گزیده خبرهای 21 فروردین-91
عباسی اعلام کرد.آمادگی ساخت مجتمع سوخت برای 1+5/ فردو را تعطیل نمی‌کنیم.خبرگزاری فارس: رئیس سازمان انرژی اتمی با تأکید بر اینکه ایران فردو را تعطیل نمی کند به گروه 1+5 پیشنهاد داد که از سرمایه گذاری ایران استفاده کنند، مواد بیاورند و در عوض مجتمع سوخت تحویل بگیرند.
اعتراف آشکار که رژیم فاشیستی  مذهبی کودتایی نه غنی سازی را متوقف می کند ونه اینکه محال است که ازا هداف نظامی هسته ای اش  کوتاه بیاید .بنابراین معلوم نیست که غرب برای چه بازهم  علاقمند به مذاکره وادامه سیاست وقت کشی  می باشد؟
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، فریدون عباسی رئیس سازمان انرژی اتمی یکشنبه شب در برنامه کنکاش شبکه جهانی جام جم در خصوص اخبار منتشر شده مبنی بر درخواست 1+5 از ایران برای تعلیق فعالیت سایت فردو و دست کشیدن از غنی سازی 20 درصد، ضمن غیرمنطقی خواندن این درخواست به 1+5 توصیه کرد که چنین درخواستی را نداشته باشند و تصریح کرد که ایران فردو را تعطیل نمی کند.وی افزود: ما اعلام کردیم که به سوخت 20 درصد نیاز داریم و براساس مقررات آژانس این سازمان می بایست وساطت می کرد تا این سوخت را در اختیار ما بگذارند، ولی آژانس بین المللی انرژی اتمی قدرت لازم را نداشت که کشورهای دارنده سوخت را مجاب کند که آن را با قیمت مناسب در اختیار ما قرار دهند. ما نیاز داشتیم و در حال حاضر خودمان اقدام به تولید این سوخت کردیم و تولید ما در حد نیاز ماست. رئیس سازمان انرژی اتمی با ذکر این نکته که فعالیت های ایران تحت نظارت آژانس است، به 1+5 پیشنهاد داد که با ایران به صورت شراکتی کار کرده و از سرمایه گذاری ایران استفاده کنند، موادشان را بیاورند و مجتمع سوخت تحویل بگیرند.عباسی مجتمع پارچین را سایتی نظامی خواند و گفت که سازمان انرژی اتمی چیزی در این مجتمع ندارد.مشروح این گفتگو بعداً ارسال می شود. 
شش رشته در دانشگاه علامه طباطبایی مورد بازنگری قرار می‌گیرد
در ادامه طرح های گورستانی وپادگانی وحوزوی کردن دانشگاه ها واجرای طرح جنسیتی دخترانه وپسرانه کردن دانشگاه ها که نشان از وحشت آشکار از  جنبش آزادیخواهانه دانشجویی می باشد . اکنون نوبت به اجرای نمایش وحشت دیگر زیر پوشش بازنگری یا برگردان انقلاب ضد فرهنگی در دانشگاه علیه دانشجویان دنبال می شود.
  رئیس دانشگاه علامه طباطبایی اعلام کرده است که ٦ رشته‌ی روانشناسی، علوم تربیتی، حقوق و سیاست، اقتصاد و علوم اجتماعی هم اکنون در این دانشگاه در حال بازنگری است.به گزارش مهر، کامران دانشجو، وزیر علوم، در مراسمی با حضور بیش از چهل تن از روسای دانشگاه های کشور از صدر الدین شریعتی، رییس دانشگاه علامه طباطبایی، به دلیل اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و کسب رتبه برتر در اسلامی کردن دانشگاه قدردانی کرد.صدرالدین شریعتی تاکید کرده است که دانشگاه علامه طباطبایی با قدرت تمام در حال پیشبرد برنامه‌ها به ویژه در زمینه بازنگری سرفصل‌های دروس است و این امر با کیفیت بالایی در دانشگاه صورت می‌گیرد.وی هم‌چنین اظهار داشت که دانشکده‌های جدید علوم اجتماعی، علوم پایه، حسابداری و امور مالی، الهیات و معارف اسلامی و زبان های خارجی در صورت تایید وزارت علوم در مهرماه سال جاری راه اندازی خواهند شد.
