۱۱ اسفند ماه با اخبار کرونا در استان‌ها


 ۱۱ اسفند ماه با اخبار کرونا در استان‌ها
استان‌ها- ایرنا- در دوازدهمین روز مبارزه با کرونا در ایران از استان‌های مختلف خبر می‌رسد که اقدامات پیشگیرانه و بهداشتی نسبت به روزهای گذشته شدت بیشتری یافته است، هرچند نمی توان از کمبود اقلام بهداشتی در سراسر کشور چشم پوشی کرد.
مراکز استانی خبرگزاری ایرنا همپای دیگر رسانه‌ها به صورت ۲۴ ساعته مشغول مخابره گزارش ها و مطالبی مرتبط با کرونا ویروس هستند که از مهمترین آنها می توان به اقدامات پیشگیرانه ، توصیه های بهداشتی، اقدامات دستگاه های اجرایی، دولتی و مراکز درمانی برای مقابله با این ویروس اشاره کرد که مهمترین آنها به شرح زیر است :
اقدامات پیشگیرانه و بهداشتی
کرونا ، اهدای خون در مازندران را نصف کرد
تعطیلی مراکز مختلف و کاهش ساعات اداری11 اسفند-98
وضعیت مبتلایان به ویروس کرونا و نتایج آزمایشات

کشفیات اقلام بهداشتی 
گزارش های کرونایی مراکز استانها 
گزارش های تصویری از مراکز استان ها
ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد. این ویروس اکنون به حدود ۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا در مورد بهداشت جهانی، وضعیت فوق العاده اعلام کند.
 به گزارش ایرنا،  رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور را تا ظهر یکشنبه (۱۱ اسفند ماه ) ۹۷۸ نفر و تعداد جان باختگان به علت ابتلا به این ویروس را ۵۴ نفر اعلام کرد .
کیانوش جهانپور درباره آخرین آمارهای ابتلا به ویروس کرونا در کشور بیان کرد: ۳۸۵ مورد جدید از ظهر دیروز تا امروز، ۳۰ نفر قم، ۱۷۰ مورد تهران، ۲۸ مورد گیلان، ۴۴ مورد مرکزی، ۱۳ مورد اصفهان، ۸ مورد فارس، ۱۷ مورد خراسان رضوی، ۲ مورد کرمانشاه، ۸ مورد لرستان، ۳ مورد سمنان، ۱۱ مورد مازندران، ۳ مورد همدان، ۲ مورد خراسان جنوبی، ۳۱ مورد البرز، ۲ مورد هرمزگان، ۹ مورد خوزستان، یک مورد سیستان و بلوچستان، یک مورد ایلام، ۲ مورد کرمان (اولین موارد تشخیصی) به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند.
وی ادامه داد: تاکنون ۱۷۵ مورد بهبود یافته و ترخیص شده از بیمارستان نیز در کشور داریم که عدد قابل توجهی است.
جهانپور گفت: بیشترین موارد ابتلای جدید به ویروس کرونا در روزهای اخیر در استان تهران مشاهده شده است. بعد از استان تهران، شرایط شیوع سریع بیماری در استان مرکزی دیده می‌شود.