گزیده خبرهای 17 مرداد قسمت 2

در ششمين روز از ماه مبارك رمضان انجام شد ديدار مسئولان نظام با رهبر معظم انقلاب.خبرگزاري فارس:حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در ديدار جمعي از مسئولان نظام تاكيد كردند "در بررسي شرايط كشور، بايد هم نقاط مثبت و هم نقاط منفي در كنار يكديگر ديده شوند و از منفي‌گرايي يا مثبت‌گرايي مطلق پرهيز شود ".

ولی وقیح نا مشروع چون احساس خطر جدی از اوضاع منطقه به خصوص ادامه نا آرامی های سوریه کرده است . به خصوص در ر وند ادامه ی جنگ قدرت و ثروت و شکاف و اختلافاتی که میان باند های مافیایی کودتایی مدعی اصول گرا شده است . گرچه منتهی به موضع دلخواه وی شد یعنی زمینه ی اشغال وزارت نفت همچون مخابرات از سوی پاسداران امکان پذیر شده است . زیرا یکی از اهداف کودتا علیه ی مدعیان صلاح طلبان و رفسنجانی اشغال این وزارت نفت وتسلط بر شاهرگ حیاتی صنعت نفت از سوی کودتاگران می باشد . اما چون نام پاسدار تروریست رستم قاسمی توی لیست تحریم و تروریست ها می باشد . پس چون این جابجایی موجب شتاب گیری چرخش موج اتهامات به نهاد کودتاگر و غارتگر ارگان فاشیستی پاسداران شده است . بنابراین پاسداران وحشت زده مترسک خود را راهی میدان معرکه گیری همراه با نصیحت کرده است تا آنگونه یکی به نعل یکی به میخ بزند که مانع از علنی شدن اختلافات و انتقادات بیشتر شود . در نهایت اوضاع انفجاری قابل کنترل باشد.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر ديروز در ديدار رؤساي قواي مجريه، مقننه و قضائيه، رئيس مجلس خبرگان،‌ اعضاي هيئت وزيران، نمايندگان مجلس، مسئولان دستگاه‌ها و سازمان‌هاي مختلف، ائمه‌ جمعه و نمايندگان ولي‌فقيه در استان‌ها و فرماندهان ارشد نيروهاي مسلح، در سخنان بسيار مهمي با اشاره به شرايط بسيار فوق‌العاده و بي‌سابقه‌ منطقه و جهان، به تبيين شرايط و جايگاه فعلي كشور با درنظرگرفتن نقاط قوت و ضعف پرداختند و تاكيد كردند "در بررسي شرايط كشور، بايد هم نقاط مثبت و هم نقاط منفي در كنار يكديگر ديده شوند و از منفي‌گرايي يا مثبت‌گرايي مطلق پرهيز شود ولي‌امر مسلمين در بخش ديگري از سخنانشان با اشاره به مسائل اخير منطقه خاورميانه و شمال آفريقا خاطر نشان كردند: "بيداري اسلامي ملت‌هاي منطقه حادثه‌ عظيمي است كه نظير‌ آن از اول انقلاب تا امروز، در تاريخ جمهوري اسلامي سابقه نداشته است.

حجت‌الاسلام پناهيان:در زمانه‌اي كه كسي جرأت دفاع از بي‌بندوباري ندارد ما در دانشگاه مشكل حجاب داريمخبرگزاري فارس: رئيس اتاق فكر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها گفت: در زمانه‌اي كه كسي جرأت ندارد از بي‌بند و باري دفاع كند ما هنوز در دانشگاه مشكل حجاب داريم

حال من از شما مي‌پرسم كه اسلام در خطر است يعني چه؟ اينكه امام حسين(ع) اسلام را نجات داد معنايش چيست؟ آيا معناي اين كار اعتراض به اين بود كه عدالت اجرا نمي‌شد؟ عدالت كه در زمان‌هاي ديگر ائمه هم اجرا نمي‌شد! اسلام در خطر است يعني ظالمان حاكم‌اند؟

دانشگاهی که با بیش از 50 سال سابقه ی کانون اساسی مبارزه باا رتجاع داخلی و استعمار بیرونی و آزادی بودن که دارد اکنون چنان اسیر متحجران و خرافه پرستان ضد دانشجو و دانشگاه و علم شده است که هر لمپن خرافه پرستی علیه اش عربده کشی می کند. زیرا که هم تلاش می شود هم پادگانی و گورستانی و حوزوی شود . هم طرح جدا سازی دختران و پسران دانشجویان اجرا شود . مهمتر این اکنون یک آخوند لات و لمپن عضو باند مافیایی غارتگر انگلیسی مؤتلفه با فراموش کردن تهاجم وحشیانه و مغول وار اراذل اوباشان در خدمت نیروی انتظامی اصفهان از دیوار باغ اطراف اصفهان بالا رفتند و به تعداد 14 نفر زن تجاوز جنسی کردند . یا با بی خیال شدن رشد روز افزون پدیده ی شوم زنان تن فروشان خیابانی هوار از مشکل بی حجابی در دانشگاه ها کرده است . یعنی بطور عریان از سیاست سروب رعب و وحشت یا وسری یا توسری دفاع کرده است.

