گزیده خبرهای 19 مرداد 90 قسمت -2

احمدی‌نژاد مسئولان انگلیسی را نصیحت کرد

http://www.fararu.com/vdcaoena.49nim15kk4.html

این شیوه ی فرار به جلو و پاک کردن صورت مسأله است . اگر نه رژیمی که رکوردار اول محکومیت جهانی نقض مستمر حقوق بشر می باشد . نمی تواند که از موضع رطب خوردن منع رطب کند که چرا پلیس دولت فخیمه ی انگلیس سرکوب می کند؟ ضمن اینکه گفته می شود کجا حرفت خودت را شنیدی آنجا که حرف دیگران را شنیدی . از سوی دیگر این ترفندی است که مخاطبان داخلی دارد . یعنی رو کردن دست ولی وقیح نا مشروع و منفور و پاسداران کودتا گر و سرکوبگر هم می باشد که به شیوه ی به در گفتن تا دیوار بشنود دنبال می شود.

رئيس جمهور با انتقاد شديد از سركوب معترضان توسط پليس انگلستان تأكيد كرد كه به مسئولان انگليسي ‌‌‌نصيحت مي‌كنم رفتار وحشيانه خود را اصلاح كنند، چرا‌كه اين رفتار وحشيانه با مردم مطلقا قابل قبول نيست. به گزارش فارس، محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور كه در پايان جلسه امروز هيئت دولت در جمع خبرنگاران حاضر شده بود، در پاسخ به سؤالي در خصوص موضع نظام جمهوري اسلامي در قبال سركوب مردم معترض در انگلستان توسط دولت اين كشور گفت: ريشه مشكلات امروز دنيا به نوع مديريت بر جوامع برمي‌گردد. توده‌هاي مردم نوعا طرفدار عدالت، صلح، همبستگي و زندگي مسالمت‌‌آميز هستند. رئيس جمهور يادآور شد: اين چه طرز رفتار با مردمي است كه از فقر و تبعيض به ستوه آمده‌اند، در حالي كه اينها مدعي هستند الگو و معيار زندگي حقوق بشر را به جهان ارائه مي‌كند ولي ما زشت‌ترين رفتارها را در هجمه پليس لندن به مردم اين كشور مي‌بينيم. احمدي‌نژاد خطاب به مسئولين انگليس توصيه كرد كه توجه كنند دنيا عوض شده و دوره اينكه چند خانواده سرمايه‌دار با استعمار مردم براي خود ثروت‌اندوزي كنند، به پايان رسيده است. وي اظهار داشت: فقر و طاقت مردم انگليس از اين تبعيض‌ها و فقر به سر آمده است، از همين رو فرياد مي‌زنند و مي‌گويند اميدي به آينده در اين كشور وجود ندارد؛ ما كه رفتيم به فكر جوانان باشيد. چرا مردم بايد تاوان اين مديريت را بپردازند. "مسئولان انگليس معترضان اين كشور را قاچاقچيان مواد مخدر و اراذل و اوباش معرفي مي‌كنند. سؤال اين است كه آيا اين تعداد قاچاقچي مواد مخدر در انگلستان وجود دارد كه اگر اينگونه باشد، بايد دور انگلستان يك ديواري كشيده شود و همه آنها محاكمه شوند تا ساير ملت‌ها در امان باشند ". همه بدانند كه انسان‌ها بيدار شدند. دوره‌اي كه 4 نفر در لندن با اعزام نيروي نظامي نصف مردم دنيا را به استعمار بكشند و دوره‌اي كه با انتشار چند خبر دورغين ذهن مردم را منحرف كنند، گذشته است، بنابر‌اين ‌نصيحت مي‌كنم رفتار وحشيانه خود را اصلاح كنند، چرا‌كه اين رفتار وحشيانه با مردم مطلقا قابل قبول نيست. رئيس جمهور با بيان اينكه سياستمداران انگليس به مردم آزادي و فرصت دخالت در امور اصلي جامعه‌شان را بدهند، گفت: بنده نگران انفجار اجتماعي در غرب هستم كه كسي نتواند آن‌را كنترل كند. حرف‌هاي ما دلسوزانه است چرا‌كه ‌مي‌خواهيم همه انسان‌ها در آرامش زندگي كنند.اگر به دولت آمريكا و ناتو گفته شود 10 هزار بمب را بر سر مردم ليبي بريزيد، يك روزه اين كار را انجام مي‌دهند اما الان كه گفته مي‌شود به مردم سومالي كمك كنيد، 6 ماه طول مي‌كشد كه اين اشكال از مديريت و سيستم حاكم بوده و معلوم است نمي‌توانند اين كار را بكنند چرا‌كه فكر آن را نكردند. وي در همين زمينه ادامه داد: ليبي را مي‌بينيم كه بمب‌باران مي‌كنند. ما مي‌گوييم با اين هواپيماها به جاي بمباران ليبي مواد غذايي به مردم سومالي برسانيد و ما حاضريم در اين كار مشاركت كنيم. رئيس جمهور به اختصاص 25 ميليارد تومان كالا براي ارسال به مردم قحطي زده ليبي اشاره و خاطرنشان كرد: از مردم‌مان نيز مي‌خواهيم به مردم سومالي كمك كنند.

