ایوانکا ترامپ: از روایت‌هایی که در اسرائیل شنیدم شوکه شدم+فیلم

 ایوانکا ترامپ: از روایت‌هایی که در اسرائیل شنیدم شوکه شدم+فیلم۳-دی-۱۴۰۲

چرا دختر ترامپ ایوانکا که همراه با همسر کلیمی خود به اسراییل سفرکرده و گفته است از روایت هایی که دراسراییل پس ازحمله ۷اکتبر حماس به اسراییل  شنیده است شوکه شده است . ولی از خبرکشتار هزاران زنان  وکودکان فلسطینین وارغزه ازسوی تهاجمات ارتش اسراییل نه شوکه نشده که حتی به این جنایت جنگی اشاره هم نکرده است؟!

ایوانکا ترامپ، دختر دونالد ترامپ و مشاور پیشین کاخ سفید، در پایان سفر خود و همسرش به اسرائیل که طی آن از بخش‌هایی از شهرک‌های اسرائیلی در حمله گروه افراطی حماس بازدید کرد، گفت روایات بسیاری از فجایع از مردم از آن حمله شنیده که برایش دلخراش بوده است.گروه افراطی حماس در فهرست گروه‌های تروریستی اروپا و آمریکا قرار دارد.به گزارش رسانه‌های اسرائیل، خانم ترامپ که روز پنج‌شنبه ۳۰ آذر همراه با جرد کوشنر، همسرش، از جنوب اسرائیل دیدار کرده بود، گفت «آن‌چه که در این سفر دید، او را «تا اعماق روح شوکه کرد».

ایوانکا ترامپ روز جمعه با رفتن به «دیوار ندبه» که برای یهودیان مقدس است و بازمانده‌ای از معبد مقدس باستانی یهودیان در هزاران سال پیش است، سفر خود را به اسرائیل که برای ابراز همدردی انجام شده بود، به پایان برد.جرد کوشنر که در دوران ریاست‌جمهوری آقای ترامپ مشاور ارشد کاخ سفید بود و در کوشش‌های دولت وقت آمریکا برای دستیابی اسرائیل و شماری از کشورهای عرب به پیمان صلح سهیم بود، در جمع‌بندی از سفر همبستگی خود گفت «برای صلح دعا می‌کند».ایوانکا ترامپ و جرد کوشنر با خانواده‌های شماری از اسرائیلی‌‌های ربوده شده به غزه که همچنان در اسارت حماس هستند، دیدار کردند. چند تن از این اسرائیلی‌ها تابعیت آمریکایی نیز دارند. روز جمعه مرگ گادی خگای، مرد ۷۳ ساله اسرائیلی- آمریکایی در اسارت حماس اعلام شده بود.به گزارش شبکه خبری تلویزیون ۱۲ اسرائیل، شبکه ماکو، خانم ترامپ در دیدار روز جمعه با خانواده‌های گروگان‌ها در کنار رئیس‌جمهور اسرائیل، در حالی که بغض در گلو داشت، به آن‌ها گفت «ما هر روز به شما فکر می‌کنیم. برای شما دعا کرده وهر کاری که در توان داریم انجام خواهیم داد».ایوانکا ترامپ و جرد کوشنر همچنین با نیروهای امنیتی اسرائیل و اسحاق هرتسوگ، رئیس‌جمهور اسرائیل دیدار کردند.خانم ترامپ در پستی در اینستاگرام خود در پایان سفرش با نوشتن این‌که با احساساتی آمیخته از اندوه و امید در حال ترک اسرائیل است، افزود قدرت خانواده‌های قربانیان، سربازان و امدادگرانی که پس از حمله روز ۱۵ مهر گروه حماس به یاری مردم رفتند، در میانه ناامیدی «عمیقاً تکان‌دهنده» بود ولی عزم مردم مقاوم و سخت یادآوری می‌کند که حتی در تاریک‌ترین دوران‌ها، امید و خوبی همواره وجود دارد.