احتمال افزایش آمار مرگ و میر در میبد در هفته آینده


رئیس بیمارستان میبد یزد:
رئیس بیمارستان امام جعفرصادق(ع) میبد از احتمال افزایش آمار مرگ و میر در میبد به دلیل مشکلات ناشی از شیوع کرونا در هفته آینده خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا از میبد، دکتر محمدهادی فرحزادی اظهار داشت: میزان ورودی و تشخیص بیماران مشکوک به کرونا در میبد به حالت بالا و ثابت رسیده است.
وی با بیان اینکه شدت بیماری کمی بالاتر شده است افزود: یعنی تعداد بیماران بستری هرچند بیست، سی درصد کمترشده است اما آمار بیماران شدید ریوی و تنفسی افزایش یافته است.
فرحزادی تصریح کرد: احتمال می‌رود اگر مردم رعایت نکنند کماکان ورود بیماران جدید و ابتلا به کرونا در میبد نسبت به ده روز گذشته بیشتر و آمار مرگ و میر بالا برود.
وی با بیان اینکه موضوع کنترل بیماری به رفتار دو گروه ارتباط دارد گفت: گروه اول رفتار خود ویروس، میزان آلودگی و کشندگی آن است و گروه دوم رفتار خود مردم است.
رئیس بیمارستان امام جعفرصادق (ع) میبد افزود: رفتار ویروس در دست ما نیست و اطلاعات زیادی از آن نداریم اما رفتار میزبان که مردم هستند کاملاً دست خود مردم است و اگر مردم رعایت کنند قطعاً میزان ورودی‌ها پایین‌تر خواهد آمد.
فرحزادی خاطرنشان کرد: بر اساس تجربه به دست آمده در هفته های اخیر، هر زمانی که شهر خلوت‌تر، ساکت‌تر و خروج مردم از خانه کمتر بوده است آمار بیماران جدید هم پایین‌تر آمده است.