حادثه مرگبار در تهران

http://www.fararu.com/vdccs1q4.2bqep8laa2.html

پاسدار گماشته احمدی نژاد بهتر نیست به جای موعظه گری مقامات انگلیسی و اروپا و آمریکا تلاش کند تا که سر و سامانی به این وضعیت اسفبار جاده های مرگ آفرین برون شهری بدهد که رکور دار مقام اول بی نظیر جهانی مرگ و میر شده است . بدتر اینکه در داخل شهر ها هم به خصوص کلان شهر تهران تصادفات پی در پی روزانه رخ می دهد که موجب گرفتن جان رانندگان و سرنشینان و آشفته باز ترافیک سنگین می شود . مهمتر اینکه نه پلیس ونه سرویس های امداد رسانی هم به موقع در صحنه ی حادثه حضور نمی یابند . طوریکه هم تأخیر موجب افزایش مرگ و میر می شود طوریکه مورد اعتراض شاهدان عینی صحنه های تصادف می شود.

شب گذشته حادثه دلخراش تصادف، جان دو نفر از شهروندان تهرانی را گرفت. به گفته شاهدان عینی تاخیر اورژانس موجب شد شانس اندک یکی ار سانحه‌دیدگان برای زنده ماندن از بین برود با این حال مسئولان اورژانس زمان رسیدن آمبولانس به محل حادثه را 10 دقیقه اعلام می‌کنند. به گزارش خبرنگار مهر، ساعت 23:30 دقیقه شب گذشته (سه شنبه شب) در خیابان شهید رجائی نرسیده به بازاردوم (خیابان اکبر مشهدی) برخورد یک موتور سیکلت با خودرو موجب مرگ راکبان موتورسیکلت شد. بر اساس این گزارش، راننده خودرویی که منجر به مرگ این شهروندان شده بود گفت: یک موتورسیکلت که راکبان آن یک زن و مرد میانسال بودند با سرعت از لاین روبرو حرکت می کردند که خودرویی از کنار به این موتور سیکلت ضربه زد و هدایت موتورسیکلت از دست راکب خارج شده و با سرعت به زیر خودروی پراید من که از لاین مخالف در حال حرکت بودم آمد و منجر به مرگ زن و مرد شد. در محل حادثه جمع زیادی از شهروندان بالای سر جنازه ها ایستاده بودند و ترافیک سنگینی در خیابان شهید رجایی که از یک سو به راه آهن و از سویی دیگر به شهرری و حرم مطهر متصل می شود ایجاد شده بود. یکی از شاهدان این حادثه گفت: پس از تصادف هنوز یکی از راکبان خودرو زنده بود و می توانست صحبت کند برای همین با اورژانس کشور و پلیس 110 تماس گرفتم و ساعت تماسم که در تلفن همراهم ثبت شده است نشان می دهد این تماس راس ساعت 23:39 دقیقه بوده است اما پس از مدت 20 دقیقه اورژانس تهران از راه رسید و همزمان با اورژانس پلیس هم سر رسید. ماموران اورژانس پس از معاینه سریع به پلیس اعلام کردند زن و مرد فوت کرده اند و دیگر کاری از دستشان بر نمی آید. با اعلام گزارش اورژانس شاهدان حادثه با فریاد و اعتراض به اورژانس گفتند دلیل مرگ تاخیر شما بوده است زیرا ما شاهد بودیم یکی از آنها هنوز زنده بود. افسر نیروی انتظامی که به هیچ عنوان قادر به کنترل حادثه نبود تنها با یادداشت کردن شماره پلاک خودوریی که این دو راکب از روبرو به زیر چرخهای آن رفته بودند بسنده کرد. این افسر با دستپاچگی با حاضران گفتگو می کرد بی آنکه بداند چه کسی شاهد اصلی حادثه بوده در حالی که هر شخص داستان متفاوتی از حادثه تعریف می کرد. خون ریخته شده بر کف خیابان، تجمع شهروندان، کنجکاوی خودروهای عبوری و عدم تخصص در کنترل بحران موجب شده بود تا فضای پر اضطرابی حتی تا نیمه های شب در این خیابان حکم فرما شود. شهروندانی که پس از انتقال اجساد هنوز هم در صحنه حادثه حضور داشتند باورشان نمی شد که اینچنین دو جسد مدت طولانی بر روی زمین باقی بماند. این درحالی که مسئولان اورژانس کشور اعلام کرده اند مدت زمان حضور اورژانس در حوادث کمتر از هشت دقیقه است. پلیس: 6 دقیقه ای رسیدیم / مقصر موتور سوار است .همچنین سرهنگ وهاب زاده رئیس اداره تصادفات راهور تهران نیز در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد این حادثه گفت: ساعت 41. 23 دقیقه روز گذشته وقوع یک فقره تصادف میان یک دستگاه موتور سیکلت و یک دستگاه خودروی پراید در خیابان شهید رجایی به مرکز پلیس اطلاع داده شد. 6 دقیقه بعد ماموران پلیس راهور در محل حادثه حاضر شدند. وی افزود: در بررسیهای اولیه مشخص شد یک دستگاه موتورسیکت هوندا به رانندگی پسر جوانی هنگام تردد در مسیر جنوب به شمال خیابان رجائی با یک دستگاه پراید که در مسیر شمال به جنوب در حرکت بود برخورد می کند.

بروجردی: باید بسیج شویم تا سوریه را استوار نگه داریم

http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=69782

اولاً این عضو کمیسیون امنیت ملی بازار مکاره نگفته است که نماینده ی رئیس بازار مکاره پاسدار علی لاریجانی بوده است تا که پیام ویژه اش را به محمد البرادعی منتقل کند که وی نامزد ریاست جمهوری مصر شود تا کانال نفوذی مداخله گرانه در مصر برای رژیم قرون وسطایی ضد بشری فراهم شود . دوماً : اعلام بسیج برای دیتاتور سوریه اعتراف به هراس از سر نوشت مشابه برای ولی و قیح نا مشروع و منفور می باشد.

