۸۰۰ کارگر ساختمانی میاندوآب بی بهره از خدمات تأمین اجتماعی

 در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

۵-خرداد-۱۴۰۱

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی میاندوآب اظهار کرد: از مجموع پنج هزار کارگر ساختمانی در میاندوآب که دارای گواهینامه فنی و حرفه ای در گرایش های مختلف صنعت ساختمان هستند ۳ هزار و ۳۰۰ نفر از خدمات بیمه تامین اجتماعی برخوردار هستند.

امید اشرف در گفت و گو با ایلنا،بیان کرد: نزدیک به دو  سال هست که کارگران ساختمانی میاندوآب در صف انتظار سهمیه بیمه به سر می‌برند و هیچ‌کس پاسخگوی مطالبات این قشر شریف و صبور نیست.

اشرف افزود: از مجموع ۵ هزار کارگر ساختمانی در میاندوآب  ۳۳۰۰کارگر فعال ساختمانی در میاندوآب وجود دارد که از بیمه تامین اجتماعی برخوردار هستند.

وی افزود: بیش از ۲ سال هست که طرح اصلاحیه ماده ۵ بیمه کارگران ساختمانی در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی کلید خورده است اما هر بار که به صحن علنی مجلس رفته با کارشکنی تعدادی از نمایندگان روبه‌رو و مانع از تصویب آن می‌شوند.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی میاندوآب با اشاره به وضعیت اقتصادی و معیشتی کارگران گفت: با وضعیت اقتصادی و معیشتی امروز، تنها امید کارگران ساختمانی بیمه است که متأسفانه بعضی از نمایندگان  که از انبوه‌سازان صنعت ساختمان هستند در مقابل حق قانونی کارگران سینه سپر کردند و مانع از رسیدن کارگران به حق قانونی خود می‌شوند.

وی افزود: هم اکنون ۸۵۰ کارگر ساختمانی این شهرستان در صف انتظار برای تحت پوشش قرار گرفتن خدمات بیمه تامین اجتماعی هستند.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی میاندوآب با بیان اینکه سهمیه بیمه شدگان کارگران ساختماعی قطره چکانی و محدود است، ادامه داد:باید نمایندگان استان در مجلس تلاش کنند که صف انتظار برای تحت پوشش قرار گرفتن این افراد به حداقل برسد.