۳۷۶ دستگاه خودرو در استان کرمانشاه توقیف و اعمال قانون شدند

۳۷۶ دستگاه خودرو در استان کرمانشاه توقیف و اعمال قانون شدند
کرمانشاه - ایرنا - فرمانده انتظامی کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با موضوع ممنوعیت تردد خودروهای غیربومی در شهر و عدم خروج خودروهای بومی از آن، گفت: در این طرح که از هشتم فروردین اجرایی شده تاکنون ۳۷۶ دستگاه خودروی متخلف توقیف و اعمال قانون شده‌اند.
سردار «علی اکبر جاویدان» روز سه شنبه در جمع مدیران انتظامی استان کرمانشاه اظهارداشت: در طرح فاصله گذاری اجتماعی، پلیس راه نسبت به توقیف ۱۶ دستگاه خودرو و اعمال قانون برای ۱۷۲ خودروی دیگر و پلیس راهور نیز نسبت به اعمال قانون و توقیف ۱۸۸ دستگاه خودرو اقدام کرده اند.
وی تصریح کرد: همچنین در راستای اجرای این طرح ۸۸۰ دستگاه خودرو نیز توسط ماموران پلیس راه استان به شهر محل اقامت خود عودت داده شده اند.
سردار جاویدان تصریح کرد: طرح فاصله گذاری اجتماعی در ۳۱ نقطه استان با حضور پرتعداد ماموران انتظامی، پلیس راه و راهور در حال اجراست و خودروهای متخلف مبلغ پنج میلیون ریال جریمه و یک ماه توقیف می شوند.
اجرای طرح و اعمال محدودیت به منظور پیشگیری از شیوع کرونا است
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه همچنین با تاکید بر اینکه اجرای این طرح ها و اعمال محدودیت رفت و آمد تنها به منظور پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا انجام می شود، گفت: مردم همواره به پلیس اعتماد و با ماموران انتظامی همکاری بسیار خوبی داشته اند.
وی گفت: حضور شبانه روزی ماموران پلیس در جاده و خیابان ها و ممانعت از تردد شهروندان در تفرجگاه ها فقط به خاطر حفظ سلامتی آنها و پیشگیری از شیوع کروناست تا ان شاءالله با همکاری خوب مردم و تلاش های صورت گرفته توسط مسئولان این بیماری از کشور رخت بربندد.
ممنوعیت حضور در تفرجگاه ها و مراکز گردشگری
رییس پلیس استان کرمانشاه در ادامه از ممنوعیت حضور شهروندان در کلیه تفرجگاه ها،بوستان ها و مراکز تاریخی و تفریحی طی روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین خبر داد و گفت: این ممنوعیت در راستای پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا و در راستای حفظ سلامتی خود مردم انجام می شود.
سردار جاویدان با اشاره به مسدودسازی ورودی پارک ها و اماکن تفریحی استان، این کار را مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام و با لازم الاجرا دانستن آن، گفت: طبق این مصوبه به صورت جدی از تردد و توقف خودروها نیز جلوگیری به عمل خواهد آمد.
وی تصریح کرد: افرادی که از این مصوبه که در حکم قانون است سرپیچی کنند حتما با برخورد قانونی پلیس روبرو شده و خودروهای متخلف نیز توسط پلیس راهور جریمه و اعمال قانون خواهند شد.
کاهش ۵۰ درصدی ترددهای جاده ای در کرمانشاه
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به کاهش حدود ۵۰ درصدی ترددهای جاده ای در کرمانشاه از زمان آغاز طرح ویژه نوروزی (۲۷ اسفند تا ۱۲ فروردین) و در عین حال کاهش ۳۱ درصدی سوانح فوتی، جرحی و خسارتی خبر داد.
سردار جاویدان ادامه داد: در مدت زمان یاد شده چهار نفر در جاده های استان کرمانشاه بر اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست داده و ۷۸ نفر نیز مصدوم شده اند که به ترتیب نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۶۹ و ۴۳ درصد کاهش نشان می دهد.
وی در پایان و با اشاره به کاهش ۲۰ درصدی سوانح خسارتی نیز گفت: در حالی که سال گذشته ۱۲۷ فقره تصادف به وقوع پیوست امسال این رقم به ۱۰۲ فقره رسید.