گزیده خبر های 6 فروردین – 90 قسمت - 4

15کشته و 40زخمی در درگیر‌های سوریه

http://www.fararu.com/vdcfy1de.w6dycagiiw.html

این خبر ها که درست متضاد خبر های اعتراضی در بحرین می باشد. نه اینکه برای حاکمان رژیم ضد بشری خوشآیند نمی باشد ، بلکه هر چه دامنه ی تظاهرات های اعتراضی در سوریه گسرده شود بر افزایش تپش ضربان قلب و نبض حاکمان تهران می افزاید وتهدید کننده و خطرناک می باشد . برای اینکه سوریه تنها کشور هم پیمان رژیم فاشیستی مذهبی تروریستی در بیش از 3 دهه گذشته بوده است . بنا براین آسیب پذیر شدن سوریه یعنی ضربه بر سیاست مداخله گری جنگ افروزی و بحران آفرینی در منطقه ی خاور میاته وارد می شود که از طریق حزب الله لبنان و حماس دنبال می شود.

درعا، دمشق و برخي ديگر از شهرهاي سوريه شاهد تظاهرات مخالفان اين كشور بود كه بنا به گفته‌ي شاهدان عيني به خشونت كشيده شد و در جريان آن دست كم 15 تن كشته شدند. به گزارش ایسنا خبرگزاري فرانسه به نقل از فعالان و شاهدان عيني از تيراندازي نيروهاي امنيتي سوريه به معترضان در شهرك الصمنين خبر داد كه قصد رفتن به درعا (كانون اعتراض‌هاي سوريه) و مشاركت در مراسم تشييع كشته‌شدگان اعتراضات را داشتند. شاهدان عيني تاكيد كردند كه حدود 15 تن در الصنمين كشته و 40 تن ديگر زخمي شدند اما برخي منابع نيز تعداد كشته‌ها را 20 تن اعلام كردند. اعتراض‌ها در سوريه حدود يك هفته است كه از شهر درعا در جنوب اين كشور آغاز شده است. سازمان عفو بين‌الملل نيز آمار كشته‌هاي درگيري‌ها در مناطق مختلف سوريه را 55 تن اعلام كرد.درعا، دمشق و برخي ديگر از شهرهاي سوريه نيز پس از نماز جمعه شاهد تظاهرات مخالفان بود كه با دخالت نيروهاي امنيتي پراكنده شد. اين در حالي است كه بشار اسد، رئيس جمهوري سوريه در اظهاراتي كه توسط بثينه شعبان، مشاور سياسي‌اش بيان شد، متعهد به بررسي امكان لغو قانون وضعيت فوق‌العاده در اين كشور شد كه از سال 1963 تاكنون اعمال مي‌شود. وي همچنين دستور افزايش حقوق كاركنان بخش عمومي و كاهش ماليات را صادر كرد. در همين حال برخي از طرفدارن بشار اسد نيز با برپايي تظاهراتي در مركز دمشق و سردادن شعارهايي حمايت خود را از وي اعلام نمودند. تلويزيون سوريه نيز تصاويري را از تظاهرات حاميان بشار اسد در دمشق، القنيطره، دير الزور، اللاذقيه، الحسكه و حلب پخش كرد. از سوي ديگر، محسن بلال، وزير اطلاع‌رساني سوريه نيز اوضاع تمامي شهرهاي اين كشور را كاملا آرام توصيف كرده و از دستگيري تعدادي"تروريست" خبر داد. وي گفت: تعدادي از تروريست‌ها پشت حوادث درعا قرار دارند كه به زودي شناسايي خواهند شد.

سناریو آمریکایی در لیبی از نظر لاریجانی

http://www.fararu.com/vdcaoon0.49n6m15kk4.html

پاسدار انگلیسی علی لاریجانی با فر اموش کردن فضای خفقان و سرکو بو سانسور در ایران که بدتر از هر نوع سرکوبگری در منطقه است و با فراموش کردن نقش محوری انگلیس در بستر سازی تهاجم نظامی به لیبی که سیاست الگو بر داری و تکرار تحلیل تهاجم نظامی و اشغال نظامی عراق است که در آنجا هم وی فراموش می کرد بلر ساقدوش بوش در اشغال نظامی عراق بوده است تا جائیکه آن زمان که ی سازمان رئیس پشم و شیشه بود مطبوعات دوم خردادی ها انتقاد کردند که چگونه است مگس بر فراز آسمان عراق پرواز می کند در جا به آمریکا نسبت داده می شود و از سیمای پشم و شیشه پخش می شود . ولی هیچ خبری از دولت فخیمه نیست . گونه اینکه انگلس هم پیمان و هم سنگر آمریکا در اشغال عراق نمی باشد؟! از سوی دیگر تهاجم نظامی کنونی لیبی با عراق فرق اساسی دارد . زیرا که سقوط قذافی نه همچون صدام حسین به نفع حاکمان تهران تمام نمی باشد ، بلکه موجب خالی کردن زیر پای حاکمان رژیم فاشیستی مذهبی تروریستی خواهدشد.

