گزیده خبرهای تظاهرات روز و شب گذشته 10 اسفند

حضور پر رنگ مردم ناراضی در شهرهای مختلف ایران در روز و شب گذشته که با فریاد مرگ بر دیکاتور دست به تظاهرات زدند تا جائیکه با مأموران مزدور که به سلاح و گاز اشک آور وچماق مسلح بودند و در خدمت کودتاگران وو لی وقیح هستند سخت در گیرشدند . آنهم در شرایطی که حکومت نظامی اعلام نا نشده وآماده باش نیروهای ارگان های گوناگون سرکوبگر برگزاری این حضو ر تظاهرات اعتراضی ضدحکومتی پیام و معنی خاصی دارد .زیر ا که به وضوح نشان از بیان این واقعیت می باشد که دیگر کار برد خشونت و سر کوب و حتی توطئه طرح ذف رفسنجانی هم جواب ندارد .زیرا که نامشروعیت رژیم کودتایی فاشیستی مذهبی تروریستی و اصلاح و تغییر ناپذیر بودنش آنچنان عریان شده است که مردم ناراضی رابیشتر مصمم وجدی در راه چاره تغییر و تعویض به حکومت دمکراتیک تشویقنموده است .چونکه تصمیم به مبارزه در این مسیر گرفته اند. بهمین دلیل بر خلاف همه اخطار و تهدید های حکومتی که همراه با خشونت و سرکوب وحشیانه ی ضداسانی داده شده که موازی باصدور احکام اعدام و زندان وربودن و زندانی کردن موسوی و کروبی بود . ولی اعمال اینگونه سیاست های زنجیره ای تهدید أمیز و رعب و وحشت آور نه مانع از حضور مردم ناراضی بخصوص جوانان در خیابان های شهر های کشور نشدتا که فریاد مرگ بر دیکتاتور سرندهند . بلکه ثابت شده است که معترضان شجاع با پذیرش هزینه ی مبارزه نه تسلیم تهدید هانشده ،بلکه از موضع تهاجمی واردصحنه ی مبارزه شده اند . لذا مشخص است که بابرجسته و هویداشدن ترک دیوار اختناق که بمرور این ترک تبدیل به شکاف خواهد شد. موجب حضور پررنگ وبیشتر ناراضیان توی خیابان ها خواهد شد . به ویژه اینکه مراسم جشن 4 شنبه سوری پیش روی می باشد که منتهی به مصاف اصلی رو در ویی مردم یران درسراسر کشوربا حاکمان رژیم ضد بشری کودتایی نامشروع خواهد شد .

آيت الله ممدوحي در گفت‌وگو با فارس:آيت‌الله مهدوي‌كني بهترين گزينه رياست خبرگان است

خبرگزاري فارس: عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: فردي كه رياست مجلس خبرگان رهبري را عهده‌دار مي‌شود بايد از مقبوليت عمومي در مجموعه خبرگان و در ميان مردم برخوردار باش

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8912101296

حجت‌الاسلام حسينيان در گفت‌وگو با فارس:

آيت‌الله مهدوي‌كني با رأي بالا رئيس مجلس خبرگان خواهد شد

خبرگزاري فارس: رئيس فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس پيش بيني كرد كه آيت‌الله مهدوي‌كني با رأي بالايي رئيس مجلس خبرگان رهبري خواهد شد

