گزیده خبر های 14 مهر - 89
مصاف با پرافتخارترين تيم جهان؛فوتبال ايران رودرروي برزيل؛ رويايي كه به حقيقت پيوست.خبرگزاري فارس: تيم ملي فوتبال ايران فردا شب برابر قهرمان پنج دوره جهان به ميدان مي‌رود
http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8907131582
این آرزو افتخار آمیز بازی نمایشی و تشریفاتی جایگزین باخت مقابل تیم کویت در اردن شده است . در حقیقت این بازی نمایشی سرپوش و ماستمالی کردن آن باخت می باشد.
شهادت رییس پلیس مبارزه باموادمخدر یکی از شهرهای كرمان
اگر این قتل ریشه در رقابت باندهای مافیائی پاسداران و نیروی انتظامی در گیر قاچاق مواد مخدر نداشته باشد ریشه در جنایاتی دارد که این ارگان سر کوبگر در دو استان کرمان و بلوچستان مرتکب شده که اکنون چنین انتقام گرفته شده است.
رییس پلیس مبارز با مواد مخدر شهرستان رودبار جنوب در استان كرمان در مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر به درجه رفیع شهادت نایل شد.به گزارش ایسنا، در این درگیری سرهنگ چناریان رییس پلیس مبارز با مواد مخدر شهرستان رودبار جنوب به درجه رفیع شهادت رسید. همچنین استوار «علی احمدی» نیز مجروح و در بیمارستان جیرفت بستری شد.در این درگیری، اشرار با به جای گذاشتن 140 كیلو موادمخدر تریاك و یك دستگاه خودرو متواری شدند.
درگيري‌ بین نیروهای انتظامی و امنیتی درسراب ايوان غرب
اینهم نمونه ی دیگر از امنیت در داخل کشور و نوع قضاوت و عدالت و بی قانونی موجود و سرکوب گری نهادینه شده است . زیرا که به جای دفاع از مقتول و رسیدگی پرونده به مردم معترض به اینان تهاجم شده و تعدادی از شاکیان و معترضان بازداشت شدند تا معنی آزاد بودن مخالف در رژیم ضد بشری برجسته شود که پاسدار گماشته احمدی نژاد ادعایش را در نیویورک کرد.
به گزارش خبرنگار کردانه از ایوان غرب روز شنبه و یک شنبه پس از اینکه یک نوجوان 7 ساله ایونی بر اثر یک تصادف در جاده ایلام کرمانشاه کشته می شود و راننده خودرو بدون توجه به کشته شدن این نوجوان فرار می کند. مردم سراب ایوان دست به یک حرکت اعتراضی می زنند و اقدام به بستن جاده ایلام کرمانشاه می کنند. مردم سراب ایوان به خاطر عدم کمک مسئولین و همکاری نیروهای پلیس در جهت حفظ جان شهروندان ایونی به حرکت اعتراضی خود در روزهای شنبه و یک شنبه ادمه میدهند . نیروها امنیتی و انتظامی به خاطر تجمع زیاد مردم روز شنبه و یک شنبه سعی می کنند که بر اوضاع از راه دور کنترل داشته باشند و از راه دور با حرکت اعتراضی آنها مقابله نمایند.طبق خبر رسید ه، نیروهای امنیتی ایوان روز دوشنبه با همکاری نیروهای کمکی امنیتی و اطلاعاتی استان ایلام بیش از 25 نفر از مردم سراب ایوان را بازداشت و روانه بازداشتگاههای اطلاعات کرده اند.اسامی تعدادی از بازداشت شدگان:مهدی مومنی، مسعود کریمی تبار، رسول کریمی تبار، حسن کریمی تبار، یوسف قنبری، محسن محمدی، امیر نصرتی، هادی نصرتی، مهدی نصرتی،تا این لحظه خانواده های بازداشت شدگان از سرنوشت عزیزان خود خبری ندارند
اولین جلسه دادگاه كوی دانشگاه2 برگزارشد
http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=31157
پس از یک سال و چند ماه اکنون این بی دادگاه نمایشی و فرمایشی قبل از فرار رسیدن 13 آبان تشکیل شده است که گذشته از سر گرمی و منحرف کردن اذهان عمومی جز متهم و محکوم کردن دانشجویان به خصوص مقتول نتیجه اش چیزی بیش از صدور احکام متهمان تهاجم به کوی دانشگاه در تیرماه سال 78 و قاتلان ضد انسان بازداشتگاه کهریزک سال 88 می باشد.