عضویت 200 نماینده مجلس در هیات مدیره شرکت‌های شستا!
وکیل الدوله وآلت دست بودن یعنی اینکه  برای حفظ هر چه بیشتر رانت خواری خودشان همت کنند .سپس شیادانه زیر چتر نماینده ملت در بازار مکاره مدعی شوند که بازار مکاره در رأس همه است . با چنین اوضاع و احوالی مشخص است که در رژیم از رأس تا ذیل آلوده به فساد واقعاً هیچ عنصر سالم وغیر فاسدی یافت نمی شود . حال سئوال است که  چنین بازار مکاره ی آلوده به فساد ودست نشانده وذوب شده در ولایت چگونه می تواند در خدمت مردم ایران ومدافع منافعی ملی باشد؟
شنیده ها حاکی است حدود 200 نماینده مجلس شورای اسلامی که غالبا در مرحله نخست انتخابات مجلس نهم ناموفق بوده اند، عضو هیات مدیره شرکت های شستا، وابسته به سازمان تامین اجتماعی هستند.به گزارش جهان، آنچنان که اکوفارس نوشته است، "برخی چهره های صاحب نفوذ در مجلس نیز گروهی از وابستگان خود را در شرکت های شستا مشغول به کار کرده اند که نگرانی آنان نیز طی هفته های اخیر تشدید شده است."شستا، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی، در شمار غول های اقتصادی کشور است.عضویت 200 نماینده مجلس در هیات مدیره شرکت‌های شستا در حالی است که در همین حال جمع دیگری از نمایندگان، موضوع استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دلیل انتصاب سعید مرتضوی به سمت مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی را مطرح کرده اند.پرویز سروری، نماینده مردم تهران در مجلس و از طراحان استیضاح، در این باره گفته است: متاسفانه با تغییرات پی درپی مدیریتی در چند سال اخیر شاهد کاهش بهره وری و استفاده بهینه از این سازمان هستیم و افرادی که تجربه لازم را ندارند برای تصدی این سازمان معرفی می شوند. احساس می شود که سازمان تامین اجتماعی به مانند کارگاه آموزش شده است که افراد با حضور در آن آموزش لازم را فرا می گیرند و در دستگاههای دیگری اعمال مدیریت می کنند.سعید مرتضوی، دادستان سابق تهران که در پرونده حادثه کهریزک متهم بود، در زمینه‌های «معاونت در قتل»، «نقض حقوق شهروندی» و «هتک حیثیت ناجا» تفهیم اتهام شده است و احتمالا به زودی به محاکمه خواهد رسید.
داروخانه ها گرفتار بحران مالی/محاسبه نسخه‌های تامین اجتماعی به صورت نقدی
خانه از پای بست ویرانست  خواجه در فکر نقش ایوانست .وقتی که داروخانه ها دچار بحران شده باشند .مشخص است که بیماران محاج دارو به خصوص بیماری ها مزمن با داروهای کمیباب وگران  دچار  چه سر نوشت  شومی شده اند
 رئیس انجمن داروسازان ایران با اعلام اینکه هزینه‌های داروخانه‌های خصوصی کشور چندین برابر شده تاکید کرد: تاخیر سازمان تامین اجتماعی در پرداخت مطالبات داروخانه ها باعث شده نسخه‌های تامین اجتماعی را به صورت نقدی محاسبه کنیم.دکتر رهبر مژدهی آذر در گفتگو با خبرنگار مهر به مشکلات مالی داروخانه های بخش خصوصی کشور اشاره کرد و اظهارداشت: با توجه به اینکه یشترین تاخیر در پرداخت مطالبات داروخانه ها متوجه سازمان تامین اجتماعی است، قرار شده نسخه های دارویی تامین اجتماعی به صورت نقدی محاسبه شود.وی از استان گیلان به عنوان اولین استان کشور نام برد که قرار است از دوم اردیبهشت ماه نسخه های بیمه تامین اجتماعی را نقدی محاسبه کند.