گزیده خبر های 18 مرداد 90

سردار نقدي درهمايش راهيان نور دانش‌آموزي:ايجاد روحيه يثار و شهادت اولويت اصلي كلاس‌هاي آمادگي دفاعي باشد.خبرگزاري فارس: رئيس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به اهميت توجه هرچه بيشتر به كلاس درس آمادگي دفاعي دانش‌آموزان گفت: بايد ايجاد روحيه شهادت‌طلبي در بين نوجوانان اولويت اول كلاس‌ها باشد

http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=9005171255

اعتراف آشکار به تبدیل کردن کلاس های مرگ و آمادگی چگونه کشتن دانش آموزان به جای درس خواندن . یعنی اذعان کردن سیاست گله وار گسیل کردن نو جوانان دانش آموز به میادین جنگ خانمان بر اندازانه ی ایران و عراق که بعنوان یکبار مصرفان برروی مین می رفتند تا با خنثی کردن مین ها راه برای سایر آم کشان حرفه ای که اکنون بر قدرت نشسته اند باز شود . اوج شالار تان بازی و عوامفریبی و تناقض گویی اش اینجاست که چرا امثال این مززور عراقی چرا خودش عاری از روحیه ی ایثار و شهادت بوده است که روی مین نرفت و زنده مانده است و روضه ی مرگ و شهادت برای نو جوانان دانش آموز می خواند؟

موضوع راهيان نور در حقيقت همان نشستن بر سر كلاس درس شهداست و ما بايد به خوبي قدر اين حركت را بدانيم. وي با اشاره به اهميت درس آمادگي دفاعي در مدارس خاطرنشان كرد:‌سال‌هاست كه بر سر اين كلاس‌ها مسائلي مانند باز و بسته كردن اسلحه، تيراندازي و اين دست موضوعات بيشتر مورد توجه قرار مي‌گرفت و از برخي مسائل مهمتر غفلت مي‌شد. رئيس سازمان بسيج مستضعفين افزود: بايد ايجاد روحيه شهادت‌طلبي، ايثار و از خودگذشتگي در اولويت اين كلاس‌ها باشد تا بتوان انسان‌هايي آماده براي دفاع پرورش داد و اين تنها با يادگيري سلاح و تاكتيك به دست نمي‌آيد. نقدي گفت: اگر به تاريخ دفاع مقدس نگاه كنيم بزرگترين فرماندهان ما شايد تنها 15 روز آموزش ديده‌‌بودند اما روحيه و انگيزه‌شان از آنها فرماندهان بزرگ براي جبهه‌هاي جنگ ساخت.

نصب دوربين در برخي خوابگاه هاي دانشجويي

در کجای این رژیم ضد بشری و قرون وسطایی مدعی امن و آزادترین کشور جهان مردم به خصوص دانشجویان امنیت دارند؟ اینهمه وحشت از دانشجویان با طرح توطئه های روزانه ناشی از چیست؟ یکبارهتوی اتاق خواب احاد ملت دور بین نصب کنید و به آرزوی خمینی شیاد جامه ی عمل بپوشانید که افتخار می کرد کشور 36 میلیونی جاسوس دارد.

شنيده برخي از روساي دانشگاههاي تهران با استفاده از تعطيلات تابستاني، اقدام به نصب دوربين هاي مداربسته در خوابگاه هاي دانشجويي کرده اند که به نظر مي رسد اقدامي غيرفرهنگي است

وعده بيمارستان خيريه براي انتخابات مجلس

در زمان شاه رشته پزشکی رشته ای پول ساز بود ودانشجویانش نسبت به سایر دانشجویان در گیر فعالیت سیاسی می شدند. اماا کنون آن بخش پزشکان حکومتی به آن اندازه ا ی خرمندرانه ی تجاری و سیاسی شده اند که با ترفند عوامفریبی برای کسب قدرت و ثروت دست بهر گونه شارلاتان و شامورتی بازی می زنند.

شنيده شده يکي از کانديداهاي انتخابات مجلس نهم در تهران که مدرک پزشکي نيز دارد، نيمي از وقت روزانه خود را به انجام عمل هاي سرپايي با تخفيف ويژه براي مردم اين شهرستان اختصاص داده و تاکيد کرده در صورت رأي آوردن، يک بيمارستان خيريه مجهز با هزينه دولت در اين شهر تاسيس مي کند

فیلم / افشای فاجعه سد "کرخه 4" (در 2 قسمت)
http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=36575

اگر با این دو فیلم نگاه شود آنگاه به آسانی هم معنی ادعای کار کارشناسی در این رژیم ضد بشری قرون وسطایی غیر متعارف و وارونه برجسته می شود . هم اینکه عمق سنبل کاری های غیر علمی و اصولی پیمانکاران غارتگران پاسدار که با باج دادن های کلان دولت به پیمانکاران این ارگان داده شده عریان می شود.