در مورد سوريه ما در برابر دو انتخاب قرار داريم، اول اينكه سوريه را در دهان گرگي به نام آمريكا قرار دهيم و شرايط را به گونه‌اي رقم بزنيم كه ناتو به اين بهانه عليه سوريه حمله كند كه اين بدين معناست كه ما در جهان اسلام مصيبتي بر مصيبت‌هاي ديگرمان اضافه خواهيم كرد و اين بر خلاف مصالح جهان اسلام است.رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس با بيان اينكه نبايد بگذاريم سوريه طعمه آمريكا شود،‌ تصريح كرد: «بايد بسيج شويم تا سوريه را به عنوان مركزي از مقاومت فلسطين استوار نگهداريمبه گزارش فارس، علاءالدين بروجردي رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس ديروز (سه‌شنبه) در نشستي خبري با اصحاب رسانه‌ در محل اقامت رئيس دفتر حفاظت منافع ايران در قاهره ضمن ابراز خرسندي از حضور در جمع رسانه‌ها، گفت: «علت اصلي سفر من دعوت رسمي مهمانان مصري به كنفرانس بين‌المللي فلسطين است كه در اكتبر آتي در سطح روساي مجالس اسلامي در ايران تشكيل مي‌شود و در همين راستا من با رئيس مجلس قطر ديدار داشتم و قرار است با روساي مجلس كويت و عمان نيز ديدار كنم. اميدوارم به زودي انتخابات مجلس در مصر هم برگزار شود و ما در اينگونه مراسم‌ها رئيس مجلس مصر را نيز دعوت كنيم بروجردي با اشاره به ديدارش با نبيل العربي خاطرنشان كرد: «ايشان با دعوتنامه رسمي به كنفرانس بين‌المللي فلسطين در تهران دعوت شدرئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس افزود: «مسئله فلسطين براي جمهوري اسلامي ايران و همه امت اسلامي مسئله مهمي تلقي مي‌شود و به همين دليل از 30 سال پيش حضرت امام خميني (ره) آخرين جمعه ماه رمضان را به عنوان روز قدس اعلام كردندوي در مورد ديدارش با نبيل العربي گفت: «در اين ديدار فرصت خوبي بود كه تحولات جاري برخي كشورهاي عربي را مورد بررسي قرار دهيم و تحولات ليبي، يمن و سوريه در اين جلسه مورد بررسي قرار گرفت و ما اميدواريم كه هر چه سريع‌تر شاهد برقراري آرامش و امنيت در اين كشورها در جهت حفظ منافع اين كشورها و امت اسلامي باشيم بروجردي افزود: «از ديد جمهوري اسلامي تحولات مصر ما در تحولات منطقه است و به همين دليل ملت بزرگ مصر سرنوشت مصر و خاورميانه را در دست گرفته‌اند و اميدواريم كه با توفيقات الهي انتخابات مجلس و رياست جمهوري مصر با موفقيت برگزار شودنماينده بروجرد در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه ما از سفر اقشار مختلف مصر به ايران استقبال مي‌كنيم، از آمادگي ايران براي تبادل تجربيات با مصر خبر داد.بروجردي افزود: «براساس تجربه مي‌دانيم يكي از روش‌هاي موفقيت انقلاب‌ها، عدم تأثيرپذيري از فشار بيگانه به‌خصوص آمريكاستوي خاطرنشان كرد: «ما در اين 30 سال در برابر اين فشارها ايستاديم و امروز هم نتيجه اين ايستادگي را مي‌بينيم و نتيجه اين ايستادگي اين بود كه ما امروز توانمندي‌هاي عظيمي را به دست آورده‌ايمبروجردي گفت: «براي مثال ما براي ساخت ماهواره تلاش كرديم كه از كمك‌هاي كشورهاي خارجي استفاده كنيم. اما هيچ كشوري حاضر به كمك نشد. در نتيجه اين درس بزرگ را كه حضرت امام خميني (ره) به ما داد و تأكيد كرده بودند كه بايد بر توانمندي‌هاي ملي تكيه كنيم مدنظر قرار داديم و اكنون موفق به ساخت و پرتاب دو ماهواره به فضا شديم و امسال هم ماهواره‌اي بزرگ‌تر از ماهواره قبلي به فضا پرتاب خواهيم كردرئيس كميسيون امنيت ملي مجلس ادامه داد: «بر خلاف خواست آمريكا كه نمي‌خواست ايران به فناوري هسته‌اي صلح‌آميز دست يابد، اكنون به اين فناوري دست يافته‌ايم و در زمينه نانوتكنولوژي در حالي كه رتبه ما 60 بود به رتبه 14 رسيده‌ايمعلاقه‌مند رابطه با مصر هستيم ولي عجله‌اي هم نداريم.بروجردي در مورد رابطه با مصر و وضعيت كنوني آن نيز گفت: «هر چند علاقه‌مند رابطه با مصر هستيم، اما عجله‌اي در اين زمينه نداريم. اگر چه حتي قبل از تحولات اخير به شكل رسمي آمادگي خود را براي رابطه اعلام كرده بوديم، اما معتقديم در شرايط امروز اين تصميم بايد در قاهره گرفته شود و البته خوشحاليم كه الان فضاي آزاد و مناسبي در مصر براي برقراري رابطه مهياستوي در ادامه افزود: «نكته‌اي هم كه در اين مدت در گزارش‌ها ديديم تبليغ كذبي بود مبني بر تلاش ايران براي گسترش تشيع در مصر در حالي كه ما معتقد به وحدت اسلامي هستيم و به همه مذاهب احترام مي‌گذاريم. ما بيش از يك نيم قرن است كه بنيانگذار دارالتقريب هستيم و امروز هم همان سياست با جديت دنبال مي‌شود و مقام معظم رهبري با جديت اين سياست را دنبال مي‌كنندبروجردي گفت: «سالانه هزاران ايراني به كشورهاي مختلف منطقه مثل عربستان، امارات و تركيه سفر مي‌كنند و مقادير زيادي ارز وارد اين كشورها مي‌شود. اميدواريم بخشي از اين سرمايه نصيب مصر هم بشودوي افزود: «ما آمادگي خود را اعلام كرده‌ايم و مسئولين مصري تصميم خودشان را خواهند گرفت و در مورد سوريه هم بايد بگويم كه آمريكا مصر را به عنوان مهمترين پايگاه خود در منطقه از دست داده و به همين دليل موازنه قوا در منطقه به ضرر آمريكا و رژيم صهيونيستي به هم خورده است و به همين دليل آمريكا تلاش مي‌كند تا محور مقاومت يعني سوريه را در هم بشكندمخالفيم سوريه طعمه آمريكاشود هيچ شرطي براي رابطه نداريم. تبليغات دروغين دشمنان مشترك. انتقال اسلحه از ايران به سوريه كذب محض است. آمادگي تبادل استاد و دانشجو.دولت مصر مشكل ويزا را حل كند، شركت‌هاي ايراني آماده‌اند..نبايد اجازه دهيم ليبي تجزيه شود.

