردند.

بلی قلم بر دست بدون اشاره به ریشه ی نا آرامی یمن کند و نقش مداخله گرایانه ی پاسداران به پر دازد . در عوض گزارش از دخالت نیروهای نظامی عربستان و اردن در سر کوب شورشیان شیعیان حوثی یمنی داده است تا که در ادامه توانسته باشد تحلیل موردنظرش را تنظیم وبیان کند. زیرا که اینگونه لو داده که چگونه چشم به گسترش دامنه ی بحران نا آرامی وجنگ افروزی از سوی شیعیان حوثی یمنی به شبه جزیره ی عربستان دوخته شده است :

"غرب طي هفته هاي گذشته موضع محتاطانه اي داشت. حتي آلمان به عربستان در مورد ادامه عمليات در غرب صعده هشدار داد. غرب نگران شكست جبهه عربي از شيعيان مظلوم صعده مي باشد چرا كه شكست دولت هاي عربستان، اردن و يمن از شيعيان يمن چشم انداز وحشتناكي را براي آمريكا و اروپا به وجود مي آورد. الحاق زيدي هاي مبارز در صعده به «اسماعيلي ها» در استان هاي «نجران» و «جيزان» عربستان بنيان حكومت هاي وابسته عرب را در شبه جزيره عربستان متزلزل مي گرداند. شيعيان اثني عشري و اسماعيلي و زيدي در اكثر كشورهاي عرب شبه جزيره بين 03 تا 57 درصد جمعيت اين كشورها را شامل مي شوند و در كل بين 53 تا 04 درصد كل جمعيت شبه جزيره را شامل مي گردند. از نظر آمريكا و اروپا شكست اردن و عربستان مي تواند به يك انفجار بزرگ در منطقه منجر شود و موقعيت امنيتي غرب را در شبه جزيره، خليج فارس، اقيانوس هند و درياي سرخ به خطر اندازد"

یادداشت روز نویس غیر ایرانی و عرب تلاش کرده است که آنچنان تحلیلی از آشوب و بحران پاسدار در یم برپا کرده ارائه کند تا وانمود نماید که تضاد و رقابت قدرت میان رئیس جمهور فعلی یمن با یک سلفی وجود دارد که از سوی عربستان حمایت می شود . سپس نتیجه گرفته است که از سوی دیگر معادله ی این رقابت، آمریکا و اروپا هستند که در صورت شکست علی عبدالله صالح رئیس جمهور یمن، اینان از یک جانشین صلح جو استفاده خواهند کرد تا پای حوثی ها بدولت باز شود. بنابراین بی جهت نیست که در راستای اهداف مورد نظر تأکید بر روی پایمردی و ایستادگی شیعیان حوثی یمنی برای شکت دادن دولت یمن کرده است که این ایستادگی و ادامه ی جنگ حوثی ها هر گز بدون امداد رسانی سلاح و پول پاسداران و اعزام مزدور از سوی حزب لله لبنان و سپاه بدر عراق امکان ندارد که این شیعیان حوثی بتوانند به بحران آفرینی و جنگ افروزی و ناامن سازی یمن ادامه دهند که یادداشت روز نویس چنین خواب یا کیسه ی گشادی برای دائرشدن حکومت مذهبی در یمن دوخته است:

"- با پايمردي و ايستادگي شيعيان و شكست نظامي دولت هاي صنعا، امان و رياض از آنها، به احتمال زياد غرب و جبهه عربي روي آلترناتيو مذهبي تمركز خواهند كرد. نيروهاي شمال يمن با برخورداري از اعتقادات مذهبي و با شعارهاي «الموت لامريكا»، «الموت لاسرائيل»، «اللعنه علي اليهود» و «النصر للاسلام» به مبارزه مي پردازند و نزديك به 01سال است كه به مقاومت خود ادامه مي دهند اين گروه روز به روز تقويت شده اند، اينك آنان بر مرزهاي شمالي يمن با عربستان تسلط دارند و به در اختيار گرفتن مرزهاي يمن در درياي سرخ نزديك شده اند عدد جنگجويان آن از حدود 020 نفر در سال 0200 ميلادي اينك به بيش از يكصد هزار نفر رسيده است و از آنجا كه آنان از نيروهاي ضداسرائيلي و ضدآمريكايي و ضد وهابي تغذيه مي كنند عدد مبارزان آن مي تواند به زودي از چند ميليون نفر فراتر برود. مراكز نظرسنجي غرب بارها اعلام كرده اند كه بيش از 09درصد مردم در شبه جزيره عربي از آمريكا نفرت دارند. با اين وصف آمريكايي ها و غربي ها از تداوم مبارزه شيعيان صعده به شدت بيمناكند. اگر مبارزان صعده با ورود در حكومت تن به مهار ندهند، غربي ها قطعاً درگيري مذهبي را در اين سرزمين فعال خواهند كرد. يمن از ديرباز مهد «القاعده» بوده و اينك اين كشور در بردارنده دو دسته از نيروهاي موسوم به القاعده است؛ نيروهايي كه به رياض و بعضي ديگر از پايتخت هاي عربي وابسته اند و نيروهايي كه با آمريكا درگيري دارند"

