دروغ نامه ی کیهان شنبه 16 مرداد ماه سال 1389
نقد وبررسی : (يادداشت روز) دروغ نامه ی کیهان " آزمون تلخ براي اسرائيل "
"تلاش برای راه اندازی جنگ میان ارتش اسرائیل و لبنان ناشی ازشکست توطئه در عراق برای نخست وزیر کردن نوری مالکی و مرتبط بابحران هسته ای و مصوبات تحریم های رو به رشد است"
کیست که نداند عامل بحران سازی منطقه خاورمیانه کدام کشور است به خصوص اینکه نیاز شدید به بحران آفریتی و جنگ افروزی در خاور میانه دارد؟ همینطور رابطه اش با حزب الله لبنان و حماس چگونه است و این دو آلت دست پاسداران چه نقشی در تحریک و تهدید کردن اسرائیل در ایجاد جنگ 33 و 22 روزه داشته اند؟ همچنین کدام کشور منطقه است که پیوسته تلاش کرده است که تروریست و ارتجاع و بحران را به منطقه صادر کند .چونکه دیپلماسی خارجی اش طبق رهبربنیان گذارش صدور انقلاب یا صدور تروریست و ارتجاع و بحران به برون مرز می باشد و این سیاست یا دیپلماسی خارجی اش در راستای سیاست بحران آفرینی و جنگ افروزی و دشمنی با هر گونه فعالیت وتلاش مذاکرات صلح خاور میانه است که پاسداران این سیاست را از طریق حزب الله لبنان و حماس در لبنان ونوار غزه دنبال می کنند و همانگونه دو جنگ 33 و 22 روزه با اسرائیل را راه اندازی کردند ، اکنون نیز که سخت در گیر بحران هسته ای هستند پس تلاش سیستماتیک می کنند تا که جنگی دیگر در خا ورمیانه بر پا نمایند.اما اکنون که شرایط بحرانی شده و درگیری مرزی لبنان و اسرائیل ادامه نیافت . پس قلم بر دست یادداشت روز نویس غیر ایرانی بطور عمدی صورت مسئله را پاک نموده است و اسرائیل را مقصر معرفی کرده و مدعی شده که اسرائیل در شرف بر پائی جنگی دیگر در خاور میانه است .ولی با تناقض گوئی افزوده که اسرائیل آمادگی جنگ ندارد فقط خواسته تست کند. در صورتیکه خیلی وقت است که حاکمان تهران با تحریک کردن شیخ حسن نصر الله رهبر حزب الله به سخنرانی های تحریک و تهدید آمیز علیه ی اسرائیل کوشش می کنند که با تحریک و واکنش نظامی اسرائیل منتهی به آغاز جنگی دیگر در خاورمیانه شود به امید آنکه شاید همچون گذشته با سر زمین سوخته کردن لبنان فرصت بر ای عبور موقتی از بحران هسته ای رژیم ضد بشری بدست آید . ولی چون تا کنون با همه تلاش و توطئه های جنگ افروزی که شده است اما نتیجه ی مورد نظر حاصل نشده است . پس تبلیغات گسترده علیه ی اسرائیل در دفاع از ارتش لبنان به ویژه از حزب لله لبنان از سوی قلم بر دستان جارچی دنبال می شود.
