گزیده خبرهای 4 اردیبهشت 90
"كمال الهلباوي " در گفت‌وگوي تفصيلي با فارس:رابطه مصر با كشور قدرتمند ايران براي مقابله با نفوذ آمريكا ضروري است.خبرگزاري فارس: عضو ارشد جماعت اخوان المسلمون مصر قطع رابطه قاهره و تهران را توجيه‌ناپذير خواند و گفت: براي مقابله با نفوذ آمريكا و رژيم صهيونيستي در منطقه، مصر بايد با كشورهاي قدرتمند و بزرگ خاورميانه مانند ايران و تركيه روابط خوبي برقرار كند.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=9002024122

اکنون بهتر مشخص شده است که تلاش برای عادی کردن ایجاد رابطه با مصر در راستای چه اهداف خبیث مداخله گرایانه و تقویت کننده ی اقدامات تروریستی وناامن و بی ثبات کردن مصر می باشد؟

شكنجه رئيس سازمان حقوق بشر بحرين+ عكسخبرگزاري فارس: رئيس سازمان حقوق بشر بحرين از آغاز قيام مردم بحرين و سركوب شديد مردم، تحت فشار نيروهاي امنيتي قرار دارد، به طوريكه تاكنون دوبار دستگير شده و مورد شكنجه قرار گرفته است.

از کجا معلوم که از سوی حاکمان بحرین شکنجه شده است؟ مهمتر اینکه چرا آزاد شده است؟ همچنین مگر در سیاه چال های ایران هر ر وز چنین اتفاقاتی رخ نمی دهد؟ تازه چرا حاکمان رژیم ضد بشری با کارنامه ی ننگین محکومیت جهانی نقض مستمر حقوق بشر که دارد مقابل اعترا و محکومیت و فشار های بین المللی واکنش نشان نمی دهند ودست از ضرب و شتم و باز داشت و شکنجه و اعدام ناراضیان و منتقدان بر نمی دارند؟

به گزارش خبرنگار سياست خارجي خبرگزاي فارس، «نبيل رجب» حقوقدان بحريني و رئيس سازمان حقوق بشر از زمان قيام مردم بحرين و سركوب شديد حكومت شديداً تحت فشار قرار دارد به طوريكه تاكنون دوبار دستگير شده اما به دليل فشارهاي خارجي مجبور به آزادي وي شده است. تاكنون چندين بار به منزل وي حمله شده و طي 2 بار دستگيري مورد شكنجه زيادي قرار گرفت. اين حقوقدان بحريني در اظهاراتي تعداد دستگير شدگان اين قيام را تاكنون 800 نفر اعلام كرده است

خودداری احمدی‌نژاد از همکاری با وزیراطلاعات : احمدی نژاد هنوز از مصلحی برای حضور در هیات دولت دعوت نکرده است

اگر غیر از این موضع گیری کند . باید نتیجه گرفت که واقعاً شیر بی یال وکوپال تبدیل به نجیب حیوان بار بری شده است که هم باید برای ولی وقیح بار کشی کند ، هم اینکه برایش گوش ودم تکان دهد وعرعر کنان جفتک پرانی نماید.

الف : محمود احمدی نژاد همچنان بر موضع قبلی خود مبنی بر برکناری وزیر اطلاعات پافشاری کرده است و حاضر نیست با وی همکاری کند.به گزارش الف؛ برخلاف آنچه انتظار می رفت، رئیس جمهور هنوز از مصلحی که چندی پیش با حکم حکومتی رهبر انقلاب در وزارت اطلاعات ابقا شد، برای حضور در هیات دولت دعوت نکرده است.وزیر اطلاعات همچنان به سفر استانی رئیس جمهور به کردستان نیز دعوت نشده است.استدلال رئیس جمهور برخلاف تاکیدات صریحی که صورت گرفته، این است که وزیر اطلاعات عملکرد ضعیفی در این وزارت خانه داشته است و اجازه نداده که تیم مدیریتی این مجموعه با دولت همراه شود.این درحالی است که به نظر بسیاری از کارشناسان خبره، مصلحی یکی از موفقترین دوره های مدیریتی را در این وزارتخانه داشته و تصمیمات مدیریتی وی قانونی و مطابق اصل 57 قانون اساسی بوده است و شرعا نیز با حکم حکومتی رهبر انقلاب وزیر اطلاعات کشور است.در شرایطی که رسانه های ضدانقلاب در حال سوء استفاده از اختلاف ایجاد شده در کشور هستند لازم است همه مسئولین اجرای بی کم و کاست فرامین و رهنمودهای رهبر انقلاب را در دستور کار قرار دهند.گفتنی است حضرت آيت‌الله‌ العظمي خامنه‌اي صبح امروز در دیدار با هزاران نفر از مردم استان فارس تاکید کردند :رهبري محکم در مواضع صحيح خود ايستاده است و تا من زنده هستم نخواهم گذاشت حركت ملت منحرف شود.ایشان همچنان اظهار داشتند: ملت و رهبري همواره از خط کار و خدمت حمايت مي کنند و ملاک هم اشخاص نيستند بلکه ملاک اصلي خط کار و خدمت است

