گزیده خبرهای 16 اسفند-89

جهت اطلاع

چه چیز مراکز و کانون های دیدنی و باستانی و سیاحتی .... ایران کمتر از ترکیه می باشد که کشش جلب وجذب توریست ایران باید کمتر از ترکیه باشد؟ آیا به همین نسبت آمار که توزیست ایرانیان در ایام عید نوروز به ترکیه می روند متقابلاً توریست های ترکیه واردایران می شوند؟ مگر همین توریست های ایرانی قبلاً ازاین استان به آن استان در ایام نوروز سفر نمی کردند؟ چه چیز عامل شده است که کنون مسیر رفتن به کشورهای خلیج فارس و ترکیه را برگزیده وجایگزین کرده اند؟ مهمتر اینکه مگر وضعیت نا بسامان اقتصادی در کشور حاکم نیست و مگر دولت با کاهش بودجه مواجه نمی باشد .خوب با رشد 10% سفر توریست ایرانی به ترکیه که نسبت به سال گذشته دارد که رقم نزدیک 2 میلیون نفرمی شود . اگر بطورمتوسط هر توریست ایرانی مبلغ 000 1 دلار خرج یا خرید کند رقم 2 میلیارد دلار مثل آب خوردن ظرف چند رنوز از کشورخارج و وارد بازار اقتصادی ترکیه می شود که جدا از حساب های نقدی واریزشدن ایرانیان در بانک های ترکیه می باشد. البته وقتی یک مشت غارتگر خائن دثن ووطن فروش حاکم شده باشند که در گیر جنگ قدرت و چوب حراج زدن بر منابع و ذخایر کشور باشند اوضاع خرت وخر وبه چاپ و به چاپ و بکش بکش و غارتگری ... باشد رایط هم بهتر از این نمی شود.

مقامات گردشگري تركيه اعلام كردند تعداد گردشگران ايراني كه در نوروز آينده به تركيه مي‌روند نسبت به سال قبل، ده درصد افزايش يافته است. در نوروز گذشته بيش از 8/1 ميليون توريست ايراني روانه تركيه شده بودند و گفته مي‌شود با اين روند رشد، تعداد گردشگراني ايراني كه حاضر در تركيه، امسال به دو ميليون نفر مي‌رسد. روزنامه حريت چاپ تركيه نوشت: "اقتصاد تركيه كه هر ساله با سفر هزاران توريست ايراني در دوران عيد نوروز رونق مي‌گيرد، امسال در انتظار جذب تعداد بي‌شماري توريست از همسايگان شرقي خود به ويژه ايران است كه عيد نوروز تركيه را به عنوان بهترين مقصد گردشگري خود از 25 اسفند تا 13 فروردين انتخاب مي‌كنند." متأسفانه تبليغات بي‌مهار براي تشويق مردم به خارج از كشور توسط آژانس‌هاي مسافرتي به صورت سرسام آوري افزايش يافته و كسي به فكر جلوگيري از اين روند خطرناك، كه به اقتصاد وفرهنگ كشور لطمه مي‌زند، نيست.

چرا رطب خورده منع رطب می کند؟

مگر حاکمان رژیم فاشیستی مذهبی تروریستی ایران پس از سقوط سیستم شاه اسناد ومدارک ساواک شاه را فاش ساخته و در اختیار مردم ایران گذاشتند؟ یااینکه مگر اسناد ومدارک و پرونده های جنایت و خیانت و دزدی و... حاکمان در دستگاه وزارت بد نام اطلاعات و دستگاه آلوده به فساد و رشوه و تبعیض قضاییه را انظار وافکار عمومی گذاشته می شود؟ یا اینکه مگر فراموش شده است که به جای رسیدگی پرونده های 44 دانه درشت مفسدان اقتصادی و غارتگران منابع وذخایر طبیعی کشورکه از سوی عباس پالیز دار در دانشگاه همدان فاش و اعلام گردید به جای رسیدگی کردن پرونده ی کلان دزدانفاسد حکومتی و حامی ولی وقیح خود افشاگر قربانینشد. یعنی بازداشت و برایش پرونده سازی نشد که اکنون انتقاد به از بین بردن اسناد ومدارک در ساختمات سازمان اطلاعات و امنیت مصر شده است؟ خلاصه اینکه مگر دیکتاتور ها شبیه هم نیستند چرا رطب خورده منع رطب می کند؟

