آخرین آمار مبتلایان در جنوب غرب خوزستان/ آبادان در سیر صعودی

آخرین آمار مبتلایان در جنوب غرب خوزستان/ آبادان در سیر صعودی9فروردین-99
مگر آبادان که جزو شهرهای گرمسیریست چرا بیماری کرونادراین شهر سیر صعودی دارد؟
رئیس دانشده علوم پزشکی آبادان از افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در حوزه این دانشکده خبر داد.
آخرین آمار مبتلایان در جنوب غرب خوزستان/ آبادان در سیر صعودی
به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، شکراله سلمان‌زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان آبادان، ضمن تبریک ولادت امام حسین (ع)، در تشریح آخرین آمار مبتلایان به کرونا در حوزه این دانشکده، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای این بحران تا کنون بالغ بر ۱۶ هزار ۷۴۸ نفر مراجعه به مراکز درمانی با علائم تنفسی به ثبت رسیده که از این تعداد ۱۱ هزار و ۷۵۰  نفر نیازمند بستری و مراقب بودند.
وی با بیان اینکه ۱۰ هزار و ۴۵ نفر تیز تا کنون با حال عمومی مناسب از بیمارستان مرخص شده‌اند، گفت: روز گذشته 15 مورد جدید بستری در حوزه فعالیت این دانشکده به ثبت رسیده که در مقابل هفت مورد ترخیص نیز به ثبت رسیده است.
رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان آبادان تصریح کرد: در حال حاضر ۸۱ مورد بستری در بیمارستان آیت‌الله طالقانی وجود دارد و در کل بحران کرونا ۱۲۳ مورد قطعی در منطقه وجود داشته که به تفکیک شهرها، در آبادان ۴۵، خرمشهر ۵۷ و شادگان ۲۱ نفر بوده است.
سلمان‌زاده خاطرنشان کرد: تعداد کل فوتی‌ها تا امروز ۱۱ مورد بوده که به تفکیک شهرهای حوزه این دانشکده، در آبادان ۳ نفر، خرمشهر ۷ نفر و شادگان یک نفر بوده است.
وی با بیان اینکه جهشی که در آمار وجود دارد، ناشی از رفتار مردم در خریدهای شب عید بوده و عواقب آن طبق روال این بیماری، دست کم ۱۰ روز بعد نمود پیدا خواهد کرد، یادآور شد: اتفاقاتی که الان در حال رخ دادن است و بحث قرنطینه و کاهش پروازها و توقف قطارها به میان آمده، این امکان را به وجود خواهد آورد که در روزهای آینده نتیجه بخش خواهد بود و باید برای حصول نتایج آن، تا ۱۰ الی ۱۴ روز آینده منتظر ماند.
رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان آبادان، بیان کرد: آن چیزی که اهمیت دارد، در شرایطی هستیم که رفتار تک‌تک جامعه می‌تواند مؤثر باشد و همه اشخاص باید به مسئولیت های شخصی خود عمل کنند و در منازل خود باقی بمانند و تقاضا دارم که از کسانی که در وضعیت پرخظر و آسیب پذیر هستند محافظت کنند و اگر فرد سالمند و یا بیماری در خانواده‌ای وجود دارد از آنها مراقبت کنند و رعایت حال آنها صورت پذیرد.