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8912091418

صدور حکم ۱۷ سال حبس تعزیری برای فرح واضحان

فرح واضحان، دو روز بعد از حوادث روز عاشورای تهران، در سال ۱۳۸۸ در تاریخ ۸ دی ماه و در پی بازداشت‌های گسترده شهروندان معترض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در ایران، در منزل خود بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین و سلول‌های انفردی آن منتقل شد.به گزارش خبرنگار «رهانا» سامانه‌ی خبری «خانه حقوق بشر ایران» پرونده‌ی فرح واضحان پس از این‌که حکم اعدام‌اش از سوی مسئولان قضایی لغو شد، به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب ارجاع داده شده بود که این دادگاه حکم ۱۷ سال حبس تعزیری و تبعید به زندان رجایی شهر را برای این شهروند معترض به نتیجه‌ی انتخابات در نظر گرفته است.وی از ناراحتی قلبی در زندان رنج می‌برد و هم‌اکنون به همراه مهدیه گلرو و بهاره هدایت در بند متادون زندان اوین به سر می‌برد.این بند که محل نگهداری مجرمان خطرناک از جمله معتادین به مواد مخدر است سالنی در بسته در حدود ۳۰ الی ۳۵ متر است که زندانیان در آن از هوای آزاد در طول روز کم‌تر از یک ساعت می‌توانند استفاده کنند. همچنین استفاده از کتاب و کتاب‌خانه و حق استفاده از تلفن مانند دیگر زندانیان برای زندانیان محبوس در این بند میسر نیست، همچنین زندانیان محبوس در این بند تنها به صورت کابینی می‌توانند خانواده خود را ملاقات کرده و از ملاقات حضوری ممنوع‌ هستند.

حکم اعدام 7 نفر در زندان‌های جیرفت و بم اجرا شد ر

ایرنا: حکم هفت قاچاقچی مواد مخدر که بر اساس احکام صادر شده از دادگاه‌های انقلاب بم و جیرفت به اعدام محکوم شده بودند، پس از تایید دادستانی کل کشور به مرحله اجرا درآمد.به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی دادگستری استان کرمان، بنا بر احکام صادره از دادگاه انقلاب اسلامی جیرفت، 'محمدنبی- ن' به اتهام حمل 60 کیلوگرم مرفین، 'مهدی- ص' به جرم حمل و نگه‌داری هشت کیلو و 145گرم کراک، 'علی بخش- ص' به جرم حمل و نگه‌داری و فروش 50 کیلوگرم تریاک، 'حمیدرضا- د' به جرم حمل و نگه‌داری 31 کیلو و 250گرم کراک و 'سهراب- ن' به جرم حمل و نگه‌داری دو کیلو و 180گرم هروئین در زندان جیرفت به دار مجازات آویخته شدند. همچنین 'ملک- ن' به جرم نگهداری 900 گرم کراک و 'سعید- م' به جرم مشارکت در حمل شش کیلوگرم مرفین، پنج کیلوگرم هروئین و 23 کیلوگرم کراک نیز براساس احکام صادره از دادگاه انقلاب اسلامی بم به مجازات اعدام محکوم شده بودند که احکام صادره در زندان بم به مرحله اجرا درآمد بر پایه این خبر، با درخواست عفو و تخفیف درمجازات این محکومان در کمیسیون عفو دادگستری استان و مرکز مخالفت شده بود.گذشته از آنکه در رژيم اسلامی قاچاق مواد مخدر و اعتیاد بیداد ميکند، در مورد درستی اتهامات محکومین به اعدام اطلاعات روشنی وجود ندارد زیرا "دادگاهها" پشت درهای بسته تشکيل ميشوند

فیلم/ تهران: مرگ بر دیکتاتور، دیکتاتور به پایان سلام کن/ شیراز : حمله موتور سواران، 10 اسفند