ترکیه به‌ دنبال سقوط اسد است

http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=69793

این گزارش درست نقطه مقابل سفر عضو بازار مکاره بروجردی به مصر و موضع اش نسبت به سوریه می باشد . مشروط بر اینکه اختلاف شدید دیپلماسی دو کشور ترکیه و ایران نسبت به سوریه هم بر جسته شده است . برای همین از موضع ضد آمریکایی و اسراییلی به ترکیه هشدار داده شده است.

ارتش ترکیه معتقد است که آنکارا به جای همراهی با رژیم‌صهیونیستی و آمریکا که به دنبال سرنگونی حکومت اسد هستند باید منافع ملی خود را دنبال کندقانون: بهاره محبی، گروه جهان- دمشق روزهای دشواری را می گذراند. ناآرامی‌ها در شهرهای سوریه واکنش‌های بین‌المللی و منطقه‌ای بسیاری را در پی داشته است اما موضع (منفی) ترکیه به عنوان کشور همسایه و دوست در این میان بسیار مناقشه برانگیز است. موضعی که به عقیده حسن بهشتی پور، تحلیل‌گر مسائل بین‌الملل و منطقه رفتار پرخطری است که با پایان یافتن غائله و باقی ماندن بشار اسد در قدرت، مناسبات آنکارا ـ دمشق را به شدت تیره خواهد کرد.رجب طیب اردوغان پس از کناره‌گیری مقام‌های ارشد نظامی همواره بر نبود بحران در ترکیه و عادی بودن فضای سیاسی در این کشور تاکید کرده است. مخاطبان اردوغان چه کسانی هستند، متحدان غربی، سران ارتش یا مخالفان داخلی؟ اختلاف ارتش و دولت ترکیه از کجا ناشی می‌شود؟پشت صحنه اما، ترکیه دنبال این است که نخست، علویان حاکم بر سوریه ساقط شوند و این مسئله موجب خواهد شد که علویان ترکیه (که حدود 12 تا 20 میلیون ارزیابی شده‌اند) نیز در موقعیت ضعیف‌تری قرار بگیرند. از آن مهمتر ترکیه امیدوار است که جناح اخوان‌ المسملین سوریه که مرکزشان در شهر «حماه» است به قدرت برسند و جایگزین بشار اسد شوند که در این صورت در بلند مدت موقعیت ترکیه در آنجا تثبیت خواهد شد. (این نگاه بر اساس رصد اخبار ترکیه و تحلیل‌های شخصی است)ارتش ترکیه اما بیش از اینکه بخواهد در صحنه بین‌المللی و منطقه‌ای نقش‌آفرینی کند، دنبال مسائل ناسیونالیستی و ملی‌گرایی است. یعنی ارتشی‌ها بیش از اینکه به ایفای نقش در صحنه بین‌المللی و منطقه‌ای بیندیشند به دنبال حفظ منافع ملی‌گرایانه هستند. به همین دلیل وارد شدن در جنگ لیبی در چارچوب‌های فعالیت‌های ناتو، جز درگیر کردن ارتش در جنگی ناخواسته نتیجه دیگری برای ترکیه نداشت. اما از آن خطرناکتر وارد شدن در بازی سوریه است. ترکیه در یک دهه گذشته رشد اقتصادی مثبتی را تجربه کرده است، پس وارد شدن در بازی خطرناک سوریه (به ویژه اگر در نهایت منجر به رویارویی نظامی شود) ارتش را بسیار نگران می‌‌کند چرا که اصلا به نفع ترکیه نیست.ارتشی‌ها می‌گویند که ترکیه به جای همراهی با رژیم‌صهیونیستی و آمریکا که خواستار سرنگونی حکومت اسد هستند باید منافع ملی خود را دنبال کند. از نگاه ارتش، منافع ترکیه در درگیر شدن با کشوری خارجی نیست چرا که از طرفی، در داخل مشکل کردها وجود دارد و از طرفی دیگر مقابله با دمشق منجر می‌شود که احتمالا سوریه کردهای خود را مسلح کند و کردهای سوریه به کردهای ترکیه کمک کنند.شما از رابطه اردوغان با اخوان‌المسلمین سخن گفتید. این رابطه چگونه است؟ دولت ترکیه به ‌دنبال سرمایه‌گذاری بر روی آینده سوریه و اخوان‌المسلمین در این کشور است چرا که حزب عدالت و توسعه گرایش‌های اخوانی دارد و خود اردوغان در دهه 80 میلادی امام خطیب (امام جماعت) برجسته‌ای در ترکیه بوده است. عبدالله گل، رئیس‌جمهوری ترکیه هم خود جز گروه‌های اخوانی است که از حزب اربکان منشعب شدند و عدالت و توسعه را تاسیس کردند.حزب عدالت و توسعه گرایش‌های اخوانی دارد و خود اردوغان در دهه 80 میلادی امام خطیب (امام جماعت) برجسته‌ای در ترکیه بوده است.در شرایط فعلی به نظر می‌رسد که دولت ترکیه تصور می‌کند با برادارن اخوانی خود در سوریه راحت‌تر می‌تواند تعامل داشته باشد اما این رفتار بسیار پرخطری است چرا که اگر آنکارا در محاسبات خود اشتباه کرده باشد و دولت سوریه موفق به آرام کردن شرایط شود مناسبات ترکیه و سوریه به شدت تیره خواهد شد. همانگونه که چند سال گذشته مناقشه بر سر آب، دو کشور را تا پای رویارویی نظامی کشاند.

