گزیده خبر های 12 مرداد 90 قسمت - 2

رئيس مجلس شوراي اسلامي در موافقت با وزير پيشنهادي نفت:مجلس بايد يك رأي نمادين به قاسمي پر افتخار بدهد.خبرگزاري فارس: لاريجاني با بيان اينكه "بايستي افتخار كنيم افرادي همچون قاسمي مسئوليت‌هاي مختلفي در كشور دارند "‌گفت: نبايد به حرف‌هايي از قبيل وجود اسم وي در ليست تحريم ها اعتماد كرد، لذا مجلس بايد رأي نمادين به قاسمي بده

http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=9005120602

تسلیم شدن پاسدار گماشته احمدی مقابل پاسداران کودتاگر و ولی وقیح نا مشروع و منفور به واگذاری وزارت نفت به پاسداران ناشی از دریافت مجوز رأی اعتماد به 3 وزیر دیگر بوده است .اما تعریف و تملق گویی افتخار آمیز یک پاسدار انگلیسی رئیس بازار مکاره از پاسدار دیگر که قرار است صاحب امپراتوری نفت شود نه مشمئز کنند است زیرا که هورا کشی برای پاسداران کودتا گر به خصوص پاسدار تروریست قاسمی است که نامش توی لیس تحریم ها و تروریست ها می باشد ، بلکه نشان از جایگاه قدرت پاسداران کودتاگر و اهداف قبضه ی کامل قدرت اجرایی و اقتصادی و نظامی و امنیتی و مخالفت با تحریم ها ودفاع از پروژه ی هسته ای برای دست یابی به سلاح هسته ای می باشد.

حسنی مبارک در قفس و روی برانکارد در دادگاه.محاکمه تحقیر آمیز

http://www.fararu.com/vdcaiana.49nmy15kk4.html

بدون شک دیر و زود دارد ولی هر گز سوخت و سوز ندارد . زیرا که با تغییر و تحولاتی که در منطقه شروع شده و همچنان ادامه دارد . باید گفت که دیر نیست که نوبت بشار اسد و نوری مالکی و حاکمان ایران و سایر دیکتاتور های منطقه برسد که به چنین روزی در قفس دیده شوند . زیرا که هریک در دیکتاتور بودن اگر بدتر مبارک و فرزندانش نباشند بهتر از اینان هم نیستند. به خصوص حاکمان ایران که بس پرونده ی ننگینی در نقض مستمر حقوق بشر و جنایت و صدور تروریسم و بحران به برون مرز دارند وهرروز بیشتر دست شان به خون بیشتر بی گناهان ایرانی آلوده می شود ؟


فرارو- حسنی مبارک در قفس، روی برانکارد در دادگاه. او به شدت تحقیر شده است. پنج ماه پیش حسنی مبارک از قدرت کناره گیری کرد. در واقع سقوط کرد. همه دنیا پایان حکومت دیکتاتور مصر را پذیرفتند. امروز دادگاه بررسی اتهامات حسنی مبارک در قاهره آغاز شد دادگاهی که زیر سایه هیاهو و در فضایی خاص و عجیب در حال برگزاری است. قاهره پایتخت مصر در تدابیر شدید امنیتی به سر می برد. دیکتاتور از شرم شیخ به پایتخت آمده است تا محاکمه شود او تنها نیست دو پسرش اعلا و جمال و همچنین وزیر سابق کشور در این دادگاه محاکمه می شوند. آکادمی پلیس قاهره میزبان زندانی مشهوری است که با برانکارد و در قفس در دادگاه حاضر شده است. اتهام مبارک و همراهانش در این دادگاه فساد مالی و دست داشتن در کشتار مردم معترض است. پس از مبارک حبیب العادلی وزیر کشور سابق مصر مهمترین متهم محسوب می شود. مصری ها معتقدند العادلی عامل اصلی بسیاری از کشتارها و جنایت ها است. جلسه دادگاه ساعت ۷:۰۰ صبح به وقت گرینویچ آغاز شد و حدود ۶۰۰ نفر از جمله روزنامه نگاران در آن حضور یافته اند. بسیاری از حاضران در این دادگاه خانواده کشته شده‌گان در جریان اعتراضات مردمی علیه مبارک هستند. مبارک 83 ساله 22 بهمن سال گذشته و پس از فشار شدید داخلی خارجی پس از 30 سال از قدرت کناره گیری کرد. در این مدت بحث چگونگی محاکمه او بحث داغ سیاسی در مصر بوده است. گزارش ها از مصر حکایت از این دارد که در اطراف محل محاکمه مبارک مخالفان و موافقان این محاکمه به ضد و خورد با هم پرداخته اند. شبکه‌های تلویزیونی اتفاقات خارج دادگاه را به صورت مستقیم نمایش می دهند که مردم حاضر در اطراف محل محاکمه نسبت به این تصاویر واکنش نشان می دهند. اخبار حکایت از دارد که هنگام نمایش حسنی مبارک بر روی برآنکارد و در قفس مردم با دیدن این تصاویر به شدت خوشحال شدند. به گونه ای که حتی زنان به رسم مراسم های جشن و عروسی هلهله می کردند. تحلیل گران سیاسی برگزاری دادگاه حسنی مبارک را یک اتفاق بزرگ در منطقه می دانند. آن ها این اتفاق را در بستر مصر و کشورهای عربی بررسی می کنند. کشورهایی که ماه ها است درگیر انقلاب ها و جنبش های مردمی هستند. تحلیل گران سیاسی محاکمه مبارک را اقدامی مثبت برای کنترل اوضاع سیاسی مصر قلمداد می کنند. مصر مدتی پس از سقوط دیکتاتور در کوران خشم مردم گرفتار شده است و حاکمیت نظامی برای کنترل این خشم حسنی مبارک را محاکمه می کند.