http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=29523

فیلم / جنگ خیابانی در شیراز ، 10 اسفند

http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=29521

اعتراضات گسترده مردم رشت با شعار مرگ بر دیکتاتور

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" تظاهرات گسترده مردم رشت با شعارهای مرگ بر دیکتاتور در چند خیابان رشت به پا شد.اعتراضات گسترده مردم رشت از حوالی ساعت 16:30 در حالی که باران بشدت می بارد آغاز شد و رفته رفته بر تعدادی اعتراض کنندگان افزوده می شد. اعتراضات مردم رشت از خیابان مطهری آغاز و بسوی حاجی آباد ادامه یافت همچنین اعتراضاتی در چهار راه میکائیل شکل گرفت. حوالی ساعت 17:30 حرکت اعتراضی مردم با شعار مرگ بر دیکتاتور و فریاد الله اکبر آغاز شد شعارها به حدی شدید بود که فضای شهر رشت را در برگرفته بود.رانندگان خودروها با بوق زدن ممتد با اعتراضات مردم همراهی می کردند نیروهای سرکوبگر با باتون به شیشه و بدنۀ ماشینها می کوبیدند ولی قادر به خاموش کردن بوق اعتراضی ماشینهای مردم نبودند. حوالی ساعت 18:00 نیروهای سرکوبگر با عربده کشی و تهدید سعی در پراکنده کردن مردم داشتند ولی مردم به حرکتهای اعتراضی خود شدت بخشیدند.پس از آن نیروهای ولی فقیه به تجمعات اعتراضی مردم یورش بردند و با اعتراض کنندگان درگیر شدند.نیروهای سرکوبگر لباس شخصی و نیروی انتظامی وحشیانه به مردم یورش می بردند و سعی در پراکنده کردن مردم داشتند.این درگیریها تا مدتی طولانی ادامه داشت و تعداد زیادی از مردم شهر رشت و بخصوص جوانان دستگیر شدند. تعداد دستگیر شدگان بیش از 100 نفر تخمین زده می شود.

بازداشت خشونت‌‌آمیز حدود ۳۰ مرد و زن در خیابان فلسطین

در خیابان فلسطین تهران حضور مردم معترض منجر به برخورد خشونت‌آمیز نیروهای امنیتی و بازداشت حدود ۳۰ تن از شهروندان توسط آن‌ها شد.به گزارش خبرنگار «رهانا» که در محل حاضر بوده است، نیروهای امنیتی ۱۰ پسر را رد بازداشت و در کف خیاباون خوابانده بودند. ماموران پیراهن‌های آنان را روی سرشان کشیده و اقدام به ضرب و شتم آنان کردند.همچنین دو ماشین حاوی ون نیز را از بازداشتی‌های مرد و زن پر کرده و اقدام به ضرب و شتم آنان حتا در داخل ون‌های مشکی رنگ می‌کردند. خشونت نیروهای امنیتی در جریان این بازداشت‌ها بسیار تاسف‌برانگیز بوده است.همچنین یک دختر نیز به طرزی خشونت‌بار بازداشت و تا ماشین ون روی زمین کشیده شده است. صدای فریادهای این دختر جوان برای مردم حاضر در محل بسیار دلخراش بوده است.بنابر اطلاع خبرنگار رهانا، نیروهای امینیتی با حضور در میان مردم معترض اقدام به شناسایی و سپس بازداشت بسیاری از آنان کرده‌اند. تعداد بازداشتی‌های امروز تهران مشخص نیست، اما با توجه به اخبار تعداد بسیار زیادی از شهروندان بازداشت شده‌اند.برخی از بازداشت شدگان به ساختمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و مدرسه آیت‌الله سعیدی در خیابان انقلاب منتقل شده‌اند.

اعتراضات گسترده مردم به صورت زنجیره ای در اکثر نقاط تهران ادامه دارد

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر دمکراسی در ایران" اعتراضات گسترده مردم و جوانان اکثر نقاط تهران را در بر گرفته است و هر لحظه بر شدت اعتراضات و تجمع مردم در خیابانها افزوده می شود.از حوالی ساعت 18:00 مردم و جوانان در میادین و خیابانهای تهران دست به اعتراضات گسترده زده اند و اعتراضات بصورت زنجیره ای اکثر نقاط تهران را فرا گرفته است.هر لحظه بر شدت و ابعاد آن افزوده می شود . اعتراضات گسترده در حال حاضر در خیابانهای ولی عصر ،چهار راه ولی عصر ، میدان ولی عصر، میدان امام حسین،میدان ونک ،میدان هفت تیر،میدان انقلاب خیابان آزادی،میدان فردوسی ،جمال زاده ،قریب و سایر نقاط ادامه دارد.حوالی ساعت 18:30 مسافرین یکی از اتوبوسهای بی آر تی اقدام به سر دادن شعار علیه ولی فقیه علی خامنه ای نمودند که با واکنش جنون آمیز نیروهای سرکوبگر مواجه شدند . نیروهای سرکوبگر به بدنه و شیشه های اتوبوس تندرو بی آر تی با باتون می کوبیدند. راننده بی آر تی از متوقف کردن اتوبوس سر بازد و با این عمل شجاعانۀ خود مانع دستگیری مسافرین توسط نیروهای سرکوبگر شد.نیروهای سرکوبگر خیابان ولی عصر را به سمت میدان انقلاب و میدان فردوسی بطور کامل مسدود کرده اند و مسیر رفت و آمد تنها به سمت میدان راه آهن باز است. در میدان انقلاب نیروهای سرکوبگر اقدام به تیراندازی نمودند و حوالی ساعت 19:30 بیش از 15 نفر از مردم توسط نیروهای موتور سوار سپاه پاسداران دستگیر و به نقطۀ نامعلومی منتقل شدند.همچنین حوالی ساعت 18:30 در خیابان ولی عصر یکی از جوانان توسط نیروهای سرکوبگر دستگیر شد.