بهر صورت طبق گزارش قلم بر دست غیر ایرانی یادداشت روز نویس که اعتراف شده در نوار مرزی میان اسرائیل و لبنان وفلسطین تعداد بیش از 10 تن نظام اسرائیل در خط مرزی حضور نداشته که به وضوح ثابت می کند که اسرائیل قصد در گیری نظامی نداشته است . ولی این قلم بر دست آن طور که خود خواسته گزارش نموده است . زیرا که بر اساس فلسفه ی ام القرای جهان اسلام بودن رهبر ولی وقیح وی نماینده مردم لبنان وفلسطین شده است وحق دارد که از این گروگان گرفته شدگان در راستای اهداف خاص بیت جماران و پاسداران کودتا گر دفاع و تبلیغ کند .به ویژه اینکه حاکمان تهران چون با تصویب تحریم های رو به گسترش مواجه شده اند که موجب شده بحران هسته ای بیش از هر زمان بحرانی و خطری و پیچیده کند. بهر رو قلم بر دست غیر ایرانی بند را آب داده و عیان کرده است که چگونه طرح توطئه علیه ی ارتش لبنان سازماندهی شده است تا که سپر بلای حزب لبنان برای پیش در آمد جنگی دیگر در خاورمیانه شود .البته برای جا انداختن این توطئه باتکای جنگ روانی تبلیغاتی جنگ 33 روزه ی حزب البنان با اسرائیل این چنین از زیرکی و هشیاری شیخ حسن نصر الله کرده که چگونه جا خالی داده و ارتش لبنان را به مصاف ارتش اسرائیل فرستاده است :
در تاريخ لبنان سابقه نداشت كه ارتش به حمله رژيم صهيونيستي پاسخ دهد. اين ماجرا از يك سو ثابت كرد كه اگر اسرائيل دست به اقدامي بزند از اين پس با مقاومت جامع لبناني ها- ارتش و مقاومت و پيروان همه مذاهب لبناني- مواجه مي گردد و بر خلاف جنگ 33روزه، ارتش ديگر نظاره گر درگيري رژيم صهيونيستي و حزب اله نخواهد ماند از سوي ديگر اين ماجرا نشان داد كه ابهت ارتش اسرائيل در دل همه لبناني ها- از جمله ارتش آن- فرو ريخته است و ارتش لبنان احساس مي كند كه توان غلبه بر دشمن ديرينه را دارد. اين موضوعي است كه قطعاً اسرائيلي ها را بشدت نگران مي كند.حوادث روز سه شنبه نشان داد كه درون رژيم تل آويو بشدت متزلزل است به گونه اي كه يك حادثه كوچك همه اركان اين رژيم را به لرزه درمي آورد در حاليكه حوادثي بسيار بزرگتر از اين تاثيري در كشورهاي ديگر بر جاي نمي گذارد. موضع سيدحسن نصرالله- رهبر مقاومت لبنان- در اين حادثه از پختگي فوق العاده اي حكايت مي كرد. پس از وقوع حادثه، سيد با رئيس جمهور، رئيس مجلس، رئيس دولت و فرمانده ارتش تماس گرفت و گفت مقاومت در اختيار ارتش است هر طور تصميم بگيرد از آن بعنوان «تصميم لبنان» حمايت خواهد كرد. در واقع اعلام آمادگي حزب الله، اين نكته را تثبيت كرد كه «مقاومت بخشي از ساختار قدرت لبنان است نه ساختاري موازي ساختارهاي ديگر» نكته ديگر اين بود كه سيد مسئوليت دفاع از حاكميت لبنان را يك وظيفه عمومي برشمرد نه وظيفه اي خاص مقاومت. نكته ديگر اين بود كه سيد مسئول اول دفاع از مرز و سرزمين لبنان را ارتش دانست البته ارتشي كه بايد از سوي ديگران حمايت شود. در واقع سيد مي گويد ارتش بايد به هر اقدام اسرائيل پاسخ دهد ولي مقاومت برخورد خود را در سطحي كلان تر و اساسي تر و با رويكرد «انهدام اسرائيل» دنبال خواهد كرد"
قلم بر دست یادداشت روز نویس بالاخره در ادامه ی یادداشت روز خود لو داده است که هدف از تحریک کردن اسرائیل و سنگرگرفتن شیخ حسن نصر الله و حزب الله در پشت ارتش لبنان ناشی از وحشت سفر پادشاه عربستان به لبنان و دیدار وی با رئیس جمهوران سوریه و لبنان بوده است. زیرا که به پیآمد این سفر به گشوده شدن پرونده ی ترور رفیق حریری نخست وزیراسبق لبنان راه برده است .زیرا که ثابت شده است از سوی حزب الله لبنان ترورشد وقاتل تروریست هم به ایران گریخته است بنابراین هر طوری شده می بایست دست به اقدام تهدید آمیز جدیدی ز ده می شد تاکهبتوان این چنین نتیجه گیری نمود که این سفرپادشاه عربستان به بیروت منتهی به شکست شده است :
" حادثه "روز 12 مرداد دو روز پس از شكست سفر ملك عبدالله به بيروت اتفاق افتاد اين دو حادثه به خوبي نشان داد كه اوضاع از دست رژيم صهيونيستي و شركاء تاريخي آن در منطقه و داخل لبنان خارج شده و اينك اين مقاومت است كه تعيين مي كند سرنوشت نهايي هر رخداد چه باشد.واقعه روستاي عديسه در حكم مينياتوري بود كه وضع ايران و آمريكا را هم به تصوير كشيد. در واقع اين رخداد نشان داد كه يك اشتباه كوچك آمريكا در منطقه مي تواند پيامدهاي غيرقابل مهاري را به بار آورد و به اقتدار ايالات متحده آسيب جدي وارد كند. در اين روزها بعضي از «حمله نقطه اي» آمريكا عليه ايران حرف زده اند و بعضي از مقامات خارجي هم پيغام آورده اند كه ممكن است چند روز قبل از راه افتادن نيروگاه هزار مگاواتي بوشهر، حمله اي عليه آن به وقوع بپيوندد. حادثه روستاي مرزي عديسه نشان داد از اين پس اين اسرائيل است كه از لبنان مي ترسد و زمان هراس لبنان از اسرائيل به پايان رسيده است كما اينكه اين آمريكاست كه در انتظار حادثه عليه نيروهاي خود است. يك ژنرال برجسته آمريكايي سه روز پيش در گفت وگو با روزنامه آلماني اشپيگل اين سوال را مطرح كرد و عمق ترس آمريكا از ايران را به نمايش گذاشت:«تا چه زماني، ايراني ها ما را در خليج فارس تحمل خواهند كرد؟!»"
