سیلاب در انهار و کانال ها درجریان است

فرماندار زابل:

سیلاب در انهار و کانال ها درجریان است /نقاط حادثه خیز مرتب مورد بازدید قرار می گیرد12فروردین-99

سیلاب در انهار و کانال ها درجریان است /نقاط حادثه خیز مرتب مورد بازدید قرار می گیرد
ایسنا/سیستان و بلوچستان فرماندار زابل گفت: سیلاب در حال حاضر در انهار و کانال های سنتی درجریان است و تقسیم بندی دستگاه های ذیربط در خصوص نقاط حادثه خیز صورت گرفته و مرتباً مورد بازدید قرار می گیرد.
غلامرضا گنجی درگفت وگو با ایسنا، افزود: نقاط حساس و حادثه‌خیز از سال قبل مشخص شده و جهت ترمیم و بازدیدهای مستمر در دستور کار قرار دارد.
وی ادامه داد: اولویت اول در بحث تقسیم آب با کشاورزانی است که کشاورزی کرده اند ومحصولشان نیاز به آب دارد، می باشد.
وی اضافه کرد: دربحث کاهش ریزگرد در محدوده شهرستان کانون ریزگرد نداریم اما منابع طبیعی از قسمت جنگل نیاتک، ازخود سیل بر نیاتک آب برداشت کرده تا ضمن آبیاری جنگل، باعث مهار ریزگردها نیز بشود.
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان زابل افزود: دربحث محور هیرمند به بنجار در محدوده سیل برنیاتک، در سال جاری لوله هایی با قطر دومتر قرار دادیم، اما چون سطح آب بالا می آید قطعا ازروی جاده عبور می کند و باعث مسدود شدن محور می گردد.
وی گفت: در قسمت اردوگاه نیاتک هم پل باید گسترش پیداکند، دراکبرآباد نیمروز- هیرمند هم باید پل احداث شود، استاندار از همه نقاط بازدید بعمل آورده و به دنبال تامین اعتبار و رفع مشکل می باشد.
غلامرضا گنجی ادامه داد: این جاده نیاز به پل دارد ولی بااین بودجه و اعتبارات مقدور نیست اما در دستور کارقرار دارد، در حال حاضر اولویت احداث پل با جاده زابل به زاهدان در قسمت پل نهراب است.
وی در پاسخ به این سئوال که باتوجه به اینکه پل نهراب یکی از اولویتهاست، تاکنون چه اقداماتی صورت پذیرفته، گفت: پیمانکار حدود پنج میلیارد تومان طلبکار است که به دلیل نبود اعتبار کار خوابیده، ازطرفی دویست میلیارد تومان نیز پیمانکار بخاطر احداث کمربندیهای زابل ازدولت طلبکار  است، فاضلاب شهر زابل هم درسال ۹۲ عمرمفیدش به اتمام رسیده و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تا بازسازی شود، این مبالغ باید تامین اعتبارشود که درحال پیگیری هستیم.