پلمب ۱۰ واحد صنفی در بیرجند با اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی

پلمب ۱۰ واحد صنفی در بیرجند با اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی  10 فروردین-99
رئیس سازمان صمت خراسان‌جنوبی گفت: در راستای اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی طی گشت مشترک این اداره با اتاق اصناف ،اماکن نیروی انتظامی و تعزیرات حکومتی تعداد ۱۰ واحدصنفی در بیرجند پلمب شد.
پلمب ۱۰ واحد صنفی در بیرجند با اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، داوود شهرکی ظهر امروز به رسانه‌های گروهی، اظهار داشت: برای پیشگیری از شیوع کرونا ویروس در خراسان‌جنوبی گشت‌های مشترکی با کمک اداره‌کل تعزیرات حکومتی، اتحادیه‌ها و اماکن، اتاق اصناف و سازمان صمت برگزار می‌شود.
وی با اشاره به  اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در استان خراسان‌جنوبی، بیان داشت: طبق بخشنامه اجرایی این طرح در ابتدا از اصناف و بازار خواسته شد که مراکز غیرضروری را با هدف جلوگیری و مقابله با ویروس کرونا تعطیل کنند، اما چنانچه صنفی به این توصیه‌ها توجه نکند، واحد صنف متخلف برای مدت یک ماه تعطیل و پلمب شده و متصدی متخلف نیز به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.
رئیس سازمان صمت خراسان‌جنوبی تصریح کرد: در این برهه زمانی که با شیوع ویروس کرونا مواجه هستیم، فعالیت واحدهای صنفی غیر ضروری نه‌تنها هیچ فایده‌ای ندارند بلکه خود عامل اصلی در تقویت زنجیره انتقال این بیماری است.
شهرکی با تأکید بر اینکه عرضه اقلام مورد نیاز مردم در حوزه دارو و غذا به‌صورت ۲۴ ساعت انجام شده و مردم از این بابت نگرانی نداشته نباشند، عنوان کرد: طرح تقویت فاصله‌گذاری اجتماعی با هدف کمک به تشدید قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا از بامداد هشتم فروردین ۱۳۹۹ آغاز شده است.
وی از پلمپ ۱۰ واحد صنفی در شهرستان بیرجند که اصول طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نکردند، خبر داد و افزود: در قالب این طرح واحد‌های صنفی غیرضروری باید نسبت به تعطیلی واحد خود اقدام در غیر این صورت پلمب خواهند شد.
رئیس سازمان صمت خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و اجرای گشت‌های مشترک بازرسی در سطح شهرستان بیرجند و کنترل واحدهای گروه هدف 170 واحد صنفی غیر ضرور با همکاری اصناف و با توصیه و تذکرت لازم واحدهای خود را تا پایان اجرای این طرح تعطیل کردند.