در خاتمه اینکه چون حاکمان رژیم ضد بشری در سیاست مداخله گری در امور داخلی عراق و تلاش برای نخست وزیر کردن دو باره ی نوری مالکی با شکست مواجه شده اند و معلوم شده که عراق همچون سالیان گذشته نمی تواند نقش حیات خلوت و سیاست باج گیری و چانه زنی برای شان ا یفای نقش نماید . زیرا که آنگونه که موج گسترش اقدامات تروریستی و انفجاری و ناامن سازی عراق نه برای حاکمان تهران کار ساز نبوده است، بلکه نتیجه معکوس بر جای گذاشته است . بنابراین همه تلاش و ترفند و توطئه گری محورحزب الله لبنان بسیج و متمرکز و سازماندهی شده است. به امید آنکه با برروی صحنه آوردن شیخ حسن نصر الله و ترغیب وی به سخنرانی های آتشین و تحریک وتهدید آمیز علیه ارتش اسرائیل، آن را وا دار به واکنش اقدامات نظامی کند و مقدمه ی برپائی جنگی دیگر میسرگردد .از سوی دیگر به جای اینکه چتر حمایتی و تدافعی برای حزب الله لبنان به وجود آید . چونکه زیر تیغ اتهام ترور رفیق حریری قرار دارد . پس کوشش شده است تا ارتش لبنان به مصاف خط اول جنگ و نبرد با ارتش اسرائیل بسیج شود و شیخ حسن نصر الله کندترجیح داده است که فرصت طلبانه پشت ارتش لبنان سنگر بگیرد و از آن بعنوان پیشتمرگه و خط شکن با رو در روئی یا اینکه آماده ی جنگ با ارتش اسرائیل استفاده کند. سپس با هورا کشیدن برای ارتش لبنان، اعلام آمادگی حمایت وهم پیمانی با ارتش لبنان کند که زیرفرمان ارتش لبنان آماده ی مبارزه و مقاومت باارتش اسرائیل است تا با اتخاذ چنین سیاست هم نوعی مشروعیت برای حزب الله کسب کند.هم پرونده گشوده شده ی دست داشتن حزب الله لبنان درترور رفیق حریری را محو و خنثی نماید. اما باید اذعان نمود که تا اینجای قضیه سناریوی طرحی شده این توطئه خوب به پیش نرفته است . زیرا که در گیری میان ارتش لبنان با ارتش اسرائیل کوتاه مدت بود و ادامه نیافت. همچنین نباید خاطر برد که قلم بر دست غیر ایرانی یادداشت روز نویس به در گیری چند ساعته ارتش لبنان و اسرائیل اشاره کرده ودر دنباله اعتراف کرده است که این تنش یک تست مقدماتی حمله ی آمریکا با رژیم بشری بوده است که گذشته از اینکه اعتراف آشکار به دخالت گری حاکما ت تهران در امور داخلی لبنان است . همینطور اثبات تحریک و ترغیب کردن شیخ حسن نصر الله و حماس علیه اسرائیل می باشد بالاخره ازسوی دیگر وحشت از تهاجم نظامی به تأسیسات هسته ای هم به نمایش گذاشته شده است.
هوشنگ بهداد
http://www.kayhannews.ir/890516/2.htm#other200
دروغ نامه ی کیهان شنبه 16 مرداد ماه سال 1389
آزمون تلخ براي اسرائيل (يادداشت روز)