آيت‌الله حائري تمديد حضور آمريكايي‌‌ها را در عراق "حرام " اعلام كرد.خبرگزاري فارس: يكي از مراجع شيعيان در عراق فتواي تحريم حضور نظاميان آمريكايي در خاك اين كشور پس از سال 2011 را صادر كرد.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=9002040953

اکنون که تق بازار دین فروشی و عوامفرینی در ایران در آمده وکرکره اش در حال پایین کشیده شدن می باشد . این آخوند مفتخور حکومتی حامی ولی وقیح از موضع حاکم و مالک عراق و سخنگوی مردم این کشور چنین ژست ضد آمریکایی گرفته و فتوا داده است؟

حمله‌مجری‌صداوسیمای‌ایران‌با‌اسپری‌فلفل به کارگران

خوباگر مرتکب این چنین اعمال ضد انسانی نشوند . چگونه ثابت کنند که پاسدار و بسیجی و امنیتی بوده اند که در سازمان پشم و شیشه مأمور می باشند تا اینگونه به پیشواز مراسم جشن جهانی روز کار گر بروند؟

به گزارش فارس، یکی از مجریان برنامه های تلویزیونی بر سر پارک اتوموبیل خود با مردم درگیر و به شکل ناگهانی با «اسپری فلفل» به مردم حمله کرد. طبق اطلاعات رسیده به «پایگاه اطلاع رسانی رضا استادی» این اتفاق چند روز قبل در خیابان سهروردی، حدفاصل تقاطع شهید بهشتی تا شهید مطهری رُخ داد. طبق گزارش یکی از مخاطبان که در محل حادثه حضور داشت، ماجرا از جایی آغاز شد که یک مجری مغرور، متکبر و تازه کار تلویزیونی قصد داشت اتوموبیل خود را در جایی از خیابان پارک کند. محل انتخابی او دقیقا مقابل مغازه ای بود که در آن کارهای مربوط به اسپورت کردن اتوموبیل‌ها انجام می‌شود. در این لحظه چند کارگر مغازه از وی خواستند تا اتوموبیل خود را جای دیگری پارک کند که مزاحم کسب و کار آنها نباشد. این مجری مغرور هم که توقع داشت آنها وی را بشناسند و حتی از پارک اتوموبیلش در مقابل مغازه آنها استقبال کرده و تا بازگشت وی، مسوولیت مراقبت از اتوموبیل او را نیز به عهده بگیرند، با آنها شروع به جر و بحث کرد و با دیدن عدم تمایل آنها، ناگهان با اسپری فلفل به سوی آنها حمله کرد.

مورد محاکمه قرار دادن زندانی محکوم به مرگ برای چندمین بار

حال اینگونه جنایت ضد بشری را مقایسه با قلم زنان یادداشت روز نویسان دروغ نامه ی کیهان کنید که آمریکا و عربستان و بحرین و... را جزو نقض کنندگان حقوق بشر می دانند و سازمان ملل و شورای امنیت سازمان ملل را مورد سئوال و سرزنش قرار می دهند که چرا به مسئولیت خودشان در این مورد اقدام نمی کنند؟

