انتقاد وزیر بهداشت ایران از «شعار فریبنده تولید روزی چند میلیون ماسک»

انتقاد وزیر بهداشت ایران از «شعار فریبنده تولید روزی چند میلیون ماسک»  13 اسفند-98
سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران
سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران، با انتقاد از «شعار فریبنده تولید روزانه چند میلیون ماسک»، به‌شدت از «شبکه درهم‌تنیده احتکار ماسک» انتقاد کرد.
وزیر بهداشت در نامه‌اش به رضا رحمانی، وزیر صنعت، با اشاره به اینکه در طول یک هفته گذشته «حداکثر یک میلیون ماسک» تحویل وزارت بهداشت شده است، به‌شدت از «شعار فریبنده روزی چند میلیون تولید» و «انتقال این عوام‌فریبی به مردم» انتقاد کرد.
در روزهای اخیر چند مسئول در نهادهای مختلف جمهوری اسلامی از تولید انبوه ماسک خبر داده‌اند و از جمله مسعود امراللهی، مدیر اجرایی بسیج اتاق اصناف، روز یکشنبه گفته بود: تلاش می‌کنیم روزانه حداقل یک میلیون ماسک تولید کنیم.
حسین مدرس خیابانی، قائم مقام وزیر صنعت، نیز روز دوشنبه در جلسه ستاد مبارزه با کرونا گفته است با توافقی که بین این وزارتخانه با اتحادیه پوشاک صورت گرفته، تولید روزانه ۴.۵ تا ۵ میلیون ماسک آغاز خواهد شد.
سعید نمکی، وزیر بهداشت که ریاست «ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا» را برعهده دارد، در ادامه نامه روز دوشنبه خود همچنین تأکید کرده که مقامات امنیتی و انتظامی فقط به «گرفتن تعدادی ماسک از انبارهای متفرقه» بسنده نکنند «بلکه با در دست گرفتن کارخانه‌های تولیدی» این مشکل را حل کنند.
نامه وزیر بهداشت که تاریخ دهم اسفند بر آن درج شده را شماری از رسانه‌های ایران روز دوشنبه منتشر کردند.


نامه تُند وزیر بهداشت به وزیر صمت:

تولید روزانه چند میلیون ماسک عوام فریبی است

تاکنون ۱ میلیون #ماسک تحویل گرفتیم

متاسفانه هنوز مشکل ماسک پابرجاستhttps://tn.ai/2215168 
دو روز پیش‌تر نیز نامه دیگری از سعید نمکی در رسانه‌های ایران منتشر شد که وی خطاب به حسن روحانی، رئیس جمهور، از «شبکه فرصت‌طلب بی‌انصاف» که معلوم نیست «از کجا خاطر جمعی دارد» انتقاد کرده بود.
پس از آن محمود واعظی، رئیس دفتر حسن روحانی،‌ گفت که وزیر اطلاعات مأمور رسیدگی به این موضوع شده است.
سعید نمکی در آن نامه همچنین از فردی یاد کرده بود که می‌گوید در شرایط فعلی «دویست میلیون ماسک را ۴۸ساعته تحویل می‌دهد».
دقایقی پیش آقای #وزیراطلاعات در تماس تلفنی در پاسخ توییت من در باره فروشنده200میلیون ماسک گفتند:البته ما بوظیفه خود برای کشف قاچاقهای سازماندهی شده عمل می کنیم و سوژه وزیربهداشت را هم پی می گیریم اما تو از آقای وزیر بخواه مشخصات آن تاجر رابفرستد.
آقای #دکترنمکی حالا شما بسم الله.
روز دوشنبه محمد مهاجری، روزنامه‌نگار اصوگرا و سردبیر خبرآنلاین، در توئیترش مدعی شد که وزیر اطلاعات در تماسی تلفنی از او خواسته است مشخصات آن تاجر را از وزیر بهداشت پیگیری کند.