تخمینها از حضور صدها هزار نفری مردم در خیابانهای منتهی به آزادی حکایت دارند

ندای سبز آزادی - گزارشات تائید نشده ای از حضور صدها هزار نفری مردم در خیابانهای منتهی به خیابانهای انقلاب و آزادی حکایت دارند. برخی از شاهدان عینی از تهران گزارش می دهند که حضور جمعیت در خیابانهای منتهی به خیابانهای انقلاب و آزادی به مراتب بیشتر از حضور آنان در روز 25 بهمن است.هم اکنون یکی از خبرنگاران ندای سبز آزادی از میدان امام حسین گزارش داد که مردم به رغم وجود ترافیک سنگین همچنان به سمت میدان انقلاب در حرکت هستند.

یورش وحشیانۀ نیروهای سرکوبگر به تجمع اعتراضی مردم در میدان انقلاب

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یورش وحشیانۀ نیروهای سرکوبگر موتور سوار تیپ آل محمد سپاه پاسداران به مردم و جوانان در میدان انقلاب و مورد ضرب و جرح قرار دادن آنها و دستگیری تعدادی از مردمحوالی ساعت 18:45 نیروهای موتور سوار تیپ آل محمد سپاه پاسداران به تجمع اعتراض مردم در میدان انقلاب یورش بردند و آنها را آماج باتونهای خود قرار دادند مردم و جوانان به دفاع از خود برخواستند و با آنها درگیر شدند . مردم در حین دفاع از خود اقدام به سر دان شعار علیه ولی فقیه علی خامنه ای نمودند.درگیری بین مردم و جوانان با نیروهای سرکوبگر همچنان در میدان انقلاب و اطراف آن ادامه دارد و با تاریک شدن هوا جوانان با ایجاد دسته های مختلف اقدام به سر دادن شعار علیه علی خامنه ای می کنند.نیروهای سرکوبگر بصورت پیاده ، موتور سوار و با خودروهای خود در نقاط مرکزی شهر حضور دارند . از بعد ظهر تا به حال تعدادی از مردم توسط نیروهای سرکوبگر ولی فقیه دستگیر و به نقاط نامعلومی منتقل شدند

خبرهای کوتاه/ تیراندازی در میدان ونک...

