گزیده خبرهای 15 فروردین – 95 قسمت -4

گزیده خبرهای 15 فروردین – 95 قسمت -4
تصادف مرگبار پراید با پاترول 3 قربانی گرفت 
تصادف پراید با پاترول در بجنورد سه فوتی بر جای گذاشت.به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، "سیدمصطفی مرتضوی"، سخنگوی سازمان امداد و نجات در این باره گفت: ساعت 19:45 به دنبال گزارش تصادف پراید با پاترول در محور بجنورد به شیروان (کنارگذر بجنورد به گرگان)، تیم امدادی جهت ارایه خدمات لازم به منطقه مذکور اعزام شد.وی افزود: متاسفانه این حادثه شش مصدوم و سه فوتی بر جای گذاشت که سه تن از مصدومان توسط نیروهای امدادی هلال احمر جهت دریافت خدمات لازم به مراکز درمانی منتقل شدند.
10 تن از اراذل و اوباش در ورامین دستگیر شدند 
فرمانده انتظامی شرق استان تهران از دستگیری 10 اراذل و اوباش در ورامین توسط پلیس خبر داد.سرهنگ "عبدالرضا ناظری" در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح‌های پلیس برای برخورد با اراذل و اوباش اظهار داشت: ارتقای امنیت اجتماعی و برخورد با مخلان نظم و امنیت عمومی یکی از رسالت‌های خطیر پلیس است.فرمانده انتظامی شرق استان تهران افزود: پلیس در برخورد با کسانی که آرامش و امنیت مردم را نشانه رفته اند، قاطع بوده و اقدامات اخیر پلیس نیز نشان دهنده عزم نیروی انتظامی است.وی ادامه داد: در یکی از تلاش‌های پلیس در برخورد با اراذل و اوباش، 10 نفری که در ورامین اقدام به مزاحمت برای مردم متدین این دیار می‌کردند دستگیر و روانه زندان شدند.
سرهنگ ناظری گفت: این اراذل و اوباش اقدام به خرید و فروش مواد مخدر می‌کردند که موجب شکایت اهالی یکی از محلات شهرستان ورامین شد که در جریان دستگیری این اراذل، هفت قبضه سلاح سرد و مقداری مواد مخدر کشف و ضبط شد.
کلاهبرداری 600 میلیونی با تقلید صدا
مرد کلاهبردار که با تقلید صدا طعمه‌های خود را فریب داده و به بهانه مشکل مالی و معرفی خود به عنوان فامیل دور از آنها کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر شد. تحقیقات برای دستگیری همدست او ادامه دارد.اوایل زمستان سال گذشته مردی با حضور در پلیس آگاهی استان زنجان از مردی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.مالباخته در اظهاراتش به پلیس گفت: مردی با من تماس گرفت و در جریان گفت‌وگو با وی، او را به جای یکی از اقوامم اشتباه گرفتم. تماس گیرنده مدعی شد در جاده تصادف کرده و نیاز به پول دارد. با اعتماد به وی، دو میلیون تومان به شماره کارتی که داد، واریز کردم.وی اضافه کرد: او سپس شماره حسابم را گرفت تا چند روز دیگر پول را واریز کند که دیگر از او خبری نشد. با شماره تلفن همراهش تماس گرفتم که خاموش بود. زمانی که به خانه مرد مورد نظر رفتم متوجه شدم او تصادف نکرده و مرد دیگری خود را به جای وی معرفی کرده و از من کلاهبرداری کرده است.همزمان با تشکیل پرونده قضایی، تحقیقات پلیس برای دستگیری مرد شیاد آغاز شده بود تا این که افراد دیگری که به شیوه‌ای مشابه به دام افتاده بودند با حضور در پلیس آگاهی استان زنجان شکایت‌هایی را مطرح کردند. بررسی‌های پلیس نشان می‌داد که مرد شیاد از مالباختگان دو تا ده میلیون تومان کلاهبرداری کرده است.با افزایش شکایت‌ها روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد. جست‌وجو‌ها ادامه داشت تا این که با گذشت حدود چهار ماه از وقوع این کلاهبرداری‌ها، دو روز پیش متهم شناسایی و دستگیر شد.به گزارش عصر ایران, سرهنگ "جعفر رحمتی"، رئیس پلیس آگاهی استان زنجان در این رابطه گفت: با انتقال متهم به پلیس آگاهی از او بازجویی شد و اعتراف کرد این کلاهبرداری‌ها را با همدستی دوستش انجام داده است.وی اضافه کرد: تحقیقات از این مرد سابقه‌دار نشان می‌داد او و همدستش که فراری است، از چهار سال پیش در تماس با طعمه‌های خود در شهرهای مختلف، با تقلید صدا به بهانه این که در جاده تصادف کرده‌اند یا دزد به آنها زده، مردم را فریب داده و از آنها به صورت کارت به کارت پول گرفته و با این شیوه به کلاهبرداری 600 میلیون تومانی دست زده‌اند.تحقیقات از این کلاهبردار حرفه‌ای در حالی ادامه دارد که پلیس در جست‌وجوی دیگر همدست فراری اوست. مردم می‌توانند برای شکایت از وی به پلیس آگاهی استان زنجان مراجعه کنند.
