صدور حکم ۱۸ سال زندان برای اسماعیل بهلولی، از معترضان دی‌ماه ۹۶ -

صدور حکم ۱۸ سال زندان برای اسماعیل بهلولی، از معترضان دی‌ماه ۹۶  - 13فروردین-99
صدوراین حکم آن سوی سیاست  مبارزه با فضای مجازی و اطلاع رسانی و برپایی رزمایش  مقابله بیولوژیک کروناست چون هدف کنترل فضای  ملتهب و انفجاری جامعه است.
محمد مقیمی وکیل مدافع اسماعیل بهلولی، از معترضان دی‌ماه ۹۶ از تایید حکم ۱۸ سال زندان برای موکلش در دادگاه تجدیدنظر خبر داد.
این حکم پیشتر در دادگاه انقلاب ورامین برای آقای بهلولی صادر شده بود که عینا در دادگاه تجدیدنظر تایید شده است.
بر اساس قانون تجمیع احکام، از مجموع این حکم، مجازات اشد یعنی ۱۰ سال زندان قابل اجراست.

اسماعیل بهلولی از معترضان دیماه ۹۶ در دادگاه انقلاب ورامین به ریاست قاضی یوسفیان به اتهامات "تبلیغ علیه نظام، تشکیل گروه با هدف برهم زدن امنیت کشور، عضویت در گروه با هدف برهم زدن امنیت کشور و توهین به رهبری" به ۱۸ سال حبس محکوم شده بود. این حکم عینا در دادگاه تجدیدنظر تایید شد.


اتهام‌های این شهروند ساکن ورامین «تبلیغ علیه نظام»، «تشکیل گروه با هدف برهم زدن امنیت کشور از طریق تشکیل دو گروه تلگرامی»، «عضویت در گروه با هدف برهم زدن امنیت کشور» و «توهین به رهبری» عنوان شده است.
اسماعیل بهلولی در رابطه با اعتراضات دی‌ماه ۹۶ توسط ماموران امنیتی در شهرستان قرچک ورامین بازداشت و پس از مدتی به زندان اوین منتقل شد.
او همچنان در زندان اوین به سر می‌برد و برخی گزارش‌ها حاکی است که در زمان بازداشت با او بد رفتاری شده و مورد ضرب‌وشتم قرار گرفته است.