نقدی: نتانیاهو خودش را برای قفس آماده کند

باز این بسیجی عراقی زنجیری ترمز بریده و عقب کنده شده برای خنده دست به کپی بر داری از ستون چرند نویسی گفت و شنود دروغ نامه ی کیهان سربازجو پاسدار سرباز جو حسین شریعتمداری زده است .

نقدی با یاد آوری حبس و محاکمه مجاهدان مسلمان در قفس های دیکتاتور سابق مصر گفت: دوره حبس شدن در قفس ها برای مجاهدین به پایان رسیده و زمان در قفس شدن شاهان مستبد فرا رسیده است.رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پاسخ به تهدیدات پوشالی رژیم صهیونیستی نسبت به ملت های مسلمان گفت: سران رژیم صهیونیستی و آقای نتانیاهو باید خودشان را برای قفس آماده کنند.به گزارش مهر، سردار محمدرضا نقدی در گفتگو با پایگاه اینترنتی بسیج، در خصوص وضعیت بغرنج رژیم صهیونیستی، ابراز داشت: همانطور که امام خامنه ای در جمع مسئولان نظام فرمودند؛ صهیونیست ها امروز در محاصره کامل مجاهدین اسلام هستند و به آن ها توصیه می کنیم برای حفظ جان شان تا دیر نشده به کشورهای خود برگردند.رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پاسخ به تهدیدات پوشالی رژیم صهیونیستی نسبت به ملت های مسلمان تاکید کرد: نتانیاهو و صهیونیست ها اگر احساس می کنند عرضه ای دارند، ابتدا مجاهدین حماس را در غزه کنترل کنند و بعد برای ملت های مسلمان خط و نشان بکشند.وی افزود: پاسخ ما به تهدیداتی از این دست این است که سران رژیم صهیونیستی وآقای نتانیاهو باید خودشان را برای قفس آماده کنند.نقدی با یاد آوری حبس و محاکمه مجاهدان مسلمان در قفس های دیکتاتور سابق مصر گفت: دوره حبس شدن در قفس ها برای مجاهدین به پایان رسیده و زمان در قفس شدن شاهان مستبد فرا رسیده است.وی با تاکید بر قاعده "یوم المظلوم علی الظالم، اشد یوم الظالم علی المظلوم" خاطرنشان کرد: بازخواستی که شاهان ظالم و سران استکبار جهانی پس می دهند بسیار سخت تر از کردار زشتی است که با مجاهدین انجام دادند.

وجود جراحت بر بدن دختر نماینده سابق+عكس

http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=69763

فقط داشته باشید که عطش قدرت و انحصاری کردن آن از سوی پاسداران کودتا گر که ولی وقیح نامشروع پشتیبانش می باشد به کجارسیده است که بهر گونه اقدام جنایتکارانه ی آدم ربایی و شکنجه و جنایت همراه با اتهام زنی ووارونه گویی علیه ی رقیب مغلوب روی می آورند. آیا باز هم می توان از موضع وارونه گویی و خوشباوری باور داشت که رژیم وحشی و درنده و آدمخوار ضد بشری اصلاح پذیر است و می بایست در نمایش خیمه شب بازی هایش شرکت کرد؟