اسناد و مدارك موجود در ساختمان سازمان اطلاعات و امنيت مصر سوزانده شد. به گزارش آينده، تعدادي از افسران ارشد اطلاعاتي و امنيتي مصر كه در زمان رژيم "حسني مبارك" ديكتاتور سابق مصر مرتكب هزاران جنايت و تخلف شده بودند، روز گذشته هزاران سند و مدرك موجود در ساختمان مركزي اطلاعات و امنيت اين كشور را در آتش سوزاندند. گفته مي‌شود اين اسناد و مدارك علاوه بر اينكه اسناد جنايت‌هاي اين سازمان بوده، مدارك فسادهاي مالي كلان و نيز شكنجه‌هاي بازداشت شدگان سياسي دوران رژيم سابق را نيز شامل مي‌شد. تعدادي از معترضان كه تلاش كردند با هجوم به ساختمان مانع از ادامه آتش سوزي شوند با تيراندازي افسران امنيتي مواجه شدند. فرماندهي پليس قاهره ضمن اين خبر اعلام كرد كه نيروهاي پليس اين ساختمان را محاصره كرده تا مانع از فرار افسراني شوند كه اين اسناد و مدارك را به آتش كشيده‌اند.

آتش زدن یک "روحانی" در ورامین

سئوال است که ریشه و علت اینگونه خشم یست و عامل آن کیست و چه وجه اشتراکی ب ربون ترانه موسوی وتجاوز کردن و سوختن جسد وی و یا تجاوز و شکنجه و قتل قربانیان بازداشتگاه کهریزک دارد؟ مگر گفته نمی شود پدر کشتی وتخم کین کاشتی ، پد رکشتی را کی بود آتتی؟

تابناک : یکشنبه گذشته چند فرد ناشناس با مراجعه به منزل حجت الاسلام والمسلمین 'شیخ مهدی اسناوندی' از روحانیون سرشناس منطقه ورامین در استان تهران از وی تقاضا می کنند برای اقامه نماز میت بر جنازه یک شخص بی بضاعت با انان همراه شود.به گزارش شیعه نیوز‌،حجت الاسلام" اسناوندی" دعوت آنان را پذیرفته و با انان به طرف محل اقامه نماز حرکت میکند. افراد ناشناس در مسیر حرکت وی را ربوده و به امامزاده هاجر واقع در جاده چرمشهر به ورامین منتقل نموده و ایشان را با طناب به ضریح امامزاده بسته و با ریختن بنزین به اتش میکشند و از محل متواری میشوند.با شعله ور شدن اتش و دود ناشی از ان چند فرد که از نزدیکی امامزاده عبور میکردند متوجه اتش سوزی داخل امامزاده شده و پس از مراجعه با صحنه دلخراش و بدن نیمه جان این روحانی مواجه میگردند.پزشکی قانونی اعلام نموده است این روحانی پیش از به اتش کشیده شدن مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته است.

فیلم / مادر اسانلو پسر دیگرم افشین را هم گرفتند

http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=29766

اینهم یک نمونه از فشار وتهدیدی که بر یک مادر بی پناه و یاور وارد شده است که فرزندانش از سوی گزمکان در خدمت کودتا گران ربوده و با پرونده سازی زندانی شده اند . حال سئوال است که اینگون بی عدالتی و بی قانونی و تبعض سبب نمی شود که دست به اقدام انتقادی فوق برای انتقام گیر یزده شود.. اگر آخوند حکومتی نباشد مشخص است که کار چه ارگان هایی می باشد؟ دشته باشید که ادعای کمدی و وارونه می شود که ایران آزاد و امن ترین کشور جهان است !

