دروغ نامه ی کیهان یکشنبه 23 مرداد ماه سال 1390
نقد و بررسی : (يادداشت روز)دروغ نامه ی کیهان " از خيابان هاي تهران تا خيابان هاي لندن ! "

"انگاری 33 سال نیست که بد تر از اینگونه شیوه های برخوردرانگلیس در ایران دنبال واعمال نشده و همچنان ادامه ندارد . به خصوص از پس از کودتای 22 خرداد بطور سیستماتیک با تظاهر کنندگان ناراضی بر خورد وحشیانه و ضد انسانی نشده و هنوز همن ادامه ندارد و تعداد بیشماری در تظاهرات های ضد حکومتی پس از 22 خرداد 88 جان نباخته و مجروح نشدند و تعداد بیشتری بازداشت و شکنجه نشدند و مجبور به اعتراف نشدند و در نمایش بیداد گاه های نمایشی تلویزیونی تشکیل شده حضور نیافتند و بالاخره احکام سنگین کیلویی زندان و اعدام برای شان صادر نشد؟

طوری عضو حزب الله یادداشت روز نویس از واکنش دولت فخیمه ی انگلیس پیرامون تظاهرات اخیر جوانان ناراضی در این کشور یاد نموده و با نقل قول وتحلیل و تفسیر ارائه داده است که انگاری 33 سال نیست که بد تر از اینگونه شیوه ها در ایران دنبال واعمال نشده و همچنان ادامه ندارد . به خصوص از پس از کودتای 22 خرداد بطور سیستماتیک با تظاهر کنندگان ناراضی بر خورد وحشیانه و ضد انسانی نشده و هنوز همن ادامه ندارد و تعداد بیشماری در تظاهرات های ضد حکومتی پس از 22 خرداد 88 جان نباخته و مجروح نشدند و تعداد بیشتری بازداشت و شکنجه نشدند و مجبور به اعتراف نشدند و در نمایش بیداد گاه های نمایشی تلویزیونی تشکیل شده حضور نیافتند و بالاخره احکام سنگین کیلویی زندان و اعدام برای شان صادر نشد؟ یا اینکه هرروز ارگان نیروی انتظامی سرکوبگر با زدن شبیخون غیر قانونی برای پیگیری طرح های کماندویی از خانه های مردم بالا نمی روند تا اینکه بشقاب های ما هواره ای را گرد آوری کنند . از سوی دیگر هر روز سرعت اینترنت کاهش نمی یابد و قیلتر گذاری نمی شود و زیر چتر جنگ نرم سایبری وبلاگ نویسان یا جوانان و نوجوانان قول و قرار گذار تجمع آب پاشی در پارک بوستان از طریق فیس بوک شناسایی و بازداشت و مجبور به اعتراف نمی شوند؟ زیرا که وحشت از رشد آگاهی و خنثی شدن طرح های اجرای سانسور همراه با تفتیش عقیده می باشد که اکنون با نا دیده گرفتن چنین تجربیات و عملکردی در داخل کشور و تلاش برای پاک کردن صورت مسأله فرافکنی شده است و محور تظاهرات در انگلیس و خانه گردی و شناسایی جوانان معترض و باز داشت کردن شان شده است؟

"آيا براي فهم ماهيت آنچه اين روزها در خيابان هاي لندن مي گذرد، صرفا ديدن تصاوير و درگيري خياباني معترضان با پليس و خواندن خبرهاي عجيب و غريب درباره تشكيل دادگاه هاي 24 ساعته، حمله شبانه به خانه ها، جست وجوي خانه به خانه، قطع اينترنت و مسدود كردن شبكه هاي اجتماعي، استفاده از گلوله عليه تظاهركنندگان و ده ها خبر مشابه ديگر كه روزانه از مبدا لندن و ديگر شهرهاي انگليس منتشر مي شود، كافي است؟ منابع غربي كه درباره حوادثي مشابه در كشورهاي ديگر فورا دست به كار مي شوند و خروارها خبر و تحليل منتشر مي كنند فعلا خاموشند. بي بي سي فارسي مي گويد معترضان آشوبگر هستند ولي با اين حال قادر نيست خبر ناآرامي در لندن را از سرخط خبرهاي خود حذف كند. از آن انبوه روشنفكران و فيلسوفان بازاري هم كه معمولا در اين موارد دوره مي افتند و به روش توليد انبوه، «تحليل» توليد مي كنند، سراغي نمي توان گرفت. آيا كسي نمي خواهد بپرسد چه چيزي اين جوانان رابه خيابان كشانده و كدام خطر فوري نخست وزير اتو كشيده انگليس را مجبور كرده چنگ و دندان نشان بدهد و از داغ و درفش سخن بگويد؟ "