جسد این دختر جوان روز 7 مردادماه 1390 در كوه‌های اطراف شهرری موسوم به «بی‌بی شهربانو» كشف شده است. محل كشف جسد جاده‌ای است .ه به یك معدن دسترسی دارد و جزو جاده‌های كم‌تردد است.آتی: در پی كشف جسد «فاطمه باقری نژادیان‌فرد» دختر نماینده اسبق كازرون در مجلس شورای اسلامی و تشكیل پرونده‌ای در پلیس آگاهی تهران برای رمزگشایی از این ماجرا شایعاتی در سایت‌های اینترنتی منتشر شد. در این مطالب تاكید شده بود كه برادر متوفی تصریح كرده كه «جراحتی بر بدن خواهرش گزارش نشده است و حال كه چنین نیست خب دیگر موضوع قتل هم در میان نیست». حال آنكه برادر متوفی دراین‌باره تاكید دارد كه جراحت‌هایی بر بدن متوفی وجود دارد و آثار ضرب و جرح نیز دیده می‌شود ولی هنوز پزشكی قانونی علت مرگ را اعلام نكرده است.براساس بررسی‌های خبرنگار آتی‌نیوز، فاطمه روز 6 مردادماه حدود ساعت 7 بعدازظهر از خانه خارج شد و دیگر بازنگشت. جسد این دختر جوان روز 7 مردادماه 1390 در كوه‌های اطراف شهرری موسوم به «بی‌بی شهربانو» كشف شده است. محل كشف جسد جاده‌ای است كه به یك معدن دسترسی دارد و جزو جاده‌های كم‌تردد است. این موضوع نشان از انتقال مقتول از مناطق شمال شهر به جنوب شهر را می‌دهد و مشخص نیست كه عامل یا عاملان جنایت از چه نقطه‌یی او را ربوده‌اند و قتل در چه منطقه‌یی رخ داده است. بررسی‌های خبرنگار ما حاكی از آن است كه خانه مقتول در خیابان شهید كلاهدوز واقع است كه تا محل كشف جسد فاصله بسیاری را شامل می‌شود.این در حالی كه از ناپدید شدن «فاطمه باقری نژادیان‌فرد» و سپس كشف جسد او 13 روز سپری شده است هنوز اطلاع‌رسانی دقیقی درباره این ماجرا از سوی پلیس یا دستگاه قضایی صورت نگرفته است.به جز خبر نخست این ماجرا كه در پی برگزاری مراسم ختم این دختر 28 ساله و حضور چهره‌های سرشناس اصلاح‌طلب و همكاران پدر متوفی در مسجد محمدیه توجه سایت‌های اینترنتی را جلب كرد و صرفا خبر قتل این جوان را در خود داشت هیچ گزارش مشخصی از سوی نهادهای مسئول ارائه نشده است.*توضیحات خانواده فاطمه بعد از انتشار دو گزارش در روزنامه اعتماد و انعكاس آن در سایت‌های مختلف و اشاره به جزییاتی از این ماجرا در صفحه حوادث و بازانتشار این خبرها از سوی سایت‌های اینترنتی خانواده مرحوم فاطمه باقری‌نژادیان‌فرد در تماس با روزنامه خواستار ارائه توضیحاتی درباره خبرهای منتشر شدند.برادر مرحوم فاطمه دراین‌باره گفته است : در گفتگوی نخست من با روزنامه اعتماد قرار نبود كه مصاحبه‌ای در روزنامه منتشر شود زیرا قرار نبود خانواده ما تا پایان بررسی‌های پزشكی قانونی و اعلام نتایج قطعی آن هیچ مصاحبه‌ای با هیچ یك از رسانه‌ها داشته‌ باشند.تا زمانی كه نتایج كامل تحقیقات مشخص شود.وی همچنین درباره این موضوع كه هیچ اثر ضرب و جرحی بر روی جسد فاطمه نبود تاكید كرد: برعكس آنچه در روزنامه اشاره شده كه هیچ نشانه‌ای از ضرب و جرح بر بردن متوفی وجود ندارد جراحت‌های برقسمت‌های مختلف بدن دیده می‌شود اما ما علت اصلی مرگ را نمی‌دانیم.

باقری نژادیان در مورد قتل دخترش: در بررسی جنایت مسامحه کنند، حرف هایمان را خواهیم زد

پس از قربانی شدن سکوت جز تأیید جنایت جنایتکاران و صحه گذاشتن بر ادامه ی جنایات شان چه مفهوم وحاصلدیگری می تواند داشته باشد؟ مگر با فاش شدن ربودن و شکنجه و کشته شدن مقتول بازهم ابهامی وجود دارد که می بایست سکوت کرد و منتظر نتیجه ی پیگیری شد؟ نتیجه پیگیری پرونده ی قاتلان بازداشتگاه کهریزک و سایر جان باختگان تظاهرات ضد حکومتی 88 به کجارسیده است که اکنون قرار است در مورد بیان نا گفته ها منتظر ماند؟

