روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی دو شنبه 9 اسفندماه 1389

نقدوبررسی : سرمقاله :روزی نامه ی حکومتی جمهوری" رمزگشائي از ماجراي امام موسي صدر"

"با بهانه کردن پیگیری ردیابی امام موسی صدر در لیبی این ترفند دردستورکارقرار گرفته است .چونکه هدف این است تا مشابه ی تجربه های آزمون شده در کشور های همسایه ومنطقه درلیبی آزمایش وتکرار شود"

مرده و مفت خوری آخوند های حاکم و شرکا وحامیان وجارچیان شان ازجمله سرمقاله نویس چنین است برای اینکه وی بافراموش نمودن موضع گیری های مشترک سابق میان حاکمان تهران باقذافی رئیس جمهور دیکتاتورلیبی که وجود داشت . اما اکنون چونکه لیبی هم همچون تونس ومصر دستخوش نا آرامی و قیام های اعتراضی شده است . حاکمان رژیم ضدبشری کودتایی ونا مشروع از ترس و نگرانی سرایت ادامه ی قیام های منطقه به داخل ایران و تکرار صحنه های ت هرات مشابه 25 بهمن که دارند .چون می دانند که این تظاهرات ادامه ی قیام های منطقه و مکمل تظاهرات های ضد حکومتی پس از کودتای نمایش خیمه شب بازی 22خرداد 88 می باشد که 8 ماه ادامه داشت که اکنون این آتش زیرخاکستر فرصت یافته تا ققنوس وار سر بر آورد وشعله کشد . بهرصورت در روند پیگیری سیاست صدور تروریسم و ارتجاع و بحران به برون مرز وتلاش مذبوحانه برای دفع خطر باترفند نفوذ و مداخله گری درامور داخلی لیبی با بهانه گیری تلاش شده است تا که فرصت طلبانه وموج سوارانه به قیام مردم لیبی رنگ ولعاب مذهبی واسلامی الگوبر داری شده از رژیم فاشیستی مذهبی تروریستی ایران داده شود. برای همین باشگرد قبرستان کهنه شکافتن آویزان به امام موسی صدر یا گوری شده که در آن مرده ای نیست . بهرحال سرمقاله نویس توصیه کرده است که چون اوضاع سرهنگ قذافی بحرانی شده وبه سمت سقوط پ ش می رود .می بایست برای رد یابی اطلاعاتی پیرامون امام موسی صدر اقدام کرد وبه سراغ مهره های کلیدی قذافی رفت . لذا پیشنهاد داده است که یکی ازاین مهره های کلیدی دردسترس سعد مصطفی مجیز سفیر لیبی درتهران است که باید وی رارهانکرد . حتی اگر شده ربوده وبه گروگان گرفته شود . تا همگام با غرب فشار برروی سرهنگ قذافی وارد شود .سپس اینگونه برای گرد آوری سر نخ اطلاعات درمورد امام موسی صدر وی مورد سین وجین وبازجویی واقع شود:

"بعد از پيروزي انقلاب اسلامي ايران، سعد مجبر به عنوان يكي از ياران نزديك قذافي به تهران آمد و نمايندگي وي در سفارت كشورش در تهران را مديريت مي‌كرد. وي در آن دوره از پاسخ دادن به سئوالات زيادي كه درباره وضعيت امام موسي صدر از او مي‌شد طفره مي‌رفت و چون در شرايط جنگ تحميلي عراق بر ايران، قذافي تلاش مي‌كرد همراهي‌هائي با ايران نمايد، سعد مجبر توانست به همين بهانه خود را از پاسخ دادن به اين سؤالها برهاند. در دوره جديد مأموريت سعد مجبر در تهران، هر چند باز هم مراجعات زيادي به سفارت ليبي در تهران براي يافتن پاسخ سؤال‌هاي مربوط به امام موسي صدر صورت گرفت، ولي پاسخ روشني به دست نيامد و اين راز همچنان سر به مهر باقي ماند. اكنون، سعد مجبر در تهران است و قذافي در محاصره انقلابيون ليبي روزهاي آخر عمر حكومت خود را ميگذراند. اين روزها اخبار گوناگوني درباره امام موسي صدر منتشر مي‌شود كه بعضي از آنها حكايت از زنده بودن وي و همراهانش دارند.. يكي از كساني كه مي‌تواند به رمزگشائي از ماجراي امام موسي صدر كمك شاياني نمايد، سعد مجبر سفير ليبي در تهران و دولت نزديك قذافي است. او اكنون درباره قذافي به سخن آمده و مطالبي گفته است. درست است كه هنوز مانند بسياري از مقامات ليبي كه اين روزها از مسئوليت‌هاي خود كنار رفته و آشكارا به قذافي حمله مي‌كنند، سعد مجبر چنين نكرده است، لكن با توجه به قطعي شدن سقوط قذافي، قطعاً او نيز آمادگي دارد ناگفته‌هاي دهه‌هاي گذشته از جمله ماجراي امام موسي صدر را به زبان بياورد. آنچه مهم است اينست كه نبايد براي دست يافتن به اطلاعات مورد نظر، رده‌هاي غيرمتعارف را برگزيد. در شرايط كنوني اصولاً نيازي هم به پيمودن راه‌هاي غيرمتعارف و توسل به ابزارهاي غيرعادي وجود ندارد. سعد مجبر مي‌تواند با در اختيار گذاشتن اين اطلاعات، خدمت بزرگي به علاقمندان امام موسي صدر نمايد كه جنبه اخلاقي دارد و براي خود او نيز نوعي جبران قصورها و تقصيرات خواهد بود. اين نكته را شخصي مثل سعد مجبر با تجربياتي كه دارد به خوبي درك مي‌كند و قطعاً در شرايط خاص و حساس كنوني آمادگي اين اقدام شجاعانه را دارد"

درخاتمه اینکه همانگونه که اشاره شد چون رژیم وحشت زده عجیب ازقیام های منطقه دچار وحشت شده است.آنگونه که روی به تجربه یسیاست صدور تروریسم وارتجاع وبحران به برون مرز آورده شده است که همراه باسیاست مداخله گری درامور داخلی کشورهای همسایه ومنطقه همچون عراق وافغانستان و لبنان و فلسطین می باشد . برای همین اکنون با بهانه کردن پیگیری ردیابی امام موسی صدر در لیبی این ترفند دردستورکارقرار گرفته است .چونکه هدف این است تا مشابه ی تجربه های آزمون شده یادشده درلیبی آزمایش و دنبال شود . زیراهدف دفع خطر بازتاب و تأثیر گذاری تجربیات مبارزه و قیام های منطقه علیه ی دیکتاتور هاو پیگیری و تکرار آن ازسوی مردم خشمگین وناراضی ایران است .به خصوص اینکه نه آثار این خطر نه در 25بهمن در ایران رخداد ،بلکه درتظاهرات جمعه ی خشمگین درشهرهای گوناگون عراق علیه ی نوری مالکی نخست وزیر دست نشانده ی عراق به وقوع پیوست.صدالبته این حرکت اعتراضی مردم به جان آمده ی عراق علیه ی نخست زیردست ن انده ی قاتل نوری مالکی هزگز نمی تواند مورد خوشآیند حاکمان رژیم فاشیستی مذهبی تروریستی ایران باشد.برای همین سرمقاله نویس ازموضع ترس وفراربه جلو پرونده ی بایگانی وفراموش شده امام موسی صدر ر بیرون کشیده است و پس ازگردگیری کردنش تبدیل به دستآویزتعقیب سیاست مداخله گری درامورداخلی لیبی کرده است به امیدآنکه شایدموجب پیش گیری ادامه ی تظاهرات وقیام منطقه به ویژه قیام مردم لیبی درایران دنبال وتکرار شود.

هوشنگ بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1389/13891209/13891209_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html

روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی دو شنبه 9 اسفندماه 1389

رمزگشائي از ماجراي امام موسي صدر