مژدهی آذر با اشاره به هماهنگی استان استان گیلان با انجمن داروسازان ایران در اجرای این اقدام، تاکید کرد: قرار است نامه ای به رئیس جمهور و همچنین سایر دستگاههای مربوطه در این خصوص بنویسیم و مشکلات داروخانه ها را بازگو کنیم.رئیس انجمن داروسازان ایران اضافه کرد: مطالبات معوق داروخانه ها از سازمانهای بیمه گر، یکی از مشکلاتی است که باعث شده داروخانه ها دچار مشکلات مالی شوند و در این بین سازمان تامین اجتماعی روسیاه است.وی با اعلام اینکه بیمه تامین اجتماعی نزدیک به 6 ماه است که مطالبات داروخانه ها را پرداخت نکرده است، گفت: هر استانی که بخواهد نسخه های بیمه تامین اجتماعی را نقدی محاسبه کند از نظر انجمن هیچ مشکلی ندارد.مژدهی آذر با اشاره به افزایش هزینه های داروخانه ها بعد از هدفمندی یارانه ها، تاکید کرد: هزینه های داروخانه ها چند برابر شده اما قیمت داروهای ساخت داخل ثابت مانده که همین مسئله باعث شده تا داروخانه ها گرفتار بحران مالی شوند.
هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی بر فراز ایران به تجسس مشغولند
عجیب است که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند جز اینکه آسمان ایران را تبدیل به مانور هواپیما های جاسوسی و شناسایی خود کند ؟.در صورتی که پاسداران پس از دریافت یکی از این هواپیماهای سقوط کرده در افغانستان که از حکمتیار  تحویل گرفتند  ادعای مضحک  کردند که به زودی هم تعدا دبیشتری از اینگونه هواپیماهای ساقط شده به نمایش می گذارد .هم دست به ت لید انبوه از این مدل  آن خواهد زد.!
رادیو فرانسه : روزنامۀ آمریکایی واشنگتن‌پست در شمارۀ روز شنبه ٧ آوریل می‌نویسد که سه سال پیش، هنگام نخستین پرواز یک "درون"٭ آمریکایی در عمق خاک ایران، تحلیل‌گران سازمان سیا و همچنین دیگر کارشناسان دستگاه اطلاعاتی آمریکا، با وسواس به دنبال نشانه‌هایی بودند که حاکی از کشف هواپیما توسط ایرانیان باشد. اما یکی از مسئولان پیشین سیا به نشریۀ آمریکایی می‌گوید که کوچک‌ترین نشانه‌ای دال بر خبردار شدن ایرانی‌ها دریافت نگردید و سیستم دفاع ضدهوایی ایران هیچ واکنشی نداشتبه نوشتۀ واشنگتن‌پست از آن زمان به بعد، ده‌ها مرکز و تأسیسات ایران توسط "درون‌"های آمریکایی، طی صدها پرواز، شناسایی و بررسی شده‌اند. تا این که در زمستان گذشته یک "درون‌" مدل RQ170 در خاک ایران سقوط کرد. دلایل این سقوط معلوم اعلام نشد. روشن نیست که مسئولان ایرانی در این واقعه نقشی داشته‌اند یا خیرپرواز منظم "درون‌"های تجسسی در چارچوب یک برنامۀ اطلاعاتی گسترده صورت می‌گیرد که بر محور فعالیت‌های اتمی ایران بنا شده است. این برنامه علاوه بر شناسایی از طریق هوا، سیستم‌های شنود الکترونیکی را نیز در برمی‌گیرد. یک گروه تحلیل‌گر تصاویر ماهواره‌ای و همچنین یک شبکۀ جاسوسی، بخش‌های دیگر این برنامۀ اطلاعاتی هستندیک مسئول بلندپایۀ امنیتی آمریکا به واشنگتن‌پست می‌گوید که با اتکا به این شبکۀ گسترده، آمریکا از کوچک‌ترین فعالیت‌های ایران در زمینۀ اتمی باخبر خواهد شدواشنگتن‌پست می‌افزاید که برنامۀ اطلاعاتی آمریکا، به موازات برنامه‌های خرابکاری در ایران جریان داشته است.