کلمه : فاطمه باقری‌نژادیان فرزند محمدباقر باقری‌نژادیان نماینده اصلاح‌طلب کازرون در دور سوم و ششم پس از خروج از منزل پدری‌اش ربوده و ۲۴ ساعت بعد پیکر او در اطراف شهر ری پیدا شد.به دنبال قتل مشکوک دختر این نماینده‌ی اصلاح‌طلب در مجلس ششم، یکی از سایتهای نزدیک به نیروهای امنیتی در گزارشی بر ابهامات این قتل افزود.این سایت روز یک‌شنبه به نقل از یک منبع آگاه ادعا‌هایی درباره جز‌یی‌ترین مسائل خصوصی خانواده باقری‌نژادیان مطرح کرده که این مسئله ابهام‌ها در خصوص چرایی قتل فاطمه باقری‌نژادیان را افزایش داده است.همچنین در یکی از روزنامه ها مدعی شده بودند برادر متوفی تصریح کرده که «جراحتی بر بدن خواهرش گزارش نشده است و حال که چنین نیست خب دیگر موضوع قتل هم در میان نیست».پدر مرحوم فاطمه به خبرنگار کلمه در این باره می گوید: “پسر من نخواسته وارد این بحث شود و در واقع توضیح نداده بود وگرنه در گزارش پزشکی قانونی گفته شده آثار ضرب و جرح روی بدن ایشون بوده اما بر اثر اینها فوت نکرده است.”محمدباقر باقری‌نژادیان با گفتن اینکه فاطمه خیلی فعال در عرصه سیاست نبود افزود : راستش من هم خیلی نمیدانم که آیا در دانشگاه به طور تشکیلاتی فعال بوده یا نه اما به هر حال آدم بی تفاوتی به اطرافش نبود . از نظر فکری در جریان انتخابات مدافع میر حسین موسوی بود و به ایشان رای داد. البته فعال در ستاد خاصی نبود اما به شکل اعتقادی یکی از ده ها میلیون عضو جنبش سبز بود و در واقع دخترم سبز بود.بر اساس گزارش ها با وجود آنکه سیزده روز از این اتفاق می گذرد اما هنوز اطلاع‌رسانی دقیقی درباره این ماجرا از سوی پلیس یا دستگاه قضایی صورت نگرفته و هیچ گزارش مشخصی از سوی نهادهای مسئول ارائه نشده است.محمدباقر باقری نژادیان با تاکید بر اینکه فعلا تصمیم داریم به مسئولان فرصت دهیم تا عاملین این جنایت را دستگیر و محاکمه کنند می گوید: “منتظریم نتیجه ی پزشکی قانونی اعلام شود. بعد از آن به دست اندرکاران فرصت می دهیم تا عوامل جنایت را شناسایی کنند و اگر دیدیم می خواهند مسامحه کنند آن وقت حرف هایمان را خواهیم زد. اما فعلا منتظر میمانیم تا نتیجه ارائه شود. امیدواریم تا مسئولین نظام بتوانند به سرنخ های شفاف برسند و اعلام کنند اگر مشکلی نبود و پیگیری واقعی انجام شد که ما تشکر می کنیم در غیر این صورت ما ساکت نخواهیم نشست.”

رئیس قوه قضاییه: فقر افزایش بافته در نتیجه جرائم نیر فزونی گرفته/ دامن زدن به بحث جرائم خاص در رسانه‌ها به نفع و مصلحت جامعه نیست.

چرا این آخوند عراقی و مهره ی دست نشانده و انتصابی ولی وقیح نا مشروع به جای صورت مسأله پاک کردن و آدرس غلط دادن نگفه است که نقش این ار گان آلوده به فساد و رشوه و رانت خواری و تبعیض قضاییه در رشد بی عدالتی و شکاف عمیق طبقاتی و ناامنی و نا هنجاری های اجتماعی چیست؟

رئیس قوه قضاییه دامن زدن به بحث جرائم خاص در رسانه‌ها را به نفع و مصلحت جامعه ندانست و گفت: سلب احساس امنیت از مردم بدتر از سلب خود امنیت است.وی همچنین بدون اشاره به رشد چندین برابری آمار زندانیان و محکومان در کشور، با قلب واقعیت گفت "مطابق آمار بدست آمده، در سال گذشته سیزده میلیون پرونده در دستگاه قضایی مطرح شده است که البته این آمار به معنی وقوع سیزده میلیون جرم یا دعوای حقوقی نیست، بلکه ممکن است پرونده یک جرم در چند مرجع قضایی و چند مرتبه مطرح شود، که در اینصورت به صورت پرونده‌ای متعدد محسوب می گردد."به گزارش ایسنا، صادق لاریجانی در دیدار با اعضای مجمع نمایندگان استان تهران گفت: قوه قضاییه به سهم خود، قاطعانه و دقیق و مطابق قانون به تمام وظایف خود عمل خواهد کرد.رییس قوه قضائیه دامن زدن به بحث جرائم خاص در رسانه‌ها را به نفع و مصلحت جامعه ندانست و گفت: سلب احساس امنیت از مردم بدتر از سلب خود امنیت است. بزرگ‌نمایی برخی جرائم، نه فقط کمکی به حل مشکل نمی‌کند بلکه احساس ناامنی را در جامعه گسترش می‌دهد قوه قضاییه وقوع یک جرم را نیز بزرگ می‌شمارد و قصد دستگاه قضایی پنهان کردن نقایص خود نیست اما نباید با وجود حجم انبوه کارهای انجام شده و قاطعیت در رسیدگی‌ها در حق قوه قضاییه اجحاف شود. هرچند ملاک رسیدگی در محاکم براساس قوانین مصرحه است ولی جرائم خاص خارج از نوبت رسیدگی می‌شود و در مواردی که احساسات عمومی جریحه‌دار شود نیز احکام صادره در اسرع وقت به اجرا در می‌آید.وی افزود "حبس‌زدایی به معنای رهاکردن زندانیان پس از صدور حکم زندان و یا دادن مرخصی‌های گسترده به محکومان زندانی نیست، که این مسأله موجب سست شدن انگیزه قضات و نیروی انتظامی در برخورد با مجرمان خاص همچون اشرار و اراذل می‌شود و در واقع حبس‌زدایی به ویژه برای افراد شرور و خطرناک معنایی ندارد. "وی در ریشه یابی رشد جرایم در کشور گفت "قطعاً زمانی که فقر افزایش می‌یابد، جرم نیز زیاد می‌شود و یا زمانیکه فضای فرهنگی جامعه متلاطم باشد نیز جرایم افزایش می‌یابد بنابراین از حوزه‌های علمیه گرفته تا دانشگا‌هها و تمام نهادهای اجرایی و نیز مجلس باید به مسأله پیشگیری از جرم کمک و از آن حمایت کنند. "رئیس دستگاه قضایی جمهوری اسلامی با بیان اینکه "وقتی می گویند مردم هیچ امیدی به دستگاه قضایی ندارند نیز حرف نادرستی است"، گفت "گرچه شاید توقع مردم، رسیدگی‌‌های سریع‌تر به مشکلات آنان است اما با این حال دستگاه قضایی در حد امکان تلاش خود را به کار گرفته و می‌گیرد تا اطاله دادرسی کمتر و کمتر و امید مردم پررنگ تر شود. "