در گفت وگو با ايرنا /سفير ايران در عراق خبر آسوشيتدپرس را تكذيب كرد

تلاش مذبوحانه برای ماستمالی کردن زد و بند های پشت پرده با شیطان بزرگ و لو دادن آزادی دو شهروند ربوده و گروگان گرفته شدگان آمریکایی که متهم به جاسوسی می باشد که از سوی سفیر پاسدار تروریست حسن داونایی فرد در بغداد بیان شده بود که از برخی همچون پاسدار اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی بازار مکاره مورد انتقاد واقع شده است که گفته این خبر مبهم است که باید بررسی و پیگیری شود .

تهران – سفير جمهوري اسلامي ايران در عراق ضمن تكذيب خبر آسوشيتدپرس مبني بر 'آزادي دو متهم آمريكايي در آينده نزديك' تاكيد كرد كه پرونده اين دو متهم در قوه قضاييه ايران در حال رسيدگي است 'حسن دانايي‌فر' عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار سياسي خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) افزود: پنجشنبه هفته گذشته در گفت و گويي با خبرنگار آمريكايي (آسوشيتدپرس) در عراق، موضوع دو متهم آمريكايي كه بطور غيرقانوني وارد كشورمان شده اند، مطرح شد كه اعلام كردم پرونده آنها در قوه قضاييه همچنان در حال رسيدگي است. وي خاطرنشان كرد:‌ با اصرار خبرنگار آمريكايي مبني بر اينكه چه زماني اين دو متهم آزاد خواهند شد، تاكيدكردم رسيدگي به اين پرونده هنوز تمام نشده است. سفير ايران در عراق تصريح كرد: خبرنگار آسوشيتدپرس همچنان اصرار به اعلام زمان آزادي اين دو متهم را داشت، اما من با تاكيد بر اينكه جنگ يك رويداد نامناسب در زندگي بشري است، تنها آرزو كردم همه زندانيان آزاد شوند'. دانايي فر با اشاره به اخبار منتشر شده به نقل از وي در رسانه هاي خارجي مبني بر آزادي اين دو متهم در ماه مبارك رمضان گفت: البته در گفت و گوي خود به اين نكته اشاره كرده بودم كه يكي از عيدي‌هاي مسلمانان در ماه رمضان،‌ آزاد كردن زندانيان است؛ از اين رو برداشت خبرنگار آسوشيتدپرس اين بوده كه قرار است دو متهم آمريكايي در اين ماه مبارك آزاد شوند. وي تاكيد كرد كه ' از آزادي قريب‌الوقوع اين دو متهم آمريكايي سخني نگفته ام'. خبرگزاري آسوشيتدپرس در خبري به نقل از سفير كشورمان در عراق ادعا كرده بود كه ' مقام هاي مسئول در ايران مي‌خواهند در طول ماه رمضان دو متهم آمريكايي را آزاد كنند'. 'شين باوئر' و 'جاش فتال' در مرداد ماه 1388 به اتهام ورود غيرقانوني به خاك ايران در مرز ايران و عراق دستگير شدند. ' سارا شورد' همراه ديگر آنها در شهريور 89 با سپردن وثيقه آزاد شد و به آمريكا بازگشت. وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران نيز صبح امروز (شنبه) ابراز اميدواري كرد، محاكمه دو متهم آمريكايي كه به جرم ورود غيرقانوني به كشور بازداشت شده‌اند، بگونه‌اي پيش رود كه در نهايت آزادي آنها را به همراه داشته باشد. 'علي‌اكبر صالحي' اين مطلب را در كنفرانس خبري مشترك با 'نسير باكوآريفاري'' همتاي بنيني خود اعلام كرد و از قوه قضاييه كشورمان به جهت آنكه با عدل و انصاف موضوع را پيگيري مي‌كند،‌ تشكر كرد. وي در عين حال به اين مساله نيز اشاره كرد كه در زمان مقرر مسئولان قوه قضاييه اطلاعات لازم را در اين خصوص ارايه خواهند كرد.

مصباح یزدی: به حرف مردم کار نداشته باشید!

