سد گلپایگان امشب سرریز می‌شود

سد گلپایگان امشب سرریز می‌شود12 فروردین  -98
رئیس شورای اسلامی شهر گلپایگان گفت: ظرفیت آبگیری سد گلپایگان 36.5 میلیون متر مکعب است که با توجه به بارندگی‌های این هفته ظرفیت آن تکمیل و به تراز واقعی رسید.
سد گلپایگان امشب سرریز می‌شود
حسین زاهدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گلپایگان با اشاره به این‌که ظرفیت آبگیری سد گلپایگان ۳۶.۵ میلیون متر مکعب است اظهار داشت: با توجه به بارندگی‌های هفته اخیر ظرفیت آن تکمیل و شامگاه یازدهم فروردین ماه شاهد سرریز شدن آب سد گلپایگان هستیم.
رئیس شورای اسلامی شهر گلپایگان افزود: اکنون در هر ثانیه بین ۱۰ تا ۱۵ متر مکعب علاوه بر میزان خروجی ( ۱۲ متر مکعب ) که بستگی به میزان آورد ورودی دارد، سد گلپایگان سرریز و به سمت رودخانه عباس آباد و سپس وارد سد کوچری می‌شود.
زاهدی بیان داشت: ظرفیت آبگیری سد کوچری گلپایگان ۲۰۷ میلیون متر مکعب است که اکنون بیش 150 میلیون متر مکعب آب ذخیره دارد و پیش بینی می‌شود ظرف یک ماه آینده تراز سد کوچری کامل و سرریز شود و همانند سال گذشته سرریز سد کوچری وارد رودخانه گلپایگان و سپس وارد سد 15 خرداد قم می‌شود که قطعأ آب رهاسازی شده در رودخانه اثرات زیست محیطی بسیاری برای شهرستان گلپایگان و استان مرکزی خواهد داشت.
رئیس شورای اسلامی شهر گلپایگان تأکید کرد: به دلیل مقابله با ویروس کرونا بازدید از سد کوچری و سد گلپایگان ممنوع است.