وزیر آموزش و پرورش: اعتیاد دانش‌آموزان را تکذیب نکرده‌ام، ولی نباید این آمار را اعلام کرد

مشخص نیست که اگر چنانچه معتاد شدن دانش آموزان بد است . چوب چرا پیشگیری نمی شود تا که معتاد نشوند؟ یا اینکه چرا گفته نمی شود مواد مخدر چگونه وارد کشور می شود ودر دسترس دانش آموزان گذارده می شود ؟ اصلًا چرا بازگو نمی شود که ریشه گرایش دانش آموزان بسوی مصرف مواد مخدر چیست؟آیا دفاع و تبلیغ کردن از سانسور وعدم اعلام آمار دانش آموزان معتاد مسأله گرایش به مواد مخدر دانش آموزان حل می شود؟

وزیر آموزش و پرورش می‌گوید هیچ‌گاه اعتیاد دانش‌آموزان را تکذیب نکرده‌ام، ولی نباید این آمار را اعلام کرد.به گزارش خبرآنلاین، حاجی‌بابایی در ادامه گفت: “درباره اعتیاد دانش‌آموزان، یکی از مدیران کل ما، تحقیقاتی را برای یک دستگاه انجام داده و خبر از آمار و ارقامش ندارم.”وی در ادامه گفت: “در حال حاضر نیز درباره این مسایل، تحقیقات انجام می‌شود و در وزارت کشور و شورای امنیت، اخبار را به روز دارند و جایی که نیاز باشد، بیان می‌کنند.”وزیر آموزش و پرورش گفت: “اگر دانش‌آموزی سرما خورده باشد چه می‌کنیم؟ به بیمارستان می‌‌فرستیم، اگر دانش‌آموزی نیز نشان داده شد که اعتیاد دارد، باید بلافاصله به بیمارستان و نظام درمان ارجاع شود. کار مطالعاتی درباره مسایل اعتیاد نیز دستگاه‌ها و اعتبارات خود را دارد و تحقیقات ما، زیرمجموعه آنها تلقی می‌شود.”حاجی‌بابایی گفت: “از زمانی که آمده‌ام، در استان‌ها، کارشناس‌‌هایی دراین باره تشکیل داده‌ایم و این کارشناس، عضو شورای تصمیم‌گیری درباره این موضوع است. نظام تعلیم و تربیت یک جایگاهی دارد که مامن و جایگاه خانواده‌هاست. کدام خانواده‌ای را سراغ دارید که بگوید من چند فرزند معتاد دارم؟ مگر آنکه این خانواده آب از سرش گذشته باشد. هیچ خانواده‌ای این موضوع را نمی‌گوید. هیچ کارشناسی هم پیدا نمی‌شود و اعلام نمی‌کند اگر بچه‌ای معتاد شد، مدرسه عاملش است. مسایل زیادی از جمله اقتصادی، اجنماعی و فردی وجود دارد که باعث این موضوع می‌شود. ما هیچ‌گاه اعتیاد را تکذیب نکرده‌ایم. ولی آمار را باید با دلیل ارائه کرد.”وی در ادامه گفت: “من نمی‌توانم با اعلام این مسایل، کار آموزش و پرورش را زیر سئوال ببرم. سابق بر این نیز از این نگاه می‌گفتند. من از کیان خانواده بزرگ آموزش و پرورش دفاع می‌‌کنم که بگویم مدرسه امن است. اگر بگویم امن نیست، چه چیزی دیگر برای آموزش و پرورش می‌ماند؟ مدرسه، امن است، یکی از نهادهای اجتماعی امن است، ولی کدام نهاد اجتماعی هست که مشکل ندارد؟ ولی نوع بیان و گفتار را باید دقت کرد. اگر کسی می‌گوید فلان میزان کجی وجود دارد، استدلال بیاورد.”حاجی بابایی همچنین درباره خبرهایی که از روابط بالای دوستی دختران و پسران دبیرستانی حکایت می‌کند، اظهار نظر کرد.او گفت: “نمی‌دانم چطور عده‌ای می‌توانند این آمار را ارائه کنند؟ من فکر می‌کنم اگر خودم این حرف را زده بودم، گناهش برای تمام عمرم، کافی بود. ۷۰ درصد دانش‌آموزان دختر ما در شهرها و ۳۰ درصد در روستا هستند. وقتی گفته می‌شود ۸۰ درصد دختران، دوست‌پسر دارند، یعنی تمام دختران شهری و یک‌سوم دختران روستایی، چنین روابطی دارند. من عقلم نمی‌رسد چرا عده‌ای این حرف‌ها را می‌زنند.”وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: “فکر می‌کنم مراجع ذی‌صلاح در این مورد تحقیقات خواهند کرد، ولی ما خودمان را در مقام پاسخ‌گویی به این سخنان نمی‌بینیم.