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"انتقال زندانی امیر عباس توکلی برازجانی (برادر زنده یاد حسین توکلی برزاجانی ) به شعبۀ 18 دادگاه انقلاب و برخوردهای وحشیانۀ قاضی با این زندانی.روز چهارشنبه 31 فروردین ماه زندانی امیر عباس برازجانی توکلی بدون اطلاع قبلی با دست بند و پابند از زندان گوهردشت کرج به شعبۀ 18 دادگاه انقلاب منتقل گردید.برخورد فردی که خود را قاضی می نامید وحشیانه ،غیر انسانی و به او حتی اجازه صحبت کردند نمی داد. رئیس شعبه با کلماتی مانند ؛حرف نزن ،ساکت شو ،برو بیرون و غیره به این زندانی پاسخ می داد.زندانی امیر عباس توکلی مردادماه 89 در یک دادگاه نمایشی با اتهامات واهی توسط فردی بنام نورالله عزیزمحمدی ( بنابه به مصاحبۀ رسانه ای خودش تا به حال بیش از 3500 حکم اعدام صادر کرده است) به احکام سنگین و ضد بشری اعدام ،10 سال زندان و 74 ضربه شلاق محکوم شد.این احکام ضدبشری هنوز در دادگاه تجدید نظر(تایید نظر) تحت رسیدگی است.زنده یاد حسین توکلی برزاجانی 33 ساله در اثر شکنجه های قرون وسطائی و وحشیانه و مستمر در حالی که تمامی بدن او سیاه شده بود.در 6 مردادماه 1387 در سلول کناری برادرش آقای عباس توکلی زندانی بودو صدای شکنجه ها و ضجه های برادرش را می شنید . بعد از مدتی صدای وی قطع شد و هیاهوی پاسداربنده ها که می گفتند: مُرد او ُمرد را می شنید. و بدین طریق این زندانی بی دفاع و اسیر را به قتل رساندند.

جوانفکر مشاور مطبوعاتی احمدی‌نژاد و رئیس ایرنا : حملات به دولت می‌تواند مقدمه براندازی باشد

با این حساب ولی وقیح و حامیان وی به خصوص رئیس گزمکان پاسداران کودتا گر محمد علی جعفری که اکنون علیه ی دولت نامشروع دهم و ریس آن پاسدار گماشته احمدی نژاد و خبر گزاری رسمی دولت موضعگیری انتقادی و تهاجمی اتخاذ کرده اند جزو متهمان بر انداز می باشند.

دیگربان : علی‌اکبر جوانفکر مشاور مطبوعاتی محمود احمدی‌نژاد اعلام کرد تداوم حملات «ناجوانمردانه» به دولت دهم از سوی حامیان علی خامنه‌ای می‌تواند «مقدمات اجرای یک طرح براندازانه باشدآقای جوانفکر در سرمقاله روز شنبه (سوم اردیبهشت) روزنامه ایران از مقام‌های قضایی خواسته که به سکوت معنادار خود در برابر «تهمت‌ها، توهین‌ها و هنجارشکنی‌ها» علیه دولت پایان دهند.مشاور احمدی‌نژاد در ادامه یادداشت خود به جریانی اشاره کرده که «به شدت مایل است دوره مشعشع خدمتگزاری در دولت احمدی‌نژاد را به طور کلی از تاریخ انقلاب اسلامی حذف نمایدجوانفکر نوشته که این جریان٬ نزدیکان محمود احمدی‌نژاد را «عناصری فاسد، منحرف، فتنه‌گر، فراماسونر، مخالف ولایت فقیه و... می‌نامدبه نوشته مدیرعامل ایرنا «نمی‌توان از نظر دور داشت که تداوم این هجمه ناجوانمردانه به دولت، خواسته یا ناخواسته می‌تواند فراهم کننده مقدمات اجرای یک طرح براندازی باشدوی در یخش دیگری از یادداشت خود به جنجال‌ها درباره ادامه کار حیدر مصلحی در وزارت اطلاعات اشاره کرده و نوشته که حامیان علی خامنه‌ای مانع از برکناری وی شده‌اند.هفته گذشته محمود احمدی‌نژاد در اقدامی غیر منت‍ظره حیدر مصلحی را از وزارت اطلاعات برکنار کرد که این تصمیم رئیس دولت دهم با مخالفت رهبر جمهوری اسلامی مواجه شد.اختلاف خامنه‌ای و احمدی‌نژاد بر سر ادامه کار مصلحی جنجال‌های بسیاری به همراه داشته٬ به طوری که در این جنجال هفت سایت حامی دولت فیلتر و از دسترس خارج شدند.حامیان رهبر جمهوری اسلامی و رئیس دولت دهم در هفته‌های اخیر بار‌ها حملات گسترده‌ای علیه یکدیگر ترتیب داده‌اند که به نظر می‌رسد حامیان احمدی‌نژاد مجبور به عقب‌نشینی شده‌اند.

