نرخ دلار در ایران هم‌چنان افزایشی است

 نرخ دلار در ایران هم‌چنان افزایشی است10-خرداد-1401

ادامه بن بست مذاکرات هسته ای وین و دزدی دریایی و نفتکش ربایی یونانی پاسداران جنایتکار موجب افزایش قیمت دلار وسرکیسه کردن متقاضیان دلار ازسوی  دولت دژخیم رئیسی شده است.

نرخ دلار در بازار آزاد ایران که روز دوشنبه، ۹ خرداد، با نرخ ۳۱ هزار و ۱۳۰ تومان به بالاترین قیمت از مهرماه سال ۱۳۹۹ رسیده بود، همچنان روند افزایشی دارد.

بر اساس گزارش‌ها در وب‌سایت‌هایی که بهای ارزهای خارجی در ایران را ثبت می‌کنند، قیمت دلار در بازار آزاد ایران در روز سه‌شنبه، ۱۰ خرداد، به رقم ۳۱ هزار و ۲۵۰ تومان هم رسید.

نرخ دلار از نیمه پارسال که دولت ابراهیم رئیسی کار خود را آغاز کرد، حدود ۲۵ درصد افزایش قیمت داشته است. بخش اعظم این افزایش مربوط به بهار سال جاری است، به‌ طوری که نرخ دلار از حدود ۲۶ هزار تومان به بالای ۳۱ هزار تومان اوج گرفته است.

قیمت یورو نیز که روز دوشنبه به ۳۳ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده بود، با نرخ ۳۳ هزار و ۵۵۰ تومان هم در بازار آزاد ایران معامله شد.

از زمان توقف مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی موسوم به «برجام» و کاهش امیدها به رفع تحریم‌های آمریکا کاهش ارزش پول ایران و رشد نرخ ارزهای خارجی شتاب گرفته است.