*بازداشت سه شهروند به خاطر شعار دادن در خیابان رودکیاین سه شهروند همراه با سایر مردم در خیابان رودکی تهران اقدام به سر دادن شعارهای اعتراض کرده بودند که بلافاصله با یورش ماموران امنیتی مواجه شده و بازداشت شدند.به گزارش خبرنگار «رهانا» سامانه خبری «خانه حقوق بشر ایران» یک تن از این شهروندان با دخالت مردم معتراض آزاد شد، اما از دو نفر دیگر به ون‌های مستقر در خیابان آزادی منتقل شدند.ساعاتی قبل نیز چهار شهروند در خیابان بلوار کشاور بازداشت شده بودند. نیروهای امنیتی به صورت گسترده‌ای در خیابان‌های تهران حضور داشته و اجازه برگزاری هیچ‌گونه تجمعی را نمی‌دهند.در طول خیابان آزادی نیروهای امنیتی و پلیس ضد شورش به صورت گسترده‌ای حضور داشته و جلوی هر گونه تحرکی را گرفته و مردم را کنترل می‌کنند.* آژانس ايران خبــر: امروز صبح در دانشگاه آزاد يزد دانشجويان به مناسبت روز 10 اسفند در ساعت 9.30 صبح در بوفه دانشگاه تجمع كردند و در ادامه اين تجمع به محوطه دانشگاه رفتند . 5 دقيقه بعد از شروع اين تجمع 20 نگهبان به دانشجويان حمله كردند و دوربين نفرات را گرفتند .
كلاس ها امروز صبح در اين دانشگاه برگزار نشد .* بی بی سی : یک شاهد عینی می گوید نیروهای بسیجی در منطقه چهار راه ولیعصر تا میدان ولیعصر به شکل بی رحمانه ای با مردم و تجمع کنندگان برخورد می کنند.گزارش ها از تجمعات غیر متمرکز در شهرهای تهران، تبریز و کرج حکایت دارد.شبکه خبری سی ان ان از وقوع درگیری نیروهای امنیتی با مردم مقابل دانشگاه تهران خبر داده است.گزارش های متعدد حاکی از شنیدن صدای تیراندازی در میدان ونک تهران و اطراف آن است. شاهدان عینی تعداد زیاد نیروهای امنیتی و بسیج خبر می دهند.* میدان امام حسین گاز اشگ اور زدند و گارد و لباس شخصی ها به سمت مردمی که شهار یا حسین میر حسین و یا مهدی شیخ مهدی سر می دادند حمله کردند.به گرازش خبرنگار سحام نيوز همچنين زد و خورد در میدان و خیاباهای اطراف به شدت ادامه دارد. همچنين در ميدان صادقيه نيروهاي ضد شورش با مردم درگير شده اند و از گاز اشك آور استفاده كردند.* کلمه : گزارش یکی از خبرنگار ان کلمه از میدان فردوسی حاکی است که حضور مردم در این میدان پر شمار است و هر لجظه نیز بر شمار مردم در این میدان افزوده می شود.گزارش خبرنگار دیگر کلمه از خیابان نواب و بهبودی درتهران نیز حاکی است مردم در این خیابان ها تجمع سکوت کرده اند و کمتر شعار می دهند.یک شاهد عینی از تهران نیز به بی .بی .سی گفته است که “در خیابان جمالزاده تا میدان انقلاب جمعیت مردم زیاد است و به صورت پراکنده علیه وضعیت موجود شعار می‌دهند.یک شاهد عینی نیز می گوید نیروهای بسیجی در منطقه چهار راه ولیعصر تا میدان ولیعصر به شکل بی رحمانه ای با مردم و تجمع کنندگان برخورد می کنند.”

حضور گسترده نیروهای امنیتی و انتظامی در سطح شهر مشهد

جــرس: به گزارش منابع خبری جرس، از ساعت ده صبح روز دهم اسفند و همزمان با انتشار فراخوانهایی برای اعتراضات سبزها در مشهد ، هزاران نیروی انتظامی و لباس شخصی در نقاط مختلف شهر مشهد استقرار یافته اند.به گزارش منابع خبری جرس، نیروهای یگان ویژه، پلیس، اطلاعات سپاه و نیروهای لباس شخصی بسیجی در میادین و خیابان های مختلف مشهد مستقر شده و آرایش نظامی و حضور گسترده این نیروها در برخی میادین اصلی شهر شرایطی مانند حکومت نظامی اعلام نشده در مشهد ایجاد کرده است.به گزارش خبرنگار جرس از مشهد مردم به صورت گسترده ای در اطراف پارک ملت و دانشگاه فردوسی در مجاورت میدان ازادی و همچنین خیابان احمدآباد محدوده سه راه راهنمایی مشهد در پیاده رو ها حضور دارند و در آرامش و بدون سر دادن شعار در حال راهپیمایی می باشند. حضور مردم در این خیابان ها کاملا مشهود است و کماکان بر حضور مردم افزوده می شود.این گزارش حاکیست نیروهای انتظامی و یگان ویژه در بعضی موارد به جمع های آرام مردم حمله میکنند و مردم را پراکنده میسازند.به گزارش شاهدان عینی تا کنون دست کم ده نفر از عابران و مردم مشهد در خیابان احمد آباد محدوده سه راه راهنمایی توسط نیروهای یگان ویژه بازداشت شده و به خودروهای ون در کوچه های خیابان راهنمایی منتقل شده اند. ماموران به عابرانی که مشکوک شوند حمله کرده و بازداشتشان می کنند.گفتنی است در موارد پیشین اعتراضات مردمی در مشهد ، همه بازداشتی ها در ابتدا به بازداشتگاه اطلاعات ناجا واقع در کوی پلیس در منطقه رضا شهر مشهد منتقل شده اند و پس از بازجویی و بازپرسی در همین محل، تعدادی از بازداشت شدگان آزاد و تعداد دیگری به بازداشتگاه های اداره اطلاعات و اطلاعات سپاه مشهد منتقل شده بودند.