قیمت موادغذایی در تهران ۲۵ درصد افزایش یافت

خوب پرسش است که این ضریب 25% افزایش قیمت چه مناسبتی با 9% افزایش نرخ دستمزد ار گران در سال دارد وچه پاسخی برای این اختلاف وجود دارد؟

ایلنا: براساس آخرین آمار رسمی اداره آمار بانک مرکزی ایران، متوسط قیمت خرده‌فروشی برخی از مواد خوراکی در فروردین امسال، 24.46 درصد نسبت به زمان مشابه سال گذشته رشد داشته است. به گزارش خبرگزاري ايلنا، گروه تخم‌مرغ با بیش از 6.97 درصد، بیشترین افزایش و گروه لبنیات با ۵ درصد، کمترین افزایش را در بین گروه‌های ۱۱ گانه سبد کالای بانک مرکزی داشته‌اند. در بین اقلام موجود نیز سیب سرخ با بیش از ۱۱۱ درصد، کالایی است که بیشترین رشد قیمت را داشته و پیاز با بیش از ۳۱ درصد کاهش، تنها کالایی است که در فروردین امسال نسبت به زمان مشابه سال قبل کاهش قیمت داشته است. در این گزارش، قیمت اقلام مشخصی در هفته منتهی به ۲۶ فروردین ۱۳۹۰، با همان قیمت‌ها در ۲۷ اسفند ۱۳۸۹، مقایسه شدند و تفاوت آنها در نظر گرفته شده است. همچنین در یک نگاه کلی، قیمت‌های هفته سوم فروردین امسال، با قیمت همان اقلام در هفته سوم فروردین ۱۳۸۹، مقایسه شده است و درصد رشد آنها به دست آمده است.

گزارش ایرنا از جمعه خونین سوریه!

سئوال است اگر چنانچه اصلاحات در سوریه اقدام ستایش بر انگیز است.پس چرا در ایران مرتکب بدترین جرم همراه با اعمال شاقه و اتهامات و زندان و محکومیت می باشد؟

نمازگزاران جمعه در 'زينبيه' دمشق از اصلاحات در سوريه حمايت كردند.ایرنا، دمشق - گروهي از سوري ها بعد از نماز جمعه در منطقه زينبيه نزديك شهر دمشق پايتخت سوريه در حمايت از اصلاحات و تاكيد به لزوم ادامه آن راهپيمايي كردند.به گزارش خبرنگار ايرنا تظاهر كنندگان كه عكس هاي ' بشار اسد ' رييس جمهوري سوريه و پرچم اين كشور را در دست داشتند، خواستار ادامه روند اصلاحات در سوريه شدند و شعارهايي در حمايت از اسد سردادند.اين راهپيمايي در حالي برگزار شد كه تعدادي از مخالفان دولت سوريه امروز را روز جمعه عظيم و بزرگ براي برگزاري تظاهرات ضد دولتي نامگذاري كرده بودند. تاكنون گزارشي از برگزاري اين تظاهرات منتشر نشده است ( گزارش ایرنا ساعت 9 و نیم شب بوقت ایران منتشر شده و در این ساعت خبر گزاریها گزارشهای بسیاری در مورد کشتار روز جمعه سوریه منتشر کرده بودند. امروز شنبه نیز هنوز خبری در مورد جمعه خونین منتشر نشده است) روز پنجشنبه گذشته اسد در راستاي اصلاحات در سوريه دستور پايان اجراي قانون حالت فوق العاده و انحلال دادگاه عالي امنيت اين كشور را صادر كرد.وي همچنين قانون حق برگزاري راهپيمايي مسالمت آميز را بدون حمل سلاح با دريافت اجازه از وزارت كشور ابلاغ كرد.ظهر جمعه نيز نمازگزاران مساجد مهم سوريه از جمله مسجد جامع دمشق و الرفاعي كه در چند هفته قبل شاهد برخي اعتراض هاي محدود بودند، پس از پايان نماز در آرامش كامل اين مساجد را ترك كردند.