توضیحی که همراه با فیلم در یوتیوب است : در 21 اسفند ماه سال 83 به دلیل بارندگی سد "کرخه 4 "که ساخت آن تمام نشده بود سرریز نمود و نتوانست حجم سیلاب را کنترل کند که نهایتاً منجر شد که سد فرو بریزد و میلیاردها تومان هزینه مالی بر جای بگذارد و نیز عده ای در این حادثه جان باختند، جالب اینکه جمهوری اسلامی هیچ گاه این خبر را بازتاب نداد

یک روز پس از مصاحبه با روزنامه اعتماد؛ تاریخ دادگاه محسن آرمین اعلام شد

بدون شک اعلام اینداگاه هم ربط به وزیر نفت شدن یک پاسدار دارد . هم مرتبط با فعال بودن برخی از اعضای برون مرزی جریان مجاهدین انقلاب اسلامی و گفتگوی امیر ارجمند با شبکه ی بی بی سی است . هم نوعی اقدام پیشگیرانه قبل از فرار رسیدن سالگرد کودتای ننگین 28 مرداد 32 است . هم اینکه ارتباط به نمایش خیمه شب بازی بازار مکاره ی دور ی نهم بازار مکاره می ب اشد.

تاریخ دادگاه محسن آرمین عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی برای ۱۹ مرداد ماه اعلام شد. به گزارش خبرنگار کلمه، محسن آرمین نماینده مردم تهران در مجلس ششم بلافاصله پس از مصاحبه با روزنامه اعتماد و انتشار آن از سوی سایت های سبز برای حضور در دادگاه احضار شد. وی مانند دیگر اعضای سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی به اتهام اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی در دادگاهی با ریاست قاضی صلواتی محاکمه خواهد شد. این قرآن پژوه و استاد دانشگاه تابستان سال گذشته بازداشت و پس از ۷۰ روز بازجویی در بند دوالف سپاه با وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شده بود.

كمك 25 ميليون دلاری ايران به سومالی

بدون شک کمک رسانی به انسان های محروم و نیازمند در هر جای جهان اقدامی پسندیده و بشر دوستانه می باشد ولی اگر چنانچه این کمک از دهان نیازمندن محرومتر بیرون کشیده شود و برای تبلیغات و مشروعیت دادن به غارتگران و سرکوبگران مستبد برای پرونده سفید و باا شک تمساح ریختن باشد عوامفریبی و شیادی می باشد.

فارس: دولت مبلغ بيست و پنج ميليون دلار كمك انساندوستانه و مواد غذايي و دارويي را به مردم سومالي اختصاص داد.در ظل رهنمودهاي مقام معظم رهبري درخصوص كمك رساني به مردم مسلمان قحطي زده و روزه‌دار سومالي و با توجه به عنايت ويژه رئيس جمهور در ارسال و اعطاي كمك هاي دولت و ملت ايران در طي ماه رمضان، دولت با اختصاص مبلغ بيست و پنج ميليون دلار كمك انسان دوستانه و مواد غذايي و دارويي به مردم سومالي موافقت كرد.

وضعيت اضطراري آب در كشور

درر دیف کردن لیست ترقی و پیشرفت ها از سوی ولی وقیح نا مشروع و منفور وارونه گوی معلوم نیست که چرا جزو نقاط ضعف نفوذ دشمن در رسانه ها و... در سال جهاد اقتصادی به بحران کم آبی اشاره نکرد؟

وزير نيرو با اشاره به كاهش 40 ميليارد متر مكعبي آب از وضعيت اضطراري آب در كشور خبر داد. به گزارش خبرگزاري فارس، مجيد نامجو در مراسم افتتاح كارخانه سيمان غرب كرمانشاه ضمن گراميداشت ماه مبارك رمضان و روز خبرنگار اظهار داشت: طي 40 سال گذشته 82 ميليارد متر مكعب آب داشته‌ايم، اما امسال بيش از 40 ‌ميليارد متر مكعب آب دريافت نخواهيم كرد كه اين خود نشان از وضعيت اضطراري دارد، لذا سعي شده در وزارت نيرو كم‌ترين فشار بر مردم وارد شود.وزير نيرو بر مديريت هرچه بيشتر مردم و مسئولان در امر صرفه‌جويي تاكيد كرد. نامجو با اشاره به اينكه مهم‌ترين دغدغه ما توسعه نيروي برق آبي كوچك است اذعان داشت: 12هزار مگاوات طرح آماده داريم و از بخش خصوصي مي‌خواهيم در اين زمينه با ما همكاري كنند. وي در پايان با اشاره به وضعيت مناسب استان كرمانشاه ابراز اميدواري كرد؛ با ظرفيت 8 ميليارد متر مكعب آبي كه در استان وجود دارد مسئولان بتوانند 50 درصد اين ظرفيت را مهار كنند