ابلاغ حکم اعدام ۳ نفر در زندان مرکزی ارومیه

چگونه است که زندان ارومیه کورس اعدام با استان محروم بوچستان گذاشته است؟ زیرا که بطورسیستماتیک خبر مرگ و حکم اعدام و اعتصاب و بر خورد ضد انسانی ازسیاه چال ارومیه مخابره ی شود؟ رشد اعدام ها از سویز رژیمضد بشری کودتایی نا مشروع که رکوردار جهانی محکومیت نقص مستمر قوق بشرو اعدام به خصوص اعدام هاین وجوانان زیر 18سال را دارا می باشدناشی از چیست؟ آیا نشان ازقدرت ومردمی بودنیش است یا نه عکس صادق می باشد و واقعیت دارد؟

حکم اعدام سه نفر از زندانیان محبوس در زندان مرکزی ارومیه از سوی مسئولان به ایشان ابلاغ شده است.بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، خبرگزاری حقوق بشر در ایران، حکم اعدام دو برادر به نام‌های "جواد قاسم‌زاده" و "داود قاسم‌زاده" فرزندان "صادق" و "شاپور قاسم‌زاده" عمویشان فرزند "سعدالله"، روز پنج شنبه دوازده اسفندماه به ایشان که در زندان مرکزی ارومیه محبوس‌اند، ابلاغ شده استگفتنی ست هر ۳ نفر، از اهالی روستای حله گوش منطقه سومای برادوست از توابع ارومیه می‌باشند.اتهام هرسه نفراز طرف مقامات قضایی "جرایم مربوط به مواد مخدر" عنوان شده است

هفتاد تن از زندانیان سیاسی زندان ارومیه دست به اعتصاب غذا زدند

بازهم موردی دیگر از اقدامات جنایت وتبعیض آمیز و ضد انسانی در سیاه چال های رژیم فاشیستی مذهبی تروریستی که در سیاه چال هایش قربانیان پرورش یافتگانش بر تیرک اعدام می کشاند یا آنگونه زیر گاز انبر فشار های روحی و روانی طاقت فرسا می گذارد که راهی جز اعتصاب غذا کردن تحمیلی ندارند.

هفتاد تن از زندانیان سیاسی محبوس در بند ۱۲ زندان مرکزی ارومیه، در اعتراض به محدودیت‌ها و فشارهای مسئولین زندان دست به اعتصاب غذا زدند.بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این زندانیان که اغلب ایشان را زندانیان کرد و ترک تشکیل می‌دهند، از صبح امروز به دلیل ممنوع الملاقات شدن و عدم حق دسترسی به تلفن عمومی زندان و محدود شدن ارتباط با سایر زندانیان عادی محبوس در این زندان دست به اعتصاب جمعی زده‌اند.مسئولین زندان به همراه رئیس زندان برای مجاب کردن زندانیان به پایان اعتصاب غذا با این زندانیان مذاکراتی انجام داده است که زندانیان با رد شکستن اعتصاب غذای خود به شرط حضور رئیس کل سازمان زندان‌های استان آذربایجان غربی در بند ۱۲ حاضر به انجام مذاکره هستند.گفتنی است پس از اعدام مخفیانه حسین خضری در زندان ارومیه محدودیت‌های شدیدی در بند ۱۲ زندان ارومیه اعمال شده و برخی از این زندانیان بار‌ها به اداره اطلاعات ارومیه و یا سلول های انفرادی زندان ارومیه منتقل و مورد بازجویی و شکنجه قرار گرفته‌اند

محمدمهدی عبیات شهروندی که با کوکتل مولوتوف بازداشت شد

سناریوسازی به سبک نخ نما شده ربودن و مثله کردن رهبران مسیحی که از سوی وزارت بد نام اطلاعات طراحی شد ولی به مجاهدین نسبت داده شد. البته سپس فاش شد که کار مأموران آدم کش حرفه ای وزارت بد نام اطلاعات بودکه از سوی خاتمی نیرویخ ود سر نامیده شد . ناگفته نماند که همین نیروی خود سر سهم به سزایی در طراحی کودتا علیه ی رقیب وحذف آن داشت و اکنون هم مشغول چنین صحنه و سناریو سازی بعنوان پیش در آمد سناریوی تکمیلی ساخته و پرداخته اش شده است. زیرا که وزارت بد ام اطلاعات و سازمان اطلاعات و امنیت پاسداران مدعی شده اند که آمریکا و مجاهدین تصمیم دارند دست به اقدامات تروریستی مسلحانه در ایران بزنند.