نجات خانواده چهار نفره از دست قاتل خاموش 
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران از نجات خانواده‌ 4 نفره از مرگ حتمی بر اثر گازگرفتگی خبر داد."جلال ملکی" در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران، افزود: در ساعت 3:36 بامداد دیروز حادثه گازگرفتگی در خیابان‌ کلهر به سامانه آتش‌نشانی شهر تهران اعلام و ماموران ایستگاه 52 به محل حادثه اعزام شدند. این حادثه گازگرفتگی در یک ساختمان چهار طبقه 8 واحدی و در طبقه دوم آن رویداد. در این واحد 60 متری خانواده‌ای چهار نفره زندگی می‌کردند که همگی در این حادثه دچار گازگرفتگی شدند.وی ادامه داد: با حضور آتش‌نشانان در محل حادثه مشاهده شد که پیش از رسیدن آتش‌نشانان, بستگان این خانواده در منزل را باز کرده و با وضعیت بی‌حال این خانواده مواجه شدند. در این حادثه یک آقای 34 ساله، خانم 32 ساله و دو دختر بچه 3 ساله بر اثر انتشار گازهای منوکسید کربن دچار مسمومیت شدند که بلافاصله به مراکز درمانی منتقل شدند.وی روشن بودن آبگرمکن دیواری و استفاده از شومینه همراه با بسته بودن تمامی در و پنجره‌ها را علت این حادثه خواند و افزود: عملیات نجات در ساعت 4:17 به اتمام رسید.
حمله گرگ هار به پنج نفر در مشگین شهر 
رئیس اداره حفاظت محیط زیست مشگین شهر گفت: یک قلاده گرگ هار با ورود به برخی از منازل اهالی در روستای جبدرق، پنج نفر را به شدت زخمی کرد."حسین دهقانی" در گفت و گو با ایرنا، افزود: این حیوان همچنین تعدادی از احشام و سگ‌های این روستا را تلف کرد.
وی گفت: مصدومان این حادثه در بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) مشگین شهر بستری شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.وی اظهارکرد: این گرگ هار توسط اعضای یک خانواده از پای درآمد و از وارد شدن خسارت بیشتر به اهالی روستا جلوگیری شد.دهقانی افزود: به دنبال این حادثه گروهی متشکل از ماموران اداره حفاظت محیط زیست و مدیریت دامپزشکی شهرستان به محل اعزام شده و اقدامات لازم از جمله نمونه‌برداری از حیوان کشته شده، تزریق واکسن هاری به سگ‌های روستا، معدوم کردن احشام و حیوانات آسیب دیده و ضد عفونی منطقه را آغاز کرده‌اند.وی با بیان اینکه در سه سال اخیر این چهارمین حادثه مشابه در این منطقه است از آغاز بررسی‌های کارشناسی برای ریشه یابی این موضوع خبر داد.روستای "جبدرق" از جمله روستاهای بزرگ مشگین شهر است که در شمال این شهرستان و در اطراف رودخانه قره سو واقع شده است.شهرستان مشگین شهر با 155 هزار نفر جمعیت در 85 کیلومتری شمال غربی اردبیل قرار دارد.
بارش باران و برف در برخی از مناطق کشور
مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی از شمال غرب کشور و بارش باران و برف در استانهای شمال غربی خبر داد.
"
احد وظیفه" گفت: تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش یابی هواشناسی بیانگر ادامه فعالیت سامانه بارشی در برخی مناطق شمال شرق و شرق کشور بصورت بارش باران و برف و وزش باد است.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی افزود: از بعدازظهر امروز با نفوذ موجی به شمال غرب و بتدریج شمال ایران مجددا بارش باران و برف در استان‌های واقع در شمال غرب و سپس سواحل شمالی کشور آغاز خواهد شد.
به گفته "وظیفه"، این شرایط در روز دوشنبه (فردا) 16فروردین به شمال شرق کشور نیز کشیده خواهد شد و از اواخر وقت این روز نیز از سمت شمال غرب از میزان بارش و ابرناکی بتدریج کاسته خواهد شد.
وی با بیان اینکه طی دو روز آینده بتدریج افزایش دما را در غالب نقاط کشور خواهیم داشت، اظهار کرد: در سه روز آینده نیز وزش باد در شرق کشور همچنان قابل ملاحظه خواهد بود ضمن اینکه خلیج فارس و دریای عمان طی امروز و فردا مواج خواهد بود.
"
وظیفه" در مورد وضعیت هوای استان تهران گفت: آسمان تهران امروز یکشنبه (15 فروردین)، صاف، گاهی وزش باد با حداکثر و حداقل دمای 16 و 5 درجه سانتیگراد و در روز دوشنبه 16 فروردین، کمی ابری، بتدریج افزایش ابر و وزش باد، در ارتفاات بارش پراکنده با حداکثر و حداقل دمای 15 و 6 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به اطلاعیه اخیر این سازمان گفت: از بعدازظهر امروز یکشنبه 15 فروردین، سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور می‌شود، این سامانه در روز دوشنبه در شمال غرب، دوشنبه تا سه شنبه در شمال و شمال شرق کشور فعال خواهد بود، همچنین این سامانه بارشی سبب بارش باران وبرف، وزش باد، کاهش محسوس دما و اختلال در تردد جاده‌ها و گردنه‌های کوهستانی منتهی به این نواحی خواهد شد.