رييس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه سناريوي آمريکا در ليبي دقيقا نظير برخورد با صدام در انتفاضه عراق است، تاکيد کرد: مردم انقلابي ليبي گرفتار مثلث ماجراجويي شده‌اند که يک ضلع آن ديکتاتوري بدخيم حاکم، ضلع ديگر آن اميال کثيف استعمارگران (آمريکا و غرب) و ضلع سوم آن نفاق برخي کشورهاي عربي و اتحاديه عرب است. به گزارش ایسنا، علي لاريجاني طي گفت وگويي در ارزيابي از حوادث مهم منطقه اي گفت: آنقدر حوادث پرتحرکي را در منطقه مي گذرانيم و ابعاد ستم بر مسلمانان مخصوصاً در برخي مناطق مثل بحرين و ليبي تأثر برانگيز است که کاملاً نشاط و ابتهاج خاطر ايام نوروز را تحت الشعاع خود قرار مي دهد، البته حس و حال ما ايرانيان در اين ايام چند وجهي شده است. لاريجاني با اشاره به نقش مبهم سعوديها و امارات و بطور کلي کشورهاي خليج فارس گفت: قطعاً صحنه بحرين يک زد و بند فضاحت بار و ننگين را نشان مي‌دهد که يک طرف ماجرا مردم مسلمان قرار دارند که بصورت مسالمت آميز حقوق اوليه خود را طلب مي کنند يعني چه چيزي را مي خواهند؟ سخن آن ها اين است که همه مردم بحرين اعم از شيعه و سني در يک سيستم دموکراتيک مجلس و دولت را اداره نمايند يعني به نسبت جمعيت در پارلمان حضور داشته باشند آيا اين خواسته غير طبيعي است؟ آيا اين حق اوليه يک ملت محسوب نمي شود؟ طرف ديگر شوراي همکاري خليج فارس و آمريکا و غرب و اتحاديه عرب هستند که همگي جمع شدند که به اين ملت بگويند شما يک سيستم حکومتي را قبول کنيد که اقليت بر اکثريت حاکم باشد و براي تحقق اين امر حتي حاضرند به لشکرکشي دست زنند که اکثريت خاموش شوند آيا اين روش مجوزي براي ساير موارد بدست نمي دهد؟

اینترنت گران می‌شود

http://www.fararu.com/vdcjahea.uqevmzsffu.html

اکنون از بخشی دیگر از دستآورد حذف یارانه های دولتی هویدا شده است . زیرا که پس از 40 برابر شدن افزایش قبوض گاز و تلفن و... نوبت به 14 برابر شدن قیمت اینترنت با کاهش سر عت رسیده است . برای اینکه چون وحشت از اینترنت و نقش خبر و اطلاع رسانی در قیام های منطقه و به خصوص تظاهرات های ایران و بازتاب آن بر روی شبکه ی خبر رسانی اینترنت می باشد . پس دیگر جای سئوال باقی نمی ماند که چرا از سوی شرکت مخابرات که در اختیار پاسداران کودتاگر می باشد . می بایست بدلایل گوناگون کنترل و محدود شود . همچنین فاش شدن دلیل نگرانی شدیداز تظاهرات مراسم جشن 4 شنبه سوری پایان سال 89 است که چرا با افزایش 14 برابر کردن قیمت اینتر نت یک هدف هم اخلال گری وتعطیل کردن و بستن شبکه ی اینترنتی در بازتاب خبر های اعتراضی جشن 4 شنبه سوره بوده است؟

شرکت‌های مخابرات استانی هزینه سرویس‌دهی به شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنت پرسرعت موسوم به ‌ای‌دی‌اس‌ال را بین 3 تا 14 برابر افزایش داده و خطوط آن دسته از شرکت‌هایی را که قادر به پرداخت هزینه‌های جدید نشده‌اند، قطع کرده‌اند! در روزهای پایانی سال 89، خبری روی خروجی خبرگزاری‌های کشور قرار گرفت که کمتر به آن توجه شد. براساس این خبر، شرکت‌های مخابرات استانی هزینه سرویس‌دهی به شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنت پرسرعت موسوم به ‌ای‌دی‌اس‌ال را بین 3 تا 14 برابر افزایش داده و خطوط آن دسته از شرکت‌هایی را که قادر به پرداخت هزینه‌های جدید نشده‌اند، قطع کرده‌اند! بدین ترتیب برای این شرکت‌ها که مستقیما با مشتریان در ارتباط هستند، در سال جدید هیچ راهی جز افزایش بهای سرویس اینترنت پرسرعت باقی نمی‌ماند. این در حالی است که برخی از کارشناسان اعتقاد دارند این افزایش ناگهانی قیمت سرویس‌ها از سوی شرکت‌های مخابرات استانی با این انگیزه و هدف صورت گرفته که شرکت‌های بخش خصوصی از دایره ارائه خدمات اینترنت حذف شده و خدمات اینترنت پرسرعت در انحصار شرکت‌های مخابرات قرار گیرد.