شلیک گاز اشک آور/ جمعیت نسبت به ۲۵ بهمن بیشتر به نظر می‌رسد...

* به گزارش خبرنگارنداي سبز آزادي؛ لحظاتي پيش بعد از تجمع مردم در ميدان توحيد نيروهاي امنيتي با حمله به مردم قصد جلوگيري از حركت مردم را به سمت خيابان آزادي دارند.گزارش هاي ارسالي حاكيست مامورين با پرتاب گاز اشك آور و موتورسواران با حمله با باتوم درگيري را با مردم آغاز نموده اند* سحام نیوز: میدان ولی عصر و خيابان بهبودي مملو از حضور مردم است. این خبری است که ندای سبز آزادی داده. گزارش ها از حضور مردم در حوالی میدان توحید نیز خبر میدهند. اما آنچه تا كنون تاييد شده عدم شعار از سويي مردم و برخورد ازسويي مامورين بوده است. اين گزارش حاكيست اكثر خيابانهاي فرعي منتهي به خيابان آزادي با تردد زياد مردم همراه شده است.* دویچه وله : از میدان انقلاب درگیری شدید میان معترضان و نیروهای انتظامی گزارش شده است. یک شاهد عینی هم می‌گوید که صدای تیراندازی شنیده اما ندیده است که کسی زخمی شود. همچنین از خیابان کارگر تهران نیز درگیری شدید گزارش ‌شده است.یک شهروند تهرانی از برخورد خشونت‌آمیز نیروهای انتظامی در خیابان ولی‌عصر با مردم خبر می‌دهد. وی می‌گوید این نیروها به مردمی هم که از پاساژهای در حال تعطیل خارج می‌شود حمله می‌کنند. جمعیت معترضان در حال افزایش است اما به نظر می‌رسد خستگی نیروهای امنیتی برخورد آن‌ها را خشن‌تر کرده است. یک شاهد عینی به دویچه وله گفت از خیابان جمال‌زاده تا میدان انقلاب گروه‌های مختلف مردم حضور دارند و به صورت پراکنده شعار می‌دهند. چندبار برای پراکنده کردن مردم گاز اشک‌آور شلیک شده است. این شاهد عینی می‌افزاید که جمعیت نسبت به ۲۵ بهمن بیشتر به نظر می‌رسد.* بی بی سی : یک شاهد عینی می گوید در خيابان فردوسی تهران مردم و جوانان مسير ماشين ها را بسته اند و پياده روها مملو از جمعيت است.گزارش شاهدان عینی می گوید تجمعات غیر متمرکز در تبریز از جمله در چهارراه آبرسان این شهر آغاز شده است.گزارش متععد از تهران حاکی است همزمان با تاریکی هوا به ترافیک خیابان های این شهر افزوده شده است.