وی اظهار کرد: بر این اساس امشب، بارش باران و برف در نیمه شمالی آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، اردبیل و بارش باران در جلگه‌های گیلان و بارش برف در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی پیش‌بینی می‌شود. همچنین دوشنبه 16 فروردین، بارش باران و برف در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، اردبیل و بارش باران در جلگه‌های گیلان، مازندران، گلستان و بارش برف در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی رخ خواهد داد.
"
وظیفه" با اشاره به اینکه از دوشنبه بعدازظهر تا سه شنبه بارش باران و برف برای خراسان شمالی پیش‌بینی می‌شود، افزود: پیش‌بینی می‌شود که بارش برف در جاده‌های کوهستانی شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، اردبیل و ارتفاعات غربی و جنوبی گیلان، جنوب مازندران و خراسان شمالی مطابق با زمان‌های فوق موجب لغزندگی شود، بنابراین برای تردد در جاده‌های کوهستانی یاد شده جهت حفظ ایمنی علاوه بر بکارگیری تمهیدات لازم همراه داشتن زنجیر چرخ توصیه می‌شود.
هوای تهران سالم، امّا پاک نماند
مرکز پایش آلودگی هوای محیط زیست استان تهران شاخص کیفی آلودگی هوای تهران را 54 و در وضعیت سالم اعلام کرد. وضعیت کیفی هوا با شاخص پایین‌تر از 50 هوای پاک نامیده می‌شود.
معاون پایش و نظارت اداره کل محیط زیست استان تهران در گفتگو با مهر گفت: وضعیت کیفی هوای تهران در 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت 11 مورخ 95/01/14در وضعیت سالم بوده است.
"
محمد رستگاری" افزود: در این بازه زمانی وضعیت آلاینده منواکسیدکربن پاک (32)، ازن پاک (21)، دی اکسید نیتروژن پاک (47)، دی اکسید گوگرد پاک (19)، ذرات معلق با قطر کمتر از 10 میکرون پاک(25) و ذرات معلق با قطر کمتر از 2/5 میکرون سالم(54) بوده است.
هوای تهران که صبح دیروز با شاخص 46 در وضعیت پاک به سر می‌برد با عبور از عدد 50 آستانه پاکی را پشت سر گذاشت و به این ترتیب دیروز هشتمین روز هوای پاک تهران رقم نخورد.
ریزش کوه در جاده چالوس
سرپرست اداره راه و شهرسازی چالوس با اشاره به ریزش کوه در جاده چالوس، گفت: محور کرج چالوس به دلیل ریزش سنگ در قسمت هریجان مرزن‌آباد از سمت چالوس به سمت کرج مسدود شد.
"
زمان اکبرپور" در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار کرد: محور چالوس کرج به دلیل ریزش سنگ از سمت مرزن‌آباد به سمت جنوب بسته شد.
وی با اشاره به اینکه نیروهای راهداری در حال تلاش برای بازگشایی مسیر هستند، افزود: با ایجاد خاکریزهایی در طول مسیر سعی شد تا از ریزش سنگ‌ها به سمت هتل‌ها و واحدهای مسکونی اطراف جلوگیری شود.
"
اکبرپور" ادامه داد: با توجه به ریزش این سنگ، ترافیک سنگینی در مسیر ایجاد شد و در حال حاضر تردد به سمت مرزن‌آباد ممنوع است.
وی با اشاره به اینکه این حادثه خسارتی در بر نداشت، گفت: نیروهای راهداری درصدد هستند تا هرچه سریع‌تر این سنگ‌ها را از سر راه برداشته و تردد در مسیر ممکن شود.
ریزش کوه مسیر "زنجان- تهم- چورزق" را بست
مسئول مرکزمدیریت راه‌های ارتباطی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: راه ارتباطی زنجان- تهم- چورزق با ریزش کوه مواجه شد که راهداران برای پاکسازی این مسیر، آن را بستند.
"
مسعود خوشکام" در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: ریزش کوه در کیلومتر 20 راه ارتباطی زنجان- تهم- چورزق اتفاق افتاده است.
وی یادآورشد: ماشین‌آلات سنگین و نیمه سنگین برای بازگشایی این راه ارتباطی به محل اعزام شده‌اند.
خوشکام اظهارکرد: ریزش کوه یکی از باندهای این راه ارتباطی را بست.
مسئول مرکز مدیریت راه‌های ارتباطی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: راهداران هم اکنون در حال هدایت خودروهای حاضر در منطقه به مسیر مجاور هستند.
مسیر زنجان- تهم چورزق به طور کامل در اردیبهشت سال 92 به بهره‌برداری رسید، این مسیر پیش از این سه بار به علت ریزش کوه بسته شده بود.
مسیر زنجان- تهم- چورزق، شهر زنجان را به شهرستان طارم متصل می‌کند.