احتمال تعلیق بزرگترین‌قرارداد گازی چین در ایران

http://www.fararu.com/vdcj88eo.uqem8zsffu.html

شکی نیست که در سیستم های دیکتاتوری و کودتایی و نظامی و تک حزبی مستبد قدرت اقتصادی چاشنی نفوذ قدرت سیاسی می شود . حال اگر قدرت نظامی و اقتصادی و سیاسی در نهاد ار گان فاشیست وجود داشته باشد که از طریق طرح کودتا های چراغ خاموش و علنی خزیدن به سمت مراکز قدرت اجرایی را هموار کرده است . مشخص است اکنون که تسلط بر شاهرگ حیاتی اقتصاد کشور یعنی وزارت نفت چنگ انداخته باشد نمی تواند رقبای خارجی در طرح های چندین میلیارد دلاری گازی و نفتی را تحمل کند . به خصوص اینکه وزیر پاسدار نامش توی لیست تحریم و تروریست می باشد . از سوی دیگر اشراف دارد بد لیل سخت تر شدن سیاست تحریم ها امکان قطع قرار داد گای سنگین نفتی و گازی شرکت های خارجی وجود دارد . بنابراین چنین اقدامی ضمن هدف غارتگرانه ی پاسداران که اصل می باشد . پیش بینی و پیش گیری آینده تحریم ها بخشی از هدف می باشد .

تاخیرهای شرکت CNPCI چین برای توسعه فاز 11 پارس جنوبی و سیاست جدید وزارت نفت مبنی بر توسعه ظرفیت پیمانکاران داخلی، احتمال تعلیق قرارداد پنج میلیارد دلاری این شرکت خارجی را قوت بخشیده است. به گزارش خبرنگار مهر، با گذشت بیش از 2 سال از امضای قرارداد پنج میلیارد دلاری CNPCI چین برای توسعه فاز 11پارس جنوبی عملیات اجرایی این مگا پروژه گازی هنوز در فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس آغاز نشده است. در حال حاضر متوسط پیشرفت عملیات اجرایی هشت فاز جدید میدان پارس جنوبی با مشارکت پیمانکاران داخلی به مرز 20 درصد رسیده اما شرکت چینی تاکنون حتی عملیات تسطیح و آماده سازی زمین پالایشگاه و تجهیز کارگاه فاز 11 این میدان مشترک گازی با قطر را آغاز نکرده است. پیگیری خبرنگار مهر از شرکت ملی نفت ایران نشان می دهد که سال گذشته با اولتیماتوم‌های داده شده به CNPCI این شرکت چینی حدود 18 میلیون دلار در این پروژه پنج میلیارد دلاری هزینه کرده است. سال گذشته برخی از مطالعات مهندسی فاز 11 این میدان مشترک با قطر آغاز شده است و پیش بینی می شود تا شهریور ماه امسال و پس از تاخیرهای چنذدین ماهه مطالعات مهندسی این پروژه به طور کامل به پایان برسد. از سوی دیگر، پس از مذاکرات متعدد شرکت ملی نفت ایران و CNPCI چین، این شرکت آسیایی باید در سالجاری دفتر پشتیبانی خود را در عسلویه تاسیس می کرد که تاکنون هیچ گونه اقدامی برای تاسیس این دفتر انجام نشده است. مکاتبات و مذاکرات شرکت ملی نفت ایران با شرکت CNPCI چین نشان می دهد که امسال کمتر از 400 میلیون دلار توسط این شرکت بین المللی در فاز 11 پارس جنوبی سرمایه گذاری شود، این در حالی است که در فازهای ایرانی این میدان مشترک گازی امسال بالغ بر 1.5 میلیارد دلار سرمایه گذاری جدید انجام خواهد شد. در حال حاضر پیشرفت مطالعات پایه و برخی از فعالیتهای مطالعاتی CNPCI چین در فاز 11 پارس جنوبی حدود 9 درصد رسیده که مطابق با برنامه زمان بندی این شرکت آسیایی با حدود 10 درصد با تاخیر مواجه بوده است که با گذشت زمان به مدت این تاخیر افزوده می شود. یکی از ویژگی های فاز 11 پارس جنوبی ساخت و راه اندازی تاسیسات فراساحلی این پروژه در نقطه مرزی خلیج فارس است و از این رو شتاب در طرح توسعه این فاز مشترک گازی نسبت به سایر فازهای در دست اجرا ضروری به نظر می رسد. به گزارش مهر، مطابق با قرارداد دو سال گذشته شرکت ملی نفت ایران و سی.ان.پی.سی، شرکت چینی باید با سرمایه گذاری حدود پنج میلیارد دلاری در مدت 52 ماه فاز 11 پارس جنوبی را به منظور تولید روزانه 100 میلیون متر مکعب توسعه می داد. احتمال تعلیق قرارداد بزرگترین قرارداد گازی چین در ایران .به گزارش مهر، در زمان مدیریت سیدمسعود میرکاظمی وزیر سابق نفت نامه ای برای شرکت CNPCI چین ارسال شده بود که خواستار تسریع در طرح توسعه فاز 11 این میدان مشترک گازی شده بود. رستم قاسمی پیشتر با تاکید بر اینکه در دوران مدیریت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به خوبی خلا خروج شرکتهای شل و توتال فرانسه را در پارس جنوبی پر کرده، اعلام کرده بود: یکی از سیاست های کاری وی در وزارت نفت افزایش و توسعه ظرفیت پیمانکاران و سازندگان داخلی است.