کمبود بیش از ۳۴ هزار معلم در کشور

 وزیر آموزش و پرورش درگرگان خبر داد ؛

10-خرداد-1401

درشرایطی  که به جای پاسخ مطالبات رتبه بندی معلمان معترض با سرکوب وبازداشت شان داده می شود .تکرار کمبود بیش از34 هزار معلم درکشور ازسوی پاسدار مفسد ورانت خوار اقتصادی وزیر آموزش وپرورش تلاش برای پیگیری این تعداد طلبه حوزه وبسیج به عنوان معلم است که  این پاسدار پس ازوزیر شدن قول استخدام  شان را داده بود.

وزیر آموزش وپرورش در گرگان گفت: ۳۴ هزار و۸۰۰ نفر معلم در کشور کمبود داریم که از طریق آزمون استخدامی وفارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان جبران می کنیم.

به گزارش ایلنای گلستان، یوسف نوری اظهارکرد: فردا آخرین جلسه جمع بندی اجرای طرح رتبه بندی معلمان در کمیسیون دولت برگزار می شود و نتایج جلسه فردا، چهارشنبه آینده در جلسه هیأت دولت مطرح و درباره زمان و چگونگی صدور احکام فرهنگیان بحث خواهد شد.

وی همچنین درباره چگونگی جبران کمبود معلم برای سال تحصیلی جدید گفت: حدود ۳۴ هزار و ۸۰۰ نفر از کمبود طریق آزمون استخدامی، بخشی از طریق فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی و دانشجویان سال چهارم دانشگاه فرهنگیان تأمین خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین به کمبود فضای آموزشی در کشور اشاره کرد و ادامه داد : با رشد جمعیت سالانه ۴۰۰ هزار نفری دانش آموزان با کمبود فضا روبرو هستیم که تلاش می‌کنیم با کمک رئیس جمهور و هیأت دولت و با کمک خیران آن را جبران کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با این حال سرعت ما برای تامین فضا به اندازه سرعت افزوده شدن مدارس فرسوده و تخریبی نیست.