گزیده خبرهای 14 فروردین -95 قسمت -2

گزیده خبرهای 14 فروردین -95  قسمت -2
باراک اوباما، رییس‌جمهوری آمریکا توافق هسته ای با ایران را "موفقیت‌آمیز" توصیف کرده و گفته با این حال برای بازگشت ایران به اقتصاد جهانی زمان لازم است.اوباما که در جمع رهبران جهان در اجلاس امنیت هسته‌ای در واشنگتن سخن می‌گفت، تاکید کرد: شش قدرت جهانی باید به تلاش خود برای به ثمر رساندن این توافق ادامه دهند.باراک اوباما در جمع رهبران جهان گفته است "برای اجرای کامل توافق هسته‌ای به همان میزان همکاری و مشورت نیاز است."به گفته او، رسیدن به این توافق نشان داد وقتی جامعه جهانی متحد شود، امنیت جهانی هم شرایط بهتری پیدا می‌کند.
رضا میرکریمی که امروز 13 فروردین ماه به عیادت عباس کیارستمی رفته بود، درباره‌ی آخرین وضعیت جسمی این کارگردان سخن گفت.مدیرعامل خانه سینما در پاسخ به سوال ایسنا درباره‌ی آخرین وضعیت جسمی عباس کیارستمی، گفت: آقای کیارستمی پیش از عید به دلیل مشکل گوارشی که داشتند،تحت عمل جراحی قرار گرفتند و روند درمانی‌شان را سپری می‌کردند تا اینکه بعد از مدتی اختلالی در روند درمان ایشان بوجود آمد که باعث شد،روز گذشته 12 فروردین ماه تحت عمل جراحی مجدد قرار بگیرند.میرکریمی با بیان اینکه وزیر بهداشت و تیم پزشکی امروز 13 فروردین ماه به بیمارستان آمدند و روند درمانی ایشان را مورد بررسی قرار دادند،گفت: خوشبختانه علائم بهبودی حاصل شده و در حال عبور از شرایط بحران است.مدیرعامل خانه سینما در پاسخ به اینکه آیا شایعه سرطان این کارگردان صحت دارد؟ گفت: اینگونه نیست و من خواهش می‌کنم از ترویج این شایعات جلوگیری شود و از همه می‌خواهم که برای سلامتی ایشان دعا کنند.به گزارش ایسنا، "طعم گیلاس"، "خانه دوست کجاست" ، "کپی برابر اصل"، "زیر درختان زیتون"، "باد ما را خواهد برد" ... از جمله فیلم‌های کیارستمی است.
روزنامه تایمز اسرائیل به نقل از یک دیپلمات سازمان ملل گزارش داد که شورای امنیت سازمان ملل روز جمعه ادعای نقض قطعنامه 2231 درباره آزمایشهای موشکی ایران را بررسی خواهد کرد.کشورهای آمریکا، بریتانیا، فرانسه و آلمان اخیرا با ارسال نامه‌ای به شورای امنیت خواستار اتخاذ اقدامات لازم در برابر آزمایشهای موشکی ایران شده‌اند.  تایمز اسرائیل در ادامه نوشت؛ ایران مطمئن است که شورای امنیت نمی‌تواند هیچ کار خاصی انجام دهددیپلماتها نیز می‌گویند که به دلیل موضع روسیه در قبال آزمایشهای موشکی ایران بعید است که شورای امنیت بتواند تصمیم خاصی در این زمینه اتخاذ کند.مسکو تاکید می‌کند که  آزمایشهای موشکی ایران نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل نیست.

جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اعلام کرد که از فردا تمامی دوربین‌های کنترل محدوده‌های طرح ترافیک و زوج و فرد فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.به گزارش ایسنا، سرهنگ حسن عابدی، دراین باره گفت: با توجه به اتمام تعطیلات نوروزی، از صبح شنبه فعالیت تمامی دوربین‌های کنترل محدوده‌های طرح ترافیک و زوج و فرد دوباره آغاز شده و متخلفانی که بدون مجوزهای لازم وارد این محدوده شوند، جریمه خواهند شد.وی با بیان اینکه تغییر ساعت رسمی کشور تغییری در ساعات طرح ترافیک و زوج و فرد نداشته است، گفت: ساعات اجرای این طرح همچون گذشته است.عابدی همچنین به وضعیت ترافیکی پایتخت اشاره کرد و گفت: از شب گذشته موج بازگشت از سفرهای نوروزی به تهران به اوج خود رسید و ما شاهد ترافیک پرحجم در مبادی ورودی پایتخت بودیم. در حال حاضر نیز اطراف مراکز تفرجگاهی و پارک‌های تهران افزایش تردد را داریم که همکاران من در آماده باش هستند.
بارش برف و کولاک از گزنک تا محدوده آستانه مبارکه امامزاده هاشم(ع ) شدت گرفته و تردد را برای برگشت مسافران نوروزی به تهران مشکل کرده استرئیس اداره راه و شهرسازی لاریجان گفت: هم اکنون بارش برف و کولاک از شهرگزنک تا محدوده آستانه مبارکه امامزاده هاشم(ع ) شدت گرفته و تردد را برای برگشت مسافران نوروزی به تهران مشکل کرده است."علی نوری پور" روز جمعه به خبرنگارخبرگزاری صداوسیما در آمل گفت: هم اکنون ترافیک در این محدوده به علت شدت برف و کولاک به کندی انجام می شود.وی افزود: در ورودی پارک جنگلی میرزاکوچک خان تا بعدازمجتمع رفاهی نارنجستان درکیلومتر 20 جاده هراز به سمت تهران به طول حدود 3کیلومتر دارای ترافیک نیمه سنگین است.وی ادامه داد: علاوه بر این در محدوده تونل اول در کیلومتر 35 و نیز کیلومتر55 جاده هراز به سمت تهران  اکنون ترافیک نیمه سنگین است.وی اضافه کرد:تردد خودروها در سایر مقاطع جاده هراز  عادی و روان است.رییس اداره راه وشهرسازی لاریجان اضافه کرد: عوامل و گشت های پلیس راه آمل و ماموران راهداری ونیز هلال احمر در مناطق حساس ترافیکی جاده هراز حضوردارند و جهت روان سازی ترافیک این جاده تلاش می کنند.نوری پور از رانندگان خواست با صبر و حوصله بیشتر در جاده هراز رانندگی کنند. حدود 110 کیلومتر از مسیرجاده هراز در حوزه استحفاظی مازندران واقع است.
مردی مسلح در شهر ریچموند در ایالت ویرجینیای آمریکا پس از اقدام به تیراندازی در یک ایستگاه اتوبوس به ضرب گلوله پلیس کشته شد. در این حادثه همچنین یک مامور پلیس جان خود را از دست داد و دو شهروند عادی نیز مجروح شدند.به گزارش یورونیوز، تری مک آلیف، فرماندار ویرجینیا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که در مورد این حادثه با شهردار ریچموند و رئیس پلیس این ایالت در تماس بوده است.یک شاهد عینی می گوید: «دستم را روی دستگیره در گذاشته بودم که صدای شلیک دو گلوله را شنیدم. در ابتدا فکر نکردم که صدای گلوله باشد اما پس از آن صدای پنج و شاید ۱۰ شلیک دیگر را شنیدم. از پشت در شیشه ای می توانستم آتش شلیک گلوله ها از اسلحه را ببینم و در نتیجه از آنجا فرار کردمتحقیق در مورد این حادثه که در نزدیکی چند رستوران و یک استادیوم بیسبال رخ داد، آغاز شده است. هویت فرد مهاجم اعلام نشده است.