درگیری و اعتراضات گسترده در میدان 7 تیر تهران

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" مردم و جوانان در میدان هفت تیر اقدام به شکل دادن یک تجمع اعتراضی و سر دادن شعارهایی علیه ولی فقیه علی خامنه ای نمودند. حوالی ساعت 17:45 تجمع اعتراضی مردم و جوانان در میدان هفت تیر آغاز شد. جوانان با سر دادن شعار مرگ بر دیکتاتو تجمع اعتراضی خود را آغاز نمودند و به سوی خیابان ولی عصر در حال حرکت بودند که در میانۀ مسیر نیروهای سرکوبگر ولی فقیه به آنها یورش بردند و مردم را آماج باتونهای خود قرار دادند . جوانان در حین درگیری اقدام به سر دادن شعار مرگ بر خامنه ای نمودند.درگیری بین مردم و نیروهای سرکوبگر همچنان ادامه دارد.از ظهر امروز تیپ آل محمد از لشکر محمدرسول الله سپاه پاسداران میدان هفت تیر را به اشغال خود در آورده است. این تیپ از 12 گردان تشکیل شده است که به ترتیپ گردانهای آن عبارتنداز: 201 الی 212 می باشند. این تیپ از نیروهای بسیج تشکیل شده است و از خشن ترین نیروهای لشگر محمد رسوالله می باشند.آنها تمامی میدان و خیابانهای اطراف و کوچه ها را در کنترل خود دارند و صدها نفر موتور سوار را در این نقطه مستقر کرده اند.گزارشهای درونی از این تیپ حاکی است که ترس و وحشتی زیادی بر نیروهای آن حاکم است و نیروهای تیپ در صحبتهای بین خود می گویند در صورت شکل گرفتن اعتراضات گسترده آنها تاب مقاومت در برابر مردم را نخواهند داشت و متواری خواهند شد

بيت رهبري در محاصره شديد نيروهاي امنيتي...

بيت رهبري در محاصره شديد نيروهاي امنيتيبه گزارش خبرنگار نداي سبز آزادي؛ مسيرهاي منتهي به بيت رهبري تحت تدابير شديد امنيتي قرار دارد حضور بيش از اندازه نيروهاي گارد ويژه در خيابانهاي منتهي به بيت رهبري نشان از برقراري تدابير امنيتي بسيار شديد در آن منطقه مي باشدچهار شهروند معترض در بلواز کشاور بازداشت شدندرهانا : این چهار شهروند معترض در بلوار کشاور تهران توسط نیروهای امنیتی و نظامی مستقر در این خیابان بازداشت و به ماشین‌هایی که به همین منظور در خیابان‌ها مستقر شده‌اند منتقل شدند. به گزارش خبرنگار «رهانا» سامانه خبری «خانه حقوق بشر ایران» از تهران، بازداشت این چهار شهروند همراه با خشونت و به طرز توهین آمیزی بوده است. به نظر می‌رسد امروز نیز با توجه به حضور گسترده نیروهای امنیتی در خیابان‌های تهران و سایر شهرستان‌ها تعداد بسیار زیادی بازداشت به صورت فله‌ای صورت بگیرد. نیروهای امنیتی همواره در چنین روزهای شهروندان معترض را به خاطر جلوگیری از تجمع اعتراضی بازداشت می‌کنند. خبرنگار رهانا همچنین گزارش داد که در خیابان انقلاب حضور گسترده نیروهای نظامی و امنیتی به چشم می‌خورد و هر تحرکی را از سوی مردم کنتزل می‌کنند.بی بی سی : شاهدان عینی از استقرار نفربرهای شهری تازه ای در تهران خبر می دهند که تا پیش از این دیده نشده بوده. این نفربرها به رنگ سیاه اند و سقف مشبکی دارند اما مشخص نیست به اسلحه مجهز است یا نه.شاهدان عینی می گویند مردم با ایجاد ترافیک مصنوعی در خیابان رسالت تهران، مانع جا به جایی نیروهای ضد شورش و بسیج شده اند.

