روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی 4 شنبه 14 مهر ماه سال 1389
نقد و بررسی : سرمقاله روزی نامه حکومتی جمهوری "طرح‌هاي زنجيره‌اي سيا در پاكستان"
"برای پاک کردن پرونده همکاری مشترک پاسداران و طالبان و القاعده باهم، ادعا شده که سازمان سیاه با طالبان در پاکستان علیه مردم و پلیس می جنگند."
آنگونه مقاله نویس تحلیل وارونه داده و تناقض گوئی کرده است که انگاری رژیم ضد بشری نه تئوری پرداز جنگ موهبت الهی بوده است . نه سیاست صدور تروریسم و ارتجاع و بحران به برون مرز را تبدیل به دیپلماسی رسمی اش نموده است. نه اینکه بیش از 3 دهه نیست که در امور داخلی کشور های همسایه و منطقه مداخله گری تروریستی نکرده است؟ همچنین تلاش در راستای بی ثبات و ناامن منطقه ننموده است . همینطور نه اینکه تلاش برای شکل گیری گروه های تروریستی و فناتیک و تقویت مسلح کردن شان در منطقه نکرده و عامل اصلی ناامن کردن منطقه نبوده است و نه اینکه این اهداف زیر چتر مبارزه با آمریکا و دشمنی با اسرائیل و دفاع از فلسطین دشمنی با مذاکرات صلح دنبال نکرده است. یا نه اینکه پاسداران همسو با اعضای القاعده و طالبان در عراق و عربستان و افغانستان بطور مشترک دست به اقدام تروریستی دست نزده است و از طریق حمایت تاکتیکی از شیعیان پاکستان در این کشور مشوق اقدامات تروریستی و ناآرامی نبوده است ، بلکه رژیم ضد اینگونه اقدامات را نه مشوق ونه مرتکب شده است . چونکه خودش حساب مخالف و قربان چین اقداماتی بوده است . در صورتیکه به کرات مقاله نویس وارونه و تناقض گوئی های آشکار کرده است . بطور مثال تا حال تحلیل داده می داد که طالبان ساخته دستگاه جاسوسی آمریکا و انگلیس بوده است . از طرف دیگر ادعا می نمود که طالبان و القاعدده زیر نفوذ دستگاه اطلاعاتی و امنیتی پاکستان است . اما اکنون ادعا کرده است آمریکا همگام با بمباران های هائی پاکستان که بوسیله هواپیماهای بدون سر نشین انجام می دهد . طالبان هم با همسوئی با آمریکا دارد پلیس پاکستانی می کشد. البته اینگونه تناقض گوئی های آشکار فقط برای سفید کردن پرونده ی حاکمان رژیم ضد بشری حاکم بر ایران در مداخله گری عراق و افغانستان و پاکستان می باشد. بهر حال مقاله نویس بدون آنکه کوچکترین اشاره ای به حضور پاسداران در افغانستان کند . یا اینکه کلامی از زد وبند با دولت پاکستان برای تحویل گرفتن ریگی کند . یا از زد و بند با القاعده برای آزاد نمودن کاردار تروریست ربوده شده اش در پاکستان سخنی بگوید . اما اکنون در بستر مبارزه با آمریکا چنین تناقض گوئی کرده است:
"تصادفي نيست كه اكثر قربانيان حملات تروريستي طالبان در منطقه خيبر پختونخواه در هفته‌هاي اخير از ميان نيروهاي پليس و دستگاه‌هاي پليس و دستگاه‌هاي امنيتي پاكستان بوده‌اند. از جمله مطابق آمارهاي رسمي حداقل 19 پليس كشته و 45 نفر به شدت زخمي شده‌اند كه حال چند نفر از آنها وخيم است و ممكن است بر تعداد كشتگان افزوده شود. طبعاً سئوال جدي اينست كه اگر طالبان "بازوي اجرائي سيا" در منطقه است، اين حملات موشكي هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكا عليه چه كساني و براي تحقق چه اهدافي صورت مي‌گيرد؟ در واقع پاسخ اين سئوال در طول سال‌هاي اخير به خوبي آشكار شده و مشخص گرديده است كه آمريكا و بعضي كشورهاي عضو ناتو از جمله انگليس اميدوارند با بهره گيري از اين حملات موشكي و گسترش ابعاد حملات غيرمنتظره در مناطق مرزي پاكستان، به "كوچ اجباري" قبايل مرزنشين دامن بزنند تا در پرتو آن يك "منطقه خالي از سكنه" در مرز دو كشور ايجاد شود و در نتيجه يك "منطقه امن براي ناتو" درون خاك پاكستان احداث گردد"
درخاتمه اینکه هرکه فراموش کرده باشد. مطمئناً مقاله نویس از خاطر خود نبرده است که رفسنجانی مکارپس از اشغال نظامی افغانستان در نماز جمعه ی تهران خود چه گفت ؟ زیرا که وی در زمینه ی همکاری با اشغال گران نظامی افغانستان خطاب به بوش گفت اگر چنانچه ما در اشغال نظامی افغانستان همکاری نکرده بودیم. طالبان هنوز در افغانستان بر سر کاربود ؟ همچنین مگر پاسداران پس از اشغال نظامی افغانستان که اعضای القاعده و طالبان از نوار مرزی به ایران پناهنده می شدند. پس از ورود بدرون خاک ایران اینان را در پادگان های نظامی خود اسکان نداد؟ مگر سپس پاسداران در عربستان و عراق و افغانستان و پاکستان و حتی در مادرید ولندن بر ای بحران آفرینی و جنگ افروزی و اقدامات اهداف تروریستی از اینان استفاده نکرد؟ مگر هنوز پاسداران در کنار طالبان و القاعده در افغانستان حضور ندارد و مشغول کشتن نیروهای نظامی ناتو به ویژه نیروهای نظامی آمریکائی نمی باشند؟ چگونه است که اکنون با پاک کرن صورت مسئله نعله وارونه زده شده است و گفته شده که آمریکا و طالبان در پاکستان مشغول کشتن مردم پاکستان و پلیس این کشور هستند؟ مشروط بر اینکه ناامن وبی ثبات بودن کشور های همسایه ایران و منطقه به نفع کدامین کشوری بوده است. برای اینکه بقایش به جنگ افروزی وتنش ونا آرامی در منطقه بستگی دارد؟ مهمتر اینکه مگر پاسدار گماشته احمدی نژاد در سخنرانی خود در سازمان ملل پیرامون 11 سپتامبر عمداً آنگونه تحلیل نداد تا که فناتیک های منطقه حامی رژیم ضدبشر را همگان با طالبان و و القاعده علیه ی آمریکا وارد جنگ کند؟
هوشنگ بهداد
http://www.jomhourieslami.com/1389/13890714/13890714_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html
روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی 4 شنبه 14 مهر ماه سال 1389
طرح‌هاي زنجيره‌اي سيا در پاكستان