در دنباله قلم بر دست عضو حزب الله وارونه گوی چون مجبور به اعتراف نا خواسته شده است . بنابراین تلاش نموده از موضع فرافکنی اقدام به سر شاخنه نشستن و بن بریدن نماید . آنگونه که زور زده است با آدرس غلط دادن و وارونه گویی نمودن حقایق ملموس اتفاق افتاده در مدت 18 ماه تظاهرات های ضد حکومتی کتمان شود و وانمود گردد که چیزی جز حاصل جنگ روانی تبلیغات رسانه ای آمریکا و انگلیس و اسراییل نبود که با بزرگ نمایی از کشته های مجازی و شکنجه های ساختگی و دستگیری های دروغین گزارش می دادند . غافل از آنکه برای زهر چشم گیری و کنترل فضای انفجاری جامعه صحنه بیداد گاه های نمایشی اعتراف گیری فله ای 100 نفره از سازمان پشم و شیشه پاسدار ضرغامی پخش می شد . یا اینکه ابتدا جانباختن ندا آقا سلطان انکار شد. ولی با وجود مدرک بسیجی شلیک کننده ی قاتل ادعا شد که سناریو سازی انگلیسی است . همچنین در مورد ربودن ترانه ی موسوی نیز سناریوی مشابه ساخته شد . ولی چون جنایت ضد بشری بازداشتگاه کهریزک انکار و حاشا کردنی نبود . آنگونه کشدار شد تا که پرونده ی مجرمان جنایتکا ر اصلی ما ستمالی شد. بهر حال اینگونه با شامورتی بازی و تر دستی هنر روحوضی حوزوی و پاسداری تظاهرات اخیر انگلیس را به ربط به تظاهرات 88 زیر پوشش فتنه داده است :

"تجريه فتنه 88 -كه مي توان آن را به آساني يك فتنه انگليسي خواند- بسياري چيزها به ما آموخته است.مردم مي گويند ديگر نمي خواهند صبح تا شام كار كنند و بعد ببينند همچنان سرشان بي كلاه است و سودهاي كلان به جيب يك اقليت 10 درصدي مي رود كه نه مسئوليتي دارد و نه زحمتي مي كشد. همه تحليلگران در اين باره اتفاق نظر دارند كه اصلي ترين علت ناآرامي هاي خياباني در اروپا كه بهار عربي را به بهار انگليسي و اسپانيايي و ... تبديل كرده اين است كه دولت هاي اروپايي دهه هاست بر حمايت بي قيد و شرط از ثروتمندان تمركز كرده و توده هاي عظيم مردم را كه هر روز بيشتر فقير مي شوند به حال خود رها ساخته اند. فقر، تبعيض و نااميدي از پيدا شدن هرگونه راه حل حتي در دراز مدت، «حقايقي» است كه ناآرامي هاي لندن و ديگر كشورهاي اروپايي را تغذيه مي كند و از آنجا كه اين اعتراضات بر حقيقت استوار شده نه دروغ لاجرم هم ديرپا خواهد بود و هم تاثيراتي عميق بر مناسبات فسيل شده دولت-ملت در جامعه اروپايي بر جاي خواهد گذاشت. در فتنه 88 بخش بزرگي از آنچه اعتراض ناميده مي شد در واقع عمليات رواني و رسانه اي بود كه با صحنه گرداني طرف هايي مانند دولت هاي انگليس، آمريكا و رژيم صهيونيستي و با هدف بزرگ و دامنه دار نشان دادن ناآرامي ها طراحي و اجرا مي شد. كساني در فضاي مجازي كشته مي شدند در حالي كه در فضاي واقعي درون خانه هاشان نشسته بودند. كساني مورد تجاوز و شكنجه قرار مي گرفتند در حالي كه اصلا بازداشت نشده بودند. از افرادي قهرمان ساخته مي شد كه كمترين هنرشان پناه بردن به سفارتخانه هاي اروپايي در تهران بود. در فتنه 88 به وضوح دستي از بيرون در كار بود. خانم كلينتون هيچ ابايي نداشت كه بگويد دولت امريكا براي حمايت از آشوبگران اقدامات پنهان زيادي انجام داده كه نمي تواند آنها را بازگو كند. دولت انگليس هم روزي نبود كه ايران به اقدام در شوراي امنيت يا جاهاي ديگري همان حوالي تهديد نكند"