جدال دو نماینده بر سر دروغ و روزه

http://www.fararu.com/vdcfxcdc.w6dttagiiw.html

وقتی که دین ابزار قدرت و ثروت شده باشد و اهرم توهین و اهانت و تهدید جنگ قدرت و ثروت باندهای ما فیایی شده باشد باید که چنین عضو بازار مکاره هم فتوای بز کردن افطار بدلیل دروغ گفتن یا روشنگری کند.

حسن ونایی نماینده ملایر در اعتراض به اظهارات قنبری نماینده ایلام در مخالفت با وزیر پیشنهادی کار و رفاه اجتماعی، از وی خواست به خاطر دروغ‌هایی که به وی نسبت داده روزه‌اش را افطار کند. به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، حسن ونایی نماینده ملایر در جلسه علنی روز چهارشنبه در تذکری به سخنان قنبری در مخالفت با شیخ الاسلامی وزیر پیشنهادی کار، تعاون و رفاه اجتماعی اشاره کرد گفت: ‌به آقای قنبری می‌گویم روزه‌اش را به خاطر دروغ‌هایی که گفت افطار کند. لاریجانی مانع ادامه سخن بنایی شد و گفت: من جواب اظهارات آقای قنبری را دادم این چه تذکری است که شما بیان می‌ کنید. قنبری نماینده ایلام نیز که با اصرار زیاد و علی رغم مخالفت ابتدایی لاریجانی اعتراض آئین نامه ای داشت در پاسخ به اظهارات ونایی گفت: نمی خواهم در پاسخ به آقای ونایی صحبت کنم. وی ادامه داد: فایل صوتی اظهارات آقای شیخ‌الاسلام را به اتاق فرمان دادم که12 دقیقه است. برنامه ایشان در سال 88 که نیز اجازه تکثیر ندارید می‌توانید اگر به من اعتماد دارید از اداره قوانین بگیرید. قنبری ادامه داد: آقای ونایی هم برای اینکه تهمت نزده باشد از این جا عذرخواهی کند که روزه‌اش هم درست باشد.

یک ورزشکار دیگر کشور هم درگذشت

در کجای جهان سابقه دارد که فوتبالیست 18 ساله دچار سکته شود و بمیرد که بدلیل فشار بیش از حد روحی و روانی که برروی جوانان می باشد که با وجود عدم امکانات مراقبت های بهداشتی و پزشکی چنین آسان موجب مرگ می شود؟