اولین روز کاری خوزستان در سال 90 تعطیل شد!

گفته می شود سالی که نکوست از بهارش پیداست . ماستی که ترش است از تغارش پیداست . اکنون آغاز روز کاری سال جهاد اقتصادی نامیده شده از سوی ولی وقیح در استان زر ونفت خیز خوزستان اینگونه با گرد و خاک و تعطیلی شروع شده است . مشخص است که آخر سال جهاد اقتصادی ولی وقیح خاک بر سر و همه گیر خواهد شد؟

ایسنا : خوزستانی‌ها در حالی اولین روز کاری سال جدید را به تعطیلی رفتند که امروز هیچ گرد و غباری در شهرستان اهواز به عنوان مرکز استان دیده نمی‌شود و یک هوای آفتابی و صاف در این شهر حاکم است.استانداری خوزستان شب گذشته در حالی ادارات و دستگاه‌های دولتی استان را برای روز شنبه یعنی اولین روز کاری سال 1390 تعطیل کرد که در همان زمان، طوفان گرد و غبار اکثر شهرهای استان را درنوردیده بود و باعث شده بود اکثر مردمی که در پارک‌ها بودند فرار به خانه را به ماندن در آن اماکن ترجیح دهند.این گرد و غبار نسبتا شدید اما خیلی سریع در شهرستان اهواز فرو کش کرد به گونه‌ای که امروز صبح اهوازی‌ها با یک هوای آفتابی و صاف مواجه شدند که تعطیلی امروز را با تردید اساسی مواجه کرد و بازهم نشان داد سازمان هواشناسی برای پیش‌بینی گرد و غبار و اعلام تعطیلی برای چنین روزهایی با مشکلات اساسی مواجه است.تعطیل شدن ادارات و دستگاه‌های دولتی استان در روزهایی که گرد و غبار شدید وجود ندارد در کنار تعطیل نشدن استان در روزهایی که گرد و غبار شدید در شهرهای استان بیداد می‌کرد همواره یکی از انتقادات اساسی به هواشناسی استان خوزستان به شمار می‌رود.

پيام سردار نقدي به مناسبت نوروز سال 90:بسيجيان همه استعدادهاي خود را براي تحقق "جهاد اقتصادي " بكار مي‌گيرند.خبرگزاري فارس: رئيس سازمان بسيج مستضعفين در پيامي تاكيد كرد كه بسيجيان همه استعدادهايشان را براي تحقق جهاد اقتصادي بكار مي‌گيرند.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=9001061021

همینکه این پاسدار منفور و مترسک و دلقک عراقی از پیام نوروزی جهاد اقتصادی ولی وقیح نامشروع دفاع کرده و برایش لبیک گفته است . به وضوح ثابت می کند که چه میزان این پیام ولی وقیح پوشالی و کمدی و وارونه است که نیاز به تبلیغات این عنصو منفور سر کوبگر دارد؟

با تأكيد بر نبود آزادي بيان در كشورهاي غربي؛بيش از 1700 خبرنگار ايراني اخراج خبرنگار صداوسيما از فرانسه را محكوم كردند.خبرگزاري فارس: بيش از 1700 خبرنگار خبرگزاري‌هاي ايراني اقدام دولت فرانسه در اخراج خبرنگار صداوسيماي جمهوري اسلامي ايران از اين كشور را محكوم و اين اقدام را نشانه‌اي بر نبودن آزادي بيان در كشورهاي غربي توصيف كردند

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=9001060317

چگونه است که این قلم زنان تبدیل به ساندیس خوران ولی وقیح و پاسداران کودتا گر شده تا کنون اینگونه صف آرایی حمایتی و اعتراضی مقابل خبر نگاران و روز نامه نگاران و وبلاگ نویسان داخل کشور بازداشت و شکنجه شده نه اینکه دست به چنین نمایش فرمایشی نزده و نه سکوت کرده اند ، بلکه سرکوب گران کودتا گرا راتأئید کرده اند؟!