ویروس کرونا؛ بیمارستان‌های اسپانیا پر می‌شوند، شهر مسکو تعطیل شد

ویروس کرونا؛ بیمارستان‌های اسپانیا پر می‌شوند، شهر مسکو تعطیل شد  12فروردین-99
از مجموع ۱۸۰۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا در روسیه حدود ۱۲۰۰ مورد مربوط به شهر مسکو است.
آخرین گزارش‌های منتشره حاکی است که تعداد مبتلایان به کووید- ۱۹ (ویروس کرونای جهان) در جهان به ۷۷۰ هزار نفر رسیده است. تعداد قربانیان تا روز دوشنبه ۱۱ فروردین هم به ۳۷ هزار نفر افزایش یافته است.
در مادرید، پایتخت اسپانیا، دوشنبه روز سوگواری عمومی بود، پرچم‌ها به حالت نیمه‌افراشته درآمدند و ناقوس کلیساها در فضای خلوت شهر به صدا درآمد.
با افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا و فشار شدید بر شبکه بهداشت اسپانیا، بزرگترین بیمارستان صحرایی که در محوطه نمایشگاه مادرید برپا شده است تاکنون حدود دو هزار بیمار را پذیرفته و قرار است ظرفیت آن طی روزهای آینده به پنج هزار نفر افزایش یابد.
همزمان آنتونیو فائوچی، مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا، هشدار داد که در شهرهای کوچک این کشور نیز تعداد مبتلایان به ویروس کرونا مثل نیویورک به اوج خواهد رسید.
یک بیمارستان نیروی دریایی آمریکا با ظرفیت هزار بیمار روز دوشنبه به نیویورک رسید و قرار است از آن برای بستری کردن بیمارانی که به ویروس کرونا مبتلا نیستند استفاده شود تا از فشار بر شبکه بهداشت شهر کاسته شود.
در عین حال بالاخره تاریخ برگزاری مسابقات المپیک ۲۰۲۰ اعلام شد و قرار است از ۲۳ ژوئيه تا هشتم اوت ۲۰۲۱ برگزار شود. در اين رابطه گزارش‌هایی منتشر شده است حاکی از اینکه دولت ژاپن با وجود اطلاع کامل از ابعاد گسترده ابتلا به ویروس کرونا در این کشور، در هفته‌های اخیر تلاش کرده بود که مسابقات المپیک را به هر شکلی در سال ۲۰۲ برگزار کند.
یووال نوح هراری نویسنده کتاب‌های پرفروشی است چون «انسان خردمند؛ تاریخ مختصر بشر» و «انسان خداگونه؛ تاریخ مختصر فردا»

شهر مسکو کاملا تعطیل شده و روسیه خود را برای اعمال محدودیت‌های گسترده در سطح کشور آماده می‌کند. از مجموع ۱۸۰۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا در روسیه حدود ۱۲۰۰ مورد مربوط به شهر مسکو است.
در بریتانیا دفتر شاهزاده چارلز، ولیعهد این کشور، که به ویروس کرونا مبتلا شده است اعلام کرد که او بهبود یافته است.
طبق آمارهای دانشگاه جان هاپکینز، تاکنون حدود ۷۷۰ هزار نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده و حدود ۳۷ هزار نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.
تعداد مبتلایان در آمریکا بیش از ۱۴۰ هزار نفر و قربانیان به بیش از ۲۵۰۰ نفر رسیده و شدیدترین کانون شیوع ویروس در حال حاضر شهر نیویورک است.
در اسپانیا تعداد مبتلایان از ۸۵ هزار نفر عبور کرده و تعداد قربانیان به بیش از ۷۳۰۰ نفر رسید.
خبرگزاری آسوشیتدپرس از قول کارشناسان می‌گوید آمارهایی که توسط دولت‌ها اعلام شده بسیار کمتر از تعداد واقعی مبتلایان است چون تعداد تست‌هایی که تاکنون انجام شده است بسیار کم بوده و به احتمال فراوان افرادی که ابتلای خفیف دارند در آن آمارها منظور نشده‌اند.
اسپانیا و ایتالیا محل وقوع بیش از نیمی از مرگ‌ومیرهای جهان هستند. بیمارستان‌ها و شبکه بهداشت هر دو کشور به شدت تحت فشار تعداد زیاد بیماران است و تاکنون تعداد قابل توجهی از پرسنل پزشکی جان خود را از دست داده‌اند.
در اسپانیا ۱۳ درصد از مبتلایان به ویروس کرونا، کارکنان بهداشتی هستند.
دولت ایتالیا اعلام کرد که تعداد مرگ‌ومیر روزانه از روز جمعه تاکنون حدود ۱۰ درصد کاهش یافته و مرگ ۷۵۶ نفر در روز دوشنبه را خبر خوبی توصیف کرد.
روز یکشنبه با عبور تعداد مرگ‌ومیر از مرز هزار نفر، دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا محدوديت‌ها برای ماندن مردم در خانه را برای یک‌ماه دیگر تمدید کرد که با سخنان قبلی او و اظهار امیدواری به از سرگیری زندگی عادی در «عید پاک» کاملا تناقض دارد.
دکتر آنتونیو فائوچی، مدیر موسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا، نیز روز یکشنبه هشدار داد اگر مقررات قرنطینه و فاصله اجتماعی رعایت نشود تعداد تلفات ممکن است به ۲۰۰ هزار نفر برسد و میلیون‌ها نفر از مردم به این ویروس مبتلا شوند.
او روز دوشنبه در مصاحبه‌ای با شبکه خبری ای‌بی‌سی گفت که در شهرهایی مثل دیترویت و نیو اورلئان نیز ممکن است شرایطی مثل نیویورک به وجود بیاید و در عین حال ویروس در شهرهای کوچکتر در سراسر کشور نیز در حال گسترش است.
کارشناسان می‌گویند شرایط بدی که در هفته‌های اخیر در بیمارستان‌های ایتالیا و اسپانیا شاهد بوده‌ایم به زودی در آمریکا نیز اتفاق خواهد افتاد.