۵۰ پرونده صنفی مرتبط با کرونا در بوکان تشکیل شد


۵۰ پرونده صنفی مرتبط با کرونا در بوکان تشکیل شد
مهاباد- ایرنا- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بوکان گفت: ۵۰ پرونده تخلف با موضوع تهدید سلامت مردم در گشت‌های مشترک بازرسان این سازمان، اصناف و دیگر ارگان‌های مربوطه در این شهرستان تشکیل شد.
حسن عبدی، روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اصناف به علت گران‌فروشی یا خودداری از عرضه به ۹۲۱ میلیون و ۳۵۲ هزار ریال جریمه محکوم و به تعزیرات حکومتی معرفی شده‌اند.
وی با بیان اینکه از زمان شیوع کرونا تاکنون بیش از ۹۰۰ فقره بازرسی نیز از مغازه‌های بوکان انجام شده‌است، اضافه کرد: در حال حاضر بازار بوکان بیش از ۲۲ روز تعطیل بوده و این روند با نظارت کارشناسان همچنان ادامه دارد.
وی از پلمب ۱۲۱ واحد صنفی متخلف در بوکان خبر داد و افزود: در این راستا، ماموران از واحدهای صنفی در قالب چهار اکیپ بازدید کرده و به مسوولان واحدهای صنفی تذکر کتبی دادند ولی اصناف متخلف در شرایط حساس بهداشتی به تذکرها توجه نکرده و مغازه خود را باز کرده بودند.
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بوکان گفت: براساس تصمیم ستاد مقابله با کرونا این شهرستان، فعالیت تمام واحدهای صنفی جز مواردی که مایحتاج ضروری مردم را تامین می‌کنند تا اطلاع ثانوی ممنوع بوده و هرگونه فعالیت ضمن پلمب، جریمه تعزیرات حکومتی نیز درپی خواهد داشت.
عبدی اضافه کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده فعالیت غذاخوری، رستوران، قلیان سرا و هر واحد صنفی دیگر که از قبل فعالیت آنها محدود شده، مراتب را به شماره تلفن‌های ۱۲۴ و ۴۲۴۴۹۹۷۴ گزارش دهند.
بوکان بعد از ارومیه و خوی با ۸۰ مورد مثبت مبتلا به کرونا سومین  شهر آلوده آذربایجان‌غربی به لحاظ افراد آلوده به ویروس کرونا است.