مدير كل نظارت بر درمان وزارت بهداشت در گفت‌و‌گو با فارس:رهاكنندگان 2 بيمار از بيمارستان به اشد مجازات محكوم مي‌شوند.خبرگزاري فارس: مدير كل نظارت بر درمان وزارت بهداشت گفت: هيچ بيماري نبايد به خاطر نداشتن پول از بيمارستان اخراج و رها شود زيرا اعتباراتي براي كمك به بيماران بي بضاعت در اختيار وزارت بهداشت است بنابراين وزير بهداشت دستور اشد مجازات را براي خاطيان در بيمارستاني كه 2 بيمار را رها كرده‌اند، صادر كرد.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=9002040812

شیادی شیاد گران و عوامفریبان و دین فروشان حاکم چنین نمایان شده است که قبل از بازتاب تصاویر خبری اینگونه ارتکاب اقدامات ضد انسانی که ناشی ااز شکاف عمیق طبقاتی و فقر و بیکاری روز افزون می باشد . اماا کنون که خبرش درز کرده و علنی شده است . تهدید شده که رها کنندگان بیماران به اشد مجازات محکوم می شوند . تا با قربانی کردن چند مهره ی دون پایه ی پیشمرگه ی مهرهای اصلی به وجود آورد گان شرایط مو جود شوند. وعاملان و آمران اصلی همچنان در مصونیت کامل باشند.

رها کردن بیماران کنار خیابان توسط عوامل بیمارستان + عکس

این تصاویر خبری مکمل گزارش خبر قبلی می باشد که نشان از شلیک تیر خلاص بر ادعای پوشالی ووارونه ی خمینی شیاد است که قول وعده ی حکومت مستضعفان و پابرهنگان به مردم ایران داده بود.

یک بیمارستان 2 فرد بیمار را بدلیل نداشتن پول درمان سوار بر خودروی آمبولانس و آنها را در کنار خیابان رها می کند.به گزارش جهان چند روز پیش اهالی یک منطقه با اطلاع دادن به کلانتری محل از 2 بیماری خبر دادند که کنار اتوبان خلیج فارس بعد از پل شهید کاظمی و در زمین های کشاورزی آن حوالی رها شده اند.پی گیری ها از افراد حاضر در محل ، مشخص کرد که یک دستگاه آمبولانس مزدا خاکی رنگ با سه نفر سرنشین، 2 بیمار را با وضعیت کاملا نامناسب در کنار جاده رها کرده اند. این 2 بیمار که یکی از آنها دارای شكستگي پا و عفونت و دیگری داراي سوختگي بوده اند، در بیمارستان بستری بودند که به علت نداشتن پول کافی برای ادامه درمان به این مکان منتقل شده اند.در حال حاضر این بیماران با هماهنگی کلانتری محل به بیمارستان فیروز آبادی شهر ری منتقل شده اند

واژگوني خودروي حامل پزشكان در برازجان

رکوردار جهانی بی رقیب و همتای مرگ زایی جاد های کشور آنگونه خطرناک و ناامن شده است که به آسانی دکتر و پرستار که برای مأموریت حفظ جان دیگران می روند خودشان به کام مرگ فرو می روند

برازجان-خبرنگاركيهان:در سانحه رانندگي در يكي از محورهاي برازجان يك پزشك كشته و 4 نفر ديگر مجروح شدند. يك دستگاه پاترول كه حامل چهار پزشك و يك پرستار بود بامداد جمعه در جاده روستاي رودفارياب بخش ارم شهرستان برازجان در حال بازگشت از مراسم عروسي بود كه به علت سرعت زياد در سرپيچ كنترل خودرو از دست راننده خارج و پاترول فوق واژگون شد.به گزارش خبرنگار ما در اين سانحه دكتر وحيد اسلامي جان خود را از دست داد و دكتر شهروز معصوم، دكتر آرش كياني، خانم دكتر رضايي و مونا شمس مجروح شدند كه مصدومان به بيمارستان 17 شهريور برازجان انتقال يافتند

مصدوميت 6 دانش آموز در برخورد ميني بوس با ديوار

اینهم گزارشی دیگر از رسیدگی به دانش آموزان و حفظ امنیت شان به خصوص در جاد های مرگ آفرین کشور.