تعبیر وتفسیر تأکید خمینی شیاد در اوایل انقلاب که گفت اگر همه بگویند من بگویم بلی همه باید نین کند که اکنون آخوند دجال و رمال ومرتجع تر از وی متملق وچاپلوس گر ولی وقیح نا مشروع و منفور تمساح یزدی تکرارش کرده است.

به گزارش رسا، محمد تقی مصباح یزدی (استاد مجیز گویی و حمد و ثنای گوی خامنه ای) شب گذشته در حسینیه خمینی قم در ادامه شرح روایت امام باقر گفت: حضرت می فرماید «اگر کسی درباره تو بدگویی کرد آشفته نشو و فکر کن که این حرف ها واقعیت دارد یا دروغ استوی افزود: اگر شخص ناراحت شود چون مطلب درست و به حق بوده از چشم خدا می افتد و اگر واقعیت نداشته باشد یک ثواب در قبال آن مذمت برایش نوشته می شود بدون اینکه کاری کرده باشد و در اینجا اگر توجه داشته باشد باید بابت آن ثواب خدا را شکر کند.این استاد (تملق) در پایان اظهار داشت: به حرف مردم کار نداشته باشید ببینید وظیفه شما چیست. اگر همه مردم تو را فحش دادند ولی تو به وظیفه ات عمل می کنی شاد باش و اگر همه مردم تعریف تو را می کردند ولی خودت می دانی که به وظیفه ات عمل نمی کنی خودت را اصلاح کن و سعی کن تمجید های بی جا، تو را تحت تاثیر خود قرار نده

بازداشت چند ساعته همسر، فرزندان و خواهر نسرین ستوده

پس از 30 سال ازسپری شدن از 30 خرداد سال 60 که جاروب کش اعضای خانواده های مخالفان از کودک و چوان و پیر دستگیر و روانه ی سیاه چال ها و اتاق های شکنجه می شدند . اکنون نیز با ادعای امن و آزاد بودن کشور جهان مشابه ی همان سیاست از سوی دستگاه فاسد قضاییه و دژخیمان زندان را دنبال و اجرا می کنند.

همسر، دو فرزند و خواهر نسرین ستوده وکیل زندانی امروز به مدت چند ساعت بازداشت شدند.به گزارش کلمه، رضا خندان همسر نسرین ستوده در صفحه فیس بوک خود این خبر را اعلام کرد و با اشاره به وقایعی که امروز در زمان ملاقات با همسرش رخ داد .نوشت: امروز یکشنبه ۱۶ مرداد مسولین زندان اوین نه تنها از ملاقات حضوری بچه‌ها جلوگیری کردند بلکه کل خانواده را به همراه خواهر نسرین ستوده تاعصر بازداشت کردند.وی درباره بهانه این بازداشت گفت: درخواست بازرسی لوازم شخصی خانواده را داشتند که ما با آن مخالف بودیم و خواستار ارئه‌ی حکم قضایی شدیم.نسرین ستوده از ۱۳ شهریور ۱۳۸۹ در بازداشت است و در دادگاه به جرم “اقدام علیه امنیت ملی، تبانی و تبلیغ علیه نظام و عضویت در کانون مدافعان حقوق بشر” به تحمل ۱۱ سال حبس تعزیری، ۲۰ سال محرومیت از وکالت و ۲۰ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده است

لاستیک ایرباس هما موقع فرود در مهرآباد ترکید+ عکس

اینهم وضعیت امنیتی هواپیمای مسافری کشور مدعی تسخیر فضا که می خواهد جهان را تغییر دهد و اصلاحش کند ومدیریت آن را بر عهده داشته باشد . در صورتیکه توان تأمین لاستیک چرخ هواپیمای مسافری را ندارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی قاصد ghasednews، مسافران پرواز 463 هواپیمایی هما که روز گذشته قصد فرود در فرودگاه بین المللی مهرآباد را داشت با تکانهای شدید هواپیمای ایرباس 300 خود مواجه شدند.خلبان نیز پس از مواجهه با این شرایط غیرعادی تلاش کرد هواپیمای غول پیکر را به سلامت روی باند فرود بیاورد که خوشبختانه با مهارت گروه پروازی اتفاق خاصی رخ نداد.اگرچه موضوع فرسوده بودن هواپیماهای مسافربری داخلی موضوعی نیست که در این خبر بخواهیم به آن بپردازیم، اما ذکر این نکته ضروری است که برخی دلالان این عرصه با تبلیغ فراوان روی ناامن بودن هواپیمای شرقی، تلاش کرده اند هواپیماهای فرسوده غربی که سالها از تولید آن می گذرد را وارد خطوط هوایی کشور کنند که متاسفانه موفق نیز بوده اند.کار به جایی رسیده است که ورود هواپیماهای ام.دی با دهها سال فعالیت، به عنوان افتخار شرکتهای هواپیمایی شمرده می شوند.