پيكر مرحوم عليزاده‌نيا امروز (دوازدهم مردادماه) به خاك سپرده شد ايسنا: مهزيار عليزاده‌نيا يكي از بازيكنان تيم فوتبال جوانان نفت ‌اهواز به دليل سكته مغزي و پس از سه روز قرارگرفتن در حالت كما، شب گذشته در اهواز درگذشت.سيروس كرد، ‌سرمربي تيم فوتبال جوانان نفت اهواز با اعلام اين خبر اظهاركرد: ‌مهزيار 18 ساله ابتدا در ناحيه كتف دچار درد شديدي مي‌كند. سپس درد به گوش او نيز منتقل مي‌شود. او پس از اين شرايط سر خود را زير آب مي‌گيرد اما متاسفانه اين كار باعث تشديد دردش مي‌شود. مويرگ‌هاي سر وي پاره و منجر به سكته مغزي‌ مي‌شود.وي با بيان اين‌كه اين فوتباليست جوان سه روز در بيماستان در حالت كما به سر برد و شب گذشته (يازدهم مردادماه) درگذشت، گفت: او از مدرسه پايه تا اين رده ‌سني در نفت اهواز بود.پيكر مرحوم عليزاده‌نيا امروز (دوازدهم مردادماه) به خاك سپرده شد.طي 20 روز گذشته يك قهرمان پرس‌سينه و يك سواركار خوزستاني نيز فوت كرده بودند

گزارش لحظه به لحظه «فردا» از رای اعتماد 4 وزیر پیشنهادی/ همه وزراي پيشنهادي دولت راي آوردند

http://www.fardanews.com/fa/news/156988

عجیب است که به جز آرای محمد عباسی وزیر ورزش برای سایر وزای تأئید صلاحیت شده آرای موافق و مخالف و ممتنع بازتاب داده نشده که چه میزان بوده است؟.

روز گذشته مجمع عمومی فراکسیون اصولگرایان رای اعتماد این 4 وزیر را در دستور کار خود قرار داد و وزرا، حایز اکثریت آرای اعضای مجمع عمومی فراکسیون اصولگرایان شدند...........

سایت دیپلماسی ایرانی فیلتر شد

اکنون با اینگونه اقدام ها به آسانی ثابت می شود که ادعای مبارزه کردن با ماهواره و جمع آوری بشقاب های ماهواره ای با پسوند شبیخون فرهنگی زدن و فساد اخلاقی تر فندی برای پیشبرد سیاست رعب و وحشت در جامعه و بهانه برای خفقان و سانسور می باشد زیرا که وحشت از رشد آگاهی و نارضایتی عمومی می باشد.

سایت دیپلماسی ایرانی فیلتر شد . این سایت كه به پوشش و انعكاس اخبار و گزارشاتی در حوزه سیاست خارجی و بین المللی می‌پرداخت ،‌از امروز در دسترس نیست و فیلتر شده است .سایت دیپلماسی ایرانی متعلق به صادق خرازی دیپلمات و سفیر در دولت خاتمی است . وی در حال حاضر به خاطر معالجه بیماری خود در آلمان به سر می‌برد .

وخامت حال مهندس طبرزدی در زندان پس از عارضه قلبی

اینهم شیوه ی برخورد ضد انسانی با یک قربانی منتقد در بندی که دو تا از برادرانش در جبهه های جنگ ضد ملی و ضد مردمی ایران و عراق کشته شدند و خودش هم در جبهه ها حضور داشته است . ولی چون بمرور آگاه شد و حاضر نشد همچون گذشته فکر کند . بنابراین زندانی و به چنین سرنوشتی دچار شده است.

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی - مهندس حشمت اله طبرزدی، دبیر کل جبهه دموکراتیک ایران و سخنگوی شورای همبستگی برای دمکراسی و حقوق بشر در ایران که در زندان رجائی شهر کرج به سر می برد، در وضعیت نا مناسبی قرار گرفته و از درد قفسه سینه در رنج است . حسن زارع زاده اردشیر، سخنگوی کمپین بین المللی آزادی مهندس طبرزدی گفت طبرزدی پس از عارضه قلبی اینک به دلیل درد قفسه سینه در رنج است و هنوز مسئولان زندان برای مداوای او اقدام قابل توجهی انجام نداده اند . علی طبرزدی، فرزند مهندس طبرزدی در گفتگو با سایت کمیته دفاع، سایت خبری کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی گفت که آخرین ملاقات پدرش با خانواده پنج شنبه گذشته بوده که در طی آن پدرش از عدم رسیدگی به وضعیتش گله کرده است .به گفته ی علی طبرزدی، ناخن های دست مهندس حشمت الله طبرزدی به حالت نرم و پوسیده در آمده و می ریزد و از طرف دیگر بینائی اش دچار مشکل شده است

یک زندانی سیاسی بر اثر شکنجه های بازجویان وزارت اطلاعات در آستانۀ کور شدن قرار دارد