مدير روابط عمومي اورژانس تهران از مصدوميت 6 دانش آموز بر اثر برخورد ميني بوس به ديوار خبر داد.حسن عباسي گفت: امدادگران اورژانس در ساعت 5:9 صبح شنبه از طريق تماس شهروندان با سامانه امدادي 115 در جريان وقوع تصادفي در خيابان فيروزكوه زعفرانيه قرار گرفتند.وي افزود: امدادگران با حضور در صحنه اين حادثه با يك دستگاه ميني بوس سرويس مدارس مواجه شدند كه به شدت با ديواري برخورد كرده بود.مدير روابط عمومي اورژانس تهران افزود: در اين حادثه 6 دانش آموز پسر 12 ساله به همراه راننده 40 ساله براي مداواي بيشتر به بيمارستان شهداي تجريش و طالقاني منتقل شدند.2 تن از مصدومان اين حادثه كه دختر و پسري 12 ساله بودند نيز توسط امدادگران اورژانس در محل و به صورت سرپايي مداوا شدند

جهت اطلاع

جالب است که هنوز هم رئیس جمهور آمریکا به جای اینکه مستقیم با حاکمان رژیم ضد بشری بر خورد کند و آن را متهم و محکوم در سرکوبگری در داخل کشور نماید . با سیاست بدر گفتن تا دیوار بشنود بر خورده نموده است .

باراك اوباما، دولت سوريه را به درخواست كمك از ايران براي سركوب ملت سوريه متهم كرد. خبرگزاري فرانسه در گزارشي نوشت: باراك اوباما، رئيس‌جمهور آمريكا، با انتشار بيانيه‌اي در رابطه با وقايع اخير سوريه، آن چه را توسل به زور توسط دولت سوريه عليه تظاهرات كنندگان خواند، به شدت محكوم كرد و خواستار پايان دادن به خشونت براي فرو نشاندن اعتراضات شد. اوباما در ادامه اين اظهارات افزود: از رئيس‌جمهور اسد مي‌خواهيم هم اكنون مسير را تغيير و به درخواست‌هاي ملت خود تن دهد. رئيس‌جمهور آمريكا همچنين بشار اسد را به توسل به زور، نقض فاحش حقوق بشر و حمايت از تروريسم و كمك گرفتن از ايران براي سركوب ملت خود متهم كرد

اعتراف آشکار به شکست سیاست خفقان و سانسور خبری زیرا که خبررسانی آزاد سم مهلک و کشنده برای حاکمان عوامفریب و دین فروش می باشد . البته یشنهاد راه حل برای افزایش سانسور داده شده است..

* سايت عصر ايران با انتشار گزارشي درباره ارزيابي رويكرد مردم ايران به ماهواره 17 سال پس از تصويب قانون ممنوعيت بكارگيري تجهيزات ماهواره اي، نوشت: "در ارزيابي كلي از وضعيت اجراي قانون منع خريد و فروش و استفاده از دستگاه ماهواره بايد گفت كه در 17 سال پس از تصويب اين قانون نه تنها اين قانون موفق نبوده، بلكه استفاده كنندگان از اين وسيله چندين ده برابر شده‌اند و روز به روز بر تعداد آنها افزوده مي‌شود." در اين گزارش، عوامل پديد آمدن اين معضل، عدم اجراي دقيق قانون، عدم برخورداري برنامه‌هاي صدا و سيما از تنوع و كيفيت لازم و نگاه محدوديت نگر به رسانه دانسته شده و پيشنهادهائي به عنوان راه حل ارائه شده كه عبارتند از: گسترش دريچه‌هاي خبررساني، حضور شبكه‌هاي متعدد خصوصي و پرهيز از انسداد مسير و جريان آزاد اطلاع رساني