نماینده ولی‌فقیه در خوزستان: وزارت نفت باید پاسخگوی بی‌آبی منطقه غیزانیه باشد


نماینده ولی‌فقیه در خوزستان:
جنگ موهب تا لهی 8 ساله خانمانسوز 8 ساله  استان نفت خیر و پر آب خوزستان را جنگ زده وتخریب کرد و مشکل عدم آب شامیدنی ایجاد کرد وپس  از پایان جنگ نه استان نیمه ویران شده خوزستان به حال خودرها گردیدکه با اجرای طرح اعزام  راهیان گور دانش آموزان مدارس ازسوی بسیج با زور به مناطق عملیات جنگی این استان اعزام شده اند تابا مانورها وهمایش ها بیشتر موجب تخریب استان گردد ولی حال نماینده رهبر ام الفساد خامنه ای رمال و قاتل ملت ایران ونابود کننده کشور وزارت نفت را متهم به بی آبی منطقه غیزانیه کرده است.
نماینده ولی فقیه در خوزستان با‌اشاره به مشکل آب در بخش غیزانیه تاکید کرد: در حال حاضر غیزانیه‌های متعددی در خوزستان وجود دارد از جمله 1000 روستا که آب ندارند.
اهواز-خبرنگار کیهان:
«
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد» بیان داشت: اردیبهشت ماه سال گذشته با همراهی پانزده مسئول استانی برای سرکشی به منطقه غیزانیه رفتیم و پس از شنیدن صحبت‌های مردم محلی متوجه شدیم حدود پانزده مطالبه اصلی در منطقه وجود دارد که اولین و جدی‌ترین مطالبه مردم غیزانیه آب و دومین آن بحث‌اشتغال بود.
امام جمعه اهواز افزود: طبق وعده مسئولین ذی ربط بنا شد ظرف چهار ماه آب 85 روستای بخش غیزانیه تامین شود.
موسوی فرد بیان داشت: علیرغم پیگیری‌هایی که داشتم و یکی دو بار دیگر هم برای سرکشی رفتم؛ هر بار با مسئول آب روستایی صحبت می‌کردم که وعده پانزده روز دیگر می‌دادند متاسفانه با این کار زمان را خریدند و در نهایت مردم مستاصل شدند.
وی با بیان اینکه اهالی غیزانیه چندین بار مطالبات خود را به صورت مسالمت‌آمیز مطرح کرده بودند گفت: وقتی اعتراضات آرام مردم پاسخی در بر نداشت قضایای اخیر شکل گرفت که رسانه‌ای و به طور گسترده منتشر شد. هر چند معتقدم علت اصلی این اتفاقات کج سلیقگی برخی مسئولین بود چرا که اهالی منطقه بسیار مردم خوبی هستند.
نماینده ولی فقیه در خوزستان بیان کرد: 85 روستای بخش غیزانیه اکثرا از طریق دامپروری و کشاورزی ارتزاق می‌کنند ولی به دلیل عدم توجه مسئولان ذی ربط منطقه مخصوصا شرکت نفت که تاسیسات‌اش این روستاها را احاطه کرده است بخش اعظم‌اشتغال خود را از دست داده‌اند.
موسوی فرد تاکید کرد: بین 300 تا 400 حلقه نفت در منطقه غیزانیه وجود دارد لذا یکی از رسالت‌های شرکت نفت رسیدگی به مردم ساکن در حواشی تاسیساتش است.
وی گفت : تعدادی از مردم غیزانیه مهاجرت کرده‌اند به مناطق حاشیه اهواز طبیعتا وقتی این افراد وارد شهر می‌شوند اولین مطالبه‌شان‌اشتغال می‌شود و در صورت بیکاری زمینه‌ساز بزهکاری و اعتیاد و سرقت فراهم می‌شود.
وی تصریح کرد: ما نباید مردم را برای طرح مطالباتشان سرزنش بکنیم بلکه اول باید مسئولین کم کار مورد مواخذه قرار بگیرند.
موسوی فرد افزود : آیا وزارت نفت وقتی از کنار گوش این مردم دهها هزار بشکه نفت استخراج می‌کند نباید به این مردم توجه ویژه کند؟ وزارت نفت باید پاسخگو باشد که چرا در این مدت بی‌توجهی کرده است.
امام جمعه اهواز گفت: البته خلف وعده‌هایی هم که صورت گرفت مزید بر علت شده برای مثال قرار بوده تا تکمیل طرح آبرسانی به منطقه؛ روزانه آب به وسیله‌تانکر در اختیار مردم قرار بگیرد که در این مورد نیز خلف وعده شده و هر سه چهار روز یک بار این کار صورت گرفته است. همچنین روستانشینان غیزانیه احشام متعدد دارند که علاوه‌بر آب آشامیدنی باید آب مورد نیاز دام‌های موجود در منطقه نیز تامین می‌شد.
موسوی فرد از آبرسانی به غیزانیه طی هفته آتی خبر داد و گفت: از شیبان تا صفیره مطابق بازدیدی که از مسیر داشتم حدود 20 کیلومتر لوله گذاری کرده‌اند که طی دو سه روز آینده این بخش متصل می‌شود ولی از صفیره تا غیزانیه 27 کیلومتر شبکه زیرزمینی وجود دارد که 7 کیلومتر آن وضعیت فوق بحرانی دارد که حتما باید ترمیم شود و شرکت نفت  10 میلیارد تومان برای رفع مشکل این بخش اختصاص داده تا مشکل مرتفع شود و آب به منازل مردم برود  ولی به نظر بنده با این مبالغ مشکل حل نمی‌شود و اگر بخواهند به طور اساسی مشکل را حل بکنند باید کل 27 کیلومتر اصلاح شبکه شود.
وی بیان داشت: طبق وعده مسئولان ذی ربط هفته آینده در فاز اول 30 روستای بخش غیزانیه از نعمت آب برخوردار می‌شوند. اما روستاهای دیگری از جمله روستای سودان در 50 کیلومتری اهواز هم هستند که جزو بخش غیزانیه نیستند و آب ندارند. یعنی با آبرسانی به غیزانیه بازهم این روستاها محروم از آب می‌مانند.
نماینده ولی فقیه در خوزستان تاکید کرد: خوزستان 1000 روستای بی‌آب دارد؛ روستاهایی در مسیر ایذه به دهدز داریم که مردم 13 شبانه‌روز آب ندارند در حالی که بین دو سد کارون 4و 3 هستند که حجم زیادی از آب پشت آنها انباشته شده به طبع مردم از این وضعیت متاثر می‌شوند.
موسوی فرد در ادامه بیان داشت: در مسیر «الهایی» قریب به 70 روستا، در منطقه «باغملک» 17 روستا، در «رغیوه»، «حمیدیه»، «اسماعیلیه» و حتی مناطق حاشیه اهواز مثل «عین دو» و از آن بدتر مرکز شهر اهواز مناطقی مثل «گلستان» آب ندارند.
وی تصریح کرد: با وجود ده سد پرآب در خوزستان مردم مشکل آب دارند و به نظر بنده مسئولی که باعث ایجاد نارضایتی در این مردم نجیب شده باید مواخذه شود.
موسوی فرد با بیان اینکه مسئولان باید برای رفع مشکل آب تمامی مناطق محروم چاره‌ای بیندیشند تصریح کرد: مسئولان نباید وعده سرخرمن به مردم بدهند.