در خاتمه اینکه چون رژیم کودتائی ضد مردمی و نامشروع حاکم بر ایران بدون سرکوب داخلی و صدور تروریسم وارتجاع به برون مرزامکان بقا هر گز ندارد . لذا در شرایط کنونی برای اینکه در بن بست و بحران های گوناگون داخلی و بیرونی قرار گرفته است . به ویژه اینکه بحران نامشروع بودنش بسیار جدی شده است . زیرا که با معترضین ناراضی و خشمگین مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای مواجه شده است که در کنار جنبش مبارزه ی آزادی خواهانه ادامه دار دانشجویان حاکمان کودتا گر به چالش طلبیده شده است . تازه مسئله ی پیچیده و خطری بحران هسته ای و تصویب قطعنامه ی جدید شورای حکام آژانس بین المللی اتمی هم قوز بالا قوز شده است . بنابراین اکنون که کودتاگران در فشار سخت گاز انبری ناشی از بحران های درونی و بیرونی واقع شده اند . راهی ندارند جز اینکه از یک طرف هرچه بیشتر بر سرکوب و اختناق و سانسور داخلی بی افزایند تا بمردم ناراضی فرصت حضور تظاهرات ضد حکومتی خیابانی همچون 16 آذر که در پیش است داده نشود . از طرف دیگر از موضع فرار به جلو وضعف، دست به قدرت نمائی پوشالی بزند و اعلام تأسیس 10 تأسیسات هسته ای دیگر مشابه تأسیسات هسته ای نطنزنماید . همینطور می بایست که بطور تخته گاز سیاست صدور تروریسم وار تجاع به برون مرز را افزایش دهد و بر ضریب سیاست اقدامات تروریستی و مداخله گری در امور داخلی کشور های منطقه را با جدیت تعقیب کند . لذا ضمن ارسال سلاح و پول با کشتی به یمن از اعزام مزدوران لبنانی هم استفاده شده است که گفته می شود اکنون چون این توطئه ی تروریستی دخالت گری لورفته و شکست خورده است از ترس اسیر و دستگیر شدن فرماندهان پاسداران و اعضای حزب الله لبنان در حال ترک کردن خاک یمن می باشند. پس در بستر همین هدف است که اکنون قلم بر دست یادداشت روز نویس ضمن اینکه تلاش و تبلیغ برای ایجاد اخلاف میان رئیس جمهور یمن با عربستان کرده است. از طرف دیگر کوشش کرده است که آنگونه تحلیل دهد تا که جای پای قدرت برای حوثی های عامل دست پاسداران در دولت یمن باز شود تاکه اینان نیز بتوانند مشابه نقش و مأموریت حزب الله لبنان در لبنان و حماس در نوار غزه را را برای اهداف جنگ افروزی و بحران آفرینی و باگیری هسته ای کودتاگران حاکم بر تهران در شبه جزیره ی عربستان ایفا کنند. زیرا که عربستان در عراق و لبنان و روند ذاکرات صلح فلسطین با اسرائیل برای کودتا گران حاکم یک رقیب تحمل ناپذیر و موی دماغ است . بهرحال بازهم مثل همیشه تأکید می شود که راه حل این است که باید تلاش مسئولانه همگانی منطقه ای وجهانی برای تقویت مبارزات مردم ایران شود تا که شتاب به تغییرات دمراتیک در ایران داده شود.

هوشنگ – بهداد

http://www.kayhannews.ir/880910/2.htm#other200

دروغ نامه کیهان سه شنبه 10 آذر اه سال 1388