راستی در چه بخش و مکان اقشار جامعه در ایران وجود دارند که از گزند گزمکان و دژخیمان در خدمت جانیان حاکم ضد بشر و قرون وسطایی در امان می باشند . برای اینکه در کدامین کشور جهان چنین فضای دهشتناک تحمیل شده ای وجود دارد که اینگونه با منتقدان و دگر اندیشان یا قربانیان در بند رفتار می شود که به مردم ایران تحمیل شده است که نه تاریخچه ی 33 ساله دارد بلکه چشم انداز آنگونه است که شرایط هرروز هم بد تر قبل می شود؟

بنابه گزارشات رسیده به"فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" چشم زندانی سیاسی افشین بایمانی بر اثر شکنجۀ جسمی توسط بازجویان وزارت اطلاعات در معرض خطر جدی کور شدن قرار دارد.زندانی سیاسی افشین بایمانی که محکوم به حبس ابد می باشد.بدلیل نگارش نامه به گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد به سلولهای انفرادی منتقل و پس از مدتی او را به سلولهای انفرادی بند سپاه شکنجه گاه وزارت اطلاعات در زندان گوهردشت کرج انتقال دادند. او توسط 4 تن از بازجویان وزارت اطلاعات در حالی که چشم بند ،دست بند و پابند به وی زده بودند مورد شکنجه های وحشیانه قرار گرفت. بازجویان وزارت اطلاعات ابتدا او را احاطه کرده و با مشت و لگد به جان وی افتادند. ضربات لگد بیشتر متوجه سر و صوت او بود. شکنجه های وحشیانه نزدیک به 45 دقیقه ادامه داشت. در اثر این شکنجه ها سر و صورت وی از چند ناحیه دچار زخم های شدید و خونریزی گردید.چشم سمت راست او بشدت آسیب دیده است و در قسمت سیاهی و سفیدی چشم راست او لکه های خون قرار دارد.همچنین کاسۀ چشمش کبود و متورم و صورت وی زخمی،متورم و کبود می باشد.بازجویان وزارت اطلاعات سپس او را با این حالت به سلولهای انفرادی بند 5 زندان گوهردشت منتقل کردند و علیرغم وضعیت حاد جسمی در اثر شکنجه های وحشیانه به افسر پاسدار میرزا آقایی دستور دادند که او را مجددا مورد شکنجه های جسمی قرار دهد.میرزا آقایی از شکنجه گران شناخته شدۀ زندان گوهردشت کرج می باشد که تا به حال در اثر شکنجه های وحشیانه وی تعدادی از زندانیان عادی کشته و یا دچار نقص عضو شده اند.زندانی سیاسی افشین بایمانی علیرغم وضعیت وخیم جسمی و بخصوص وضعیت حاد یکی از چشمانش به حال خود رها شده است و از درمان وی خوداری می کنند.در صورت عدم رسیدگی به موقع خطر جدی وجود دارد که چشم او دچار عفونت گردیده و منجر به کور شدن وی گردد.زندانی سیاسی افشین بایمانی در سال 1379 همراه با همسر باردارش و فرزندش دستگیر شد و ماه ها در سلولهای انفرادی بند 209 تحت شکنجه های وحشیانه جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار گرفت.او به حبس ابد محکوم شد و از آن زمان تاکنون همچنان در زندان مخوف گوهردشت کرج زندانی است.برادرش زنده یاد مهدی بایمانی در جریان دستگیری آنها با شلیک گلوله پاسداران جان خود را فدای راه آزادی مردم ایران نمود.

اعزام ۱۰۰ هزار متقاضی کار به خارج

این سیاست مترادف فرار مغزها از کشور می باشد که بدلیل اوضاع خراب و د اغان اقتصادی و موج روز افزون بیکاری در کشور می باشد . مشروط بر اینکه برای کنترل و آلوده و مخدوش کردن فضای میان مخالفان و منتقدان خارج کشور مأموران اطلاعاتی و امنیتی رژیم ضد بشری کودتایی هم بدین طریق به برون مرز اعزام می شوند.

مهر : محمدحسین فروزان مهر معاون وزیر کار از برنامه ریزی برای اعزام ۵ هزار نفر نیروی کار متقاضی اشتغال در خارج کشور طی سال جاری خبر داد و گفت: هم اکنون در این بخش، کشور دارای یک مزیت رقابتی است.معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت کار و امور اجتماعی، اظهار داشت: برنامه درازمدت نیز در این بخش این است که علاوه بر اعزام ۵ هزار نفر نیروی کار به صورت سالیانه، حدود ۱۰۰ هزار نفر نیز در سال‌های مختلف به خارج کشور اعزام شوند.فروزان مهر با بیان اینکه این برنامه با هدف انتقال دانش فنی به خارج کشور صورت می‌گیرد، ادامه داد: همچنین هدف مهم‌تر این است که بتوانیم در زمانی که افراد خارج شده از کشور با دانش، تکنولوژی و مهارت روز آشنا شدند زمینه بازگشت آن‌ها را به کشور فراهم کنیم.