باز هم در ادامه ی وارونه و پریشان و هذیان گویی هی قلم بر دست عضو حزب الله بدون آنکه وی بگوید کشوری مثل رژیم ضد بشری قرون وسطایی که دارای اقتصاد تک محصولی است . زیرا که وابستگی شدید به صادرات نفت دارد. به ویژه در شرایطی که رشد شتاب دار واردات نسبت به صادرات موجب رشد روند لجام گسیخته ی نرخ تورم و گرانی و فقر وبیکاری شده است . از سوی دیگر کاهش قیمت نفت ضمیمه ی رشد کاهش کسری بودجه ی دولت می شوذ . مشخص است که چگونه این کاهش قیمت نفت می تواند نقش مخرب و خطر ناک در اقتصاد ورشکسته و اوضاع نا به سامان اقتصادی و اجتماعی ایران داشته باشد ؟ ولی این مدعی از موضع فرار به جلو چنین از بیچارگی وضعیت اقتصاد سایر کشور گفته است که چنین اقتصادشان را وابسته به اقتصاد نیمه جان آمریکا کرده اند تا که در دنباله باز هم وصل به فتننه 88 و اوضاع کنونی انگلیسی شود و چنین پرسشگری پیرامون پول لباس های فاخر ملکه انگلیس نماید :

"حالا تصور كنيد در شرايطي كه نفت به عنوان حياتي ترين كالاي مورد مبادله در جهان هنوز به دلار خريد و فروش مي شود، كاهش ارزش دلار چه بلايي بر سر كشورهاي بيچاره اي مي آورد كه حيات و ممات خود را به اقتصاد نيمه جان امريكا متصل كرده اند. صورت مسئله اكنون اين است: امريكا قادر به پرداخت بدهي هايش نيست، وقتي اين بدهي ها پرداخت نشود بانك هاي اروپايي به شدت مشكل نقدينگي پيدا مي كنند، پس چاره اي نمي ماند الا اينكه از اتحاديه وام بگيرند و اتحاديه هم براي اينكه ميلياردها دلار وام به بانك هاي رو به ورشكستي اروپايي پرداخت كند يك راه بيشتر ندارد و آن هم اينكه تا مي تواند يورو چاپ كند. معناي اين روند چيست؟ افزايش نقدينگي، توليد تورم و باز هم تورم! واقعا شايد بد نباشد اگر در انگليس دنبال آن عامل خارجي بگردند كه آنها را در مرحله فروپاشي اقتصادي قرار داده است ولو اينكه به تجربه آموختن از اين جست وجو هيچ اميدي نيست.و نهايتا در فتنه 88 از همه مظلوم تر نظام جمهوري اسلامي بود. در حالي كه نظام در سال 88 در اوج قدرت قرار داشت كساني با دروغ و تهمت جمعي را فريفتند و به خيابان كشاندند و بعد هم وقتي ديدند هيچ امكاني براي مقابل نهادن مردم و نظام وجود ندارد و پايه هاي اين سيستم محكم تر از آن است كه بتوان آن را با «سيلي از دروغ» ويران كرد به خانه هاي خود خزيدند و حالا همه هنرشان اين است كه از پشت كي بورد به مبارزات قهرمانانه شان ادامه بدهند. هيچ كس نخواهد پرسيد اين خانم ملكه از پول ماليات چه كساني لباس هاي فاخر مي خرد، غذاهاي رويايي مي خورد و دور دنيا را به تفريح مي گردد. هيچ دولتمرد انگليسي هم نخواهد گفت كه بايد با معترضان گفت وگو كرد. درست مثل بحرين، حقوق شهروندي مساوي كشك، لازم اگر شد با تانك هم به جان مردم مي توان افتاد فقط به اين دليل كه مي پرسند پول بي زبان آنها در جيب و حساب عده اي مفت خور چه مي كند؟"

