شرق به دولت غربگرای روحانی اعتماد نداشت

 عضو کمیسیون انرژی مجلس:

شرق به دولت غربگرای روحانی اعتماد نداشت۸- مهر-۱۴۰۰

مهره اجاره ای خامنه ای رمال وپاسداران جنایتکار  درمجلس ارتجاعی – نامشروع  که مدافع شرق ومخالف غرب است بااین موضع لگدبرگور خمینی شیاد وزیرآب شعار نه شرقی نه غربی اش زده است . همچنین  با این اعتراف  صحه  بر انشار نوار گفت و گوی صوتی  ظریف مترسک گذاشته است  که درست فاش ساخت سیاست خارجی وهسته ای را پاسدار تروریست قاسم سلیمانی وسپاه تروریست قدس باآویزان شدن به روس های فرصت لب وباج گیر  ترسیم ودنبال می شود . درحالی که  هردو کشور چین و روسیه درراستای منافع اقتصادی و سیاسی وحتی نظامی خود رژیم ولایت فقیه وبرجام را بازیچه چانه زنی خودکرده اند . لذا نقش این دو کشور درحمایت تاکتیکی از سیاست هسته ای رژیم ولایت فقیه منجر به بن بست برجام شده است.

عباسی، رئیس‌اسبق سازمان انرژی اتمی و نماینده فعلی مجلس می‌گوید سازمان شانگ­های حساب ویژه‌ای روی دولت سیزدهم باز کرده است چرا که شرقی‌ها به دولت غربگرای روحانی اعتماد نداشتند.

فریدون عباسی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، در واکنش به تلاش اصلاح‌طلبان برای ادامه مذاکرات «برجامی» به سبک دولت تدبیر و امید، گفت: مکتب فکری دولت سیزدهم با مکتب فکری دولت یازدهم و دوازدهم متفاوت است. ترکیب فعلی شورای عالی امنیت ملی با ترکیب این شورا در دولتِ روحانی متفاوت است.
وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور و مقامات سیاسی کشور نیز تغییر کرده‌اند، افزود: عقلایی که در زمان ریاست‌جمهوری روحانی به مدت هشت سال کنار گذاشته شده بودند و کشور از وجود آنها بی‌بهره شده بود مجدداً مورد استقبال و رجوع مردم و مسئولان قرار گرفته‌اند.
رئیس‌اسبق سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: با توجه به دیدگاه استکبارستیزی که در دولت سیزدهم وجود دارد، مطمئناً نگاه خسارت‌بار برجام که در واقع همه بندهای آن مجازات ایران بود، تکرار نخواهد شد.
عباسی تصریح کرد: برجام به دلیل لجاجت و پافشاری رئیس‌دولت یازدهم و دوازدهم به کشور تحمیل شد، عقلای کشور برای اینکه به مردم ثابت شود که راه این گروه‌اشتباه بوده و در راستای استقلال و آزادی کشور نیست، در جهت استمرار آرامش در فضای سیاسی، به افراد لجباز اجازه دادند که برجام را اجرا کنند. برجام در کشور ما تصویب نشده است.
وی یادآور شد: دولت یازدهم و دوازدهم اقتصاد کشور را با لجبازی به برجام گره زده بود، از این رو به دولت اجازه داده شد با
۲۸ شرط، برجام را اجرایی کند. دولت تدبیر هیچ یک از شروط را اجرایی نکرد، تلاش داشت تا برجام را به الگویی برای اجرای سایر خواسته‌های استکبار جهانی تبدیل کند که در صورت اجرای نهایی آن، حضور ایران در منطقه پایان می‌یافت و ایران ناچار به کنار گذاشتن برنامه موشکی‌اش می‌شد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آمریکا و اروپا موفق به اجرای این پروژه نشدند، بنابراین تحریم‌ها را ادامه دادند و تعهدات خود را در قبال ایران اجرایی نکردند.
عباسی تصریح کرد: با توجه به انسجام مدیریتی که در سه قوه ایجاد شده است، انتظار داریم با حفظ منافع ملی و عقل جمعی، جمهوری اسلامی در ارتباطات خارجی و مناسبات بین‌المللی مشارکت داشته باشد و به عنوان یک قدرت نوظهور جهانی در معادلات بین‌المللی تأثیرگذار باشد.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا توافق آژانس و سازمان انرژی اتمی، مصوبه اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را دور زده است یا خیر؟ گفت: دولت قبل برای دور زدن و عدم اجرای این قانون تلاش‌های زیادی کرد. این مصوبه مجلس را مزخرف می‌دانستند و حتی یکی از مقامات، دقیقاً همین عبارت «مزخرف» را در مورد قانون مجلس به کار برده بود.
نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ظریف جلسه‌ای که با حضور رئیس‌مجلس برای بررسی این قانون تشکیل شده بود را ترک کرد و حرف‌های نادرستی زده بود. این افراد از دماغ فیل افتاده بودند و فکر می‌کردند چون می‌توانند زبان انگلیسی را با لهجه خیابان گردی آمریکایی حرف بزنند «علامه دهر» هستند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم، قوای مجریه، مقننه و قضائیه همسو شدند و تقابلی بین این سه قوه وجود ندارد به همین جهت، دنیای شرق حساب ویژه‌ای روی دولت جدید باز کرده است.
عباسی گفت: پیش از این سیاستمداران شرقی معتقد بودند ایران با یک چراغ سبز، غربی‌ها به سمت غرب غش می‌کند، لذا برای ارتقا روابط با ایران احتیاط می‌کردند و تمایل چندانی نداشتند اما با روی کار آمدن دولت رئیسی این پیام به شرق ارسال شد که از این به بعد ارتباط با غرب و آمریکا
بر اساس منافع ملی جمهوری اسلامی تنظیم خواهد شد، از این رو شرق روی ایران حساب باز کرد.