کاریکاتور خامنه ای و بسیج از نیویورک تایمز

http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=29498

تجمع سبزهای تبریز و جو فوق امنیتی در این شهر

حضور بی سابقه سبزها در اعتراضات 10 اسفند در شهرستان سبزوار پس از گذشت ماهها از انتخابات اعتراضات به شهرهای کوچک نیز کشیده شد و شاید این نشان از نزدیک شدن به سقوط دیکتاتوری باشد. امروز مردم سبزوار هم در حرکتی بی سابقه که موجب شوک نیروهای امنیتی شد با حضور سبز خود نشان دادند که هنوز با موسوی و کروبی همراه هستند. ساعت 6 بعد از ظهر این مراسم که در اعتراض به دستگیری میرحسین موسوی , کروبی و همسرانشان بود آغاز و حدود 40دقیقه بعد که معترضان به دنبال ختم مراسم بدون درگیری بودند با بسیجیهای هماهنگ شده و لباس شخصی هایی که قصد داشتند فرا قانونی به کمک اراذل و اوباش برای برخی افراد مزاحمت ایجاد کنند و دست به دستگیری های خود سرانه بزنند روبه رو شدند که با هوشیاری جوانان سبزاندیش بیشتر شرکت کنندگان توانستند جان سالم به در ببرند. به گفته برخی شاهدان عینی این افراد برای چند تن از فعالان جنبش مشکلاتی را ایجاد نمودند. هنوز خبری از بازداشت شدگان بدست نیامده است. این اولین بار در 20 ماه اخیر است که در سبزوار است چنین تجمع اعتراضی به وجود آمده است.

حضور بی سابقه سبزها در اعتراضات 10 اسفند در شهرستان سبزوار

گزارش دریافتی: پس از گذشت ماهها از انتخابات اعتراضات به شهرهای کوچک نیز کشیده شد و شاید این نشان از نزدیک شدن به سقوط دیکتاتوری باشد. امروز مردم سبزوار هم در حرکتی بی سابقه که موجب شوک نیروهای امنیتی شد با حضور سبز خود نشان دادند که هنوز با موسوی و کروبی همراه هستند. ساعت 6 بعد از ظهر این مراسم که در اعتراض به دستگیری میرحسین موسوی , کروبی و همسرانشان بود آغاز و حدود 40دقیقه بعد که معترضان به دنبال ختم مراسم بدون درگیری بودند با بسیجیهای هماهنگ شده و لباس شخصی هایی که قصد داشتند فرا قانونی به کمک اراذل و اوباش برای برخی افراد مزاحمت ایجاد کنند و دست به دستگیری های خود سرانه بزنند روبه رو شدند که با هوشیاری جوانان سبزاندیش بیشتر شرکت کنندگان توانستند جان سالم به در ببرند. به گفته برخی شاهدان عینی این افراد برای چند تن از فعالان جنبش مشکلاتی را ایجاد نمودند. هنوز خبری از بازداشت شدگان بدست نیامده است. این اولین بار در 20 ماه اخیر است که در سبزوار است چنین تجمع اعتراضی به وجود آمده است.

درگيري ها به ميدان آزادي رسيد

به گزارش خبرنگار نداي سبز آزادي، در گيري هاي بين مامورين و مردم همچنان ادامه داشته و به روايت شاهدان عيني در حال حاضر اين در گيري ها به ميدان آزادي رسيده استگزارش ارسالي حكايت از تجمع پراكنده مردم در اطراف ميدان آزادي را دارد كه با برخورد هاي مامورين امنيتي مواجه شده استبنا به گزارش ارسالي خودرهاي درحال تردد در اين مسير نيز با بوق هاي ممتد مردم حاضر را حمايت و اعتراض شان را اعلام مي كنند

تبدیل چند مدرسه به محلی برای نگهداری بازداشت

سایت ندای سبز آزادی: ساختمان خبرگزاری ایرنا و چند مدرسه از جمله مدرسه آیت‌الله سعیدی به محلی برای نگهداری بازداشت‌شدگان تبدیل شد.بر اساس گزارش رسیده نیروهای لباس شخصی با بازداشت عابرین پیاده‌ در خیابان ولیعصر حد فاصل میدان ولیعصر و چهارراه ولیعصر، آنها را به داخل خبرگزاری ایرنا انتقال می‌دادند.از سوی دیگر افرادی که توسط بسیج بازداشت شده‌اند به تعدادی از مدارس منتقل شده‌اند، بر اساس گزارش رسیده مدرسه آیت‌الله سعیدی واقع در خیابان حجاب یکی از محل‌های انتقال دستگیرشدگان است.این در حالی است که تعدادی از مردم در مناطق مختلف در تهران بازداشت شده‌اند.