فراكسيون و ائتلاف‌هاي عراقي : ايران آغاز كننده جنگ عراق بوده است

این نماینده پارلمان عراق بی ربط نگفته است . زیرا کهگذشته از راه اندازی جنگ روانی تبلیغاتی که خمینی شیاد جنگ افروز و حامیانش براه انداختند واز دفاع مقدس نام می بدند ولی این خمینی شیاد وتحریکات جنگ افروزانه ی نعمت الهی وی بود که موجب واکنش تهاجم صدام شد . مشابه ی همین اقدامی که پاسداران در روستاهای کردستان عراق می کنند . آن موقع خرابکاری در مسیر انتقال لوله های نفت عراق می کردند و می خواستند انقلاب اسلامی را به عراق و منطقه صادر کنند . مشروط بر اینکه در سال 61 خمینی شیاد و رفسنجانی و پاسداران هم پیشنهاد صلح صدام حسین با پرداخت غرامت 100 میلیارد دلار هم نپذیرفت ورد کرد.

ایلنا: در واكنش به درخواست غرامت ايران از عراق به علت هشت سال جنگ تحميلي، يكي از نمايندگان فراكسيون «العراقيه» در پارلمان گفت: «اين درخواست باعث ايجاد تنش ميان دو كشور مي‌شود به گزارش ايلنا به نقل از خبرگزاري اصوات العراق، «زاله النفطجي» نماينده فراكسيون العراقيه در سخنان عجيب افزود: «اين عراق است كه بايد از ايران درخواست غرامت كند، زيرا ايران آغاز كننده جنگ بودالنفطجي در ادامه مدعي شد: «تنش‌هاي سياسي توسط ايران در قبال عراق افزايش يافته و اين كشور به جاي توقف گلوله‌باران مناطقي از عراق، درخواست غرامت به علت جنگ هشت ساله مي‌كنددر همين حال، «علي شبر» نماينده «ائتلاف ميهني» نيز ادعا كرد: «چنين درخواست‌هايي به دنبال افزايش عمليات نظامي ايران در اقليم كردستان و گلوله‌باران روستاي مرزي اعلام مي‌شود.»«رشيد سليمان» نماينده «ائتلاف كردستان» نيز گفت: «درخواست ايران مستند به معاهده‌ها و قطعنامه‌هاي بين‌المللي نيست»«قاسم الاعرجي» يكي ديگر از نمايندگن ائتلاف ميهني از دولت ايران خواست پرونده غرامت‌ها را باز نكند و همانند ديگر كشورها بدهي‌هاي خود را ببخشد.

تكذیب آزادی ملك‏ زاده توسط جوانفكر

به نظر می رسد که شایع خبر برای این بوده است که حامیان پاسدار گماشته احمدی نژاددر بازار مکاره رأی منفی به وزیر نفت شدن پاسدار قاسمی ندهند.

علی اكبر جوانفكر سرپرست روزنامه ایران در سرمقاله امروز این روزنامه نوشت:اكنون ۴۰ روز از بازداشت و نگهداری آقای محمد شریف ملك‌زاده معاون سابق وزیر امور خارجه و دبیر شورای عالی ایرانیان خارج از كشور در زندان انفرادی سپری شده است. گروهی از نمایندگان مجلس اتهام او را مسائل مالی و غیرمالی عنوان كردند اما هنوز به‌طور رسمی مشخص نشده كه اتهام وارده به او چیست و به چه جرمی در بازداشت به سر می‌برد؟آقای محمد شریف ملك‌زاده، از سوابق فراوان خدمت به كشور برخوردار است و با این حال دستگاه قضایی حق دارد برای روشن شدن هرگونه اتهام و ابهامی، از او بازجویی كند اما به راستی آیا ۴۰ روز زندان انفرادی برای روشن شدن حقیقت كافی نیست؟ خاطرنشان می شود روز گذشته برخی رسانه ها از آزادی موقت ملك زاده و دیدار وی با برخی اعضای ارشد دولت خبر داده بودند.