بارش روزانه باران در قوچان رکورد شکست

 بارش روزانه باران در قوچان رکورد شکست10-مرداد-1401

بارش روزانه باران در قوچان رکورد شکست
عکس تزئینی است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره هواشناسی شهرستان قوچان گفت: روز گذشته در ایستگاه اداره هواشناسی شهرستان قوچان ۶۰ میلیمتر بارش گزارش شد که این میزان بارش روزانه نسبت به ۳۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

علیرضا خسروی در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: پیش از این بیشترین میزان بارش روزانه به تاریخ ۱۶ اسفند ماه ۱۳۹۱ با ۵۷.۷ میلیمتر باز می‌گشت.  

وی با اشاره به میزان بارش ۳۵۲ میلیمتری در سال زراعی جاری گفت: در  بازه سال زراعی گذشته میزان ۱۵۵ میلیمتر بارندگی در شهرستان قوچان رخ داد؛ این در حالی است که میزان بارندگی در دوره آماری ۳۰۹ میلی‌متر بوده است.

خسروی افزود: میزان بارندگی در سال زراعی جاری نسبت به سال گذشته ۱۲۷ درصد افزایش و نسبت به دوره آماری هم ۱۴ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به خروج سیستم مونسون در روزهای آتی از منطقه بیان کرد: طی امروز و فردا با توجه به اینکه هنوز سیستم مزبور در منطقه فعال است و میزان رطوبت و صعود گرما بالاست، احتمال دارد تا فردا هم در برخی مناطق به ویژه در مناطق بالادست بارش رگباری رخ دهد؛ به همین دلیل به عشایر و کسانی که در دامنه‌ها و ارتفاعات حضور دارند، توصیه می‌شود اقدامات لازم مراقبتی را انجام دهند.