اولین جلسه‌ رسیدگی به پرونده‌ حوادث كوی دانشگاه در شعبه‌ دوم دادگاه نظامی یك تهران برگزار شد.گفتنی است علاوه بر رسیدگی به اتهامات 27 نفر از متهمان كه رسیدگی به اتهام آنان در دادگاه آغاز شده است، تحقیقات در مورد 17 متهم دیگر پرونده نیز در دادسرای نظامی پایان یافته و پرونده‌ این متهمان به زودی با صدور كیفرخواست به دادگاه ارسال خواهد شد.لازم به ذكر است در دهه هفتاد و پس از حمله برخی عناصر ناجا و لباس شخصی به كوی دانشگاه، دادگاهی علنی برگزار شد و در نهایت حدود 10 تن از نیروهای انتظامی محكوم شدند.
دادگاه عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران برگزار می شود
این بیدادگاه نمایشی گذشته از اینکه برنامه ریزی شده اعضای نهضت آزادی در اصفهان دستگیر شدند و سرعت عمل در تشکیل این نمایش نشان از آن دارد که همان اهداف نمایش بی داد گاه سفارشی فوق را دنبال می کند چونکه وحشت از اوضاع انفجاری جامعه می باشد. از سوی دیگر همان زمانی و موازی بودنش با آن یکی نمایش بر جسته کردن این یکی و به حاشیه بردن آن یکی می باشد.
میزان:دادگاه مهندس سید امیر خرم، 26 مهرماه برگزار خواهر شد.به گزارش «میزان خبر» این عضو شواری مرکزی نهضت آزادی در شعبه 26 دادگاه انقلاب و به ریاست قاضی پیر‌عباسی محاکمه خواهد شد.گفتنی است مهندس خرم در دی ماه سال گذشته بازداشت و پس از 50 روز زندان در بند 209 زندان اوین با قید کفالت آزاد شد.هم اکنون دکتر ابراهیم یزدی، دبیر کل و مهندس هاشم صباغیان، دکتر علی اصغر غروی، دکتر غفار فرزدی، مهندس محمد(فرید) طاهری، مهندس عماد بهاور و امیر حسین کاظمی از اعضای نهضت آزادی در زندان به سر می برند.
خودکشی يک زندانی محکوم به اعدام در زندان ارومیه
اینهم وضعیت اسفبار و طاقت فرسای تحمیل شده به زندانیان دربند و زنجیر است تا که مجبور به خود کشی شوند تا دیگر نیاز به صدور حکم دار زدن برای دژخیمان و آدم کشان حرفه ای نباشد.
آژانس خبری موکریان : يک زندانی محکوم به اعدام به نام بهرام ک بر اثر خودکشی در زندان ارومیه جان خود را از دست داد.به گزارش خبرنگار آژانس خبری موکریان در ارومیه اين زندانی که برای اجرای حکم به قرنطینه منتقل شده بود شب گذشته اقدام به خودکشی نمود و جان باخت.شایان ذکر است این زندانی که بیش از 5 سال است در زندان به سر می برد به اتهام حمل و نگهداری مواد مخدر از طرف دادگاه به اعدام محکوم شده بود.
کارگران شرکت واگن پارس دو سال است که حقوق نگرفته‌اند
باز هم گزارشی نا هنجار دیگر که مربوط به وضعیت کارگران محروم و تهی دست در رژیم مدعی قدرت بر تر جهان می باشد که پاسدار گماشته احمدی نژاد تازگی با در یدگی و پرروئی و وارونه گوئی ادعای آرزوی داشتن خانه های ویلائی برای مردم ایران کرده است. در صورتی که کارگرانی که دستمزدشان کمتر از یک سوم نرخ دستمزد زیر خط فقر اقتصادی می باشد حقوق نا چیز شان داده نمی شود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن در تذکری به وزیر صنایع، از تجمع کارگران شرکت واگن پارس در جلوی مجلس خبر داد و گفت: کارگران شرکت واگن پارس ۲ سال است که حقوق خود را دریافت نکردند.نماینده اراک، کمیجان در مجلس شورای اسلامی درخصوص تذکر دوم خود گفت: باتوجه به مشکلات زیادی که صنایع و ایران کو، واگن پارس و آوانگان و استان وجود دارد انتظار ما از وزیر صنایع این است که مشکلات را حل کند.وی با بیان اینکه کارگران شرکت واگن پارس ۲ سال است که حقوق خود را دریافت نکردند گفت:‌ این کارگران در حال حاضر در خیابان و جلوی مجلس تجمع کرده اند این تجمعات برای دولت خوب نیست و راه را برای کسانی که به دنبال سوءاستفاده هستند باز می کنند.