خانه حقوق بشر ایران، هانا: محمدمهدی عبیات فارغ التحصیل دانشگاه آزاد بروجرد و ساکن قم و دارای پدری روحانی است که روز یک اسفند ماه همراه با ۱۰ کوکتل مولوتوف در خیابان‌های تهران بازداشت شد. در این روز قرار بود معترضان برای گرامی داشت و برگزاری مراسم ژاله صانع و محمد مختاری که در روز ۲۵ بهمن ماه به ضرب گلوله نیروهای دولتی کشته شده بودند، در خیابان‌ها تجمع و راهپیمایی کنند.به گزارش «رهانا» سامانه خبری «خانه حقوق بشر ایران» محمدمهدی عبیات شهروندی ساده و بسیار معتقد به مسائل مذهبی است که در روز ۲۵ بهمن ماه در خیابان‌ توسط ماموران امنیتی به شدت مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد.به گفته‌ی یکی از کسانی که وی را در زندان ملاقات کرده، عبیات که بی‌اطلاع کامل از مسائل سیاسی است، به علت ضرب و شتم شدیدش در روز ۲۵ بهمن ماه به این نتیجه می‌رسد که «این نظام ظالم است و باید با آن مبارزه کرد» و به همین دلیل اقدام به ساخت کوکتل مولوتوف و بردن آن به خیابان در روز یک اسفند کرده است.این زندانی که به تازگی از بند ۲ الف سپاه پاسداران زندان اوین آزاد شده است به رهانا گفت: «میزان بی‌اطلاعی عبیات از مسائل سیاسی به گونه‌ای است که در یکی از شب‌های بازجویی وقتی بازجو از او سوال پرسیده است که “با کدام یک از احزاب سیاسی آشنایی داری؟” پاسخ داده است” با اصول‌گرایان و اصلاح‌طلبان” که این پاسخ موجب ضرب و شتم شدید وی شده است، اما تا هنگامی که وی به سلول بازگشته همچنان نمی‌دانست که چرا بازجویان از این پاسخ عصبانی شده و او را مورد ضرب و شتم قرار داده‌اندعبیات یک کارگر ساده است که روز یک اسفند ماه همراه با یک کوله کوهنوری که حاوی تعدادی کوکتل مولوتوف بوده است در بلوار کشاورز تهران بازداشت شده و هم‌اکنون برای اعتراف با همکاری با سازمان مجاهدین در زندان تحت فشار است.رسانه‌های وابسته به دولت با سو استفاده از این خبر وی را «منافقی» عنوان کرده‌اند که به همراه «گروهکتروریستی منافقین» قصد «اقدام مسلحانه» داشته است. خبرگزاری دولتی فارس در این مورد نوشته بود: «پس از شکست سناریوی آشوب آمریکایی و اسرائیلی در هفته گذشته، و با توجه به برخی فراخوان‌های جدید فتنه‌گران خارج‌نشین، گروهک تروریستی منافقین قصد دارد که امروز از اقدام مسلحانه علیه نظام بهره بگیردخبرگزاری دولتی فارس در ادامه و با سو استفاده از اقدام احساسی عبیات نوشته است: «بر این اساس برخی تیم‌های جدید منافقین در روزهای گذشته وارد کشور شده و تصمیم‌ دارند در صورت هرگونه تجمع احتمالی به منظور کشته‌‌سازی و با هدف ایجاد جو آشوب و خشونت، تعدادی از هموطنانمان را به شهادت برسانندبه نظر می‌رسد بازداشت عبیات تبدیل به سناریوی دلخواه نهادهای امنیتی شده تا بار دیگر و با سو اسفتاده از این شهروند ساده نسبت به معترضان ایرانی اتهام‌های همیشگی را تکرار کنند