در خاتمه اینکه آویزان شدن به خبر تظاهرات اخیر انگلیس و محورش تحلیل و تفسیر دادن نوعی مقایسه ی توجیه گرایانه ی جنایات و سرکوبگری های داخل کشور است که با متهم کردن رقیب مغلوب به دشمنان بیگانه و توطئه و فتنه گری نامیدن تظاهرات های ضد حکومتی پس از 22 خرداد 88 همراه است . زیرا هدف وارونه جلوه دادن نا رضایتی عمومی و اعتراضات ادامه دار 18 ماهه پس از کودتای 22 خرداد 88 می باشد که بطور مضحک تأکید می شودکه فتنه بوده است که سرنخ هدایت گری اش در برون مرز بود و ریشه ی داخلی نداشته است و ناشی از واکنش عملکرد رهبران و دولت مردان در بیش از 3 دهه ی گذشته نبوده است . به خصوص اینکه مناظرات تبلیغات ریاست جمهوری دوره ی دهم و روشن گری هایی که شد تأثیر در رشد آگاهی و زدن زیرآب رژیم عوامفریب و دین فروش از سوی مهره های خودی نداشت که عامل مشوق و محرک و ترغیب نسل جوان به حضور در صحنه شد .البته وقتی قلم زن مأمور ومعذور و وامدار و وارونه گوی می باشد . می بایست که بطور آگاهانه و وقیحانه برای سلاخی کردن حقایق متوسل به عوامفریبی شود تا با بیان بخشی از واقعیت بیرونی بتواند بخش واقعیت بزرگ تر درونی را توجیه گری نماید . یعنی با نا دیده گرفتن این واقعیت که 80% جمعیت کشور بر زیر فقر اقتصادی بسر می برند . یا پدیده های شوم آقازاده پروری و زنان خیابانی تن فروشان در کنار دختران فراری از خانه ها با پدیده ی کودکان کار خیابانی و مصرف و تزریق کردن مواد مخدر نوجوانان 13 ساله که به اعتیاد کشانیده اند. موازی پاساژ هایی در تهران شده است که در رسانه های خبر رسانی بازتاب داده شده که فروشندگان شان می گویند جایگاه اصطلاح مرسوم دیپلمات ها می باشد که کفش های 3 میلیون تومانی و پیراهن 800 هزار تومانی فروخته می شود که جای دیگری به جز اینان برای جوانان دیگر نیست . یا اینکه بستنی 250 دلاری برابر حقوق یک ماهه یک کار گر در ظرف روکش طلا در هتل میلاد با شام 190 دلاری فروخته می شود و با خودروهای چند صد میلیون تومانی ویراژ می دهند سخنی گفته نمی شود . ولی از شکاف عمیق طبقات وهزینه ی لباس های فاخر ملکه انگلیس گزارش داده می شود. مشخص است که از چه منظری است که چنین قلم زنی می شود؟

هوشنگ بهداد

http://www.kayhannews.ir/900523/2.htm#other200

دروغ نامه ی کیهان یکشنبه 23 مرداد ماه سال 1390
از خيابان هاي تهران تا خيابان هاي لندن ! (يادداشت روز)